Ebben a pillanatban még semmi nem biztos, pusztán az akarat, a szándék, amit aztán majd kiderül, hogy tett is követi-e, de akárhogy is, napirenden vagyunk mi, nagymotorosok az új KRESZ kialakítása során. Az Építési és Közlekedési Minisztérium, azaz az ÉKM, valamint a Közlekedéstudományi Intézet, azaz a KTI is megerősítette a Telexnek, hogy szerintük a motorosok érdekében szigorítani kell a közúton, (nagy)motoron viselendő védőfelszerelések körét.
A jelenlegi szabályozás mindössze az európai általános szabályozással összhangban az ECE szabványnak megfelelő bukósisak megfelelően rögzített viselését írja elő a motor vezetőjének és az utasnak egyaránt. Ez az előírás bővülhet a francia (kesztyű) vagy belga (kesztyű, dzseki, hosszú nadrág és bokát védő cipő) mintára.
Az ÉKM szerint az egyeztetést folytat motoros szakmai, érdekképviseleti szervekkel és szakemberekkel. Bár ezeket a bizonyos szerveket és szakembereket az Építési és Közlekedési Minisztérium nem nevezte meg (a kérdést persze feltesszük nekik), biztató hangnemet üt meg, hogy saját leírásuk szerint élhető szabályrendszert szeretnének kialakítani, ami a motorosok számára is megfelelő és használható kereteket biztosít – ami persze bármit jelenthet, de legalább arra utal, hogy az agyatlan teljes szigor helyett gondolkodás előzi meg a szigorítási folyamatot.
A szabályozást megelőző körültekintés pedig rendkívül fontos egy olyan előírás bevezetése előtt, ami meghatározza a motorosok életét, ráadásul előreláthatólag hosszú ideig nem is fognak újra hozzányúlni. Nem állítom, hogy egy rosszul megfogalmazott kitétel többet árt, mint használ, de hogy érzékeltessem egy példával: hiába írják elő a motoros dzseki használatát, ha azt egyrészt nem körültekintően, a felhasználásnak megfelelően veszi meg valaki, ráadásul mérethelytelenül, hogy abban a kevés helyzetben is a lehető legkevesebb védelmet biztosítson, amikor működhetne, de rossz helyen tompítanak az elcsúszott protektorok. De hiába írják elő a magasszárú cipő viselését is, egy kosaras stílusú tornacsuka nem lesz felkészítve olyan csavarodásra, mint egy jobb motoros csizma.
A minisztériumi válaszból az is kiderül, hogy a segédmotorkerékpárok használóit a tervezett szigorítások nem érintik, az ötvenes városi csettegéshez továbbra is elég lesz a bukósisak.