A légzsákos motorosruhák egyre nagyobb teret nyernek, már nemcsak a nagy, neves gyártók fejlesztenek ilyesmit, és nem kizárólag a versenysportban használják ezeket. Az ADAC nemrég a légzsákkal felszerelt mellényeket tesztelte, míg a francia CX Air Dynamics decemberben mutatta meg biztonságos nadrágját.
Sokakat elszomorított a Kawasaki (igaz, főként az USA-ban), amikor pár éve úgy döntöttek, elkaszálják a KLR 650 túraendurót. Az utóbbi időben nem is volt fegyverük ebben a kategóriában. Míg a Versysek aszfalton mozognak otthonosabban, addig a KLX-ek igazi terepes célgépek, csak a kettő ötvözete, a keményvonalas túraenduró hiányzott. Most azonban visszatér a KLR.
Végre hivatalosan is felfedte az 1290 Super Adventure S-szel kapcsolatos legfontosabb információkat a KTM. Az osztrákok a teljesítményhez érdemben nem nyúltak, de szinte mindenen finomítottak. Hamarosan a Super Adventure R is megkaphatja ezeket a módosításokat.
Nemrég még csak kémfotókon láthattuk az új Triumph Speed Triple 1200 RS-t, ma viszont teljesen lehullt a lepel, hivatalosan is bemutatták a brit gyártó brutális nakedjét. Megérte várni, mert amit most kaptunk, az a valaha volt legdurvább, legizmosabb Speed Triple.
Az ázsiai piacokon már néhány hónapja élvezhetik a motorosok a CFMoto kis köbcentis sportgépét, a 300SR-t. A nemzetközi sajtótól egész jó értékeléseket kapott, a katalógusadataihoz képest egész fürge, de Európába eddig nem jutott el. Most viszont szabad utat kapott a kínai gyártó, áprilistól kontinensünkön is forgalmazhatják.
Rendhagyó módját választja a Suzuki az új modellek bemutatásának. Mivel a világjárvány miatt már tavaly is sorra maradtak el az élő premierek, és autó- valamint motorszalonokat sem lehet tartani, ezt az eseményt is beviszik az online térbe. A virtuális kiállításnak már a dátumát is meghatározták: február ötödikén várják az érdeklődőket. Január 28-tól lehet regisztrálni.
Az Aprilia egy hat futamból álló bajnokságot tervez az RS 660-nak az idei évben, és most bemutatták a márkakupa számára felkészített versenymotort, az RS 660 Trofeót. A RS 660 kupa lényege, hogy egy könnyű, kezes, a szériától csak minimálisan eltérő egyengépekkel mennek a versenyzők, így sokkal nagyobb hangsúly kerül a pilótára, vagyis ideális arra, hogy a fiatal tehetségek bizonyítsanak.
Az új szabadalmi rajzok alapján egyre pontosabb képet alkothatunk arról, hogyan képzeli a Honda az elektromos motorját. A váz a CB125R-ből származik, ebből látszik, hogy nem villanyos csúcsmodellt készítenek, hanem tömegeknek szóló közlekedési eszközt. Ebből kifolyólag A1-es jogosítvánnyal vezethető, legfeljebb 15 lóerős modellre kell számítani, melynek a végsebessége nem igazán haladja meg a 120 km/h-t.
Az Egyesült Királyságban kaptak le két előszériás darabot, melyek teljesen késznek tűnnek, hiányoznak róluk a az ilyen-olyan összefércelt részletek - mivel már csak pár nap van a hivatalos bemutatóig, ez nem is meglepő.
Már egyáltalán nem titok, hogy hamarosan jön a 1290 Super Duke RR, melynek most az adatai is kiszivárogtak. A német típusengedélyeztetés dokumentumai kerültek ki, amely alapján 179 lóerős lesz, vagyis a teljesítményhez nem nyúlnak, viszont a sima Super Duke R-hez képest mégis eltérő lesz, például a kibocsátási értékei nem egyeznek, szén-dioxidból többet, másból pedig kevesebbet pöfög ki.
Éppen csak megérkezett a kereskedőkhöz az Aprilia RS 660, és már rendelhető hozzá Akrapovic kipufogórendszer is. A karbon végdobbal ellátott komplett rendszer nem csak extra orgánumot ad az Aprilia kéthengeresének, hanem egy kis plusz teljesítményre is lehet tőle számítani, mindezt úgy, hogy a motor továbbra is megfelel az Euro5-nek.
A Fülöp-szigeteken hamarosan bevezetik a 99 decibeles kipufogóhang-limitet, mely autókra és motorokra egyaránt vonatkozni fog, teljesítménytől és lökettérfogattól függetlenül.
A Husqvarna frissítette a 701 Supermoto, 701 Enduro modelleket - a ráncfelvarrás Euro5-kompatibilis blokkot, új műszerfalat és fényszórót jelent. Az átdolgozott LCD panelen az idei évtől már nyomon követhető a fordulatszám és a váltófokozat is.
Éppen száz éve, hogy Carlo Guzzi és a Parodi testvérek, Giorgo és Angello belevágtak egy közös üzletbe: megalapították a Moto Guzzit. A jeles évfordulót az olasz cég három különleges kiadással ünnepli, a V85 TT-ből, a V9-ből és V7-ből készül jubileumi modell.
A Kawasaki szabadalmaztatott egy rendszert, mellyel lényegében bármilyen motort át lehetne alakítani háromkerekűre - vagyis olyanra, mint a Yamaha Niken. Az eddigi elöl dupla kerekű, kanyarban bedőlő motorokhoz (pl. Niken, Tricity, Piaggio MP3) alaposan újra kellett gondolni a vázat és futóművet a kétkerekű rokonmodellekhez képest. A Yamaha például négy darab teleszkópszárat használ, a Piaggio két egykarú első futóművet épít egybe, a Kawasaki viszont egy minden eddiginél egyszerűbb megoldással állt elő, amely az eddigieknél közelebb ál a megszokott kétkerekű motorok megoldásához.
A Harley-Davidson ismeri a receptet: a több, az több. Ennek a szellemében fejlesztették tovább a Street Bobot, amely nem csak új fényezést kap, hanem a 107 köbinches (1753 köbcentis) blokk helyett a 114-es (1868 köbcentis) V2-est építik bele. Megénekeltem már tavaly, hogy a 114-es Milwaukee-Eight miért csodálatos - nem is ragoznám, látatlanban is megmondom, hogy remek lesz.
Lezárult az októberben indult adás-vételi folyamat, mely során a Fantic Motor megvásárolta a Yamaha Motor Europe-tól a Motori Minarellit. Ez az üzlet állítólag elmélyíti a két cég kapcsolatát, és a jövőben közös e-mobilitás programot indítanak, melyben a fejlesztést a Fantic végzi, a hajtásláncot pedig a Yamaha kedvező feltételekkel használhatja.
A KTM 890 Duke R (teszt itt) után az osztrákok elkészítették a 790-est leváltó 890-es alapmodellt. A soros kéthengeres blokkalt szerelt közepes Duke 2017-ben jelent meg, és igen nagyot szólt: ez volt az első a kategóriában, amelybe fullos elektronikát építettek. Azóta viszont eltelt három év, és volt hova továbblépni.
A 2021-es, 1200-asra növelt Triumph Speed Triple RS teljesítményét valahova 175 lóerő környékére tippeltük, és most egy kiszivárgott adattáblának köszönhetően tudjuk, hogy valójában több is lesz: 180 lóerőt fog tudni 10 750-es fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 125 Nm lesz 9000-nél.
A BMW R18-nak már a bevezetőkampánya is abból állt, hogy különböző motorépítőknek adták oda a blokkját, hogy tegyenek köré valami érdekes motort, most pedig, hogy már kapható a típus, az egészet megkapja egy-egy műhely, hogy mutassák be a kiaknázható custom-lehetőségeket. Ezúttal a gelsenkircheni Kingston Custom mögött álló Dirk Oehlerking ragadott flexet, és épített belőle art deco streamlinert.
A Honda NR750 minden idők egyik legkülönlegesebb motorja, izgalmas megoldásai, fantasztikus kidolgozottsága és ritkasága miatt ott van a legcsodálatosabb tárgyak között - itt már írtam róla hosszabban arról, hogy miért ennyire érdekes. Viszont van egy dolog, ami még az NR750-nél is ritkább, mégpedig a fekete NR750, amelyből mindössze egyetlen darab készült.
Úgy látszik, a következő években a közepes, 70-100 lóerő közötti méretben lesz legforróbb a csata a gyártók között. A kategóriát az elmúlt években a Yamaha MT-07 és a vele rokon Tracer 700 és Ténéré 700 rázta fel, és utána az Aprilia dobta be az RS 660-at, amelyből a napokban bemutatták a naked változatot a Tuono 660-at, és már úton van a túraenduró kivitel is. Bár szabadalmi információk és kémfotók híján ezt egyelőre érdemes pletykaként kezelni, de a Yamaha állítólag egy teljes idomos MT-07-tel készül.
Timmelsjoch-i motormúzeum ma hajnalban, négy órakor kigyulladt, az üzemeltető vette észre a szivárgó füstöt, és értesítette a tűzoltókat. A tűz az álmenyezettől indult, és perceken belül az egész múzeum lángokban állt - a tűzoltók dolga főleg az volt, hogy megakadályozzák, hogy a lángok átterjedjenek a felvonóra és a szomszédos étteremre.
Egy Ducati Monster 1200 S lett a 350 ezredik Monster, amely kigördült a gyárból, és a cég vezérigazgatója és a dizájnközpont vezetője együtt adták át a tulajdonosnak egy ünnepi plakettel együtt, mely igazolja, hogy valóban ez a 350 000. Monster.
Az idei évre frissítette az Aprilia a két V4-es csúcsmodelljét, az RSV4 sportmotort és naked változatát, a Tuono V4-et. Bár a frissítés jelentős, nem csak egy Euro5-ös blokkról és pár új színről van szó, az alapok változatlanok maradtak - ahogyan sejteni lehetett, a Piaggio Group számára nem hoz annyit ez a műfaj, hogy megérje nulláról fejleszteni egy utódot.