Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója

12 órája Módosítva: 2025.04.17 10:21

Idén júniusban érkezik a Moto Morini X-Cape 700, ami természetesen az X-Cape 650 frissített változata. A név nem árul zsákbamacskát, nyilván nem atomfizika kitalálni, hogy a megnövelt hengerűrtartalom helyezi reflektorfénybe az új X-Cape-et. Ez 649-ről 693 köbcentire emelkedett a löket 4 milliméterrel való meghosszabbításával. Ennek a változásnak három következménye van.

Screenshot 2025-04-15 140011
Fotó: Moto Morini
Távolról sincs vége, olvasson még

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

április 14., 15:47 Módosítva: 2025.04.16 06:18

Nevezték már sokfélén. Talán egyszerűen naked bike-ként indult útjára a legcsupaszabb bokszer, a BMW éppen “dinamikus roadsternek” becézi (igen, a dynamic roadster angolul jobban hangzik); de az megvan, amikor Dodor az R 1250 R-nek A kancigány becenevet ajándékozta? A PC sajtószakma azóta is a sarokba rúgva zokog - én meg a mai napig hangosan felröhögök rajta. Az idei évre megérkezett az új generáció, az R 1300 R, és egy cseppet sem tűnik öregurasabbnak elődjénél. Erősebb, egy fikarcnyit sem könnyebb és persze összességében mindenebb.

P90593388 highRes the-new-bmw-r-1300-r
Fotó: BMW
Távolról sincs vége, olvasson még

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

április 11., 15:13 Módosítva: 2025.04.15 13:33

Szombaton veszi kezdetét a Motorozz munkába kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése. Az akció kezdete egybeesik a Motomia közlekedésbiztonsági nappal, ami a KTM Centrumban lesz.

A kampány sajtótájékoztatója gyakorlatilag a Motomia -1. programja volt, ahol Pócsik László, a SYM Centrum tulajdonosa, Berzai Zsolt, rendőr alezredes, Mező János, a Motorrevü főszerkesztője és Boczkó Gábor, Világ- és Európa Bajnok párbajtőrvívó beszélgetett arról, hogy miért jó motorozni, min kellene változtatni és mikre ajánlott figyelni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

április 8., 10:10 Módosítva: 2025.04.08 10:13

A jellemzően modern sportágakból egyfajta extrém olimpiát összefésülő X Games az idei évben távol akarja tartani az elektromos motorokat a freestyle motokrossz eseményeiről. A 2025-ös események szabályait ismertetve az X Games levelet küldött a versenyzőknek, amelyben megerősítette, hogy kizárólag belső égésű motorral (ICE) rendelkező motorokkal lehet versenyezni, bár nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a jövőben ismét engedélyezik az elektromos motorokat a versenyeken.

6994585
Fotó: Stark Varg
Távolról sincs vége, olvasson még

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

április 7., 11:36 Módosítva: 2025.04.08 06:21

Uuu, ez olyan, mint egy klasszik japán big bike, nem? A Honda jó stílusérzékkel mutatott be egy olyan koncepciómotort, ami a kilencvenes évek óriásra nőtt nakedjeit idézi. GSF-ek, XJR-ek és persze CB-k lebegnek lelki szemeink előtt a kétezres és a 90-es évekből, és talán vannak az olvasóink között is, akik könnyes szemmel emlékeznek mozdonyszerűre hangolt sornégy nyomatékra, a sallangmentes motorozásra és az örök élettartalom minden porcikájában hordozott ígéretére (futóműről, vázról, tömegről és általános anyagi helyzetünkről, ami miatt még mindig sok fut ezekből hazánk útjain, most jótékonyan nem ejtünk szót). Hölgyek és urak, ez nektek szól: Honda CB1000F! Persze lassan az elcsöppenéssel, ez még csak koncepciómotor.

honda-cb1000f-concept
Fotó: Honda
Távolról sincs vége, olvasson még

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

április 2., 14:23 Módosítva: 2025.04.17 13:23

Létezik egy világ, ahol összekacsintott az a XXI. század legérdekesebb európai motorgyártója a világ egyik leghíresebb videojáték címének készítőivel. Nem, ez így nem jó: létezik KÉT ilyen világ is. Igen, miközben ezt leírtam lendületesen felmutattam a monitornak mutató és középső ujjam, jelezve, hogy nem agyvérzésem van, tényleg két világra gondoltam. Egy mesterségesen létrehozottra és egy valódira.

Screenshot 2025-03-28 160218
Fotó: Triumph
Távolról sincs vége, olvasson még

Rágyúrt a BMW a G-pontra

április 1., 09:45 Módosítva: 2025.04.15 12:43

A BMW bemutatta a vadonatúj R 12 G/S modellt, amely az R nineT Urban G/S egyfajta utódjaként érkezik, de sokkal hűségesebben viszonyul elődjéhez. A motor közvetlen örököse ugyanis az az 1980-as, Peres László futómű specialista-féle R 80 G/S, ami az első olyan motorkerékpár volt, ami a hosszú távú túrázást és a terepfelhasználást ötvözte. Ez a modell alapozta meg a túraenduró műfajt és az egész GS sorozat legendáját – a “G/S” jelentése: Gelände / Straße, azaz Terep / Utca.

Távolról sincs vége, olvasson még

Két endurót mutatott be a Triumph

március 31., 15:07 Módosítva: 2025.04.06 07:15

A Triumph bemutatta két új enduró motorkerékpárját, a TF 250-E és TF 450-E modelleket. A 450-es a nagyágyú: 57,8 ló, egyhengeres, folyadékhűtéses, figyelemre méltó nyomatékkal (49,2 Nm). A kisebb TF 250-E-be is ugyanaz az egyhengeres, vízhűtéses blokk került, mint a nagytesóba, csak itt kicsit visszafogottabb: 41,7 lóerőt és 27,8 Nm nyomatékot tud. A blokkot direkt úgy hangolták, hogy ne olyan robbanásszerűen adja le az erejét, mint egy krosszmotor, hanem kevésbé agresszíven, kiszámíthatóan és egyenletesen toljon, szóval endurózáshoz legyen jó társ, miközben a marketig anyagban olyan hívószavakat fogsz olvasni, mint a Dellorto fojtószelep, a Del West titán szelepek és a König alu dugattyú.

Távolról sincs vége, olvasson még

3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch

március 27., 15:27 Módosítva: 2025.04.01 08:50

A német vállalat már eddig is ismert volt a motoros világban az olyan technológiáiról, mint a motorvezérlő- és ABS rendszerek, az üzemanyag-befecskendezés, valamint persze az otthoni szerszámokon is gyakran találkozott a márkával a magunkfajta. Szóval a Bosch alkatrészek már most ott vannak a belépő szintű motoroktól a MotoGP paddockokig, de egy jelentős, 6 millió eurós befektetésnek (ez ~2,3 milliárd változékonyan romló magyar forint – csak viszonyításképp, néhány éve pont ennyit locsolt el a kormány a DVTK-ra) köszönhetően ez még tovább bővülhet. Sőt, tovább megyek: a feje tetejére állíthatja a motorkerékpár-ipart.

this-3d-printer-is-just-a-tiny-bit-bigger-than-the-one-you-have-
Fotó: Bosch
Távolról sincs vége, olvasson még

Cruisereket mutatott be a Buell

március 24., 13:37 Módosítva: 2025.04.05 11:26

A Buell bemutatta új, öt modellből álló Super Cruiser sorozatát a Daytona Bike Week rendezvényen. A modellek a Roland Sands egyedi motorépítővel (vagy legalábbis a tervezőcégével) együttműködve készültek, és várhatóan ősszel meg is kezdik a brand arculatához passzolóan megfelelően alacsony volumenű gyártást.

Screenshot 2025-03-24 090315
Távolról sincs vége, olvasson még

Rátaposnak az utángyártott kipufogópiac torkára

március 23., 10:59 Módosítva: 2025.03.26 06:12

Én aztán utálom a hangos kipufogót, és semennyire nem tartom szépnek, kellemesnek és szívmelengetőnek, amikor 55 éves János az ablakom alatt nem rakja kettesbe az 1000-es Gixert a kereszteződésig. De azt akarom, hogy Jánosnak lehessen hangos szarja. Hiszek benne, hogy Jánosnak nem megtiltani kell, hogy kinyissa a (lehetőleg legalább nem kínai) csövet, hanem meggyőzni róla, hogy dugja be azt a nyomorult DB-killert a szabadon választott aftermarket rendszerébe. Nem mindenki ért egyet ezzel a szemlélettel. Már megint.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jól megszedte magát néhány olasz város a trafizásból

március 20., 10:29 Módosítva: 2025.04.05 11:26

A német Motorrad gyűjtése szerint az olasz önkormányzatok 2024-ben összesen 1,7 milliárd euró közlekedési bírságbevételt könyvelhettek el, amiről azt kell tudni, hogy magasabb összeg, mint az azt megelőző években gyakorlatilag bármikor. A 2023-as adatokhoz képest ez mintegy 10%-os növekedést jelent.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez inkább power, mint cruiser

március 19., 15:13 Módosítva: 2025.04.14 15:54

Idén májusban érkeznek meg az európai kereskedésekbe az új Ducati XDiavel V4-ek, amiket már a Granturismo V4 blokkok hajtanak. Ezek a motorok egyrészt erősebbek elődeiknél (168 lóerő és 125 Nm forgatónyomaték), másrészt az egész konstrukciót tekintve könnyebbek is. 6 kilogramm, ennyit fogyott a jól bevált Testasretta motoros változathoz képest, amivel megérkezett az olasz power cruiser a 229 kilogrammos súlymezőnybe, ami meg már a termetesebb, öreg naked bike-ok tömegterülete. Csak viszonyításként hozom ide, hogy mondjuk az 1250-es, acélvázas Bandit volt szárazon 225 kiló volt, az egykor fényesen ragyogó power cruiser etalon, a V-Rod pedig 280.

Távolról sincs vége, olvasson még

Még mindig tud csiszolni a 765-ös Moto2-es versenyblokkon a Triumph

március 17., 16:20 Módosítva: 2025.03.19 17:47

A hétvégén már a frissített Triumph motorokkal futott a Moto2-es mezőny Argentínában. Amióta a brit vállalat átvette a középső méretosztály motorblokk-beszállítói feladatkörét a Hondától 2019-ben, a mostani természetesena többedik alkalom kisebb vagy nagyobb mértékben. A mostani az utóbbiak közé tartozik. Az új átalakítás legfontosabb része a váltót érinti.

Triumph engines
Fotó: Triumph
Távolról sincs vége, olvasson még

Új Moto Guzzi V7 Sport 2025-re: 67 lóerő, IMU és dupla tárcsafék

március 14., 11:55 Módosítva: 2025.04.05 11:23

Megérkezett a korábban az EICMA-n bemutatott, 2025-ös Moto Guzzi V7 Sport, ami egy kisebb, de jelentős sor frissítést kapott az előző verziókhoz képest. A klasszikus, léghűtéses, 853 köbcentiméteres V2-es motor teljesítménye 65 lóerőről 67 lóerőre nőtt 6900-as fordulatszámon, míg a nyomaték 73 Nm-ről 79 Nm-re emelkedett 4400-as fordulatszámon. Nem mondom, hogy ez a különbségérték üvölt azért, hogy a régit újabbra cserélje valaki, de az erő más csak ilyen műfaj: a több, az jobb.

Távolról sincs vége, olvasson még

A szuperbrutál Harley-Davidson, amiről az Euro5+ miatt lemaradunk

március 12., 17:58 Módosítva: 2025.03.22 06:19

Oké, oké, bocsánat a clickbait címért, hiszen ez úgy korrekt, hogy nem csak mi maradunk le erről az őrült Harley-ról, hanem az amerikai vásárlókon kívül mindenki, de mi egészen biztosan. Nem csak most, hanem a közeljövőben is, mert az alapul szolgáló 131-es M8 blokk jelenleg olyan messze van az Euro5+ homologizációtól, mint Oktoberfest a hangtál terápiás zöldtea-kóstolótól. Merthogy ez nem csak egy Harley, a CVO Road Glide RR nevében a két “R” betűt nem a tavaszi szellő fújta össze, azt egészen komolyan gondolták. Ez a motor lényegében egy “King of the Baggers” szériában használt alkatrészekkel felütött jószág. Ezt az ára is tükrözi: 110 ezer dollár, ami barátok közt is 103 ezer euró, vagy mondjuk úgy, kicsivel több, mint 40 millió forint. Mármint ugye adók nélkül, hiszen odaát minden államban másképp sarcolják az állampolgárt. Az itthoni 27 százalékos ÁFA-monstrummal, vámmal, kutyafülével ki sem merem számolni!

Távolról sincs vége, olvasson még

Sorhármas Benelli? Jöhet! Automata? Hááát...

március 11., 10:34 Módosítva: 2025.03.18 06:11

A QJ Motor nemrégiben szabadalmi kérelmet nyújtott be egy új, soros háromhengeres, vízhűtéses motorra, automatizált manuális vagy mondjuk úgy, félautomata sebességváltóval (AMT). Azaz maga a váltási folyamat radikálisan nem különbözik a hagyományos rendszerektől, az átvételt ugyanúgy kuplungtárcsák segítik, de használati oldalon egy nyomógombos rendszert kell elképzelni. Bár a motor műszaki adatai, mint például a furat, löket, hengerűrtartalom vagy teljesítmény még nem ismertek, valószínűleg 700 és 900 köbcentiméter közötti hengerűrtartalommal és körülbelül 100 lóerős teljesítménnyel rendelkezik majd.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sportos cruisergumi a nagytestűekhez

március 10., 06:03 Módosítva: 2025.03.12 12:03

A Pirelli bemutatta a Diablo Powercruiser abroncsokat, amelyeket kifejezetten nagy teljesítményű és nagy tömegű cruiserek, baggerek számára fejlesztett ki.

Pirelli-Diablo-Powercruiser-3
Távolról sincs vége, olvasson még

A Pirelli lesz a MotoGP gumibeszállítója 2027-től

március 8., 09:46 Módosítva: 2025.04.05 11:23

Egy frissen aláírt szerződés értelmében a Pirelli lesz a Moto3, a Moto2 és a MotoGP gumibeszállítója 2027-től kezdve, öt éven keresztül, tehát a 2031-es szezon utolsó versenyéig. Ennél egy kicsit kisebb, de azért fontos szelet, hogy ezzel együtt a villanyhajtású széria, a MotoE beszállítói feladatkörét is ők fogják ellátni.

equilibratura-pneumatici
Fotó: pirelli
Távolról sincs vége, olvasson még

Kína célkeresztjében a legkezesebb KTM

március 6., 14:53 Módosítva: 2025.04.07 11:37

A Legkezesebb belépőszintű-díjra valószínűleg joggal lehetne jelölni a KTM 390 Adventure-t, leszámítva, hogy ilyesféle díj nem létezik. Pedig talán elkélne. Akárhogy is, a 390-es a KTM egyik sikerszériája, legyen szó akár a Duke-ról, akár az Adventure-ről. Utóbbit nemrég frissítették, és a terepre optimalizált ‘R' változat elég zorkó kis mindenenisátmegyünk-féle motor lett, rendes hasmagassággal, 21-18-as, tehát amolyan frankón terepes kerekekkel és ajaknyalogatósan ralimotoros sziluettel.

FB-M-MUD-452-01
Távolról sincs vége, olvasson még

Nincs szebb, mint mikor Marquez rotyogtat

március 4., 15:11 Módosítva: 2025.04.17 10:21

Marc Marquezt megnyerte magának az Insta360 kameragyártó vállalat márkanagykövetnek, aminek folyamánya az alábbi felvétel, amilyenből remélhetőleg érkezik még a szerződés lejártának, azaz idei évnek a végéig. Az indokoltsághoz kétség nem férhet: egy hatszoros MotoGP bajnokot bármeddig érdemes nézegetni, ahogy motorozik.

mmi360dpv2.webp
Távolról sincs vége, olvasson még

Megkapta a mentőövet a KTM - de ki a titokzatos támogató?

február 28., 08:47 Módosítva: 2025.03.20 10:36

Ha gyorsan, címszavakban kellene zanzásítani a KTM elmúlt néhány hónapját, akkor az körülbelül így nézne ki:fizetésképtelenség, elbocsátások, üzemleállás, indokolatlan raktárkészlet, vezérműtengely, bizonytalan kommunikáció a MotoGP-vel kapcsolatban és Itt az MV Agusta, hol az MV Agusta-játék, aminek a végén távozott a posztjáról a márkacsalád híres vagy talán mára picit azért hírhedt vezérigazgatója, Stefan Pierer, aki a továbbiakban hivatalosan társ-vezérigazgatóként lesz jelen a cég életében. Na de végre van itt valami jó hír is! Nem, nem az elmúlt napok legizgalmasabb pletykája igazolódott be, azaz nem a BMW karolja fel a KTM-et.

Távolról sincs vége, olvasson még

A BMW kezébe kerülhet a KTM egy osztrák lap szerint

február 25., 15:53 Módosítva: 2025.04.08 10:13

Érdekes híresztelés ütötte fel a fejét, ami így szól: a BMW megvásárolná a hadak útját oda-vissza megjárt KTM-et. Egészen pontosan egy osztrák üzleti lap, az OE24 írta meg ennek az eshetőségét egy névtelen forrásra hivatkozva. A lap szerint az egész ma (kedden) dőlhet el, ugyanis a financiális kihívásokkal küzdő vállalat hitelezőinek bírósági felügyelet mellett a cég szerkezetátalakítási tervéről megegyezésre kell jutniuk. Azonban ha ez nem sikerül, akkor az osztrák lap szerint a másik hárombetűs vállalat ölelő karjai várják őket, és ez sokaknak, főleg az osztrák munkavállalóknak nem fog tetszeni.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda mindenféle újdonsága kint lesz a Motorkiállításon

február 22., 15:50 Módosítva: 2025.03.24 14:56

Idén február 28. és március 2. között (újra) Motorkiállítás lesz Budapesten a Millenárison. Egy igazi, hazai motorosoknak szervezett rendezvény, amikor a kellemetlenül hidegre sikerült és hosszúra nyúlt tél végén egy kicsit feltöltődhetünk a magunkszőrűek között, ami egy kicsit rólunk szól. Ahol végigtapizhatjuk azokat a motorokat, amiket eddig videókban és fotókon láttunk, amikről cikkekben olvastunk. Bár a kiállítók között lesznek fájó hiányzók, a legtöbb bejáratott motormárka lehetőséget kap rá, hogy képviselje magát a rendezvényen. A Honda úgy tűnik, kifejezetten nagy standot és szerepet kap a rendezvényen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kitiltották a motorosokat a Nordschleiféről? Egy frászt!

február 21., 13:03 Módosítva: 2025.04.13 14:28

Nem valami nehéz olyan videót találni a YouTube-on, ahol összeakaszkodik az autós a motorossal a világ leghíresebb és legkülönlegesebb versenypályáján, a Nürburgringen. Az ok igazából egyszerű: a két- és négykerék más dinamikát, más ritmust vesz fel. Autóban ülve zavaróan nehezebb észlelni a jóval kisebb, de villámgyors motorsziluettet a dobozok között, motoron pedig erősebb veszélyérzet.

Ez dobjuk meg egy kis adrenalinnal és máris kezdődik felhőtlen menést megecetező bemutogatás. Jobb esetben. Tehát ez egy valódi probléma, amire a pálya programszervezői, akik a híres Touristenfahrten, azaz a nyílt pályanapok felelősei, egyfajta választ adtak. Erre megjelenik a HVG-n a hír egy ilyen címmel, hogy Kitiltották a motorosokat a Nordschleiféről. Hát tiltották egy túrót!

BRUTALE 1000 NURBURGRING ACTION (3)
Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok