Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

Felmondott a Ducati superbike sikerei mögött álló szakember

2017. október 4., 16:43 Módosítva: 2017.10.11 06:36
1

Ernesto Marinellinek jelentős szerepe volt a Ducati világbajnoki címeiben. Az a fajta háttérember volt, akiről az olvasó most hall először, de az ünnepelt győzelmek nagy részében legalább akkora szerepe volt, mint a dobogó tetejére álló versenyzőnek. 22 év után viszont kilép a Ducatitól.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Triumph ráment a custom vonalra

2017. október 4., 11:45 Módosítva: 2017.10.16 06:36
54

A Triumph tegnap megtartott a gyár látogatóközpontjának a nyitóbuliját - a közönségnek november egytől lesz látogatható -, de ami ennél is érdekesebb, két új modellt is bemutattak.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Kawasaki gyárthatná a világ leggyorsabb túramotorját

2017. október 3., 11:35 Módosítva: 2017.10.11 06:36
38

Egyelőre semmilyen alapja nincs a pletykának, de annyira jól hangzik, hogy egyszerűen nincs szívem csak úgy átlépni fölötte: a Kawasaki H2-ből készülhet egy túrásabb változat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan a nullakezezés új rekordja

2017. október 2., 15:57 Módosítva: 2017.10.11 06:36
45

Valamiért az amerikaiak fantáziáját nagyon izgatja, mekkora távot lehet lemotorozni a kormány érintése nélkül - gondoljunk csak erre a nem túl jól sikerült rekorddöntési kísérletre. Phil Comar a Harley-Davidsonjával ügyesebb volt, és sikerült új csúcsot felállítania, 1030 kilométert tett meg kéz nélkül.

Távolról sincs vége, olvasson még

212 lóerő lett, maradhat?

2017. szeptember 29., 16:11 Módosítva: 2017.10.09 08:48

Az MV Agusta és a Formula-1 pilóta, Lewis Hamilton folytatják a közös munkát, aminek legújabb eredménye az F4 LH44-es változata. A Hamilton ízlését tükröző motorból mindössze 44 darab készül, egyenként 21 millió forintért.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda komolyan gondolja a magát egyensúlyozó motort

2017. szeptember 29., 11:02 Módosítva: 2017.10.11 06:36

A motort álló helyben egyensúlyozó rendszert a Las Vegas-i CES-en mutatták be először - akkor egy NC750 alapú motorba építettek be. Ugyanezt az elektronikát most egy másik tanulmányba is beszerelik, amivel aztán a Tokyo Motor Show-n fognak állakat a földre ejteni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Minden eddiginél több verseny lesz a MotoGP-ben

2017. szeptember 28., 16:22 Módosítva: 2017.10.03 16:55

Nyilvánosságra hozták a MotoGP jövő évi versenynaptárát. Egyelőre előzetes naptárról van szó, de túl sok kérdőjeles pont azért már így sem maradt benne. A Brit GP-nek még nincs pontos helyszíne: idén Silverstone-ban rendezték, jövőre viszont szeretné visszakapni a rendezési jogot a Donington Park vezetése.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Bimota él. Egyelőre

2017. szeptember 27., 17:35 Módosítva: 2017.10.09 08:48

Nem kimondottan rózsás a helyzet a Bimotánál, a világ talán legizgalmasabb márkája ugyanis nemrég bezárta a gyár kapuit - úgy tűnt, hogy Valerio Bianchi (BI), Guiseppe Morri (MO) és Massimo Tamburini (TA) zsenialitásának összegéből született márkának lassan, de biztosan vége. Ennek ellenére a tulajdonosok közleményt adtak ki, hogy a hírek tévesek, éppen új operatív központot hoznak létre a régi gyártól pár száz méterre - a költözés pedig nem járt a termelés megakadásával.

Távolról sincs vége, olvasson még

A kínai formatervezők kezdenek felnőni a feladathoz

2017. szeptember 27., 16:26 Módosítva: 2017.10.03 16:47

A Loncin nagyot megy a kínai CIMA motorkiállításon: bemutatták az amerikai köbcentikkel felfújt bobberüket, a Honda CB500F klón HR7-et és egy nagyon ügyes átmenetet a BMW G 650 GS és a CB500X között. A Loncin DS8-ba egy 652 köbcentis egyhengerest építettek - micsoda véletlen, hogy a BMW egyhengeres túraendurójában és azzal műszakilag rokon Husqvarna TR650-esbe épített blokk is egészen véletlenül pontosan ennyi köbcentivel bír. A Loncin nem most kezdte a BMW egyhengeres másolását, már 2012-ben ezt a blokkot építették az LX650 modelljükbe.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda CB500 beszorult a kínaiak fénymásolójába

2017. szeptember 27., 10:58 Módosítva: 2017.10.11 06:36
3

Pár hete jelentette be a Loncin, hogy ötszázas modellkínálatot építenek soros kéthengeres blokk köré - és most itt is van az eredmény. Ez a kéthengeres blokk külsőre és adatokban is megegyezik a Honda CB500-éval, és már korábban láthattuk a leginkább egy emlékezetből rajzolt Ducati Multistradára emlékeztető Motrac MG500-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fordítva tették fel a hengerfejet, de így lett jó

2017. szeptember 26., 13:32 Módosítva: 2017.10.03 08:58
33

A Yamaha leleplezte az új WR250F-et és WR450F-et, a 2018-as modellekben közös, hogy mind a kettőre fordítva felszerelt henger, vagyis a kipufogószelepek hátrafelé néznek - ettől a Yamaha szerint hatékonyabb a töltéscsere. Az új hengerfejnek köszönhetően javult a teljesítmény a felső fordulatszám-tartományban - és hogy lent és középen se legyen vitaminhiány, újak a vezérműtengelyek és a szeleprugók.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez lesz minden idők legnagyobb kínai motorja

2017. szeptember 26., 10:31 Módosítva: 2017.10.03 08:58
10

Bár a kínai utakon jellemzően robogókat és kismotorokat látni, az ottani gyártók már javában érzik a nagymotorok húzását. Egyrészt a CF Moto, a Benelli és a WK-Bikes már jó ideje pörgeti az ötszáz köbcentinél nagyobb modelleket - sőt, létezik 800-as V2-es kínai cruiser is, idén viszont emelik a tétet, és bemutatnak egy 1800-as modellt, ami a valaha volt legnagyobb lökettérfogatú kínai motorkerékpár lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez lehet a Suzuki retró modellje

2017. szeptember 25., 13:36 Módosítva: 2017.10.05 06:22
72

Még két nap van a Tokyo Motor Show-ig, de a Suzuki már most leleplezte az SV650X-et, ami a tavalyi SV650 Rally tanulmány szériagyártásra csiszolt változata. Az SV650 Rally a nevével ellenben nem egy túraendurós stílusú motor volt, hanem egy café racer, amit a 70-es évek raliautóinak a stílusában két extra ködlámpával szereltek fel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rossi újra motoron

2017. szeptember 22., 12:00 Módosítva: 2017.10.03 08:58
165

Mindössze három hét telt el azóta, hogy Valentino Rossi endurózás közben bukott, és eltörte jobb sípcsontját és szárkapocscsontját. Ez a misanói versenyébe került, azt a futamot kénytelen volt kihagyni, a hétvégi Aragóniai Nagydíjra azonban annyit javult az állapota, hogy újra motorra ülhet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez már az új Honda CB1000R előszele lenne?

2017. szeptember 21., 11:54 Módosítva: 2017.10.03 08:58
51

A Glemseck 101 a három nagy európai custom-fesztivál közül az egyik, és különlegessége a nyolcad mérföldes gyorsulási verseny - amelyet idén a Honda nyert meg egy lecsupaszított CBR1000RR SP-vel. Minden okunk megvan arra, hogy ezt a tisztességben megöregedett CB1000R-t váltó naked bike előszelének tekintsük.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hoppá, ez az új Gold Wing

2017. szeptember 20., 15:24 Módosítva: 2017.10.03 08:58
113

Mutattak jelek arra, hogy jön az új Gold Wing, de azt hittük, legkorábban az EICMA-n látjuk, erre már most kiszivárogtak a képek. Az látszik, hogy egy teljesen új motorról van szó, a váz alapjaiban új, ahogyan a lengőkaros első futómű is - a megoldás hasonlít a BMW Telelever rendszerére, vagyis az első villa maga nem rugózik és nem is csillapít, csak a kormányzásért felel, a a többiről a váznyak mögé épített rugóstag gondoskodik. Ez a megoldás nehéz, viszont kiszűrhető vele a fékezésnél jelentkező bólintás.

Távolról sincs vége, olvasson még

Annyira elterjedtek a klasszikus versenygépek, hogy megéri rájuk abroncsot gyártani

2017. szeptember 20., 13:24 Módosítva: 2017.09.28 06:49
1

Egyre többen építenek klasszikus versenymotort, tehát young- vagy oldtimerből korhű pályagépet, amire viszont nehéz megfelelő gumit találni. A mostani sportgumik ugyanis jellemzően 17 collos átmérővel rendelkeznek, míg régen ennél nagyobb felniket tettek a sportgépek alá.

Távolról sincs vége, olvasson még

Angliában eltörlik a műszaki vizsgát a negyven évnél idősebb motoroknál

2017. szeptember 19., 15:21 Módosítva: 2017.09.26 06:46
172

Angliában a három évnél idősebb járműveknek évente át kell esniük biztonsági ellenőrzésen - ott ezt MOT-nak hívják, lényegében megfelel a mi műszaki vizsgánknak, egyfajta állapotfelmérés, amikor vizsgálják a kipufogógázt és biztonsági berendezéseket. Motorkerékpároknál eddig az 1960 előtt gyártottak voltak felmentve a MOT alól, de a Közlekedési Minisztérium frissített a törvényen: 2018-tól a 40 évnél idősebb motoroknál nem szükséges a MOT.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az év legpiperkőcebb motorozása lesz

2017. szeptember 19., 14:07 Módosítva: 2017.10.06 11:36
322

Friss!

A felvonulás lezajlott, viszont friss hír, a DGR során gyûjtött pénzt egy aukcióval is megfejelik, jótékony célra elárvereznek egy kellõen disztingváltan és elegánsan átépített, 1982-es Yamaha XS250-et, amit az alkalomra különleges fényezéssel ütöttek fel.

Licitálni itt lehet, a motorról további képeket erre találsz, a korábbi állapotáról és történetérõl pedig itt olvashatsz.

Hétvégén, szeptember 24-én lesz a Distinguished Gentleman's Ride, a kifogástalan úriemberek motoros felvonulása. Alapvetõen ötcsillagos piperkõc buliról van szó - klasszikus és épített motorokkal, szép öltönyökkel, pazar kiegészítõkkel - de ennél azért kicsit bonyolultabb a történet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön a Triumhp 900-as cruisere

2017. szeptember 19., 12:08 Módosítva: 2017.09.26 06:46

Klasszikus stílus, mértékadó képességek és brit hozzáállás - ezeket a ígéri a Triumph a 2018-as Bonneville Speedmaster kapcsán, amelyet október harmadikán lepleznek le. A Speedmaster eredetileg a Triumph belépő cruisere volt, a 2002-es ősmodellt még a 790 köbcentis, levegős blokk hajtotta, aztán 2005-től megkapta a 865 köbcentiset, amit 2008-tól injektorral szereltek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ideális kezdőmotor lesz a 123 lovas naked-ből

2017. szeptember 18., 15:44 Módosítva: 2017.09.26 06:46
6

Nem a Z900RS lesz az egyetlen újítás a 2018-ra naked-Kawa fronton, készül ugyanis a Z900 A2-kompatibilisre fojtható változata. Jövőre érkezik a kimondottan az európai piacra gyártott 93 lóerős (70 kW) kivitel. Erre azért van szükség, mert a törvények szerint 35 kW-os (48 lóerős, A2-kompatibilis) fojtást csak olyan típusokba lehet szerelni, amelyek alapból ennek legfeljebb a kétszeresét tudják. A Z900 pedig 123 ló, tehát nem fojtható.

Távolról sincs vége, olvasson még

Először nyert nő világbajnoki futamot

2017. szeptember 18., 11:04 Módosítva: 2017.09.28 06:49
51

A hétvégén Portimaoban versenyzett a Superbike világbajnokság, melynek az idén indított legkisebb kategóriájában, a Supersport 300-ban Ana Carrasco verte a mezőnyt, így ő lett az első nő, aki világbajnokságon futamot nyert (a csapatversenyeket és a kizárólag nőknek kiírt bajnokságokat nem számítva).

Távolról sincs vége, olvasson még

Már az olajszűrők sem a régiek

2017. szeptember 15., 15:55 Módosítva: 2017.09.26 06:45
2

Jól pörögnek a visszahívások, tegnap a Renthal csutkakormányáról jött hír, ma a K&N olajszűrőjéről. A hibás szériánál szivároghat az olaj, ami a hátsó kerékre vagy a fékre kerülve balesetet okozhat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mégsem vált be a Hondának az egy vezérműtengely

2017. szeptember 14., 13:16 Módosítva: 2017.09.26 06:45
1

Az MX2 (125 kétütem és 250 négyütem) világbajnokságon idén nem remekel a Honda, összesítésben 11. helyen áll a legerősebb versenyzőjük - ennek tükrében éppen ideje volt egy új CRF250R-nek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már a csutkakormányok sem a régiek

2017. szeptember 14., 11:37 Módosítva: 2017.09.26 06:45
12

A brit Renthal motoros kiegészítőket gyárt, és 10 ezer darab csutkakormányt hívnak vissza. Az alumíniumötvözetből készült Gen 1 és Gen 2 nevű termékek ugyanis korrodálhatnak, ami akár töréshez is vezethet - a kormánytörés pedig balesethez.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok