Bár még kísérleti fázisban van a V4-es Ducati sportmotorja, már most kiderült néhány érdekesség. A frissen előkerült kémfotókat vizsgálva biztosra vehetjük, hogy a Ducati folytatja monocoque vázkoncepciót, vagyis hagyományos értelemben vett váz ennél sem lesz, minden elem a blokkhoz kapcsolódik - amit váznak tekinthetünk, az az első hengerfejhez kapcsolódó alumínium tag, ami tartja a fejidomot és az első futómű bekötési pontjaként is szolgál.
Az amerikai Chris Fillmore nem csak a kategóriáját nyerte, de a megfutotta az abszolút legjobb kétkerekű időt is a 95. Pikes Peak hegyi felfutón. A 2017-es KTM 1290 Super Duke R-jével 9:49,62 alatt ért fel, ami egyben a valaha volt legjobb újonc idő. A második helyet a nyolc másodperccel lassabb ausztrál, Rennie Scaysbrook hozta el, szintén egy 1290 Super Duke R-rel. A harmadik a francia Bruno Langlois lett egy Kawasaki Z900-zal.
Guy Martin nem kötelezte el magát a Hondával, a TT után nem sokkal már ismét Suzukival fog versenyezni, ráadásul nem is akármilyennel: az elképesztően dögös GSX1100SD Katanával, amit a Suzuki retróverseny-részlege épített a Donington parki négy órás endurance futamra.
A hétvégén lezajlott Parádfürdőn a Enduro GP magyar fordulója, a gond, hogy valaki úgy gondolta, visz haza valamit emlékbe, és Zsigovits Norbert versenymotorjánál nem talált kisebb relikviát.
Úgy tűnik, Ducati hetet tartunk - ez van, egyedül az olaszok képesek újdonságokat nyomni az uborkaszezon közepén. Ducatis horroresés, Ducati mentőmotor, végső Panigale, kiszivárgott adatok, Ducati adás-vétel, hatalmas király egy öreg Dukin, stb... ezúttal viszont egy tényleg ütős kémfotó esett be: ez a Ducati új, V4-es sportmotorja.
Egy kereskedő szivárogtatta ki véletlenül a Ducati 1299 R Final Edition adatait, véletlenül nyilvánosra állították az adatlapot, így kerültek ki az infók még bőven a július 7-i hivatalos bemutató előtt.
Folytatódnak a pletykák a Ducati eladásáról, ezúttal a Reuters írta meg, hogy a Harley is érdeklődik az olasz márka iránt. A Ducati értékét 1,5 milliárd euróra becsülik az elemzők. Ha sikerül ennyiért eladni, az mindenképpen siker, a VW ugyanis 860 millióért vette annak idején.
Az idei évre alaposan átszabták a KTM-nél a kis Duke-okat, az egyik nagy újítás a ledes első fényszóró - amely miatt most visszahívást rendelt el az osztrák gyártó. Az indoklás szerint bizonyos esetekben kimaradhat világítás, ami éjjel elég necces lehet. A hibát egy szoftverfrissítéssel ingyen orvosolják.
Trükkös szerződést írt alá Cal Crutchlow a HRC-vel: az angol versenyző jelenleg az olasz LCR Honda pilótája, és az is marad még két évig, de az eddiginél nagyobb támogatást kap a gyár versenyrészlegétől, és közvetlenül a HRC-vel lesz kapcsolatban, mint egyfajta harmadik gyári versenyző.
A Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro nem új modell, inkább egy felszereltségi szint: a matt homokszínű fényezés és az ülésbetét alapból látványos, de funkció szempontjából fontosabbak a Pirelli Scorpion Rally abroncsok, a Touratech-nél tervezett bukócső, a ledes ködfényszórók, az alacsonyabb szélvédő és a Termignoni kipufogó.
A Ducati folyamatosan kísérletezik aerodinamikai megoldásokkal, ott voltak például a MotoGP-ben a szárnyak, most pedig a hétvégén a Superbike világbajnokságon láthattuk a kísérleti karbon kerékburkolatot Chaz Davies Panigale R-jén.
A Ducati hamarosan bemutatja a V4-es sportmotorját, de előtte még vesznek egy utolsó utáni búcsút a 1299 Panigalétől. Amikor tavaly nyáron bemutatták aPanigale S Anniversariot, biztosak voltunk, hogy az az utolsó felvonás, erre most az olaszok bedobtak egy teaser videót és egy dátumot (július 7.).
Az utolsó kör végén esett nagyon csúnyát Chaz Davies - három kanyarra a leintéstől kiesett alóla a motor, a mögötte érkező Jonathan Rea pedig tulajdonképpen áthajtott rajta.
Idén hetedjére rendezik meg a Corenet-Kaland Motoros túrát, ezt már nyugodtan tekinthetjük hagyománynak - teljesítették a célt, amit az első alkalomnál kijelöltek.
A brit Crighton Racinghez betörők ellopták a cég CR700P névre hallgató, Wankel-blokkos prototípusát szerszámokkal és pótalkatrészekkel együtt, valamint egy laptopot, amin rajta voltak a motorral kapcsolatos kutatások.
Jelenleg Dél-Kelet-Ázsia a legnagyobb motorpiac, és már régóta nem csak robogókat és kismotorokat adnak el arrafelé - egyre több, elsősorban nagymotorokban utazó gyártó nyit üzemet a régióban. Legutóbb a Harley-Davidson jelentett be egy Thaiföldi egységet, pár évvel korábban pedig a Ducati indította indította be ugyanott a gyáregységét.
Noha a Pikes Peak hegyi felfutót idén 95. alkalommal rendezik meg, még mindig van hova fejleszteni. Az idei újdonság a sürgősségi mentőmotor lesz, amit a Ducati biztosít. Az ötletet a Man TT adta, ahol a marshallok sportmotorokkal közlekednek a pályán, így elsőként tudnak odaérni egy baleset helyszínére.
A Yamaha bemutatta az új YZ450F krosszmotort, ami az első olyan terepgép, amit saját mobilappal lehet hangolni. Teljesen új a váz, a blokk, és végre ellátták önindítóval, tehát az YZ tulajok mostantól hanyagolhatják a lábnapot az edzőteremben - az önindítót meghajtó akkumulátor líthium-ionos, így csak minimális plusz súlyt jelent.
A Husqvarna továbbra is az egyetlen gyártó, ami polcról ad versenykész szupermotót, ráadásul most frissítették az FS 450-et. A legfontosabb újítás a Suter által fejlesztett csúszókuplung és egy üzemmódkapcsoló a kormányon, amivel a különböző kipörgésgátló-beállítások, gyújtástérképek és rajtelektronika-programok közül lehet választani - illetve új a matricaszett, és az ülés a 701 SM-hez hasonlóan kék színű.
A tegnap már megírt MV Agusta RVS-ről további részletek derültek ki, a fotón látható modell pontos neve MV Agusta RVS #1, és ez az eddigi legerősebb háromhengeres utcai MV. A blokkja 150 lóerős, és tudja az Euro4-et - az mondjuk nem derül ki, hogy ez az SC Project titán versenykipufogóval vagy anélkül értendő.
Az MV Agusta elindította az RVS, azaz Reparto Veicoli Speciali - Különleges Járművek Osztálya - programját, aminek az első eredménye ez a Brutale 800.
Hétvégén mutatta be Harley-Davidson Screamin' Eagle/Vance & Hines dragcsapata a Street Rod alapú gyorsulási gépüket. A vízhűtéses 750 köbcentis V2-est eredetileg utcai körülményekre hangolták - és elég jól sikerült - ezt építette át a gyorsulási versenyekre specializálódott csapat.
A Honda elnök-vezérigazgatója jelentette be, hogy 2018-ban bemutatják a villanyrobogójukat, ami a szerinte egy nagyon kényelmes módja lesz az ingázásnak, például kivehető akkumulátorokkal készül, amik a töltést teszik egyszerűvé, hiszen nem szükséges, hogy a parkolóhely közvetlenül egy áramkiállás mellett legyen.
A Suzuki amerikai képviseletének a munkatársát bíróság elé állítják, ugyanis felmerült, hogy a környezetvédelmi ügynökségnek beadott papírokban nem teljesen mondott igazat. A kormány szerint a 2012-es modellévre vonatkozó iratokat manipulálta, hogy kedvezőbb képet fessen a modellpaletta összesített károsanyag-kibocsájtása.
Davey Lambert tragádiája után újabb két haláleset történt a világ legveszélyesebb versenyének tartott Man TT-n. A nagy tempó és a kevés bukótér kevés hibázási lehetőséget enged: a 28 éves, holland Jochem van den Hoek a Superstock TT-n az első körben esett a 11. mérföldkőnél. A helyszínen ellátták, de később a kórházban belehalt a sérüléseibe. Van den Hoak tavaly mutatkozott be a TT-n, akkor a Superbike-ok között a 44. helyen végzett, a Superstock-ban a 34. lett, Senior TT-ben pedig a 36-on.