Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

Tavasszal jön a 901-es Husqvarna Svartpilen

február 21., 10:31 Módosítva: 2024.04.09 16:09
35

Eddig sem titkolta a Pierer Mobility Group, hogy a sajátos karakterű 401-es Svartpilen/Vitpilen párost nagyobb hengerűrtartalmű motorblokkal is el akarják sütni. Bár 2019-ben rárobbantották a 701-es szériát a piacra, az akármilyen fun cucc is volt, egyhengeres, 75 lovas blokkjával végül kérészéletű modellként vonult be a történelembe. Felkészül: a 901-es széria. Itt az előfutár.

Távolról sincs vége, olvasson még

Közel 200 lóerős Triumph Rocket 3 készül

február 19., 11:32 Módosítva: 2024.03.19 16:58
138

A brit motoros médiában esett le az információ, hogy egy új, a korábbinál erősebb Triumph Rocket 3 készül Hinckley-ben. Az adatokat a svájci engedélyezési eljárásból túrták ki – vagy inkább küldték meg a megfelelő médiafelületeknek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvariálta az 1200-as Tigerek blokkjait a Triumph

február 17., 11:40 Módosítva: 2024.03.06 15:32
2

Frissítést kapott a 2024-es Triumph Tiger 1200 család mind a négy tagja. Bár a műszaki adatok szintjén ezt nem lehet utolérni, de egyrészt az off-road jellegű felhasználás, valamint a kényelmes felhasználás szemszögéből mégiscsak finomhangolás történt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Közzétették a Budapest Open Road Days programját

február 15., 10:17 Módosítva: 2024.03.19 16:58
219

A Budapest Open Road Days fesztiválon adja első budapesti nagykoncertjét az idén 35 éves Tankcsapda. A június 27-29 között megrendezésre kerülő fesztivál helyszíne Budapesten, a Műegyetem rakparton lesz a Petőfi híd és a Szabadság híd között. A motorozás rajongóit összefogó közösség, az Open Road Riders Community által szervezett márkafüggetlen motoros, családi és zenei fesztiválon összesen 13 programhelyszínnel és 4 zenei színpaddal várják a fesztiválozókat – közölték a szervezők a február 14-én megtartott program- és helyszínbejelentő sajtótájékoztatón Budapesten.

Távolról sincs vége, olvasson még

Zavarnak a széllökések? A Hondának van egy ötlete

február 15., 09:56 Módosítva: 2024.03.06 15:32
61

Egy olyan biztonsági technológián dolgozik a Honda, amilyet korábban még nem láttunk. Rendben, ez nem teljesen igaz: láttunk. Csak nem a motorozás világában, hanem az autó- és gamer iparban. A felvetett probléma az a jelenség, amikor a keresztirányú széllökések bizonytalanná teszik a motorkerékpár haladását. Ezt egészen biztosan te is érezted már, bizonyos körülmények között – pláne annak, aki még nem szokott hozzá – elég para tud lenni, ahogy a te akaratodon kívül megmozdul alattad a gép. Ugyanakkor tempó korrigálásával és motorkezeléssel ez a kellemetlen jelenség kezelhető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezúttal Párizsban vizsgálják a motorok kitiltásának lehetőségét

február 13., 17:05 Módosítva: 2024.04.09 16:09

Érkezik a tavasz, a jó idő közelgő beköszöntével pedig nem csak a motoros, hanem a motorosokat célkeresztbe hozó szezon is megkezdődik. Mint minden évben – tegyük hozzá, nem alaptalanul – ezúttal is a kibocsátott zajon keresztül morzsolgatnák meg a kétkerekű közösség bőrnadrágban páncolt heréit. Üdítő frissesség, hogy nem a lesújtó kalapács erejével, hanem óvatosan, mintegy vitára érdemes lehetőséget közelítik meg a motorok kitiltásának témáját, felismerve annak súlyos hátulütőit.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha mindig is vágytál egy 48 hengeres Kawasakira, akkor most itt az alkalom

február 11., 13:52 Módosítva: 2024.03.04 12:01
38

Egy motorba nem kell sok henger vagy köbcenti ahhoz, hogy izgalmas legyen. Egytől négy hengerig elég széles a paletta, de egy-két hathengeres motor is előfordul a piacon, ám az ennél több ritka. Főleg, ha aránytalanul sok, mondjuk 48 hengerről beszélünk, mint ennél az egyedi Kawasakinál.

Távolról sincs vége, olvasson még

Na most akkor a motor színe tényleg fekete?

február 11., 06:40 Módosítva: 2024.03.06 15:32

Régi motoros bölcsesség, hogy a motor színe fekete. Nem csak esztétikai, hanem nettó balesetmegelőzési megfontolásból is szerencsésebb lett volna, ha ez a szemlélet nem épül be ennyire kiradírozhatatlanul a motorvásárlók fejébe. Hiszen mi is az a fekete? Az a felület, ami nagyon gyengén – minden más színnél gyengébben – veri vissza a látható fényt. Márpedig az általában jót tesz a motoros egészségének, ha a közlekedés többi résztvevője a lehető legkönnyebben érzékeli őt. Csakhogy ma már ebből kell dolgozni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új kisköbcentis platformon dolgozik a Honda

február 7., 12:13 Módosítva: 2024.02.20 11:15

Nem szokatlan a járműiparban, hogy a gyártók egymás piacait igyekeznek dézsmálni. Ezt csinálja most például a Kawasaki, akik a Honda Rebel 500 vásárlóit igyekeznek magukhoz csábítani az Eliminator 500-zal; az meg gyakorlatilag már elkoptatott frázis, hogy az adventure szegmens majd minden szereplője a GS BMW-k sütis tálcájáról próbál markolni. A Honda nem először célozza az indiai szereplőket, de az azért mégiscsak érdekes, hogy ezúttal konkrétan a Royal Enfield koncepcióját ültetik át magukhoz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem jött be az elektromos motor buli a Cake-nek

február 6., 16:46 Módosítva: 2024.04.09 16:09

Csődöt jelentett a svéd Cake elektromos motorokat gyártó vállalkozás. A márka ismertsége a hazai és a nemzetközi piacon is mérsékelt, ennek ellenére Szentkuti kollégánál járt már két kis gyösz, a Makka és az Ösa, de vannak kisebb terepgépeik is.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Ducati online konfigurátorral mért csapást a GDP-re

február 3., 14:51 Módosítva: 2024.03.06 15:32

Halál a munkaidőre jeligére remek játékkal lepte meg az álmodozókat a Ducati. Nem mondom, hogy forradalmi újdonság, de amikor egyszer csak azt vettem észre, hogy 40 perce klikkelgetem rá a különböző kiegészítőket hol egy Diavel V4-re, hol egy Multistrada V2-re, arra gondoltam, ez talán téged is hasonlóan jól fog szórakoztatni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hagyományos felépítésű motorkínálatot épít a Peugeot Motorcycles

február 2., 15:19 Módosítva: 2024.03.06 15:32

Nemrég megfuttattam az eszmét a PeugeotXP400 GT adventure-nek álcázott díványrobogó tesztjében, hogy mennyire furcsán nem ismerik még a sokat látott, szőröstökű motorosok sem a márka motoros vonatkozását. Persze az 50-es robogók mindenkinek megvannak, de a márka kétkerekű történelme ennél sokkal gazdagabb. Vannak ott sebességrekordok, versenygyőzelmek, és rendes, a XX. század elejének mércéjével mérve nagyköbcentis vasak is; a robogótúlsúly már csak a második világháború utáni időszak jellemzője.

Távolról sincs vége, olvasson még

Segédkerekekre, mint a gyerekbicikliken amúgy tényleg volna igény?

február 2., 15:19 Módosítva: 2024.03.06 15:32

Van olyan, akinek nem dőlt még el motorja? Egy sem? Ahhoz képest, hogy a minimálishoz konvergáló anyagi káron túl semmi extra, félelmetes vagy akár túlzottal kellemetlen érzés nem társul hozzá, mégis sokak számára jelent elég nagy para faktort, pláne a motorozás világába frissen belépők között. Tehát van itt egy probléma, ami nem is akkora probléma – na mindegy is, van itt rá egy lehetséges megoldás, amit a kínai eredetű Voge szabadalmaztatott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erős jel érkezett, hogy a Yamaha R9-re cseréli az R6 sportmotort

január 31., 14:13 Módosítva: 2024.03.06 15:32

Híresztelés, mendemonda, szóbeszéd, pletyka, füles – hirtelen nem is jut eszembe több szinonima, amivel ki tudjuk fejezni, hogy hivatalos úton nem megerősített információk szerint háromhengeres sportmotort készít a Yamaha. De mivel ez az infó nem a sarki zöldségestől, hanem a WorldSBK paddock-ból érkezik, mégiscsak érdemes egy pillanatnyi figyelmet szentelni rá.

Távolról sincs vége, olvasson még

Állrészbe épített akciókamerával jönnek az első GoPro bukósisakok

január 30., 16:17 Módosítva: 2024.03.06 15:32

Finom fáziskéséssel ugrik rá a GoPro a motoros bukósisakra rögzített akciókamerás felvételek piacára, hiszen a műfaj már nagyon régóta létezik. Azért mondom, hogy fáziskéséssel, mert kíváncsiságból visszanéztem, hogy a műfaj a hazai közönség számára is talán legismertebb arca MaxWrist – ha mégsem, akkor ő egy sportmotoros csávó, aki onboard felvételeken mutatja be, hogyan játszik a világ különböző szerpentinjein egyéletes nintendóst – első YouTube videója 8 éves, és nem ő találta fel a műfajt. Az pedig sok idő.

Távolról sincs vége, olvasson még

Még több elektromos BMW-t a népnek: a robogók után jön a motor is

január 30., 14:54 Módosítva: 2024.02.07 12:14

Egy új elektromos meghajtású BMW motor terveit hozta nyilvánosságra a Cycle World magazin. A dolog érdekessége, hogy bár a gyártó most is jelen van az elektromos motorok piacán, de csak a robogó szegmensben. A formabontó CE 04 mellett hamarosan érkezik a városi közlekedésre még hangsúlyosabban való CE 02. Az új motor viszont nem a robogó műfajt erősíti, hanem a szabadidő motor kategóriát. Első ránézésre leginkább olyasmire lehet számítani, mint a Harley-Davidson féle LiveWire.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt vannak a vezérigazgatók kedvenc Harley-jai

január 25., 12:55 Módosítva: 2024.04.09 16:09

Úgy tűnik, hogy az idén a Harley-Davidson a CVO – ez a Custom Vehicle Operations-t takarja, amolyan gyári tuningrészleg – modellekre hárítja az újdonságok szerepét. A három betűt négy modellre, köztük az amcsik első túraendurójára, a Pan Americára firkantották fel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jelentősen megváltozik a Husqvarna kisköbcentis retrókínálata

január 22., 11:07 Módosítva: 2024.02.10 19:44

2024-re nagyot frissített a Pierer Mobility zászlós márkája, a KTM a belépőszintű 125-ös és 390-es Duke modelljein, ami már-már értelemszerűen magával rántotta testvérbrand, a Husqvarna azonos alapokra készülő motorjait is. A fejlesztés természetéhez, ahhoz, hogy értsük, miért szemlézzük a 125-ös (125 köbcenti) és a 401-es (398 köbcenti) Svart-, valamint Vitpileneket érdemes tudni, hogy ezek motorblokkjai között erős az átfedés.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön a Harley GS Adventure-e, a Pan America CVO

január 17., 09:38 Módosítva: 2024.02.07 12:14
2

Idén új modellváltozatban érkezik a Harley-Davidson legérdekesebb lövése, a Pan America. A Motorcycle.com információi szerint az amerikai levegőminőség javítására létrehozott állami szervhez, a CARB-hoz benyújtott dokumentumok értelmében 2024-ben CVO modellel bővül a Harley túraenduró kínálata.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kisebb lett, de elkészült a NIU-féle elektromos naked

január 15., 16:51 Módosítva: 2024.02.07 12:14
93

Nem egy régi cég a NIU. 2014-ben alapította egy csapat, techcégektől kiugrott mérnök, szóval alig tíz éves, ami motoripari léptékben mondjuk úgy, elhanyagolható. Ezek a szakemberek aztán összehozták a kellemes, de azért gyermekbetegségektől nem mentes robogóikat, majd 2020-ban megfogták a fejszét és belevágták egy másik fába. Az RQi már nem robogónak, hanem rendes motorpótléknak indult, annak ellenére, hogy elektromos meghajtású.

Távolról sincs vége, olvasson még

Két sisakot is elnyelhetnek a GSX-S1000GX+ dobozai

január 15., 08:59 Módosítva: 2024.02.07 12:14
79

A 2024-es év Suzuki zászlóvivő újdonsága, a szebb napokat is látott GSX-R-ből képzett GSX-S1000-ből álmodott crossover, a GSX-S1000GX máris új változatot kap, a már dobozokkal is felszerelt GX+ jelzésű kivitelt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a 660-as Daytona, 14 lóerővel erősebb, mint a Trident

január 12., 08:59 Módosítva: 2024.02.18 12:50
33

A Triumph Motorcycles 2020-ban mutatta be a régi, 675-ös blokkból faragott 660-as szériájának első motorját, a csupasz Tridentet. A naked után érkezett az azonos alapokra épülő Tiger Sport crossover, mára pedig megérkezett a család harmadik tagja, a sportmotor. Finomkodhatunk, hogy inkább sportos motor, de a Tridentes élményeim alapján megelőlegezem a 660-as Daytonának az adrenalindúson túlmutató élménycsomagot.

Távolról sincs vége, olvasson még

4,5 millióért mérik az új Honda CBR600RR-t

január 10., 16:40 Módosítva: 2024.04.09 16:09
161

Négy és fél millió, meg egy kis extra. Mármint forint, nem felszereltség, azt majd még ezen felül kell rádobni, már ha egyáltalán kell még bármi egy rendes sportmotorra. Talán egy bubis plexi meg egy telefontartó. Sok? Őszintén nem tudom eldönteni. Ha ki kell mondani, pláne ha hirtelen ki kellene fizetni, nem lenne éppen kevés. De a CBR600RR soha nem is volt olcsó. 2007-ben 2.698.000.- jó magyar forintot kóstált, regadóstól. Csakhogy éppenséggel emlékszem, akkoriban életem első fizetését vártam, kis híján nem volt meg százezer, Erzsébet-utalvánnyal sem. Ha ugyan akkoriban az volt, és nem a Sodexo. Ugye milyen régen volt?

Távolról sincs vége, olvasson még

ZX-4R alapú Z400 RS lehet a következő Kawasaki retró motor

január 7., 11:08 Módosítva: 2024.02.07 12:14
126

Izgalmas kiskategóriás motorral dobhatja fel a kínálatot a Kawasaki. Az 500 köbcenti alatti világ jellemzően költséghatékony felépítésével szemben a japán Young Machine magazintól érkező információk szerint az amúgy egészen érdekes ZX-4R alapján készül egy retró, avagy RS változat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csak találgatás van, hogy milyen olasz motort láttak

január 6., 13:37 Módosítva: 2024.01.15 16:54
56

Oké, nem a világ legfontosabb rejtvénye, de mégiscsak érdekes tippelde, hogy milyen motorról futott be egy sor kémfotó a német Motorradhoz. A nemzetközi sajtószíntéren velük együtt Aprilia RS 457 testvérmodellként hivatkozzák, de ez azért nem ennyire egyértelmű. Az olasz Motociclismo munkatársai adtak először hangot erős kétségeiknek, amit a brit Visordown szerkesztőségében is osztanak. Az amerikai RideApartnál meg már egyenesen Moto Guzzi újdonságról írnak. Vajon mi lehet az igazság?

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok