Újabb eladási rekordot ért el a BMW motorkerékpár-részlege. 2017-ben világszerte 164 153 gépet adtak el, ami egész komoly, 13,2 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest (145 032). Így zsinórban a hetedik évben sikerült megfejelni az előző esztendő értékesítési számait, a cél pedig nem meglepő módon ennek a tendenciának a folytatása.
Törölték a Dakar-rali tizenkettedik, Fiambalá és San Juan közötti szakaszát a motoros és quados mezőny számára. Az összekötővel együtt így 723 kilométer esett ki, méghozzá az időjárás miatt. A Marc Coma versenyigazgató által vezetett rendezői csapat úgy határozott, a versenyzők biztonsága miatt ki kell venniük ezt a távot.
Szokatlan formájú és technikájú robogóval próbálja elérni a fiatalokat egy luxemburgi cég. Az Ujet névre keresztelt modellt a Consumer Electronics Show-n (CES) mutatták be, és vélhetően nem a forma, de még csak nem is a menettulajdonságai adják majd el.
KTM-sikert hozott a Dakar tizenegyedik, Belén és Fiambala közötti 280 kilométeres szakasza. Ezúttal azonban nem az összetettben vezető osztrák Matthias Walkner volt a leggyorsabb. Az ausztrál Toby Price (2016-ban ő nyert a motorosok mezőnyében) idei első szakaszgyőzelmét húzta be, 1 perc 38 másodperccel a hondás Kevin Benavides előtt.
A Dakar tizedik, Salta-Belén szakasza váratlan fordulatot hozott, ez volt a verseny első, igazán sorsfordító és mindent felborító napja. A jellemzően 1500-2000 méter magasan futó, de egészen háromezerig felkapaszkodó útvonal főleg homokos volt. A nap egy hosszú 424 kilométeres összekötővel kezdődött, majd a végén jött a 373 kilométeres speciál. Az első argentin szakaszon a hőség volt a legnagyobb ellenség, néhol 40 fok is volt - árnyékban.
A Brudeli igazi hipszterként nyomta a befor it was coolt, már 2001-ben kanyarban bedőlő fordított trike-ot fejlesztettek, mintha látták volna, hogy 2018-ban ez lesz a sláger. A Brudeli Tech AS konkrétan garázscégként indult, ugyanis Geir Brudeli tényleg egy garázsban kezdte építeni a prototípust a haverjaival, most pedig a Yamaha megvásárolta a Brudeli Leanster nevű háromkerekű szabadalmait.
Hétvégén zajlott a 2018-as Dakar legkeményebb része, a hetedik és nyolcadik szakasz ugyanis egyben egy maratoni volt, vagyis a kettő között a versenyzők nem vehették igénybe a csapat segítségét, pótalkatrészek nélkül maguknak kellett megoldaniuk a nap végén a karbantartásokat.
A Yamaha idei nagy újdonsága a Niken, amely MT-09 alapjait használja, de elöl két kereke van, és ugyanúgy bedől a kanyarban, mint a Piaggio MP3 vagy a Yamaha Tricity. Még ha alapvetően szkeptikus is az ember ezzel az építési móddal, nem csak a Yamaha és a Piaggio látta meg benne a fantáziát, hanem a Honda és a Kawasaki is.
Az elmúlt időszakban két nagy név is otthagyta a Honda versenyrészlegét, Shuhei Nakamoto és Livio Suppo is új kihívások után nézett, ami hatalmas veszteség a versenycsapatnál, hiszen az elmúlt évek sikereiből vastagon kivették a részüket. A Repsol Honda MotoGP csapat viszont nem maradhatott menedzser nélkül, így leigazolták Alberto Puig-t.
A Honda elkezdte megoldani a villanyjárművek nagy problémáját, hogy mi történik akkor, ha lemerül a jármű, és nincs időd hosszasan töltögetni? Az ötletben nincs semmi nagy csoda vagy csavar, a válasz nagyjából ugyanaz, mint ha lemerül a tévé távkapcsolójában az elem: átrakod az órából vagy bármi másból, és a probléma megoldva. Vagy mint a kifogyó gázpalack: elviszed, és becseréld egy telire. A kulcsszó a szabványosítás, amivel látszólag eddig egyik gyártó sem foglalkozott mélyebben.
A Dakar tegnap elhagyta Perut és a homokdűnéket, és elindultak Bolívia fővárosa, La Paz felé. Eredetileg 313 kilométer speciálból és 447 kilométer összekötőből állt volna az úta, de az eső és a rossz idő miatt törölték a mért szakasz első 119 kilométerét - beleértve azt a részt is, ami 4722 méterre vitte volna fel őket, de így is végig 3800 méter felett mentek. Főleg rendes talajon motoroztak, és csak rövidebb részen voltak köves szakaszok. Az igazi verseny emiatt a Titicaca-tó közelében indult, és a fennmaradó 194 kilométer rendkívül szoros volt.
Ha a Moto2 világbajnokságon szeretnél nyerni, a jelenlegi állás szerint a Kalex váz a legjobb választás. Annyira, hogy már Kalex Kupának is szokás csúfolni a Moto2-t, szinte minden csapat a német cég mellett döntött. Ettől függetlenül nem biztos, hogy ne lenne más győzelemre esélyes váz, de ha valamivel sokat nyernek, akkor a többi csapat is automatikusan ugyanahhoz a megoldáshoz fordul, mondván, ne egy rosszabb konstrukcióval kísérleteznek.
A szerdai San Juan De Marcona-Arequipa szakasz a motorosoknak 266 kilométer speciállal indult, majd 508 kilométer összekötő után értek a perui Andok egyik központjába Arequipába. Bár csak alig távolodtak el a Csendes-óceán partjától, a tengerszintről háromszor is 1000 méter fölé mentek - a legmagasabban a második checkpointnál jártak, 1750 méteren.
A MotorcycleTheft twitterfiók motorlopásokról készült videókat oszt meg - alapvetően nem az elkövetők szempontjából, hanem térfigyelő kamerák vagy szemtanúk felvételeit, melyekről remélik, hogy segítik elkapni az elkövetőket. Ők osztották meg ezt a videót is, melyet a twittercsatorna készítői szerint egy motortolvaj töltött fel az internetre, közvetlenül lopás után - egy rendőrmotorról.
A Chang Jiang az egyik legrégebbi kínai motormárka, az ötvenes évek óta gyártanak motort - a legismertebb termékük a BMW R 75-másolaton alapuló oldalkocsis volt, melynek a koporsójába a helyi emissziós szabályok verték az utolsó szöget. Az ősi, 750-es, léghűtéses bokszer gyártásának leállítása után sem maradtak hoppon, az újabb modellekbe a CF Motótól származó, vizes, soros kéthengeres 650-est szerelik - ebből fog egy bobber és egy oldalkocsis változat is készülni, melyeket a napokban mutattak be.
A Dakar keddi, negyedik szakasza ismét egy hurok volt, San Juan de Marconából indult, és oda is tért vissza. Kimondottan hosszú nap volt, 330 kilométer speciálból és 114 kilométer összekötőből állt össze. A tengerpartról indultak, majd nem sokkal később 100 méter magas dűnéken és bonyolult kanyonokon kellett átvágniuk a versenyzőknek - a Dakar történelmében ez volt a leghosszabb homokos (a talajra vonatkozóan értsd) szakasz.
A vasárnapi második szakasz volt az első hosszú nap, a hétfői harmadik etap pedig szintén nem a pihenésről szólt, 208 kilométer összekötős mellett 296 km speciált kellett a versenyzőknek teljesíteniük az Ica-sivatag dűnéi között.
Már írtunk a Brembo-visszahívásról , első körben csak az Aprilia és a Ducati jelezte, hogy ők biztosan a hibás főfékhengerrel értékesítették a típust, de sejteni lehetett, hogy ennél több gyártót érint a dolog. A Brembo most kiadta, melyik márkáknak szállított.
A Harley három új nevet szabadalmaztat, melyeket a kérelem szerint a jövőben "motorkerékpárokra és szerkezeti részekre" fognak használni. De vajon mi lehet a 48X, a Pan America és a Bronx?
Szombaton elindult a Dakar, az első bemelegítő szakaszt a tavalyi győztes, Sam Sunderland hozta le leggyorsabban - a Lima-Pisco szakasz 273 kilométerére 31 km speciál esett, melyet Sunderland 20 perc és 56 másodperc alatt hozott. A magyar versenyzőknek nem a bemelegítés volt a diadalmenet, Dési János a 103. lett - igaz, ebbe belecsúszott egy 20 perces büntetés - míg Horváth Lajos a 137. indulóból 135. helyen ért be.
Néhány napja írtuk meg a Shineray V2-es motorjait, azóta pedig többen is szóltak, hogy az 1200-as blokk megszólalásig hasonlít Moto Morini Bialbero Corsa Corta blokkjára. A két V2-est egymás mellé téve egyértelmű a rokonság.
Ezt a Honda Monkey-t John Lennon használta a Surrey-i birtokán, és várhatóan 30 ezer fontért (kb. 10,5 millió forint) fog elmenni egy márciusi aukción.
Tudod, milyen érzés lehet a Snaefell Mountain Course-on koppgázon eltolni egy superbike-ot? Valószínűleg soha nem fogjuk megtapasztalni, de most elég közel kerülhetünk hozzá, legalábbis a TT Isle of Man: Ride on the Edge nevű Man TT videójáték ezt ígéri - márciusban jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, ez pedig a legfrissebb teaser.
A kínai Shineray - az olasz SWM tulajdonosa - bejelentette, hogy komplett V2-es motorkínálaton dolgoznak, 350-től 1200 köbcentiig, és ezeket mind be is szerelnék a különböző SWM modellekbe.
A japán motorgyártók nagyon komolyan veszik a suzukai 8 órás endurance futamot, de senki nem öl nagyobb energiát a győzelembe, minta Honda. E ddig 40 alkalomból huszonhétszer nyertek, ami kiemelkedő arány (Yamaha: 7, Suzuki: 5, Kawasaki: 1), egyetlen apróság vet csak árnyékot a dicsőségre: az elmúlt három évet a Yamaha Factory Racing Team húzta be zsinórban, és ennyiszer még soha senki nem tudta elvenni a győzelmet a Hondától. Ez pedig olyan sértés, sőt, támadás, amelyet a Honda nem hagyhat szó nélkül. Még decemberben bejelentették, hogy 2018-ban gyárilag támogatott Team HRC alakulattal indulnak Suzukában.