Totalbike Vakbarát Hírportál

Retró legyen, de ne papás!

2021.02.12. 12:29

Tisztelt Nepperűző!

47 éves fejjel rájöttem, hogy motorozni szeretnék. Autót lassan 30 éve vezetek, de motort gyakorlatilag még nem vezettem. Egy-két korfui robogózást leszámítva.Valami kényelmesen, egyenesen ülve vezethető motort szeretnék. Nem száguldozni szeretnék, de azért nem bánnék egy-egy nagyobb meglódulást, ha megtekerem a gázkart. Szóval nem sportmoci, de nem is papa-mobil, ahol alap a méteres szakáll.

Túrázni sem használnám, mert arra van egy jó összkerekes kombim, amivel járunk. Talán már nem is tudnék oldaldobozokba elég ügyesen bepakolni. Ha kicsit retró lenne, az tetszene, de tudjon vadul gyorsulni is. Egy ilyet találtam (Yamaha XSR900 pl.), de ez az önök tesztje szerint túl vad. És tudom, elsőre ne vegyem meg álmaim járművét. De valami jót szeretnék rögtön, mert öregszem. Az ár közepesen fontos tényező, és szívesen veszek újat, de rá lehet beszélni nagyon tuti használtra is.
Kérem szépen szíves tanácsukat!

Köszönettel:

Olivér

Kedves Olivér!

Nem tudom, milyen autóid voltak, de egy 70-80 lóerő körüli motor olyat tud lépni, mint egy Porsche. Amelyik motorra azt írjuk, hogy durván odébb tud állni, azt nem az autókhoz viszonyítva értjük, hanem a többi motorkerékpárhoz. Az MT-09-et és az XSR900-at például kezdőnek tényleg nem szívesen ajánlom, az évtizedes tapasztalat ellenére is rá tudja verni a frászt az emberre.

Ha olyan nyugodt retrót keresel, amivel néha ki lehet lőni, akkor az XSR700 is bőven elég, az alapjait az MT-07 adja, amely szerintem a kategóriájának legjobbja, könnyű, kezes, izgalmas és jól kimotorozható. Ha a presztízs miatt nagyobbra vágysz, akkor a Honda CB1100 okos választás, a nyugodt, lég-olajos négyhengeresben van tartalék, és csodálatosan finom jármű. 1100 köbcenti mindenre elég.

A Triumph klasszikus modelljeivel is nehéz mellényúlni, a 900-as és az 1200-as modellek egyaránt remekek. Értem, hogy mi a vonzó az 1200-asokban, de ha nem a tempót keresed, akkor a 900-asok is ott vannak - meg hát azok is majdnem 1000 köbcentisek.

Harmadik iránynak pedig a Ducatit tudnám javasolni, a Scrambler szériát szerintem nagyon eltalálták. A személyes kedvencem a Desert Sled és az 1100-as, az egyik a sokoldalúságával, a másik pedig a disznó hangjával vett le a lábamról.

A felsoroltakat mind lehet újonnan és használtan is kapni (a CB1100-at már csak elfekvő készletről), és egyikkel sem követsz el hibát.

Üdv:Nepperűző

Rovatok