Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

Csúcson a BMW eladásai

2018. január 19., 16:09 Módosítva: 2018.02.01 06:27
41

Újabb eladási rekordot ért el a BMW motorkerékpár-részlege. 2017-ben világszerte 164 153 gépet adtak el, ami egész komoly, 13,2 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest (145 032). Így zsinórban a hetedik évben sikerült megfejelni az előző esztendő értékesítési számait, a cél pedig nem meglepő módon ennek a tendenciának a folytatása.

 

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb szakaszt töröltek a Dakaron

2018. január 19., 10:08 Módosítva: 2018.02.01 06:27
9

Törölték a Dakar-rali tizenkettedik, Fiambalá és San Juan közötti szakaszát a motoros és quados mezőny számára. Az összekötővel együtt így 723 kilométer esett ki, méghozzá az időjárás miatt. A Marc Coma versenyigazgató által vezetett rendezői csapat úgy határozott, a versenyzők biztonsága miatt ki kell venniük ezt a távot.

 

Távolról sincs vége, olvasson még

Se nem szép, se nem gyors, mégis ez kellhet a fiataloknak?

2018. január 18., 16:26 Módosítva: 2018.02.01 06:27
57

Szokatlan formájú és technikájú robogóval próbálja elérni a fiatalokat egy luxemburgi cég. Az Ujet névre keresztelt modellt a Consumer Electronics Show-n (CES) mutatták be, és vélhetően nem a forma, de még csak nem is a menettulajdonságai adják majd el.

 

Távolról sincs vége, olvasson még

Továbbra is KTM-fölény a Dakaron

2018. január 18., 14:43 Módosítva: 2018.01.24 07:00

KTM-sikert hozott a Dakar tizenegyedik, Belén és Fiambala közötti 280 kilométeres szakasza. Ezúttal azonban nem az összetettben vezető osztrák Matthias Walkner volt a leggyorsabb. Az ausztrál Toby Price (2016-ban ő nyert a motorosok mezőnyében) idei első szakaszgyőzelmét húzta be, 1 perc 38 másodperccel a hondás Kevin Benavides előtt.

 

Távolról sincs vége, olvasson még

Nyomasztó előnyt talált a KTM a Dakaron

2018. január 17., 13:34 Módosítva: 2018.01.24 07:00

A Dakar tizedik, Salta-Belén szakasza váratlan fordulatot hozott, ez volt a verseny első, igazán sorsfordító és mindent felborító napja. A jellemzően 1500-2000 méter magasan futó, de egészen háromezerig felkapaszkodó útvonal főleg homokos volt. A nap egy hosszú 424 kilométeres összekötővel kezdődött, majd a végén jött a 373 kilométeres speciál. Az első argentin szakaszon a hőség volt a legnagyobb ellenség, néhol 40 fok is volt - árnyékban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Garázscég szabadalmait vette meg a Yamaha

2018. január 16., 11:53 Módosítva: 2018.01.24 07:00
4

A Brudeli igazi hipszterként nyomta a befor it was coolt, már 2001-ben kanyarban bedőlő fordított trike-ot fejlesztettek, mintha látták volna, hogy 2018-ban ez lesz a sláger. A Brudeli Tech AS konkrétan garázscégként indult, ugyanis Geir Brudeli tényleg egy garázsban kezdte építeni a prototípust a haverjaival, most pedig a Yamaha megvásárolta a Brudeli Leanster nevű háromkerekű szabadalmait.

Távolról sincs vége, olvasson még

Eső miatt vesztegelt a Dakar

2018. január 16., 10:12 Módosítva: 2018.01.24 07:00
22

Hétvégén zajlott a 2018-as Dakar legkeményebb része, a hetedik és nyolcadik szakasz ugyanis egyben egy maratoni volt, vagyis a kettő között a versenyzők nem vehették igénybe a csapat segítségét, pótalkatrészek nélkül maguknak kellett megoldaniuk a nap végén a karbantartásokat.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Kawasaki is rámegy a három kerékre

2018. január 15., 14:00 Módosítva: 2018.01.24 07:00
13

A Yamaha idei nagy újdonsága a Niken, amely MT-09 alapjait használja, de elöl két kereke van, és ugyanúgy bedől a kanyarban, mint a Piaggio MP3 vagy a Yamaha Tricity. Még ha alapvetően szkeptikus is az ember ezzel az építési móddal, nem csak a Yamaha és a Piaggio látta meg benne a fantáziát, hanem a Honda és a Kawasaki is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tisztességes ex-versenyző került a Honda Repsol élére

2018. január 15., 10:24 Módosítva: 2018.02.01 06:27
10

Az elmúlt időszakban két nagy név is otthagyta a Honda versenyrészlegét, Shuhei Nakamoto és Livio Suppo is új kihívások után nézett, ami hatalmas veszteség a versenycsapatnál, hiszen az elmúlt évek sikereiből vastagon kivették a részüket. A Repsol Honda MotoGP csapat viszont nem maradhatott menedzser nélkül, így leigazolták Alberto Puig-t.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda magára vállalta a villanyjárművek legnagyobb bajának megoldását

2018. január 13., 09:11 Módosítva: 2018.02.01 06:27
381

A Honda elkezdte megoldani a villanyjárművek nagy problémáját, hogy mi történik akkor, ha lemerül a jármű, és nincs időd hosszasan töltögetni? Az ötletben nincs semmi nagy csoda vagy csavar, a válasz nagyjából ugyanaz, mint ha lemerül a tévé távkapcsolójában az elem: átrakod az órából vagy bármi másból, és a probléma megoldva. Vagy mint a kifogyó gázpalack: elviszed, és becseréld egy telire. A kulcsszó a szabványosítás, amivel látszólag eddig egyik gyártó sem foglalkozott mélyebben.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda vezeti félidőnél a Dakart

2018. január 12., 15:03 Módosítva: 2018.01.17 06:56
1

A Dakar tegnap elhagyta Perut és a homokdűnéket, és elindultak Bolívia fővárosa, La Paz felé. Eredetileg 313 kilométer speciálból és 447 kilométer összekötőből állt volna az úta, de az eső és a rossz idő miatt törölték a mért szakasz első 119 kilométerét - beleértve azt a részt is, ami 4722 méterre vitte volna fel őket, de így is végig 3800 méter felett mentek. Főleg rendes talajon motoroztak, és csak rövidebb részen voltak köves szakaszok.   Az igazi verseny emiatt a Titicaca-tó közelében indult, és a fennmaradó 194 kilométer rendkívül szoros volt. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Így lesz egy tömb alumíniumból világbajnok váz

2018. január 11., 16:09 Módosítva: 2018.01.24 07:00
13

Ha a Moto2 világbajnokságon szeretnél nyerni, a jelenlegi állás szerint a Kalex váz a legjobb választás. Annyira, hogy már Kalex Kupának is szokás csúfolni a Moto2-t, szinte minden csapat a német cég mellett döntött. Ettől függetlenül nem biztos, hogy ne lenne más győzelemre esélyes váz, de ha valamivel sokat nyernek, akkor a többi csapat is automatikusan ugyanahhoz a megoldáshoz fordul, mondván, ne egy rosszabb konstrukcióval kísérleteznek.

Távolról sincs vége, olvasson még

A folyóhomok nem vicc

2018. január 11., 11:41 Módosítva: 2018.01.17 06:56
9

A szerdai San Juan De Marcona-Arequipa szakasz a motorosoknak 266 kilométer speciállal indult, majd 508 kilométer összekötő után értek a perui Andok egyik központjába Arequipába. Bár csak alig távolodtak el a Csendes-óceán partjától, a tengerszintről háromszor is 1000 méter fölé mentek - a legmagasabban a második checkpointnál jártak, 1750 méteren.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szintet léptek a londoni motortolvajok

2018. január 11., 10:24 Módosítva: 2018.01.24 07:00
34

A MotorcycleTheft twitterfiók motorlopásokról készült videókat oszt meg - alapvetően nem az elkövetők szempontjából, hanem térfigyelő kamerák vagy szemtanúk felvételeit, melyekről remélik, hogy segítik elkapni az elkövetőket. Ők osztották meg ezt a videót is, melyet a twittercsatorna készítői szerint egy motortolvaj töltött fel az internetre, közvetlenül lopás után - egy rendőrmotorról.

Távolról sincs vége, olvasson még

A kínaiak felfedezték a '30-as éveket

2018. január 10., 14:32 Módosítva: 2018.01.14 09:49
48

A Chang Jiang az egyik legrégebbi kínai motormárka, az ötvenes évek óta gyártanak motort - a legismertebb termékük a BMW R 75-másolaton alapuló oldalkocsis volt, melynek a koporsójába a helyi emissziós szabályok verték az utolsó szöget. Az ősi, 750-es, léghűtéses bokszer gyártásának leállítása után sem maradtak hoppon, az újabb modellekbe a CF Motótól származó, vizes, soros kéthengeres 650-est szerelik - ebből fog egy bobber és egy oldalkocsis változat is készülni, melyeket a napokban mutattak be.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az élről esett ki a tavalyi győztes a Dakaron

2018. január 10., 13:18 Módosítva: 2018.01.14 09:49
19

A Dakar keddi, negyedik szakasza ismét egy hurok volt, San Juan de Marconából indult, és oda is tért vissza. Kimondottan hosszú nap volt, 330 kilométer speciálból és 114 kilométer összekötőből állt össze. A tengerpartról indultak, majd nem sokkal később 100 méter magas dűnéken és bonyolult kanyonokon kellett átvágniuk a versenyzőknek - a Dakar történelmében ez volt a leghosszabb homokos (a talajra vonatkozóan értsd) szakasz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jótanács a győzelemhez: ne tévedj el

2018. január 9., 16:46 Módosítva: 2018.01.12 06:24
44

A vasárnapi második szakasz volt az első hosszú nap, a hétfői harmadik etap pedig szintén nem a pihenésről szólt, 208 kilométer összekötős mellett 296 km speciált kellett a versenyzőknek teljesíteniük az Ica-sivatag dűnéi között.

Távolról sincs vége, olvasson még

Összesen hét márkát érint a Brembo fék-visszahívása

2018. január 9., 10:42 Módosítva: 2018.01.24 07:00
21

Már írtunk a  Brembo-visszahívásról , első körben csak az Aprilia és a Ducati jelezte, hogy ők biztosan a hibás főfékhengerrel értékesítették a típust, de sejteni lehetett, hogy ennél több gyártót érint a dolog. A Brembo most kiadta, melyik márkáknak szállított.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mi lehet a 48X, a Pan America és a Bronx?

2018. január 8., 14:19 Módosítva: 2018.01.17 06:56
18

A Harley három új nevet szabadalmaztat, melyeket a kérelem szerint a jövőben "motorkerékpárokra és szerkezeti részekre" fognak használni. De vajon mi lehet a 48X, a Pan America és a Bronx?

Távolról sincs vége, olvasson még

A hétvégén elindult a Dakar

2018. január 8., 10:33 Módosítva: 2018.01.12 06:24
2

Szombaton elindult a Dakar, az első bemelegítő szakaszt a tavalyi győztes, Sam Sunderland hozta le leggyorsabban - a Lima-Pisco szakasz 273 kilométerére 31 km speciál esett, melyet Sunderland 20 perc és 56 másodperc alatt hozott. A magyar versenyzőknek nem a bemelegítés volt a diadalmenet, Dési János a 103. lett - igaz, ebbe belecsúszott egy 20 perces büntetés - míg Horváth Lajos a 137. indulóból 135. helyen ért be.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Moto Morinitől származik a kínaiak új 1200-as V2-ese

2018. január 5., 11:51 Módosítva: 2018.01.17 06:56

Néhány napja írtuk meg a Shineray V2-es motorjait, azóta pedig többen is szóltak, hogy az 1200-as blokk megszólalásig hasonlít Moto Morini Bialbero Corsa Corta blokkjára. A két V2-est egymás mellé téve egyértelmű a rokonság.

Távolról sincs vége, olvasson még

Eladó egy kis darab kétkerekű rocktörténelem

2018. január 5., 10:57 Módosítva: 2018.01.12 06:24
12

Ezt a Honda Monkey-t John Lennon használta a Surrey-i birtokán, és várhatóan 30 ezer fontért (kb. 10,5 millió forint) fog elmenni egy márciusi aukción.

Távolról sincs vége, olvasson még

Videójáték készül a Man TT-ből

2018. január 3., 11:55 Módosítva: 2018.01.12 06:24
151

Tudod, milyen érzés lehet a Snaefell Mountain Course-on koppgázon eltolni egy superbike-ot? Valószínűleg soha nem fogjuk megtapasztalni, de most elég közel kerülhetünk hozzá, legalábbis a TT Isle of Man: Ride on the Edge nevű Man TT videójáték ezt ígéri - márciusban jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, ez pedig a legfrissebb teaser.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kínai V2-esekkel fog feltámadni az SWM

2018. január 3., 10:42 Módosítva: 2018.01.09 06:27
9

A kínai Shineray - az olasz SWM tulajdonosa - bejelentette, hogy komplett V2-es motorkínálaton dolgoznak, 350-től 1200 köbcentiig, és ezeket mind be is szerelnék a különböző SWM modellekbe.

Távolról sincs vége, olvasson még

Világsztárokkal vágna vissza a Honda a Yamahának

2018. január 2., 17:05 Módosítva: 2018.01.09 06:27
20

A japán motorgyártók nagyon komolyan veszik a suzukai 8 órás endurance futamot, de senki nem öl nagyobb energiát a győzelembe, minta Honda. E ddig 40 alkalomból huszonhétszer nyertek, ami kiemelkedő arány (Yamaha: 7, Suzuki: 5, Kawasaki: 1), egyetlen apróság vet csak árnyékot a dicsőségre: az elmúlt három évet a Yamaha Factory Racing Team húzta be zsinórban, és ennyiszer még soha senki nem tudta elvenni a győzelmet a Hondától. Ez pedig olyan sértés, sőt, támadás, amelyet a Honda nem hagyhat szó nélkül. Még decemberben bejelentették, hogy 2018-ban gyárilag támogatott Team HRC alakulattal indulnak Suzukában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok