Totalbike Vakbarát Hírportál

Leszámolna a sztereotípiákkal a kínai cruiser

2021.05.10. 08:01

Noha a járműiparban nincs túl jó hírük a kínaiaknak, még a nagyobb autószalonokon is mérőszalaggal meg jegyzettömbbel ülik végig a kiállított kocsikat, vannak azért üdítő kivételek. Ilyen például a Benda nevű motorkerékpár-gyártó is. Eszük ágában sem volt valakit koppintani, ehelyett inkább önállóan raktak össze egy olyan cruisert, amire lehet csettinteni.

Az LFC700-at a tavaly szeptemberben bemutatott LF-01 tanulmány (a képeken) sorozatgyártású változatának tekinthetjük. Egy jó arányú, futurisztikus gépet faragtak, olyan érdekes részletekkel, mint a citromfacsarót mímelő első lámpa. A koncepción nyilván sokat szelídítettek, de a 310 milliméter széles hátsó guminak nem kell búcsút inteni. Bár az alapkivitel csak 240-est kapott, opcióként meghagyták a brutál széleset is. Átmérőben amúgy hátul 18-as, elöl 19-es a felni. A 69,5 centis ülésmagasság alacsonyabb motorosoknak is kényelmes lehet.

Egy ilyen stílusú géptől jellegzetes V-motoros hangot várna a hallgatóság, de akik ezt gondolják, meg fognak lepődni. Az LFC700-ba ugyanis soros négyhengeres, 680 köbcentis egységet faragtak, 97 lóerős teljesítménnyel. Ehhez egy hatgangos váltót kapcsoltak, csúszókuplunggal. A végsebességet elektronika szabályozza 180 kilométer per órára. A négy henger húszliteres tankból szipkázza a benzint.

A megállást elöl két, hátul egy féktárcsa szolgálja, a blokkolásgátló pedig kétcsatornás. Ami a futóművet illeti: elöl fejre állított villát találunk, hátul monoshock rugóstagot. Mindkettő teljesen állítható. A Benda cruisere igen masszívnak tűnik első ránézésre, saccolnánk is neki egy tekintélyes súlyt, valójában azonban a 215 kiló nem számít borzasztóan soknak.

Hazai pályán 1,9 millió forintnyi kínai jüanért kínálják majd várhatóan az LFC700-at, amelynek hivatalos bemutatóját idén júliusra tervezik. Hozzánk jó eséllyel nem el a modell.

Rovatok