Totalbike Vakbarát Hírportál

Hengerenként 1000 köbcenti már elég lesz egy retró roadsterbe?

2024.05.28. 09:55

Bár ebben az esetben egyelőre csak egy koncepcióról beszélünk, a Concorso d'Eleganza Villa d'Este-en bemutatott R 20 egy olyan “nagy motort a kis motorba” fejlesztési irányt mutat, ahol a motor sziluettjét leszámítva a mindenhol mindenben jobb és nagyobb elv uralkodik.

Az R 20 központi eleme egy 2000 köbcentis névleges hengerűrtartalmú bokszermotor, egészen pontosan az eddigi legnagyobb kéthengeres BMW, az R 18 továbbfejlesztett változata. A teljesítményre vonatkozó adatokat nem csatolták mellé, de a megnövelt lökettérfogat, az új hengerfej és a nagyobb olajhűtő azért enged következtetni, hogy az előd 91 lóerős és 158 Nm-es számait túl fogja szárnyalni. Márpedig ha szabad tippelni, akkor sokkal. Nagyon sokkal.

De erre nem csak a motorblokkból lehet következtetni, hanem mindabból, amit körülötte látunk. A hetvenes évek BMW-it idéző naked-roadster forma öltöztetés kérdése, de a határozottan vaskosabbnak tűnő, de továbbra is vasváz, acél-alu lengővillával; a kormányszög nakedesen hegyesebb cruiser testvérénél, a tengelytáv meg rövidebb. A futómű minden paraméterében állítható Öhlins. Az az uzsidoboz méretű féknyereg pedig darabonként hat dugattyúval szorítja az első féktárcsák darabját, de hátulra is jutott négy. Ehhez a setuphoz illene legalább 150 ló.

Persze meglátjuk mi marad a koncepcióból a szériaérett R 20 bemutatójára, amire az idei év vége felé számíthatunk.



Rovatok