Egy jó minőségű láncgarnitúrával, megfelelő ápolással és az extrém használat kizárásával akár 35-40,000 km-t is el lehet motorozni.
Elkezdtem. Addig nem is volt nehéz,
míg minden küllő a helyére került. Aztán elgondolkoztam, hogyan is tovább, hogy excentrikus se legyen, és nyolcas se legyen benne.
Az első szerviz, olajcsere után meglepetten vettem észre, hogy a váltó minden fokozatban felhangosodott zajosabb lett, igazából sírósabb.
Egy egyhengeres kétütemű 200 ccm-es Suzuki Wolfom van, ami már elég régóta gyengélkedik. Korábban más problémával kerestelek már, amire "Az egyhengeres farkas" címmel válaszoltál is.
A karburálás szabályai dióhéjban: ha alacsony fordulatszám tartományban nem megy a motor, akkor alapjárati fúvóka, illetve alapjárati keverékcsavar, ha a fordulatszám tartomány középső részén nem megy rendesen, akkor a schubertűn kell állítani, ha pedig a maximális fordulatszám elérésével vannak problémák és ebben a tartományban nem dolgozik szépen a motor, akkor főfúvóka.
Tavaly 2001-ben vettem az első 1988-as KAWASAKI KLR 650-es endurómat 36000 km-rel. Teljesen szétszedtem, láncokat kicseréltem (a motorban is és a meghajtóláncot a lánckerekekkel együtt), mivel a hengeren nem volt kopás, így csak a gyűrűket cseréltem.
"Aki használt autót vesz, sok ember gondját veszi a nyakába", majd a mondat elhangzása után felrobban az autó. Esetünkben teljesen helytálló a mondat, csak a használt autó helyére az átépített motort kell helyezni.
Egyébként a kuplung zörgése nevezhető Yamaha specialitásnak, ez nem igényel feltétlen beavatkozást.
A kelleténél több helyen füstöl ZZR250-em kipufogója. A dobok illesztéseinél, illetve a kipufogókönyök környékéről jön a plusz kipufogás. Meddig lehet ilyen állapotban használni a szerkezetet, mielőtt szervizbe kerül?
Motorom ritka jelenség, és ezért nem tudok hozzá szerezni semmilyen leírás, szerelési utasítást, vagy valamilyen beállítási adatot. A szerviz is csak pislog hozzá.
A műszerfalon 90km/h-nál kigyulladó piros lámpa a sebességre figyelmeztet, hogy már a veszélyes zónában vagy. Nem kell rá figyelni!
A bukósisakok az elmúlt időszakban komoly fejlődésen mentek keresztül, hasonlóan magukhoz a motorkerékpárokhoz. A tempó növekedése és a biztonsági követelmények szigorodása új anyagokat hozott a bukósisak piacra is.
Induljunk ki abból, hogy Magyarországon minden javítható. Természetesen a repedést meg lehet hegeszteni, a szimmeringházat újra lehet marni...
Továbbá egyszerűen nem tudom beállítani a karburátorát. A XVI. kerületből elmentem a mozaik utcába levizsgáztatni és vissza, és ez alatta táv alatt olyan 5-8 litert ivott meg az öregúr.
Az iránt szeretnék érdeklődni, hogy mi lehet a probléma, ha a kipufogó hengerből kijövő csonkján a rúgás pillanatában és üresjáratban fekete, olajszerű kis folyás tapasztalható.
Februárban szeretnék hozzájutni egy nagyobb géphez. Már ki is szemeltem két áldozatot, csak nem tudok dönteni, hogy melyiket vegyem.
Az egyik motor a Suzuki 250-es Katana, 91-es évjáratú a gép, a másik egy 95-ös Yamaha SRX 400.
Lassan két éve, hogy vettem egy 94-es 50-es Honda Dio-t (AF-34). A problémám a következő: kb. fél éve (nyár óta) az addigi 2,7-2,8-as fogyasztás(ami városon kívül, 40-45 kilométeres sebességnél szerintem amúgy is sok) felment 3,4-3,5-re ugyanilyen használat mellett.
Az érzékelt zaj forrása lehet a kuplung, a vezérműlánc, vagy pedig az önindító (és generátor) szabadonfutójának meghajtó lánca, melynek nincs külön feszítése,ezáltal az évek során bekövetkezett nyúlást, nincs ami korrigálja.
Tavaly nyáron vettem egy 1988-as ETZ250-et, ami hamar nagy meglepetéseket okozott, de lehet, hogy ezek csak nekem voltak újak. A motor jó állapotára utal, hogy két személlyel is képes a 140 feletti teljesítményre, ezek mellett a fogyasztása sem nagyon haladja meg a 3,5 litert.
Kicsit hosszabb állásidő (kb. 1 hét) után elég nehéz életet lehelni szegény párába.
Az egyik ismerősömtől kaptam tuti tippeket amelyek használni szoktak. Pl. a
légszűrőbe benzines rongyot kell rakni és úgy indítani (95% siker).
Igaz, hogy minden olasz joghurtos doboz 1-2 év használat után már semmit se ér, mert mindenki lehajtja?
Kiváltó ok lehet a "szétrúgott" váltó. Ezt ne vedd magadra! Lehet, hogy előző gazdája mostohán bánt a géppel, silány minőségű olajat használt és durván nyüstölte a váltót. Állandó egykerék, stb.
Van egy AF18-as kb. 10 éves DIÓM, idáig megy is a dolog csak az a baj, hogy nagyon hamar elkopik a dugattyú és a fej. Abszolút nincs kompresszió már 3-szor fel lett fúrva.
A tél beköszöntével szeretném a motoromat rendbe szedni, és a külső jegyein egy kis változást eszközölni. Ide tarozik a szélesebb gumik beszerzése (a mostani e:110, h:150), az idomok kerekítése. Plusz olajcsere, gyújtás tökéletesítés, fékolaj és fékbetétek cseréje.
A váltófolyadék gyanús módon elszíneződik. A Tenere kompresszió mérésre vár. A motor melegedés után állandóan felpörög.