Totalbike Vakbarát Hírportál

Viszlát 790 Duke, szevasz 890 Duke!

2021.01.20. 14:13

A KTM 890 Duke R (teszt itt) után az osztrákok elkészítették a 790-est leváltó 890-es alapmodellt. A soros kéthengeres blokkalt szerelt közepes Duke 2017-ben jelent meg, és igen nagyot szólt: ez volt az első a kategóriában, amelybe fullos elektronikát építettek. Azóta viszont eltelt három év, és volt hova továbblépni.

A legnagyobb újítás a 889 köbcentis blokk, amely 115 lóerős - a 790-eshez képest +10 ló, a 890 R-nél viszont néggyel szerényebb, míg a nyomatéka 92 Nm (az R 99 Nm-es). Ahogyan az Adventure-nél is, a Duke-nál is növelték a forgattyús tömeget, ezzel finomítva a fojtószelep reakcióját alacsony fordulaton.

Új az elektronika is, egy IMU-val támogatott rendszer adja a biztonsági hálót. Alapból három üzemmód áll rendelkezésre (eső, utcai, sport), a pályamód feláras extra. Az ergonómián is faragtak egy keveset, rövidebb lett a váltó karja, új kuplungrugókat használnak és frissítették a gyorsváltót, amely a 890-nél feláras extra.

A 790-es J.Juan fékeit Brembókra cserélték, a futóművet viszont továbbra is a WP szállítja. Ami érdekesség, hogy a 890 Duke már nem fojtható A2 kompatibilisre, így akinek legfeljebb 48 lóerős Duke kell, az egyelőre csak a 390-est veheti - valószínűleg azért, mert nemsokára jön a 490-es.



Rovatok