Van egy 85-ös 750-es GSXR-em. Szeretném a telókban kicserélni az olajat. Vásároltam hozzá való olajat, de nem tudom, hogyan kezdjek hozzá. Van valami furfang benne, vagy csak egyszerűen cseréljem le?
Porlasztószinkron. Mit is jelent ez? Szükséges-e speciális szerszám ennek beállításához, milyen gyakran kell beállíttatni?
Szívem szerint szétszedném Kawasaki GPX750R-em porlasztóit és kitisztítanám őket, de félek, hogy elállítom a porlasztó beállításait. Vagy elég a tisztogatás, ha az alapjárati, és a levegőcsavarhoz nem nyúlok?
Egy Kawasaki GPX 750R -re szeretnék hátsó-gumit venni.
A gyári méret 140/70 18". jelenleg 150/70 18"-as van rajta, ami ugye 10 mm-rel szélesebb.
A kérdésem az lenne, hogy véleményed szerint mekkora probléma, hogy most szélesebb gumi van rajta? Többeket megkérdeztem, de megoszlottak a vélemények. Illetve kell-e centírozni a hátsó kereket, ha felrakatom az új gumit?
Egy Yamaha FZ250 Phazer-t szeretnék vásárolni 1991-es évjáratút. (Igaz hogy rossz a motor, de ez most nem számít). Kerestem a neten ezt a típust ebben az évjáratban (1991), de sehol nem találtam ilyent, csak 85-86-ost.
Most engem át akarnak vágni?
Vettem egy 1983-as Honda VF400F-et. Honnan szerezhetnék valami ismertetőt erről a mociról? Használjam-e ezt a gumit, ha elég neki, hogy hetente fújom?
Mi lehet az oka a lefulladásnak, és végül melyik benzinfajtát szereti leginkább a most felnőttkorba lépett motorom.
Nos a tárgy egy gyönyörű szép ETZ 250. Felújítás, és ha már ott tartok, akkor egy kis tuningot is bele kéne vinni a dologba. A 61000 kilométeren túli, 84-es kiadású motor tavaly ugyan átesett egy nagyszervizen, de még csörög a főtengely és a karbi. Egy kicsit lötyög oldalirányban a dugó. A probléma talán a tavalyi fúrásban leledzik.
Van-e lehetőség a szekunder hajtást láncról fogasszíjra cserélni?
Tudtommal a fogasszíj karbantartásigénye jóval kisebb a láncénál, viszont arról fogalmam sincs, hogy egyáltalán képes-e egy ilyen hajtás a mai sport(osabb) gépek 100 Le környéki teljesítményének tartós elviselésére.
Van egy 31 éves Simson Schwalbém. Milyen előnye, illetve hátránya van, ha a hátsó kipufogóból kiveszem a gyári hangtompítót?
Pár hete vásároltam egy 88-as évjáratú Yamaha XT 600 Z Ténéré típusú túragépet. Panaszom semmi nem lenne rá az eddig megtett 1500 km után, kivéve egy apróságot. Intenzív gázadásra, felpörgetésre (legyen üresben vagy sebességben) enyhe fordulatszámtól függő zörgés hallható.
A rossz idő beköszöntével beköltöztettem a motoromat (GS500) a garázsba. A letisztogatáson túl egy-két apró hibát is szeretnék kijavítani rajta, amíg emlékszem, hogy mi bosszantott. Ide tartozik a telószimering és a fék is.
Ez utóbbi miatt kérem a tanácsod. Változik a fékhatás, ha nem gyári betétet veszek? Így se fogott valami jól, néha szabályszerűen elmúlt. Lehet, hogy öreg a rendszer?
Ez a harmadik DT80LC2-m, az első egy 1992-es volt, ami 95-100 km/h-t ment (Gianneli tuning-kipu rendszerrel). A második egy
94-es, ami ugyanezt tudta (ugyanazzal a gianneli-vel), csak megbízhatóbb volt.
Most pedig itt a 100-as gép, és nem megy csak 85-90-et.
Vettem egy Honda Lead AF20-ast. Elég nagy hiba volt, mert bár lényegesen kényelmesebb, mint előző Yamaha Jog-om, de apró hibák sorával bosszant gyakorlatilag folyamatosan.
A fékpofák valószínűleg egy kicsit hozzáérnek behúzatlan állapotban is a tárcsához, mert ha lassan megyek vagy tolom nyikorog, mint egy rossz talicska. Visszavittem, ahol vettem, kicseréltek a fékpofát de a hiba, nem szűnt meg. Mit tehetek?
Tulajdonképpen milyen benzinnel mennek ezek? Eddig 95-öst tankoltam, de most 98-ast és az a szubjektív érzésem, hogy jobban megy.
Úgy tudom, ezek leszabályoznak 55 km/h körül. Az enyém sem megy jobban.
A másik kérésem az lenne, hogy hogyan lehetne úgy megbabrálni fúrás nélkül, hogy menjen 80-85-öt. Az egyik haveromnak így megy a motorja fúrás nélkül, de nem árulja el, hogy csinálták az apjával.
Per pillanat nem problémával, hanem tanácsért fordulnék hozzád. Tavaly nyáron egy belpiaci XJ 500-asom volt, de családi és autóvásárlási okok miatt megváltam tőle. Egy 250-es ETZ-m van, de nagyon hiányzik a 4 henger.
Most, a szezon végén szeretnék gépet venni max. 350e HUF keretből és 400 ccm-től (érdekes próbálkozás). A kérdés az, hogy a megbízhatóságot tekintve az alábbi potenciális jelöltek közül kivel érdemes kezdenem.
Az elmaradozó teljesítményugrásokért több minden felelős lehet. A motor természetes elhasználódása (kopás), melyet elősegít a napi 4-4 kilométerek hideg motorral való megtétele, vagy a kipufogó égéstermékek által való eltömítődése. Itt nem kizárólag a kipufogócsőre gondolok, ez a lerakódás képződhet a kipufogónyílás hengerbe eső részén is.
Tavasszal vetem egy Yamaha DT 125R-t. 1996-os, Németországból hozták be. Az a gondom vele, hogy le van fojtva, a németországi kismotor szabályoknak megfelelően. A hatodik sebesség ki volt iktatva, (ezt már megoldottam) a végsebessége most kb. 85 km/h, a teljesítménye tapasztaltabb motorosok tippje alapján 10 LE. A maximális fordulatszám a sebességfokozattól függ, kettesben 8-9000, hatodikban már csak 6500. A kérdésem az, hogy van lefojtva és mit lehet tenni ellene?
Motorvásárlás ügyében szeretném kikérni a véleményedet. Eddig max. csak 250-es géppel közlekedtem, de most már, szeretnék egy nagyobbat 400 - 500-ast venni, amire lenne kb. 300.000 Ft-om.
Valójában valami túra és sportmotor keveréket szeretnék, de nem tudom, hogy ennyi pénzért mit lehet és mit érdemes venni, és főképp a vásárlásnál milyen szempontokat kellene figyelembe vennem, hogy ha lehet, ne járjak pórul (kor, ráköltés, fenntartás).
Mivel a nagyobb térfogatú motorokkal egyáltalán nem vagyok tisztában, örülnék akármilyen segítségnek ilyen téren.
Az amúgy teljesen jól működő 250-es ETZ-men 4000 - 4500 fölé húzva a gázt, olyan hangot hallat, mintha egy kalapáccsal ütnénk egy üreges fémet. (főleg egyesben lehet érezni, illetve hallani, és növekvő sebességben csökken a hang) Mi a bibi, a gyújtás?
Gondoltam a centírozás pont jót fog neki tenni, így felkerekedtem, elmentem egy gumishoz, (mert a Suzuki szakszerviz azt mondta, neki nincs mivel centírozni, menjek gumishoz).
Ott meg azt mondták, hogy persze lehet, ha én kiszerelem a kereket, aztán leviszem nekik, majd saját magam visszaszerelem, mert nekik gumisoknak meg van tiltva (valamilyen 3 betűs szerv által, ami rövidítést a fickó nem tudott feloldani, merthogy őt az nem érdekli; elégedjek meg annyival, hogy megtiltották nekik, mindenkinek), hogy bármilyen motorkerékpárt is szétszedjenek.
Kawasaki EX 500 motoromnak akad néhány furcsa szokása, amit én nem nagyon értékelek. Először is a motor gyönyörűen indul hidegen, melegen, de amikor hidegindítás után elkezd bemelegedi az egyik henger, váratlanul leáll.
Most vásároltam egy '90-es évjáratú GSX400F-et, egyetlen hibát véltem felfedezni rajta. A lánc, ami rajt van "tojás" alakú, tehát egyszer feszes egyszer laza ugyanazon a ponton nézve.
Addig ok, hogy mindenképpen cserélnem kell láncot és lánckereket, de mitől lett ilyen a lánc és mi a biztosíték arra, hogy az új lánc nem lesz ilyen?
Kawasaki LTD 550-nel van melegindítási problémám. A gép hidegen remekül indul, de ha leállítom, és 5 percet pihen, sokat kell indítózni, mire elindul. Ha lehűl, ismét szépen indul. Először a benzinbepárolgásra gondoltam, de kiderült, mikor levettem a gyertyapipát, hogy még szikra sincs. Ha ilyenkor megtolom azonnal, pöccre indul.
Van egy Babettám, most szabadítottam ki egy kamrából,.1971-s évjárat, 8 éve állt a helyén. A tulaj nagyon szépen vigyázott rá, gyönyörű állapotban van. Kb. 500km van benne. NEM GÉPELÉSI HIBA!. A tárolási hely száraz levegőjű, mindig normális hőmérsékletű volt. A tankban maradt egy kis benzin, a tank külsejére kipárolgott. Miket kell megcsináltatni? És ez kb. mennyibe fog kerülni?
Kérdésem kicsit eltérő, de remélem tud segíteni. Kb. 2 hete vásároltam egy új Bandit 600-ast és hát hál' Istennek már meg is van benne az 1000 km, ami egy olajcserét és a többi fődarab ellenőrzését jelenti. Fel is vettem a kapcsolatot a legközelebbi szakszervizzel (2 év gari miatt), vettem olajszűrőt. És megkérdezetem, hogy körülbelül mennyire számíthatok, és azt a választ kaptam, hogy kell bele 2700 Ft/l körüli árú olaj, 3.5 l, az olajszűrőt én vettem meg, de legjobban a végösszegen lepődtem meg, hogy 20-25000 Ft lesz a szerviz az olajat beleértve.
Megmondom őszintén, nem akarom barkácsolni a garancia miatt, de sokallom az összeget egy olajcserért végül is, mert a többi részét szemrevételezni kell. (Mi lesz, ha levegőszűrőt és fékbetétet is cserélni kell majd?)
Szóval a kérdésem az lenne, hogy reális-e ez az ár, vagy nagyon sok?
Van egy Suzuki GSX-R 750-es gépem. 1985-ös évjáratú.
Az vele a gondom, hogy hidegen indításnál az első henger nem indul el. Ha kiszedem a gyertyát, nyakig benzines. Ha kiégetem a gyertyát és visszarakom, azonnal indul az a henger is. Viszont előfordult már másik hengerrel is ez a jelenség, de az csak egyszer. Ennél a hengernél állandó.