Olyan rossz híreket hallottam a belpiacos motorokról, hogy kissé hidegebb időben nem indulnak be, a karburátorok a japán időjáráshoz vannak állítva és igen nehéz a hazai körülményekhez hangolni őket.
Tulajdonképpen nem betegség miatt szólok bele a rovatba, hanem egy kérdésem lenne csupán. Mi a különbség a 251-es MZ ETZ (90-es évjárat) és a 301-es között? Át lehet építeni a 251-est egy egyszerű henger+fej-cserével 301-esre?
Nekem egy Simson Star-om van, sajnos az évjáratot nem tudom. Nos, a következő a problémám: nagyobb sebességnél (40-50 km/h) az első kerék a kormánnyal együtt nagyon "ugrál".
Az eddig hibátlanul viselkedő Honda CB1 - 400 cm3, 4 ütem, 11 év - motorom egyszer csak egy fürgébb autópálya szakasz alatt/után megfőzte az
akkumulátoromat és kiégette az izzóimat. Én ebből sajnos nem sokat vettem
észre, csak akkor kapcsoltam, amikor záptojás szag jött a lábaim közül.
Egy 1991-es ETZ 251 felújítása közben kissé elakadtam. A gépet előzőleg is én újítottam fel, de ez nem sikerült túl jól. Kb. 2500 km után, 100-as sebességnél, teljesen sík úton szélcsendben megragadt a dugó.
Utána olvastam a Honda VFR750F típusú motorkerékpárjának (RC 36), 90-es évjárat, egy lengőkaros. Mindenhol kb. 100 LE verzióról írnak, viszont találkoztam egy " forgalmi szerint" 56KW-os példánnyal.
Megértem ragaszkodásod, tapasztalataim szerint a DT 125 egy jó modell. Mint ezt már több alkalommal is említettem, levélben felderíteni legnehezebb az ilyen jellegű problémákat, amikor a motor csattog, durrog, zörög, néha igen, néha nem.
Egész nyáron jártam a köröket, próbáltam találni olyan illetőt, aki meg tudná szerelni a robogót. Mérhetetlenül és végletesen belefáradtam, valamint heveny rosszullétet érzek és mizantróp rohamok törnek rám, ha a hazai-balkáni robogós maffiával történt interakcióimra gondolok vissza.
A felszerelhető hátsó gumi szélességét behatárolja a lánc és a lengővilla adott korlátjai. E kereteket érdemes maximálisan kihasználni úgy, hogy ne lépd túl a 150-es méretet
A 100-120 decibel egy kicsit tényleg sok. Természetesen lehet csendesíteni, ráadásul nem a leghangosabb motor a legerősebb is. A nagy kérdés az, vajon gyári kipufogó van a motoron, vagy pedig rezonátor cső?
Magyarországon minden lehetséges! Láttunk már itthon négyhengeres Pannóniát, kéthengeres MZ-t, Trabant, kis Polski, sőt még Citroen BX blokkal szerelt motorkerékpárt is. Ezek tükrében az MZ blokkos Simson sem tűnik megvalósíthatatlannak.
A fulladozással és a durrogással kapcsolatos diagnózis felállításához jó lenne tudni két dolgot:
1. Milyen színű a gyújtógyertya?
2. A kipufogóba, vagy a porlasztóba durrog a motor?
Ezen információk nélkül a fulladozásra maximum Diaphilint tudnék felírni.
A 32 000 km - mondjuk úgy - jelentős futásteljesítmény egy pörgős 400-as motornak főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a legritkább esetben vásárolnak ilyen motorokat nyugdíjas taták, illetve kimondottan a táj szépségét élvezni akaró bikerek.
Érdeklődnék, hogy milyen időközönként kell a motorkerékpáron olajat, hűtőfolyadékot, motorolajat, gyújtógyertyát cserélni? És milyen gyakran kell beállítani a szelepeket, a gyújtást és a karburátort?
Van egy 1200-as Banditom. 2001-es modell.
14000 km után elkezdett csúszni a kuplungom...hm...hm... semmi egykerék, semmi kör-rajzolás... Szerinted ez természetes?
Másik problémám, ugyancsak a kipufogóval, hogy ha éppen nem fúj ki, és nem is akar leesni a csonk, akkor a dob és a csonk folyamatosan csúszik szét, hangosodik a motor, de itt inkább az új kipufogó leesésének ténye feszélyez. A csavart már nem tudom jobban összehúzni.
Nemrég vettem egy 82-es Honda CB 900 F2-tipusú motort. Olcsó volt, mert eszi az olajat. Azt mondták, gyűrűzni kell majd. Elvittem egy szerelőhöz, azt mondta nincs nagy baj, szép hangja van (nem csörög-zörög), viszont a
karburáció nagyon szar. Ezt abból állapította meg, hogy néhányszor
felpörgette, és kicsit kormolt, és a kipufogó is kormos.
A kérdésem az, szerinted mennyire válik nyitottá a rendszer, ha "egyenesen
átmenő" dobokat kap a gép (GPZ 500S), viszont a légszűrő marad a gyári? Csak kettő van ugyan a hengerekből, de a térfogatuk alapján is férfiasabb hang járna a gépnek.
Két éve sikerült beszereznem nagyapámtól egy 1970-es Simson Schwalbét. Egészen eddig tökéletesen működött, de most elég jól meghalt. A probléma a következő lenne: összevissza gyújt szegény. Csuklóm állásától függetlenül önkényesen hol megy, hol nem, és rángat.
Egy 1981-es MZ TS 125/1 lux típusú mocim van. A kérdésem az, hogy mennyire kell állítani az elő gyújtást, és a megszakítóhézagot?
A másik problémám az lenne, hogy ha 4000 fölé pörög a motor, akkor igen rángat.
Van egy Simson S51 Enduro típusú motorkerékpárom, aminek a teljesítményével nem igazán vagyok megelégedve. A motor optikailag és motorikusan teljesen fel van újítva, de a végsebessége még sem lépi túl az 50 km/h-t.
Vettem egy HONDA CRM 250-et, 93-as évjárat. Betegségének tünetei: alacsony fordulaton, mikor kicsit erőlködne, elkezd csörögni, vagy inkább kopogni. Kb. 2-4 ezres fordulaton.
13 éves vagyok, tavaly nyáron engem is megcsapott a benzingőz, így vettem magamnak egy Rometet. Azzal a problémával fordulok hozzád, hogy a motorom kidobja a kettest, de csak nagyobb fordulatszámnál, így ezt a sebességet a lábammal kell tartanom. Lassan eladom a motort, szeretnek venni egy Simsont, csak mielőtt eladom szeretném megjavítani ezt a problémát.
Vettem egy gyári kéményes gépet, és a hétvégén kifurkáltam belőle az utolsó furulyát. Most sokkal jobb lett a hangja, de szerintem gyengébb lett. Van ennek valami köze a kipufogó barkácshoz?
A következő kérdésem az lenne, hogy mennyire árt vagy használ egy 50 ccm-es vízhűtéses robogónak a sportlégszűrő? Itt nem a házilag épített cuccokra gondolok, hanem a gyári, esetleg tuning légszűrőkre.