A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Nem érzem magam egyedül, ha már a brit, az osztrák vagy a tengeren túli sajtó is a Ducati Multistradával való hasonlóságot emlegeti a Moto Morini újdonsága, a Corsaro GT-vel kapcsolatban. Az oldalsó sziluettben, de még a far felőli nézőpontból is tényleg kicsit emlékeztet arra, mint amikor a suliban direkt kicsit hibásan másoltuk a jó tanulók házi feladatát, hogy ne legyen nagyon feltűnő a végeredmény. A jellegzetesen élénk piros szín, és persze az olasz név csak erősíti az asszociációt.
Persze a Morini - Ducati párhuzam soha nem volt ördögtől való. Ott van például a Corsaro. Na nem a 2025-ös Corsaro GT, hanem a régi, ami a mostanihoz hasonlóan ducatisan piros színben tündökölt; meg aztán az is V2 volt, igaz, nem desmo vezérléses, nem 90 fokos, rövidebb lökettel; de ugyanúgy térhálós vázban. Szóval volt áthallás régen is, csakhogy a régi Morini különlegesebb volt még a Ducatinál is, a mostani meg olcsóbb lesz.
Az új Corsaro GT-ben a motorblokk V2, a hengerszög kereken 90 fok, a hengerűrtartalom 749 köbcenti, amiből pont azt a 95 lóerőt hozták ki, amit még szabályosan vissza lehet fojtani az A2 jogosítvány kategóriával még vezethető motorok közé.
A szokványos méretű (320 és 255 mm) fékeken biztatóan virít a Brembo felirat. A váz térhálós, ami vegyesen használ acél és alumínium elemeket. A lengőkar viszont teljesen alumínium ötvözet.
Bár a Moto Morini Corsaro GT árára mindenki úgy számol, nem fogja elérni a 950 Ducati Multistrada szintjét, dedikáltan olcsó valószínűleg nem lesz, hiszen ezzel a Morini már az erős középkategóriát célozza. És nem csak beszállítók (szokásosan Marzocchi, Brembo, Pirelli, Bosch), hanem olyan funkciók tekintetében is, mint a kanyar-ABS megjelenése.