A szériakész 790 Duke mellett az EICMA-n a KTM bemutatta a következő nagy sláger előzetesét, a 790 Adventure R tanulmányt. Az alapok azonosak, a térhálós vázba az új, 799 köbcentis, soros kéthengeres blokkot csavarozták, ami várhatóan gyengébb lesz, mint a Duke-ban - ott 105 lóerőt tud, az Adventure-ben valószínűleg 95 lóerő körüli teljesítménnyel lehet számolni, közepes és alacsony fordulaton viszont robbanékonyabb lesz.
A Husqvarna az Instagramon pattintotta el az új Vitpilen 701 beharangozóvideóját, amely alapján számíthatunk a gyártásra kész retrofuturisztikus café racerre.
A H2 és a H2R után megérkezett a Kawasaki harmadik kompresszoros motorja, a H2 SX, amely minden idők leggyorsabb sport-túra motorjának ígérkezik.
A tavaly bemutatott Yamaha T7 tanulmány után idén lelkesen vártuk az MT-07 alapokra épített keményvonalas túraenduró szériaváltozatát, de csak egy újabb tanulmányt kaptunk - a Yamaha Ténéré 700 World Raid-et.
A Honda új Gold Wingje nem maradhatott válasz nélkül, a BMW nem hagyhatja, hogy az amerikai piacon ne legyen egy hasonló túraóriása - ez lett a K 1600 Grand America. Az új modell a tavaly bemutatott K 1600 B és a K 1600 GTL keresztezéséből jött létre - egy bagger magas szélvédővel és topcase-zel.
A KTM 1290 Super Duke R-t csak Beast-nek, azaz fenevadnak hívták, a 790 Duke-ot pedig csak The Scalpelnek, vagyis szikének becézik. A teljesen új blokk 799 köbcentis és soros kéthengeres, a teljesítménye pedig 105 lóerő (@9500), amelyhez 85 Nm (@8000) csúcsnyomaték tartozik. A motor menetkész tömege parádés 189 kiló, szárazon pedig mindössze 169 kiló. A KTM szerint ez a kategóriában a legjobb súly-lóerő arányú motor.
A Honda kapásból tripla bőrt húz le a Neo Sports Café tanulmányról - egyszer ugye ott van a nagyszínpados produkció, az új CB1000R, de egyből mellette fellép az új CB125R és CB300R. A kis CB-k nagyon hitelesen adják vissza az ezres vonalait: ledes fényszóró, fordított villa, színes kijelző, radiálisan rögzített féknyereg - rengeteg igényes részlet stimmel.
Valószínűleg Hook kapitány is egy kezén meg tudja számolni, hány embernek hiányzik a Moto Guzzi Stelvio - különleges jármű volt, de sem formájával, sem műszaki megoldásaival nem tudta felkelteni a vásárlók érdeklődését. A Guzzi tanult a hibából, és megszületett a V85.
A Honda MSX125-ről nem tudom, hogy miért és kinek építették, és valószínűleg az egész európai piac így van vele: az ős-Monkey hiába hatalmas kultusztárgy, de a modern változatával nem tudott mit kezdeni a közönség. A Honda vette a lapot, és idén előálltak egy retró Monkey-tanulmánnyal.
A Honda tegnap bemutatta az Africa Twin hardcore világjáró változatát, a rendkívül hosszú nevű Africa Twin Adventure Sports-ot. A 2018-as modellfrissítést az alapmodellhez hasonlóan ez is megkapta, tehát az új lábtartókat, az új műszerfalat, a három gyújtástérképet tartalmazó üzemmódkapcsolót, a hétfokozatú kipörgésgátlót, az átdolgozott kipufogót és a líthiumos akkumulátort az alap és az Advenutre Sports modelleken egyaránt megtalálni. Ezeken felül a 2018-as modelleknél belenyúltak az airbox-ba és a blokkba is - az előbbi a középfordulati reakcióknak tesz jót, az utóbbira pedig a könnyebb kiegyensúlyozótengely miatt volt szükség.
Nagy meglepetést nem okozott a Ducati Multistrada 2018-as továbbfejlesztése, de ami eddig csak pletyka volt, most már tény: az olasz túraenduróba beépítették az XDiaval 1262 köbcentis, változó szelepvezérlésű V2-esét.
A Honda Neo Sports Café tanulmány felemás érzéseket ébresztett: a dizájn tetszett, modern és letisztult formáival felkeltette az érdeklődést, de nagyon úgy tűnt, hogy egyszeri tanulmány marad csak. Erre itt a széria változat, ami nem más, mint a 2018-as CB1000R.
A Triumph óvatosan frissíti 2018-ra a Tiger vonalat. A 800-asok változtatásai nem látványosan, de attól még ez a ráncfelvarrás túlmutat az új szín + kicsit élesebb idomok szinten. A blokk ugyan nem változik, ahogyan a 95 lóerős teljesítmény sem, de rövidebb lett az egyes fokozat, illetve az elektronika hangolásának köszönhetően közvetlenebbül reagál a háromhengeres. Átdolgozták a kipufogót is, illetve az öt fokozatban állítható szélvédő is új.
A Ducati 959 Panigale Corse az olaszok középsúlyú sportmotorjának 2018-as, különleges kiadása, már ha egy majdnem ezres sportmotort hívhatunk középsúlyúnak. Az új modell a Ducati GP motorjainak színsémáját idézi, de ennél sokkal fontosabbak a technikai fejlesztések.
A 2018-as évre finoman frissítették a Ducati Scrambler Desert Sledet egy új fényezéssel, melyet Shining Black-nek (ragyogó fekete) kereszteltek, viszont amennyire béna a név, akkorát üt maga a szín. Túlzás nélkül mondhatom, hogy ez a valaha volt legjobb retró fényezés a Ducatinál. Egyszerűen magyarázni sem vagyok hajlandó, elég ránézni, és egyértelmű lesz, miért ez a király:
A Ducati a Panigale V4 mellett bemutatta a Scrambler 1100-at is, ami kapásból három modell: az alapváltozat mellett egy Special és egy Sport kivitel is lesz 2018-tól.
A Ducati új modellje történelmi mérföldkő, ha a limitált kiadású MotoGP-replika Desmosedici RR-t nem számoljuk, ez a cég első négyhengeres sportmotorja. A blokk 1103 köbcentis, a legnagyobb teljesítménye 214 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 120 Nm. Azonban ha felteszünk rá egy titán Akrapovic dobot és hozzáhangoljuk az ECU-t, akkor már 226 lóerőt préselhetünk ki belőle.
A napokban mutatják be a KTM közepes túraenduróját, de már a bemutató előtt kiszivárogtak a képek. A fotók gyáriak, a háttérből sejthető, hogy a Kiska studiójában készültek, viszont a rajta látható motor még nem a szériaváltozat - a sorozatgyártott 790 Adventure fényszórója nagyobb lesz, valamint lesznek rajta visszapillantók, irányjelzők és rendszámtábla tartó.
Öt újdonsággal is készül 2018-ra a Ducati. Ezek közül a Monster 821 frissítését és a Panigale V4-et már láttuk. Most újabb két modellről tudhatunk meg többet.
A Superbike világbajnokság az elmúlt években egyetlen dologról szólt: sikerülhet-e megvernie a Ducatinak az elképesztő fölényben lévő Kawasakit? Mivel a válasz folyamatosan nem volt, a versenyek végeredménye kezdett némileg elsivatagosodni, ezért a szervezőbizottság fontos szabálymódosításokat jelentett be.
Egészen biztosak lehetünk, hogy a Suzuki készül egy-két újdonsággal az idei EICMA-ra, és ezek közül egy már biztos, az SV650X - éppen az a modell, ami égetően hiányzik a Suzuki kínálatából, egy népszerű utcai modell némi vintage esztétikával.
Ha tíz év múlva bárki megkérdezi tőled, hogy a villany- és hibridautó-buzéria mikor terjedt át a motorok világába, jusson eszedbe, hogy 2017 október lesz a helyes válasz. Próbálkozások eddig is voltak, azonban a Honda most mutatta be a PCX Electric-et és PCX Hybridet.
A kilencvenes években elárasztották Magyarországot a négyszázas, belpiacos japán motorok, melyeknek külön bajnokságot írtak ki (jellemzően a Kawasaki nyert, ugyanis azt forgalmazták Európában, ahhoz volt alkatrész). Japánban azóta is virágzik a műfaj, egy ottani előírás miatt ugyanis ez egy külön kategória. Viszont az új Kawasaki Ninja 400-at szokatlan módon világpiacra szánják.
A Honda szinte titokban mutatta be a Honda Neo Sports Café tanulmányt a Tokiói Autószalonon. A forma egyszerű és modern, a részletek szépek, az összhatás és a stílus pedig a két évvel ezelőtt, Olaszországban bemutatott CB4 Conceptet és Six50 Scramblert juttatja eszembe.
Mielőtt félreértés lenne: ez nem tanulmány, ez széria. 2018-tól jön Niken néven, és lényegében ugyanaz, mint a három évvel ezelőtti MWT-9 tanulmány. Az alapot az MT-09 adja a 847 köbcentis háromhengeres blokkjával, amelyből a legvadabb 115 lóerő tör elő, amit valaha tapasztaltam.