Totalbike Vakbarát Hírportál

A Honda töpörödött túraenduróját mi nem kapjuk meg

2021.09.14. 09:25

Talán kicsit túlzás ezt állítani, talán nem, de a motorkerékpárok terén szinte ugyanakkora slágernek számítanak mostanában a túraendurók, mint az autóknál a SUV-ok és crossoverek. A nagy gyártók egymás után mutatják be ilyen modelljeiket, és persze igyekeznek valamilyen szinten az adott piac igényeihez igazítani a kínálatot.

A Hondának például ott van az Africa Twin, dolgoznak már a Transalp feltámasztásán, most pedig kiszivárogtak az első képek és információk a CRF190L-ről, arról a pehelysúlyú túraenduróról, amelyből Európa jó eséllyel nem kap majd. Ezt elsősorban az ázsiai piacokra célozzák, főként Kínában és Indiában lehet sikere.

Ami a külsőt illeti, nem kizárt, hogy egy új márkaarculat első képviselői közé tartozik a töpörödött túraenduró, így akár a 750-es Transalpon is viszontláthatjuk stílusjegyeit. A gyártás Kínában, a Sundiro Hondánál zajlik majd. A műszaki alapok részben az XR190L endurótól származnak, így annak 184 köbcentis, levegős egyhengeresét is átmentették. A teljesítmény 16 lóerő, a futómű elöl-hátul egyaránt nem állítható.

Méretek terén nagyjából azt kapjuk, amit várhatunk, ha egy enduró túraenduróvá alakul. Összességében tehát kicsit nagyobb lesz a CRF190L, a tengelytáv például 1351 milliméterről 1387-re nőtt. Jelentősebb ugyanakkor a tömegnövekedés: 123-ról 145-re hízik, de túradobozokkal már a 150 is megvan.

A hivatalos bemutatóra még várni kell, az árazás is kérdéses. Jelen állás szerint kifejezetten meglepő lenne, ha a nyugati piacokra is jutna a főként ázsiai viszonyokra szabott motorkerékpárból.



Rovatok