Ismét van retró Kawa, leleplezték a Z900RS-t. Az új modell műszakilag a Z900-ra épül, formatervét viszont az 1970-es évek ikonikus naked bike-ja, a Z1 ihlette. A tervezők nem egy színtiszta retrót, amolyan W800-szerű új veteránt terveztek, hanem egy finoman múltidéző, de teljesen egyértelműen modern gépet.
A forma nem meglepő, hiszen már hetekkel ezelőtt kiszivárgott minden a típusról, ettől függetlenül az új Honda Gold Wing tartogat még néhány újdonságot.
A Honda 2018-ra frissítette a CB1300 és a CB400 mindkét változatát, tehát a naked Super Fourokat és a félidomos Super Bol d'Orokat. Mindkét modell ismert nálunk, noha már egyiket sem kapni, mindkettőt kivezették az európai piacról, és kizárólag Japánban kaphatók.
A Honda Neo Sports Café második teasere alapján már sejthető, hogy egy retrofuturista CB1000R-rel van dolgunk - tehát nem egy CB1100 stílusú motor lesz, sokkal inkább amolyan XSR900 jellegű, tehát a retró elemek ellenére sem lesz senki, aki réginek nézi.
Az új modellt legkönnyebben nagyobb fényszórójáról lehet felismerni, de a formai frissítésnél sokkal fontosabb, ami technikai oldalon történt. Az akkumulátorok és a villanymotorok kapacitása folyamatosan nő, illetve egyre olcsóbban beszerezhetőek a jobb alkatrészek, ennek megfelelően az új E-XC Enduro telepei is nagyobb kapacitásúak és a teljesítményén is javítottak. A Sony-tól származó cellákból összerakott líthiumos akkupakk 50%-kal többet bír, mint az előző modelleké, és 3,9 kWh leadására képes - ráadásul a gyártó szerint 700 töltési ciklus után is megőrzi képességeinek legalább 70%-át. A KTM az új akkumulátorcsomagot és a hozzá tartozó töltőt a korábbi E-modellek tulajdonosai számára is elérhetővé teszi.
Az ausztrál Broc Parkes fogja helyettesíteni a következő GP futamon Jonas Folgert. Parkes-t jól ismerik a Yamahánál, hiszen a gyári támogatású YART csapatban versenyzik az Endurance VB-n. Parkes logikus választás volt a Tech3 számára, ugyanis nem csak a pályát ismeri kiválóan, hanem van tapasztalata a MotoGP-ből is, 2014-ben a Paul Bird Motorsporttal ment Michael Laverty társaként - igaz, akkor nem Yamahával, hanem egy Aprilia alapú versenymotorral állt rajthoz.
Nem az MT-09 SP lesz az egyetlen MT-09 alapú újdonság. A Tokyo Motor Show-ra ugyanis egy igazi meglepetést is beígért a Yamaha, amiről még a semmitmondó teaser videók mércéjével is teljesen semmitmondó teasert tettek ki - aki szeretne egy kardokkal szerencsétlenkedő ázsiai férfit és egy száguldó utat nézegetni, az itt megteheti, de szólok előre, még elvárások nélkül is csalódás lesz.
A pénzügyi viharokkal terhelt hónapok után kemény frissítésbe kezdett az MV Agusta. Az LH44-es F4 után most bemutatták a gyár új csúcsgépét, az F4 RC-t. Az RC (Reparto Corse - versenyrészleg) modellek az MV technikai evolúciójának csúcsát képviselik, az F4 RC pedig ezek közül is kiemelkedik, ez adja a gyári Superbike versenymotorok alapját.
A 18 éves Claude Parkinsont öt év és három hónap szabadságvesztésre ítélték, míg két, 15 és 16 éves társát négy év és két hónapra ítélték. A negyedik elítélt egy negyvenes férfi volt, aki a lopott áru értékesítésében vallotta magát bűnösnek, ő négy évet és tíz hónapot kapott.
A Nemzetközi Motorsport Szövetség, a FIM is beszáll a bukósisakok vizsgálatába, és saját homológizációs programot hoznak létre FIM Racing Homologation Program (FRHP) néven. A céljuk, hogy teszteljék és minősítsék a versenyeken viselt sisakokat.
25 éve mutatták be az első Ducati Monstert, az M900-at, most pedig a Monster 821 frissítésével emlékeznek a korszakalkotó ősre. Az új 821 formaterve követi a Monster 1200 vonalait, de az átrajzolt tankot és farokidomot az 1992-es ősmodell inspirálta.
Most ősszel mutatja be a KTM a 790 Duke-ot, melynek a legfőbb feladata odavágni a középkategória legsportosabb modelljeinek, például Yamaha MT-09-nek és a Street Triple-nek. A soros kéthengeres, 799 köbcentis blokk 105 lóerőt tud 9500-nál és a 86 Nm-t ad le 8000-nél.
Továbbra is a Ducatié a legextrémebb idom, de a Suzuki is keményen beszállt a versenybe, a hétvégén a japán nagydíjon vetették be először az aerodinamikus burkolatokat.
Újabb részletek érkeztek a Kawasaki H2 túraváltozatáról, amit felváltva emlegetnek H2 GT és H2 SX néven. Azt már lehet sejteni, hogy kétszáz lóerős teljesítménnyel jön, valamint kétszemélyes üléssel. Létezik egy olyan pletyka, miszerint a túra-H2-ből két változat lesz, egy szerényebben felszerelt SX kivitel, és egy minden kényelmi extrával megszórt GT.
Az új Honda Gold Wing a pocsékul kezelt titok legjobb példája, hiszen már a bemutató előtt bő három héttel minden kiszivárgott róla. Ennek ellenére a Honda úgy viszi tovább a marketingkampányt, mintha mi sem történt volna, most például egy komplett Gold Wing történelmet vágtak össze az elmúlt 48 év GL modelljeiből.
A Kawasaki Z900-on alapuló Z900RS retrómotorból a legfrissebb hírek szerint két verzió is készül. Az egyik egy alapmodell lesz, melyet a BMW R ninetT Pure-nak lesz ellenfele, míg a másik komolyabb futóművet, küllős felniket, kisebb lámpát és dögösebb kipufogórendszert kap, vagyis inkább a Triumph Thruxton és a BMW R nineT Racer vevőkörére lőnek vele.
Még el sem kezdődött a MotoGP-ben az átigazolási szezon, a KTM már most bejelentette, hogy nem kívánnak változtatni a felálláson, és kitartanak Bradley Smith és Pol Espargaro mellett, illetve továbbra is Mika Kallio lesz a cég fő tesztpilótája.
A Yamaha az MT-10 SP mintájára 2018-ra elkészíti az MT-09 SP kivitelét, de a 115 lóerős háromhengeres modellnél nem lesz akkora különbség az alaphoz képest. A MT-10-nél az SP kivitel elektromos állítású, félaktív Öhlins futóművet jelent, amit nem valószínű, hogy egy az egyben áttesznek a 09-be is - az MT-10-be is azért tudták beépíteni, mert az műszakilag rokon az YZF-R1M-mel. Az MT-09 esetében tehát sokkal valószínűbb, hogy ha Öhlins kerül bele, az hagyományos állítású lesz. A spécibb futóművön kívül az SP alapból kap egy kis szélvédőt is, és ezzel ki is merülnek a különbségek.
A Kawasaki kompresszoros sport-túramotorja egy hete még csak pletyka volt, most viszont már látszik, hogy november elején bemutatják az EICMA-n. Egyelőre csak egy szokásosan semmitmondó teaser videót dobtak ki, amitől tényleg nem lettünk okosabbak.
A Honda egyelőre csak Project Neo Sports Caféként hivatkozik az új naked bike-ra, amiről egy 31 másodperces teaser videót készítettek. Ahogyan a legtöbb esetben, ennél is nagyon figyelni kell, hogy a felesleges snittek között meglássuk a lényeget. Sok agyagszobrászkodás meg tervezési folyamat között azt hihetnénk, hogy ez egy CB1100 változat lesz, aztán feltűnik a vízhűtéses blokk.
2018-ra továbbfejlesztik a Triumph Tiger Explorert, részleteket még nem közöltek, azt viszont már tudni lehet, hogy megváltozik az első fényszóró. A fejidom kisebb és élesebb lesz, illetve egy vízszintes ledcsíkot helyeznek el rajta nappali menetfénynek, illetve feltételezhető, hogy a teljesen ledes fényszórópárt ellátják kanyarfény funkcióval is.
Az emissziós szabványok nem barátai a léghűtéses motoroknak. Ideig-óráig még lehet optimalizálgatni őket, de egy ponton túl már nem éri meg - ezért is tűnt el a Stelvio a Moto Guzzi kínálatából 2017-re.
A Triumph Tiger Tramontana egy őrületes sivatagi versenygép, amit egy spanyol testvérpár épített az idei Panafrica Rally-ra. Az alapot egy Triumph Tiger 800 XC adta, melyet a lehető legjobban lecsupaszítottak - úgy fogalmaztak, hogy ennek a legszélsőségesebb körülmények között kell hosszútávon helyt állnia, így végig a funkció volt az elsődleges cél.
A Kawasakinak már komoly rutinja van abban, hogyan kell megnyerni a Superbike világbajnokságot - Jonathan Rea bő száz pontos előnye már nem fog eltűnni, a gyár másik versenyzője, Tom Sykes második helyét is csak egyetlen versenyző veszélyezteti, a ducatis Chaz Davies.
Kijött egy újabb teaser videó a retró Z900RS-ről, és ha nem figyelünk oda, éppen annyit tudni meg belőle, mint bármilyen teaserből: semmit. Viszont ha jobban szemügyre vesszük, hoppá, egy másodpercre feltűnik az első kerék, látszik a fordított villa, a Z900-nál légiesebb felni, és egy radiálisan rögzített négydugattyús féknyereg (amiből igazából kettő van, de a túloldali nem látszik).