Komolyabb első villákat rakott a Triumph a Trident 660 alá
Nem tudom visszaidézni, hogy mikor olvastam vagy hallottam legutóbb olyan véleményt, ami nem emeli magasba a Triumph kvázi belépőszintű, 660-as nagyplatformját, de állítólag voltak ilyen hangok. Ezek, a gyártóhoz visszatért hangok ezek szerint sebességtartó automatikát, gyorsváltót és jobb futóművet követeltek a hathatos Trident alá.
Igen, az idomok nélkül meztelenkedő Trident alá. Tempomatot. Akárhogy is, 2025-től lesz, méghozzá alapáron. Aminek valószínűleg nem is az az oka, hogy a ködös Albion földjén bárki valóban fontosnak érezte a gázkar macerálása nélküli hosszútávú helyváltoztatás képességét egy naked bike-on, hanem az, hogy a Trident egy platform alap. És ami vicces – oké, nyomjuk mértékletesben, legyen inkább csak meghökkentő – periféria egy csupasz motoron, az igencsak jól mutat majd a platformtestvéren, a Tiger Sport 660-on.
A gyorsváltó olyan felszereltségi elem, ami tényleg kell a felhőtlen háromhengerezéshez, amin viszont én magam is megakadtam, az az első futómű cseréje. A 2025-ös Trident alá bekerülnek a 41 mm-es Showa SFF-BP Big Pistonok, ami olyan motorok alól lehet ismerős, mint a ZX-6R, házon belül a Street Triple 765 R vagy, hogy valami mérsékelten éles tárgyat mondjak, a Honda CBR650R. Ez egy biztató előrelépés, csupán személy szerint nem értettem, mert a Triumph pont a Tridenttel mutatta meg, hogy egy pengén belőtt gyári futómű milyen jó tud lenni.
A korábbi villákat vélhetően a Daytona 660 megjelenése zabálta fel, hiszen hiába zengi ég és föld, hogy az nem egy dedikált sportmotor; annak néz ki, és látom magam előtt, hogy hobbipályázgatáskor már tényleg van az a szint, ahol kevés. Attól most tekintsünk el, hogy azon szinten miért az acélvázas és lengővillás Daytonát méregeti bárki. Az angolok becsapják a platform alá a jobb, nagydugós villákat - ne érje szó a ház elejét. Az új Showa villák finomabb működést, a felépítésből adódó egyszerűbb karbantartást ígérnek, és az sem elhanyagolható tény, hogy immár oda lehet írni a katalógusban a megfelelő rubrika mellé, hogy “állítható” a jószág.
A hazai árak egyelőre nem kerültek ki, de a külföldi példák enyhe áremelkedést jeleznek előre. Az új Trident új színekben kapható: a sárga (Cosmic Yellow), kék (Cobalt Blue) és piros (Diablo Red) dekor mellé egy dedikáltan nagyon fekete (Jet Black) színösszeállítás érkezik.