A problémám a következő: van a birtokomban egy 1990-es CAGIVA 4P (elefánt) 125 ccm-es enduró, aminek a javításában elakadtam. A tünet: Egyre jobban elkezdett füstölni, sűrű fehéres-szürkés füsttel, közben pedig egyre jobban fulladt a motor. Aztán már alapjárat se nagyon lett, végül be se indult.
Egy öreg (1985), de általánosságban jó állapotban lévő Yamaha YZ-250-em van. Motorfelújítás után kb. 6-700 km-rel. A problémám az, hogy alapjáraton, ill. kevés gázon járatás után fulladozik.
Vásárlásnál elsősorban nézd meg a motor tulajdonosát! Abból már sok információt le lehet szűrni a vélt előélettel kapcsolatban. Ezek után, következhet a motor átvizsgálása.
Amikor hazafele hajtottam a motort, akkor vettem észre, hogy amikor a motor egyenesen fut, akkor a kormány félreáll. Már néztem a kerektengelyt, jó (3 századot üt), a teleszkópok nem görbék, gépen mértük. Most már nem tudom, hogy mit csináljak.
A motorkerékpár gyártók nagy előszeretettel alkalmaznak különféle misztikus rövidítéseket, a TSCC is egy ilyen, a Twin Swirl Combustion Chamber rövidítése.
Amikor hirtelen lelassítok akkor valahogy nagyon nehezen akar elindulni csak várni kell egy kicsit mire fel tud pörögni, de miután felgyorsul akkor viszonylag már jó húz. Ez a hibája akkor nagyon nem előnyös mikor a lámpánál megállok és épp zöldre vált.
Mi a tipped arra, hogy a motoroknak az autókhoz viszonyítva miért ilyen
szégyenletesen magas a fogyasztásuk?
A szaggatott csillapításban szerepe van a hiányzó olajnak is. Az általad említett lengéscsillapító olaj valóban megszűnt, de ez estünkben nem nagy tragédia, ugyanis az túl híg volt az ETZ teleszkópjaiba.
Pár hónapja megvettem életem első endúróját, egy 1988-as Yamaha DT80 LC2-t. Nagyon megszerettem a gépet, de úgy érzem, kezd kevés lenni nekem az a 10 LE ehhez a nagy vázhoz.
Baromira tetszik az oldal, meg minden, ami rajta van, és látom, mindenkinek készségesen segítesz. Ezért vettem a bátorságot, és ragadtam billentyűzetet, hogy leírjam a problémámat. Történt ugyanis, hogy sikerült hozzájutnom egy 81-es évjáratú Honda CB 750 F-hez. Ténylegesen 36 000 km, garázsban tartott, keveset használt, jó vételár. Majdnem balesetmentes, mert egyszer elcsúsztak vele, de semmi komoly, csak esztétikai hibák, amiket folyamatosan javítok. Az igazi problémám, a gumiválasztással van.
Meg lett gyűrűzve FZ750-es motorom, kompresszió OK. alapjárat OK. Karbik beszinkronizálva, 4-be, 5-be, 6-ba fullgázon nem húz, csak rángat.
Vettem egy YAMAHA DT125-os gépet. 1986-os, vízhűtéses, elől dobfékkel. Nem a legszuperebb állapotban, de hát erre volt pénzem. (Gimnazista vagyok.)
Egy-két hónapot használtam csak, mikor megállt. Teljesen elégett a gyertya
középső elektródája, és a szerelő megállapította, hogy a gyújtótekercs is
leégett.
A fékrendszer légtelenítésének több ismert technikája is van, viszont az összes egyetlen végcélt szolgál, hogy a fékrendszer teljesen légbuborékmentes legyen. Én most egy jól bevált és általam is használt technikát írok le, mellyel gyorsan és hatékonyan lehet teljesen levegőmentessé tenni a rendszert.
A füstjét sokallom, ami kék, tehát valószínűleg égeti az olajat. Viszont kb. 600km-re elég neki egy liter, úgy tudom ez normális.
Magyarországon sokan döntögetik a villanyakat anélkül, hogy tisztába lennének a dolog fizikájával.
Kérdésem a következő: Hogyan lehet kiszámolni az utánfutást és milyen határok között marad a motor még motorozható?
Tavaly nyáron vettem egy 1983-as 4 hengeres Suzuki GS 500 E típusú motorkerékpárt. Már a vételkor is erősen füstölt a baloldali kipufogó. Télen szétszedtem a gépet és megleltem a füst okát: az 1. dugó (balról) megszorult, a gyűrűk ráégtek, a csapszeg enyhén berágódott a hajtókarba.
A kuplungnál azt kell figyelembe venni, hogy első fokozatban a legnagyobb a nyomaték, tehát egyesben csúszik meg legkönnyebben a kuplung. Legkönnyebb ellenőrizni a kuplung csúszását úgy, hogy harmadik fokozatban motorozol kényelmesen és elkezded nyomni a hátsó féket.
A másik gondom, hogy miután bemelegedett, néha egyszerűen nem veszi be az egyes sebességet, ami mondjuk egy elsőbbségadás táblától indulva néha elég kellemetlen.
Egy 86-os GSX 750 Katana mondhatni boldog tulajdonosa vagyok. Nemrég vettem a motort és a légszűrőházban egy szivacsot találtam a szűrőbetét helyén. Ezzel kapcsolatos a kérdésem. Érdemes egy ilyen korú motorba sportlégszűrőt venni? Okoz ez érezhető teljesítményjavulást? Az új légszűrőhöz be kell a porlasztókat is újra állítattnom, ugye?
Légyszíves segítsél, mert nem akar menni a MZ-m (ETZ150). Minden csapágyat kicseréltem, új gyertya, új dugattyú, gyűrűk, kuplung.
Itt üvegkeménységgel
állunk szembe, mely a fék saját magán végrehajtott hőkezelésének
következtében jött létre.
Az SR 125 tényleg megbízható motor, nem véletlen, rendszeresítette a Posta is ezt a modellt és nem véletlen, hogy a motoros futárok egyik közkedvelt munkaeszköze.
Nemrégiben vásároltam egy Gilera MX-1-et. A vas elég jó állapotban van, csak van egy két dolgot nem értek rajta. A márka egyedisége miatt senki sem tud segíteni.
Ennél a motornál van egy olajhűtő is. Az a kérdés, hogy olajcserénél innen is lefolyik az olaj, vagy van ennek egy külön technikája?
Egy Simson Schwalbe-hez kellene tanács! Mióta borultam egyet (a kerítések sosincsenek jó helyen) nem működik rendesen. Még szivatóval se indul első rúgásra.