Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

És akkor India lenyomta Kínát

2017. augusztus 18., 13:40 Módosítva: 2017.08.23 06:27
22

Megelőzte Kínát, így a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója lett India. A fejlődésben az angliai kapcsolatok, és az európai márkákkal való együttműködés is segített. A tavalyi adatok hétszázalékos növekedést mutatnak az előző évhez képest, egyre jobban fogynak a 250 köbcenti fölötti gépek is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Becsődölt a Touratech

2017. augusztus 17., 17:11 Módosítva: 2017.08.29 07:16
9

Lehúzhatja a rolót a túramotoros kiegészítőiről és átépítéseiről ismert német Touratech. A vállalat fizetésképtelenné vált, ezt pedig hivatalosan be is jelentették. A rossz hírt már a dolgozókkal is közölték, ők egyébként a munkabéreket még rendben megkapták. A következő hetek arról szólnak majd, hogy pontosan megvizsgálják a cég pénzügyeit, és megfontolják a lehetőségeket. A leállás egyelőre csak a németországi anyavállalatra vonatkozik, arról nincs információ, hogyan érinthetik az események a más országokban működő részlegeket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Valóra vált a 78 éves álom

2017. augusztus 17., 09:38 Módosítva: 2017.09.01 06:26
73

Igazán szép történet a brit Harry Greevesé. A nemrég kilencvenegyedik születésnapját ünneplő férfi 13 évesen látott életében először Triumph Tiger 100-ast. Akkoriban az egy új modellnek számított, 1939-ben és 1940-ben készítették először, majd a második világháború után indult újra a gyártás, 1946-tól egészen 1973-ig folyt, kisebb-nagyobb módosításokkal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kalasnyikovval a szabályszegők ellen

2017. augusztus 16., 17:07 Módosítva: 2017.08.29 07:16
65

Elektromos motorkerékpárokat vesz tesztüzembe hamarosan a moszkvai rendőrség. Az új gépeket az Army-2017 hadtechnikai fórumon mutatják be, az egyenruhások a hónap végén kezdhetik használni. Kicsit meglepő viszont, hogy kitől kapják.

Távolról sincs vége, olvasson még

Halkabbak lesznek az MV Agusta háromhengeresei

2017. augusztus 16., 13:53 Módosítva: 2017.08.29 07:16
23

Felfrissítette háromhengeres modelljeit az MV Agusta. Így mostantól ezek a gépek is teljesítik az Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normákat. Állítólag 48 százalékot faragtak az emissziós értékekből, és ötven százalékkal csökkentették a motorzajt – ilyen jelentős csökkenésnél azért azt sejthetjük, volt is miből visszavágni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rendőrmotorokat hív vissza a BMW

2017. augusztus 15., 16:21 Módosítva: 2017.08.23 06:27
58

Úgy tűnik, rájár a rúd a BMW motorkerékpáros részlegére. Előbb a kiszakadó futómű, majd egy sokkal jelentéktelenebb, de 30 ezer gépet érintő fényvisszaverős-túradobozos malőr miatt kellett visszahívást elrendelniük. Ezzel viszont nincs vége, ezúttal rendőrmotorokkal van baj.

Távolról sincs vége, olvasson még

Turbinából jön a 420 lóerő

2017. augusztus 15., 11:34 Módosítva: 2017.08.23 06:27
145

Az, hogy egy motorkerékpár kétszáz lóerő körül teljesít, ma már nem rendkívüli. Ott van például a Suzuki GSX-R1000 és a Honda CBR1000RR párosa – egyikük átlépi ezt az álomhatárt, másikuk picit alatta marad. Vagy éppen a Kawasaki H2R, ami kompresszorral tud 310-et – utcán már nem is használható. Ha valaki ebből a közegből ki akar emelkedni, igazán nagyot kell tehát gurítania. Pontosan tudta ezt az MTT is, amikor nekikezdett a 420RR-nek.

Távolról sincs vége, olvasson még

76 métert zuhant – túlélte

2017. augusztus 11., 14:00 Módosítva: 2017.08.29 07:16
56

Mintegy hetvenhat métert zuhant egy motoros Kaliforniában. A 27 éves Matthew Murray a Santa Monica-hegységben kanyargott, amikor állítása szerint beszorult Yamahájának kormánya, ő pedig elvesztette uralmát a gép fölött. Rémisztő baleset lett a vége.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb visszahívás a BMW-nél

2017. augusztus 11., 11:13 Módosítva: 2017.08.23 06:27
128

Az idei szezonban egy komoly visszahívásba már bele kellett vágnia a BMW-nek, a kiszakadó első futóműből botrány is lett. Most újabb gondok merültek fel, igaz, a mostani hiba sokkal kevésbé tűnik drámainak: a hátsó fényvisszaverők észlelését akadályozzák a gyárilag rendelhető alumínium túradobozok.

Távolról sincs vége, olvasson még

Felteszi a régi lemezt a Triumph

2017. augusztus 10., 14:00 Módosítva: 2017.08.23 06:27
2

Igazán kívánatos retrógéppel csalt könnyeket a műfaj iránt fogékonyak szemébe tavaly ősszel a Triumph. A britek a kölni Intermoton leplezték le a Street Cupot, ami egy közepes café racer, a Moto Guzzi V7 Racer és a Royal Enfield Continental ligájában játszik. Úgy érezhették, van még tartalék a témában, ezért most olyat húztak, amire nem számítottunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön a legvagányabb amperhuszár

2017. augusztus 9., 13:48 Módosítva: 2017.08.23 06:27
15

Hamarosan új modellel jelentkezik a villanyhajtású motorkerékpárok gyártásával foglalkozó Energica. Bár az olasz márka már 2010 óta létezik, igazán csak az utóbbi néhány évben hallatnak magukról. Mostanában viszont nem is akárhogy, hiszen sportmotorjuk, az Ego, valamint naked bike-juk, az Eva mind formáját, mind technikáját tekintve egyaránt elég komolynak tűnik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jöhetnek a kis köbcentis Triumph-ok

2017. augusztus 8., 16:43 Módosítva: 2017.09.01 06:26
8

Együttműködési megállapodást kötött a Triumph az indiai Bajajjal. A közös munka kisebb köbcentis motorkerékpárok gyártására terjed majd ki, azt mondják, igyekeznek kihasználni a két vállalat erősségeit.

Távolról sincs vége, olvasson még

Meglesték a 250-es Fazert

2017. augusztus 7., 17:18 Módosítva: 2017.08.14 06:19
19

Ha azt mondom, Yamaha FZ25, aligha kapja fel a fejét bárki is Európában. Nem véletlen, hiszen a japánok itt nem is forgalmazzák, bizonyos piacokon – így Indiában – azonban nagyon fontos szerepe van a modellpalettán. Nem véletlen, hogy már dolgoznak a burkolatos változaton is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elhunyt Ángel Nieto, a spanyolok első világbajnoka

2017. augusztus 7., 14:35 Módosítva: 2017.08.23 06:27
19

Belehalt fejsérülésébe a július végén quadbalesetet szenvedett Ángel Nieto. A kisköbcentis motorok legendás bajnoka hetvenéves volt.

Távolról sincs vége, olvasson még

38 év után visszatér a MotoGP Finnországba

2017. augusztus 3., 11:06 Módosítva: 2017.08.14 06:19
1

A finnek hatalmas motorsport-buzik, most pedig elérték, hogy 38 év után ismét rendezhessenek MotoGP futamot. A Dorna megerősítette, hogy ötéves szerződést kötöttek a KymiRing versenypályával arról, hogy 2019-től ott rendezik meg az egyik futamot. Az alku már 2016-ban megszületett, az eredeti terv szerint már 2018-ban lett volna finn verseny, de végül ezt egy évvel elodázták.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már szeptemberben leleplezhetik a V4-es Ducatit

2017. augusztus 2., 16:51 Módosítva: 2017.08.14 06:19
43

Az új korszak hangja néven hirdetett sajtóeseményt a Ducati a misanói MotoGP előtti csütörtökre, amiből sejteni lehet, hogy az új V4-es sportmotorhoz lesz köze a zárt körű bulinak. Nem biztos, hogy a komplett motort kiállítják, lehetséges, hogy első körben csak a blokkról rántják le a leplet, a komplett gépet pedig meghagyják az EICMA-ra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Régebbi modellre is feltölthető a Ducati csúcselektronikája

2017. augusztus 1., 12:03 Módosítva: 2017.08.09 06:15
11

A 2015-ös és 2016-os Ducati Panigale 1299 tulajdonosok számára elérhetővé tett a gyártó egy szoftverfrissítést, amivel a motorjuk kipörgésgátlóját továbbfejleszthetik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kínaiaknak fejleszt motort a Norton

2017. július 31., 16:30 Módosítva: 2017.08.23 06:27
1

Az egyik - ha nem a - legpatinásabb brit márkával tervezteti meg a kínai Zongshen az új, 650 köbcentis, soros kéthengeres motorját. A Norton kizárólag a fejlesztést végzi, a gyártás licensz alapján már Kínában fog zajlani.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a legpengébb Vespa

2017. július 28., 10:10 Módosítva: 2017.08.15 06:17
124

A Vespa GTS 300 alapjaira építte meg az olasz gyártó a limitált szériás Sei Giornit, amely az 1951-es Sport Sei Giornit idézi - és állítólag ez a legerősebb és legfejlettebb Vespa, amit valaha gyártottak (mármint a gyárban, sorozatgyártásban). Az eredeti Sei Giorni 1951-ben épült a Sei Giorni Internazionale ralira - 10 darab indult és ért célba, és annak ellenére, hogy sokkal komolyabb motorok ellen versenyeztek, összesen 9 aranyérmet szedtek össze. 1951-ben és '52-ben mindössze 300 Sei Giorni épült, és a megmaradt példányok mind ritka, gyűjtők által keresett darabok.

Távolról sincs vége, olvasson még

Úton a pucér Fireblade

2017. július 27., 16:01 Módosítva: 2017.08.14 06:19
2

Az aktuális CB1000R lassan tíz éves motor, az összes konkurens már rég rommá elektronikázott, kiváló futóművel szerelt hyper-nakedeket kínál. Most úgy tűnik, a Honda ha jelentős késéssel is, de felveszi a kesztyűt, és leszedik az idomokat az új CBR1000RR-ről.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az F 850 GS mellett már készül az F 750 GS is

2017. július 27., 11:51 Módosítva: 2017.08.09 06:15
9

A nagyobb BMW F 800 GS mellett fel fog bukkanni egy nagyobb F 700 GS is. Ahogyan már írtunk róla, a BMW valószínűleg 50 köbcentivel felhizlalja a soros kéthengeresét, és ez az aktuális F 700-at is érinteni fogja - ami a nevével ellenben pontosan akkora lökettérfogatú, mint a 800-as, csak 10 lóerővel gyengébb, és ezek a típusok továbbra is blokktestvérek lesznek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az MV Agusta megszabadult a Mercedestől

2017. július 26., 17:26 Módosítva: 2017.08.09 06:15
20

Az MV Agusta ismét a maga ura, a motorgyár teljes tulajdonrésze visszakerült az MV Agusta Holdinghoz. Az MV-ben 2014-ben szerzett 25% tulajdonrészt a Mercedes AMG, abban a reményben, hogy végre hozzájuk is tartozhat egy patinás motormárka - korábban a Ducatival kezdtek együttműködni, de onnan az Audi egy felvásárlással kitúrta őket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Változó szelepvezérlést kapnak a BMW bokszerek

2017. július 26., 12:30 Módosítva: 2017.08.09 06:15
38

A hírek szerint a bajorok kéthengeres bokszerének a következő generációja már 1250 köbcentivel és változó szelepvezérléssel érkezik, vagyis az R 1200 GS, R 1200 R és az R 1200 RT a néhány éven belül bekövetkező modellváltással megkapja az új blokkot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jövőre teljesen új lesz a BMW S 1000 RR

2017. július 24., 16:50 Módosítva: 2017.08.14 06:19
51

Legutóbb 2015-ben nyúltak bele mélyebben a BMW S 1000 RR-be, és idén ugyan kapott egy továbbfejlesztést, hogy teljesítse az Euro4-es normákat, de 2018-ra egy újabb továbbfejlesztés várható.

Távolról sincs vége, olvasson még

Összeáll a Honda és a Yamaha

2017. július 24., 11:22 Módosítva: 2017.08.09 06:15
26

A Honda és a Yamaha alapból régi ellenfelek, de most összefogva kezdenek elektromos motorkerékpár fejlesztésébe. A két nagy gyártó egy elektromos robogókölcsönző-hálózat tesztelésébe kezd, első körben harminc járműhöz építenek ki töltő- és akkumulátorcsere-állomásokat a Japánban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok