Totalbike Vakbarát Hírportál

Beszéljünk egy kicsit a BMW R 1300 GSA-ról

2024.07.09. 10:10

Néhány napja kitettem egy Facebook posztot a Totalbike oldalára az új BMW R 1300 GS Adventure-ről, különösebb kommentár nélkül, és pontosan az történt, amire számítottam. A kommentszekció nem bánt kesztyűs kézzel az új dizájnnal. A kedvencem talán az volt, hogy van, aki szerint az új GSA olyan szép oldalról, mint a Harley Pan America szemből – ez nagyon találó, mert láttam már olyat, aki hallott olyanról, akinek mindkettő bejön, és ha lenne merszem, talán még azt is bevallanám, hogy ez ém vagyok. De nincs. A népundor viszont ezúttal nem magyaros sajátosság. Guruló kenyérpirító, LEGO dizájn, a Tesla Cybertruck méltó testvére – ehhez hasonló kreatív véleményeket fogalmaznak meg a világ minden táján. És azt hiszem, hogy ez mind nem számít.

Már hogyan is számítana? Talán nem volt még olyan GS BMW megjelenés a múltban, amire nem hördültek fel a motorosok, csak hogy azután sikermodellként vonuljon be a motorkerékpár-értékesítés nagy történelem könyvébe. Ez történt a legutóbb, tavaly szeptemberben az R 1300 GS alapváltozatával. Akkor a fényszóró körül ment a hüledezés, majd elkezdett egyre több megjelenni az utakon, végül az Adventure változatnál már észre sem vesszük az “X”-et formázó, egyébként kanyarkövető, okos mátrix lámpát.

A kerek 1300 köbcentire hízott ShiftCamet, a 3600-tól 7800-as fordulatig nyakló nélkül menő, de a durván kiterjedt nyomatékrugalmasság miatt gyakorlatilag minimumtól maximum fordulatig jól használható blokkot viszont igen. Bár jelent meg olyan információ, ami szerint a végre tényleg jól működő gyorsváltó kikerül a GS Adventure változatából, helyette pedig alapáras újdonságként jön az ASA, azaz Automated Shift Assistant, ami a kuplungkar elvételével jár, de ez nem igaz. A BMW új váltója feláras extra, a félreértést valószínűleg az okozta, hogy a BMW konfigurátorában nulla forintos tételként jelenik meg, de csak azért, mert a Dynamic csomaggal együtt lehet megvásárolni.

A tank az R 1300 GS Adventure leglátványosabb eleme. Rendes GSA hagyományokhoz hűen, az alapváltozat csenevész 19 litere helyett 30 liter benzint nyel el, ennyi tüzelőanyagnak viszont kell a hely. Ez határozza meg az Adventure jellegzetes megjelenését. Ettől lesz batár, ettől néz ki oldalról úgy, mint egy tank. Mármint úgy tank, mint a T-34 – mondanám én valamelyik Panzerkampfwagent is, de azok még szögletesebbek voltak, szóval maradjunk a szovjet haditechnikánál. Az meg erőteljes, férfias képzettársítást okoz, és ha valaki azt hiszi, hogy az önmagában nem hajtja fel a vásárlóerőt, az nem ismeri a motoros piacot. Sikerre van ítélve, mert ez a legnagyobb, ez a mekafull, ezen látszik, hogy ezzel férfiember motorozik, és nem ez lesz az első alkalom a történelemben, hogy a pocakos német vállalkozó kész megfizetni az illúzió felárát.

És persze a BMW GSA nem csak terebélyesebb az alapváltozatnál, hanem magasabb is. A rugóút 20 milliméterrel nőtt mind elöl, mind hátul, azaz 210 és 220 mm a matek vége, ide pedig már kell a lábméret. A GS nyereg beállítástól függően 85-87 centis ülésmagasságával szemben itt már 87-89 centin kell átdobni a lépőt.

A BMW GSA alapára 8.748.000.- forint, amit különösebb erőlködés nélkül is könnyű feltornázni egy Dynamic vagy Túra csomaggal 9 millió fölé. Az olyan opciós extrákról nem is beszélve, mint az adaptív magasság állítás, a komfort ülés, a túraplexi vagy a radar alapú menetbiztonsági rendszerek.



Rovatok