Totalbike Vakbarát Hírportál

Ferrari-motoros motor motorépítő motorosoknak

2024.08.07. 15:53

Tudod, hogy ki az a Maxwell Hazen? Nyilván nekem sem volt meg; valaki úgy mondaná a Michigani Egyetemen végzett kreatív mérnök, szerintem leíróbb, hogy szent őrült, motorépítő, aki szeret nem a kézenfekvő megoldáskondérból meríteni. Szóval kitalálta, hogy épít valamit egy Ferrari motor köré.

Az alany egy F355 V8. Ezt a motorblokkot 1994 és 1999 között használta a Ferrari. Ez a vényóc' zenélt abban a 355 Spiderben is, amiről Karotta csinált anyagot valamikor a piramisok alapkőletételének időszakában. A Ferraris anyaghoz tartozó (még TC tévéadásban) két egészen meglepő dolog szúrt szemet: az egyik Gábor egészen rövid frizurája, a másik pedig a mai motoros szemmel nézve nem túl vaskos gyorsulás (ettől még gyönyörrohamot kapnék, hacsak a közelében állhatnék egynek, egyszerűen csak a 150 lóerős motorok nagytempós gyorsulásától érzésre elmarad).

Az F355 3496 köbcenti, 380 lóerő, és három súlyos kihívás tartozik hozzá. Az első kettő szó szerint. Az egyik, hogy az elérhető adatok szerint maga a motorblokk átlag 20 literes fogyasztással jár-kel és tesz csodát a nagyvilágban, szóval a tankon nem lehet spórolni. A tankban lévő folyadék meg tömeg. Ahogy maga a blokk is: motoros szemmel nézve  nehéz. Váltó és difi nélkül 168 kiló. Ahhoz a többlethez már kell is az Öhlins TTX meg a Brembo Stylema.

A harmadik probléma pedig maga a váltó, amit a vázhoz hasonlóan egyedi módon kell átalakítani. Ebben mondjuk pont van tapasztalata Hazennek: egy Dodge Viperből kiemelt V10 köré már épített motort. Annál a Ferrari motoros motor rövidebb lett, de még mindig hosszú, mint egy drag motor, úgyhogy kanyarokban valószínűleg nem üt majd nagyot. De azért tegye fel a kezét, aki nem próbálná ki! Na ugye.



Rovatok