A legdurvább osztrák túraenduró
A KTM valószínűleg sikerrel pályázza meg 2025-ben A legdurvább túraenduró-díjat, már ha a crossovereket nagyvonalúan eltávolítjuk a stílustól. De nem is olyan nagy ellentmondás ez, mára már a fülnek sem cseng furcsán. A durva tempó, a kényelem és a változatos minőségű utak együttes szeretete meg igazából jól áll a KTM-nek, akik jövőre 1390-re cserélik az 1290-es Super Adventure szériát.
A KTM egyelőre két kivitelt jelentett be, az 1390 Super Adventure S-t, valamint az 1390 Super Adventure S EVO-t. Előbbi hagyományosan az osztrák gyártó nagy V2-es túraendurójának közúti felhasználásra szánt, öntött felnis, utcai gumis, jobb szélvédelmű változata. Az EVO a sima S-hez képest elsősorban az AMT váltójával tér el, ami automatikus üzemmód mellett hagyományos manuál szisztémában is használható. Ekkor az üzemeltetés nem tér el a megszokott gyorsváltós rendszertől, mindössze megjelenik egy “P” fokozat is, ami az elgurulást akadályozza meg.
A motorblokk az 1390 Super Duke-ban már idén bekerült a körforgásba. Elődjéhez képest a köbcentik 1300-ról 1350-re nőttek, ami itt 173 lóerőre és 145 Nm forgatónyomatékra elég. Így aztán a naked változathoz hasonlóan a legdurvább osztrák túraenduró sem a kezdő motorosok játékszere lesz.