Transzkontinentális túrázóként aposztrofálja a Yamaha az amerikai piacra bemutatott Star Venture-t, amivel olyan túramotoroktól halásznának el vevőket, mint a Honda Goldwing vagy a BMW K 1600 GTL, vagy a Harley-Davidson Ultra Classic Electra Glide.
Tavaly novemberben az EICMA-n mutatta be a Yamaha a T7 tanulmányt, aminek a nevéből a 7 az MT-07-ből érkező műszaki alapokra, míg a T a Ténérére utal, vagyis ez lehet a japán márka következő, valódi terepképességgel rendelkező közepes túraendurója - nagyon szeretném azt hinni, hogy ez így is lesz: egy 74 lóerős, 68 Nm nyomatékű, robbanékony blokk köré a Yamaha Rally Team segítségével épített terepmotor nem lehet rossz.
A Man TT felfoghatatlanul veszélyes, és az idei év sem marad áldozat nélkül. Idén az angol Davey Lambert szenvedett súlyos balesetet a vasárnapi Superbike TT-n a harmadik körében, a Greeba Castle közelében.
Már az év eleje óta tudni, hogy a 2019-től kezdve a Triumph lesz a Moto2 motorbeszállítója. A Street Triple 765 blokkja lesz a szabvány, ami köré a csapatok vázat és futóművet építenek. Az már világos, hogy az utcai 765-ösöknél ezek a háromhengeresek erősebbek lesznek, illetve a méretén is faragnak, valamivel keskenyebb lesz a GP-blokk, mint az utcai.
Ha Laverda rajongó vagy, és még likvid tőkéd is akad, akkor ez lesz a szerencsenapod. A legnagyobb Laverda múzeum tulajdonosa felszámolni készül a páratlan kollekcióját - rengeteg emléktárgy mellett ez 81 motort jelent, amik között olyan különlegességek is találhatóak, mint például Massimo Laverda saját, 1951-es 75 Turismoja, vagy egy eredeti Laverda 650, de még ott van a Laverda 1000 3C prototípus is, amelyet 1971-ben mutattak be az EICMA-n. És ekkor még nem is szóltunk a 12 versenymotorról, például 750 SFC-ről, amely 1976-ban megnyerte a belga bajnokságot, vagy az 1987-es, 125 köbcentis prototípusról, amellyel Alessandro Gramigni versenyzett.
Nehéz körbeírni a Concorso d’Eleganza Villa d’Este lényegét, olyasmiről szól, hogy drága, ritka és különleges járműveket vonultatnak fel a gazdag emberek, a végén pedig díjakat nyernek velük. A Ducati idén nagyot ment, a café racer és a tanulmányok/prototípusok kategóriákban is értékelték a munkájukat.
Rossi motokrossz edzésen csukta össze magát, és eddig úgy nézett ki, hogy éppen a hazai versenyén, Mugellóban nem indulhat. Most viszont fellélegezhetnek a rajongók, a kilencszeres világbajnok állapotát az orvosi gárda megfelelőnek találta a versenyzéshez.
A Husqvarna megújította a terepmotor kínálatát, ezen a területen a legnagyobb szám, hogy átvették a KTM-től az injektoros kétütemű technológiáját, így a TE250i és a T300i modellek kétütemű létükre teljesítik az Euro4-es előírásokat. A kétüteműek mellett a négyütemű endurók is megújultak, vagyis a FE 250, 350, 450 és 501 egyaránt megkapják az idei frissítés apró módosításait, például az új futóművet és a módosított fékeket.
A CCM az idei leghipszterebb márka, az ismeretlenségből elképesztő sebességgel lőttek ki a világhír felé. A sikerük alapja egy meseszép, légies váz, a letisztult forma és az alacsony tömeg. Az Spitfire után bejelentették a Scramblert, ami rohamtempóban jutott el az első skiccektől a bemutatókész állapotig.
Valami ilyesmire mondják, hogy a vér nem válik vízzé, a legendás Burt Munro - róla szól a World's Fastest Indian - unokaöccsének a fia a Bonneville-i sós síkságra készül, bár rekorddöntési szándék nélkül. Az apropó egyszerű: éppen ötven éve, hogy Burt a saját maga reszelgette Indian Scout Streamlinerrel az 1000 köbcentis kategóriában 295 km/h-s rekordot állított be.
Az elmúlt évek legnagyobb haldoklását mutatta be az Eric Buell Racing, és most - nagyon sokadjára - úgy tűnik, tényleg vége a dalnak. A Liquid Asset Partners tavaly vásárolta meg az EBR-t, és nagyon sok szép tervet szőttek a márka beindítására. Aztán ezek a tervek elég hamar elhaltak, néhány motor összeszerelésénél messzebbre nem jutottak ők sem - mint kiderült, a mestertervük annyiból állt, hogy felhajtanak további befektetőket.
Nehezen indul az idei Man TT. A szombati nyitányt törölték, ugyanis a pálya mélyen fekvő részeit sűrű köd ülte meg. A nyitónapot így hétfőre halasztották, de nem lett a jobb a helyzet, az időjárás mintha nem akarná, hogy verseny legyen.
Furcsa koncepcióval készül az idei Concorso d'Eleganza Villa d'Estére a BMW. A bajoroktól már megszokhattuk, hogy évről évre valami radikálisat visznek a rendezvényre: korábban a Concept Ninety és az R5 Hommage is ekkoriban készült el. Ezekben közös, hogy a hagyományokhoz nyúltak vissza, most azonban egész más utat követnek.
Bankjegyeket fújt a szél szombat este a bajor autópályán. Egy német férfi vesztette el pénzzel teli szatyrát, amelyben vállalkozása bevételét szállította motoron.
Ázsia a nagymotorok számára is egyre fontosabb piac, Thaiföld pedig sok szempontból jó választás egy új üzemnek. Bár a munkaerő nem ott a legolcsóbb, lényegesen több a szakképzett ember, mint a környező országokban, illetve a gyártási minőség is megfelelő szokott lenni. Emellett a helyi gyártással meg tudják kerülni a 60%-os vámot.
Két éve, a 2015-ös EICMA-n mutatkozott be tanulmányként a Husqvarna Vitpilen, ami megmutatta, milyen lehetőségek vannak a Husqvarna utcai motorjaiban. A Vitpilen projekt azóta jól halad, most pedig megerősítették, hogy nemsokára érkezik a hasonló vonalvezetésű, de scrambleres kialakítású Svartpilen 701 is.
A hétvégi MotoGP-n a királykategóriában hatalmas harcok mentek, de a Moto3 futamra is biztosan sokáig fogunk emlékezni, ugyanis olyan tömegbaleset történt, amire ritkán van példa a motorsportban. Néhány másodperc alatt több mint tíz pilóta csúszott ki a pályára került olajfolt miatt, tényleg döbbenetes volt, ahogyan sorban potyogtak ki a versenyzők a kavicságyba.
Múlt hét szerdán szenvedett kerékpáros balesetet, edzés közben gázolta el egy autó a MotoGP 2006-os világbajnokát. Súlyos fejsérülést szenvedett, ami agykárosodást okozott a pilótánál, kómába került, és állapota annyira súlyos volt, hogy belső sérüléseit nem tudták elkezdeni műteni.
Már önmagában is furcsa, ha egy motorkerékpár nagyrészt fából készül, ebben az esetben viszont nem csak maga a szokatlan anyagválasztás az extra, hanem az üzemanyag is.
Nicky Hayden, a MotoGP 2006-os világbajnoka tegnap súlyos balesetet szenvedett - kerékpáros edzést tartott Olaszországban, amikor egy autós elgázolta. Az idén a Superbike világbajnokságban versenyző amerikai betörte a Peugeot szélvédőjét és benyomta az A-oszlopot is.
A KTM bemutatta a már beharangozott injektoros kétütemű enduróit, amik egy régóta várt áttörést hoztak el. Egyelőre két modell kapta meg a TPI (transfer port injection) nevű befecskendezőt - a 250 és 300 EXC - amivel a 2T technika képes teljesíteni az Euro4-es elvárásokat.
Egyelőre csak egy titokzatoskodó teaser videót rakott ki az olasz motorgyártó, amelyben marógéppel egy alumínium tömbbe beleírják az RVS feliratot. Az RVS itt a Reparto Veicoli Specialit jelenti, amit leginkább Különleges Járművek Osztályának fordíthatunk. Mivel a videó végén egy nem kimondottan gyári Brutale sziluettje bukkan fel, feltételezhetjük, egy olyan részleg beharangozójáról van szó, ami az ügyfelek egyedi igényei szerint módosítja az MV Agustákat, vagyis gyári custom motorokat állít elő.
A belga Saroléa egy ideje nem hallatott magáról, most viszont bejelentették, a retró burkolatos SP7-tel ismét rajthoz állnak a Man TT villanymotoroknak kiírt kategóriájában.
Az itthon havonta eladott pár száz motor mellett felfoghatatlan mennyiség talál gazdára Indiában. Tavaly több mint 17,7 millió motor ment el, ami azt jelenti, hogy naponta átlagosan 48 ezernél is többet pattintottak el az ottani kereskedők - ezzel megelőzve Kínát, ahol éves szinten 16,8 millió motor talált gazdára.
Csütörtökön a Northwest 200 superbike edzésén hatalmasat esett John McGuinness, a lába, a bordái és a gerince törtek a balesetben. A Honda azonnal visszalépett az indulástól a superstock és a superbike kategóriákban, emiatt fel is röppent a pletyka, hogy műszaki hiba lehetett a háttérben.