Ha a másolás a legnagyobb elismerés, akkor a Benelli nagyon elismeri a Ducatit, a 402 S-t ugyanis simán össze lehet keverni az XDiavellel. Hatalmas rajongója vagyok a Benelli formaterveinek, ők gyártják mostanában a legszebb olcsó motorokat, de mintha ezúttal kicsit túltolták volna a kínai stílusú, gátlástalan másolást.
A Brembo egyik csúcs-főfékhengerét érinti az olasz cég legnagyobb visszahívási akciója. A PR16 típusú radiális főfékhengerről van szó, melyet leginkább az M50 monoblok nyereggel szoktak párosítani - jelenleg ez az egyik legkomolyabb féknyereg, a Panigalétól a 1290 Super Duke R-en és az Aprilia RSV4-en át az MV Agusta F4 RR-ig szinte minden csúcsgépen ezt használják.
Már volt szó arról, hogy az MV Agusta négyhengeres Brutalét ígért be, 215 lóerővel. Ez elsőre, másodikra és harmadikra is elég meredeken hangzik, hiszen a Ducati a VW csoport teljes technikai háttérbázisával sem ment a saját négyhengeresével 214 ló fölé - az MV trükkje az lesz, hogy a mostani F4-gyel szemben nem 1000 köbcentis lesz az új blokk, sőt, nem is 1100-as, mint a Desmosedici Stradale, hanem 1200-as - amiből a tudomány mai állása szerint viszonylag simán elő lehet szedni 214 lóerőt.
A CF Moto egyre bátrabb bringákat mutat be, most például beígérték a V.02-NK tanulmány szériaváltozatát. A tanulmányt nemrég mutatták be Kínában, és ugyan keveset tudni róla, látványosan nagy előrelépés lesz a CF Moto számára, ha valóban árulni kezdik. Eddig főleg hitvány ER-6 másolatokkal és azok átidomozásával létrehozott rettenetekkel voltak jelen az európai piacon, ebbe viszont egy rendes blokkot építettek, a KTM-től származó RC8-at. Azt viszont nem tudni, hogy az RC8 melyik generációját, tehát 1000-től 1300 köbcentiig bármi lehet.
Angliában az idei bűnözői sláger a robogós rablás, a dolog odáig fajult, hogy nemrég egy rendőrmotort is megkéseltek. Emiatt a parlamentben benyújtottak egy törvényjavaslatot, amely nagyobb szabadságot biztosítana a rendőröknek.
Sorban jönnek a kis Adventure motorok - BMW G 310 GS, Suzuki V-Strom 250, Kawasaki Versys-X 300 - és a tajvani Sym sem akar lemaradni, ezért elkészítették a Trazer 200-at. A 183 köbcentis egyhengeres blokk a legszerényebb a mezőnyben, mindössze 18 lóerőt tud, amivel csak alig haladja meg a 125-ösök maximumát, a nyomatéka pedig 16 Nm, ami szintén nem gyűri fel az aszfaltot.
Már írtunk Russell Sutton négy éve épülő rendkívül súlyos projektjéről, a Yamaha XV1700 alaktrészekből épített 14 hengeres csillagmotorról. A hengerek és a hengerfejek a Yamahától származnak, de a forgattyús házat és a belső alkatrészeket Sutton tervezte és gyártotta le nulláról. A repülőgépmotor végül körülbelül 500 lóerős lehet, és csak imádni lehet.
A KTM már évek óta szórakoztatja rajongóit azzal, hogy karácsony előtt rájuk borítja az Alibaba legjavát, KTM logóval. A Powerwear katalógusba a normális cuccok mellé ilyenkor felkerülnek fajsúlyos hülyeségek is, mint például a krosszmotorokat idéző, rajtszámlapos, kézvédős gyerek futóbicikli - bütykös gumival, hard race matricával és WP feliratú első villával.
A tervek szerint 2019-ben elindul a villanymotorok GP-je, a Moto-e World Cup, amihez az Energica szállítja majd be a versenygépeket. Az olasz gyártó utcai sportmotorját, az Egót alakítják át úgy, hogy megfeleljen a célnak - futóművet építenek, pályaidomot tesznek rá, leszerelik a felesleges elemeket, stb... A blokkot valószínűleg nem módosítják, a 134 lóerős villanymotor megfelelő, inkább a 260 kiló körüli tömeggel kell kezdeniük valamit. Valószínűleg meg fogják oldani, az Energica ugyanis a modenai CRP csoporthoz tartozik, vagyis az olasz Motor-völgy elismert és megbecsült vállalkozása, erős Formula-1-es és MotoGP-s kötődéssel.
Körülbelül négy éve pörög a hype a Suzuki turbós motorja körül. A Recursion tanulmányt a Tokyo Motor Show-n mutatták be, és az 588 köbcentis, soros kéthengeres utcai sportmotor egyből nagyon ígéretesnek tűnt - igaz, azóta legfeljebb pletykákat és ígéreteket kaptunk. A munka viszont nem állt le, sőt, egészen közel van a készhez.
Mintha a nagy túraendurók lendülete megtört volna - az is lehet, hogy kimaxolták a technológia mai állását - és a 2018 slágere a közepes túraenduró lenne. Jelenleg a BMW F 850 GS és a Triumph Tiger 800 a két uralkodó a műfajban, de már számolhatunk a KTM 790 Adventure -rel és a Yamaha Ténéré 700 -zal. Ehhez kapcsolódik a legújabb pletyka, miszerint a Honda egy kisebb Africa Twint tervez.
Újabb szereplő készül belépni az elektromos motorkerékpárok piacára. Ezúttal érdekes koprodukcióban készült két egész jó formájú café racer. Pablo Baranoff spanyol formatervező társult be az orosz származású Alex Guliyants vezette kínai East Gemhez. Vagy ha úgy ismerős, a Denzelhez.
Ahogyan már megírtuk a Confederate Motorcycles Curtiss Motorcycle Company néven kezdi újra a működését, és a korábbi nagy V2-esek köré épített őrületek helyett az elektromos hajtásra helyezik a fókuszt - amelyet a Zero szállít be nekik.
Bemutatták a TVS Apache RR 310-et, ami az előzetes feltevéseket tökéletesen igazolja, vagyis sokkal jobban néz ki, mint a műszakilag azonos BMW G 310 R. Mivel ezt a típust soha nem fogják Európába hozni, gyanítható, hogy előbb utóbb a BMW is előrukkol a G 310 full idomos változatával, amellyel akár a Supersport300 világbajnokságon is szerepelhetnének.
A Ducati egy hónapja mutatta be a nagy V2-es sportmotorjaikat sírba rakó Panigale V4-et, de 2020-ig nem lövik le a V2-es vonalat. Egyrészt a Panigale 1299 Final Edition megfelel az Euro4-nek, így a Panigale V4 mellett gyártásban tartják, egészen az Euro5 bevezetéséig, vagy amíg kereslet van rá.
Nem múlhat el évszak anélkül, hogy ne bukkanna fel a Honda V4-es sportmotorjáról egy zaftos pletyka. Mármint a V4-es, lakossági sportmotorról, nem a méregdrága MotoGP replika RCV213V-S-ről.
A Superbike világbajnokság szervezői közzétették a 2018-as szabályok tisztázott változatát, amiben már benne van a fordulatszám-korlátozás, az alkatrészekre vonatkozó költségmegkötések, illetve felbukkant egy új elem is, az aerodinamikai szárnyak engedélyezése.
Az eBay-en bukkant fel tíz lepedőért (átszámítva 3,5 millió forintért) ez a régi Dainese bőrruha, amelyről az eladó azt mondja, hogy Kevin Schwantz viselte 1992-ben a Lucky Strike Suzukiján, amikor a brit GP-n versenyzett a Donington Parkban - és ott kopott ki a feneke, amikor talajmintát vett a kavicságyból. A képek alapján hitelesnek tűnik.
A Le Havre-i kikötőből lopták el a gyári Honda csapat egyik versenymotorját, még mielőtt az egyáltalán elindulhatott volna Peruba. A dokkban több versenymotor is várta a szállítást, amikor november 23-án, csütörtökön feltörték a HRC motorszállítóját, és elvitték belőle a motort, valamint három bukósisakot.
A futárokon és a mániákusokon kívül a motort már mindenki letette, a jövő évi újdonságokat bemutatták, a versenyszezon véget ért, motorbuzinak egyetlen pótcselekvés marad télre, a Dakar.
A BMW a G 310 R-t az indiai TVS segítségével készítette el, és már a kezdetektől lehetett tudni, hogy az alapokra a helyiek is felhúznak egy saját modellt - 2016 elején volt is egy tanulmányuk, az Akura, mely egy G310 alapú pályamotor volt, szénszálas idomokkal. Most viszont megmutatták a végleges változatot, a TVS Apache RR-t.
A Yamaha nem ma kezdte a súlyos papírmodellek gyártását, 1997-bent volt az első, amelyről bizonyítékot találni az interneten. Azóta évről évre jönnek az újabbak, ráadásul egyre bonyolultabbak.
A Ducati és a VW összebútorozásának az egyik velejárója, hogy az olasz motorgyártó hozzáférhet a VW csoport életnagyságú szélcsatornájához, tehát nem egy kicsinyített makettet fujkodtak, hanem a valódi mérettel tesztelhették a Panigale V4-et.
A Waze elképesztően király navigációs program, ugyanis nem csak kiköpi, hogy merre kell menni, hanem a tervezésnél olyan apróságokat is figyelembe vesz, mint például a dugók vagy a torlódások, épít a felhasználók visszajelzéseire, és szól, ha traffipax várható.
London mindig is mértékadó volt a divat világában, és arrafelé most éppen a mopedes bűnözés a sláger. A mostani volt az első eset, hogy rendőrt támadtak meg.