Totalbike Vakbarát Hírportál

Kizárólag zárt pályára érkeznek 2025 legdurvább Yamaha sportmotorjai

2024.09.21. 10:20

Kétkerekű atomtöltet kategóriában jelentett be két újdonságot a Yamaha, miután a rendszámozható R1-et a folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt 2025-ben kivezetik az európai kínálatból (Yamaha Gábor szerint jövőre azért az alapváltozatért még be lehet csettegni a szalonba és lesz rajta rendszám is). A gyártó 200 lóerős, literes sportmotorjával most éppen az történik, ami korábban az R6-tal. Megvásárolható marad, de közúti forgalomba innentől már nem lehet helyezni. Mármint Európában. És ha közúti forgalomba már úgysem kerülhet, a Yamaha lepucolt róla mindent, ami pályafelhasználás során zavaró vagy felesleges lenne, valamint elnevezte R1 Race-nek.

Ugyanakkor nem csak egy egyszerű újramarketingelés történt. Az R1 Race alá újabb generációs KYB villákat raktak alá, így most a két villa szeparáltan állítható; valamint egy alapszelep optimalizálja a nyomást, ami az olajbeáramlást befolyásolja. A Yamaha szerint ennek jobb csillapítási reakció, érzékenyebb visszajelzés és nagyobb stabilitás az eredménye. Ezen túl fontos változás, hogy a Race változatra már megérkezett a Brembo Stylema fékrendszer.

Ha az R1 Race-re úgy tekintünk, mint a pályafelhasználásra optimalizált változatra, akkor a GYTR – szokás szerint – gyakorlatilag rajtkész versenymotornak tekinthető. A Genuine Yamaha Technology Racing mindig is a top kategóriát jelentette. Tavaly új ECU-t, acél fékcsöveket, top kategóriájú Z04 fékbetéteket, Akrapovic rendszert és R11 Bridgestone gumikat raktak rá, magát a motort pedig lényegében a FIM Superstock 1000 szabályrendszeréhez igazították.

A GYRT PRO pedig még durvább volt, de az már tényleg egy kb. legendárium szinten létező, limitált versenymotor volt karbon felnivel és segédvázzal, alacsony súlypontot támogató tankkal meg egy sor, a halandó ember számára nagyon távoli aprósággal. Az új GYTR-re a gyári MotoGP-csapat visszajelzései alapján kialakított szárnyak kerültek, választhatóak az első és hátsó lánckerekek, magnézium a segédváz és a felnik, újabb Akrapovic került fel és programozható az ECU.



Rovatok