A Ducati szívesen visszatérne a Supersport világbajnokságra, és kezdeményezték, hogy módosítsák úgy a szabályokat, hogy a Panigale V2 beleférjen valahogyan a kategóriába.
Alig jelent meg a BMW R 18, kiadtak egy újabb változatot, az R 18 Classic-ot. A Classic műszaki újdonságot nem hoz, mind a váz, mind az 1800 köbcentis, 90 lóerős, 158 Nm nyomatékú bokszermotor ugyanaz, az elektronikában is csak annyi az eltérés, hogy ehhez alapáron jár a tempomat.
A Triumph Speed Twin remek motor, nem véletlen, hogy mi is rommá dicsértük tesztben: szép, izgalmas, kezes. Most pedig a német Rennstall Moto egy átépítőkészletet mutatott be hozzá, amivel a roadsterből speedster építhető.
Amerikában beadott homologizációs iratokból derült ki, hogy a Triumph egy új crossoverrel készül, a Triumph Tiger 850 Sporttal. Lehetett számítani rá, lesz valami újítás ezen a vonalon, ugyanis a 1050-es Tiger Sport nem teljesíti az Euro5-öt, így valószínű volt, hogy vagy frissítik vagy leváltják. Az utód nélküli leköszönésre tettem volna a legkisebb összeget, ugyanis hiába nem ez a legnépszerűbb modelljük, a Tiger Sport eladásai soha nem zuhantak be drasztikusan.
A Honda MSX125 2013-ban jelent meg, de miközben a világ számtalan táján vették a lapot és siker lett, mifelénk alig fogyott, így kivezették a piacról - lett helyette a szuperaranyos Monkey 125, aminek a sikerén felbuzdulva úgy látszik, megint nekifutnak az MSX-nek, ezúttal MXS 125 Grom néven - a típus korábban az Európán kívüli piacokon Grom néven futott, most a két nevet összefésülték, hogy sehogyan se legyen ebből félreértés.
A Royal Enfield idén belevágott a flat track versenyzésbe, és egy hónappal a bemutatkozás után megszerezték az amerikai bajnokságban az első győzelmüket.
A floridai Daytonában rendezett versenyen a Production Twins osztályban indulva nyertek, ami azért is nagy szó, mert rögtön az első évükben eljutottak a futamgyőzelemig Johnny Lewis-szal és a Moto Anatomy csapattal. A győzelem értékét növeli, hogy Lewis lényegében rajt-cél győzelmet aratott, maga mögött hagyva a Yamaha MT-07 és Kawasaki Z650 blokkokal menőket.
Úgy tűnik, hogy a Kawasakinál az elektromos projektjük után egy hibrid hajtásláncon kezdtek dolgozni. A legújabb szabadalmi bejelentésükön ugyanis egy benzin-elektromos motor látható.
A miközben Ausztriában hágókról tiltják ki őket, nálunk pedig a legnépszerűbb motoros útvonalról tiltanák ki a motorosokat, Franciaországban külön motorosbarát pihenőket alakítanak ki a túrázók kedvéért.
Két hete leplezte le a KTM a 890 Adventure R-t és a Rally-t, ami kapcsán feltűnhetett a figyelmes olvasónak, hogy nincs 890-es alapváltozat. De lesz, 2021-re jön, az ára pedig nagyjából 150-160 ezer forinttal lesz több, mint az alap 790 Adventure-nek.
Érthetetlen volt, hogy a Honda miért engedi meg magának azt a luxust, hogy az Africa Twin számára kifejlesztett blokkot ne használja más műfajban is - pont a platformozás mestereitől szokatlan, hogy a két Africa Twin változaton kívül semmihez nem használták fel az először 1000, majd 1100 köbcentisre növelt soros kéthengeresüket. Idén tavasszal jött először egy pletyka, hogy jó eséllyel egy Rebel 1100-hoz fogják felhasználni, és most ez bejönni látszik.
Miután elmaradt idén a TT, és a 2021-es futam is bizonytalan, James Hillier bejelentette, hogy nekivág a Dakarnak. A közúti versenyek sztárja 2013-ban nyert a Lightweight kategóriában, és azóta folyamatosan ott van az élmezőnyben. A 2021-es évet a felkészülésre fordítja, elindul az Abu Dhabi Desert Challange-en és a Dubai International Baja sorozatban, hogy kvalifikálja magát a 2022-es Dakarra.
Andre Iannone 2019 novembere óta kispadon van, miután egy rutinszerű vizeletvizsgálat pozitív eredményt mutatott anabolikus szteroidra. Most úgy tűnik, hogy a történet végére pont kerülhet, november közepére ígérik a döntést.
Sem a világjárvány, sem a Superpole futamon bemutatott esés nem tudta feltartani az észak-ír motorversenyzőt, és újabb rekordot állított be.
A BMW leleplezte az új R 1250 RT-t, amelyet már felszereltek a Bosch radaros tempomatjával. A műszaki és esztétikai frissítésen is átesett RT-re igencsak szükség volt, ugyanis amikor 1200-ról 1250-re fejlesztették, lényegében csak a blokkot cserélték, így házon belül már határozottan elavultnak tűnt.
A Ducati a Multistrada V4 blokkjáról adott ki újabb információkat, és kiderült, hogy az 1158 köbcentis V4-es blokknál elhagyják a desmodromikus vezérlést, vagyis nem a vezérműtengely bütykei, hanem hagyományos módon rugók húzzák vissza a szelepeket.
Rossi bukja az indulást Aragónban, mivel kiderült, hogy elkapta a COVID-19-et. Ezzel ő az első a királykategóriában, akinek pozitív lett a tesztje, így a következő két versenyt ki kell hagynia.
Hiába állhattak fel számos alkalommal a Man TT és a Brit Superbike Bajnokság dobogójára, a Smiths Racing kiszáll a motorversenyzésből , a családi kézben lévő csapat nem folytatja. Náluk versenyzett Peter Hickman, aki megújította a Man TT-t a modern versenyzői stílusával, és állított be új körrekordot.
A Kawasaki Versys elég ígéretes frissítésen esik át a következő évre, az alapváltozatnak tekinthető Versys 1000 S például az elektronikus Showa Skyhook futóművön kívül a korábbi Versys SE összes extráját megkapja. A kimondottan jól működő félaktív futómű megmarad a csúcsmodell kiváltsága.
A motorversenyzők szakágtól függetlenül szívesen használnak a plexire ragasztott letépőfóliát, amellyel akár menet közben is eltávolíthatják a látóterükbe került szennyeződéseket. Egy ilyenért fizetett most egy MotoGP-rajongó 1,7 millió forintnak megfelelő összeget.
A Honda megújítja 2021-re a teljes Forza sorozatot, frissítik a 125-öst, 350-esre növelik a 300-ast és végre bemutatták a már sokat emlegetett 750-es csúcsmodellt.
A Spa-Francorchamps-ról két dolgot mindenképpen érdemes tudni: a belga versenypálya az egyik legrégebbi és leggazdagabb múltú pálya a világon, illetve ezzel együtt ott van a világ legzúzósabb pályái között.
A BMW eddig is nyitott volt az új technológiák felé, az elmúlt hetekben pedig szintet léptek, hiszen konkrétan a pálya mellett terveztek és nyomtattak ki 3D printerrel egy új alkatrészt.
A Triumph és az indiai Bajaj közös munkájának az első terméke egy 300-350 köbcenti közötti retró motor lehet, mely a Royal Enfield Meteor 350 és a Honda H'ness ellenfele lesz.
Nemrég felröppent olyan pletyka, hogy a VW főnöke megválna a kis márkáktól, például a Lamborghinitől, a Bugattitól és a Ducatitól (igazából elsősorban az átszervezésről volt szó, az eladás mint szélsőséges megoldás került szóba, csak az nem annyira clickbait). A Ducati eladására már fel sem kaptam a fejem, hiszen ezt azóta pletykálják, amióta a (vigyázz, bonyolult lesz!) VW-csoport tulajdonában lévő Audi fennhatósága alá tartozó Lamborghinihez került az olasz motorgyártó.
Írtunk arról, hogy a Kawasaki idén hat újdonsággal készül, melyek közül az egyik a ZX-10RR lesz. Bár az RR-rel együtt frissítik a lakossági (már ha mondhatunk ilyet egy 1000-es sportmotorról) ZX-10R-t is, a lényeg a homologizációs modell lesz, mely a Superbike VB-s versenymotor alapját adja.