A Chantilly Art & Elegance Richard Mille nevű eseményen mutatták be a Kawasaki Z650 alapú flat trackert. A Chantilly Castle-ben rendezett elegáns bulira a Kawasaki francia importőre építtette meg az MRS Oficina műhellyel ezt a zseniális átiratot.
Felszopónak egy öt részes videósorozatot tettek elénk What Lies Beyond (Mi terül el mögötte) címmel, amik az országúti motorozásról és a túrázásról szólnak. És ennyi.
Ha hihetünk a gyári igazmondásnak, egyszeri alkotásról van szó: a Street Triple 765 blokkját építették bele egy Daytona vázba. Nem egy következő sportmotor fejlesztése volt, hanem a Moto2-es blokk tesztelése, amibe alaposan beletúrtak, hogy megfeleljen a világbajnokságra.
Nem direkt nyomjuk ma fullba a ducatis híreket, ez egyszerűen egy ilyen nap. Már mindent tudunk az új V4-es Desmosedici Stradale blokkról , most pedig újabb képek jöttek arról, hogy mibe is szerelik.
Misanoban leplezték le a 90 fokos hengerszögű, Desmo vezérlésű motort, ami műszaki szempontból nagyon hasonlít a Ducati MotoGP blokkjához. Az 1103 köbcentis négyhengeresből 210 lóerőt hoztak ki 13 ezres fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 120 Nm 8750 és 12250 között. 2019-re ígérnek belőle egy R változatot legfeljebb 1000 köbcentivel, ami megfelel a Superbike világbajnokság szabályainak - az lesz a versenymotor alapja.
A Dainese és az Alpinestars a német bíróságon mentek egymásnak a légzsákos ruháik szabadalma miatt - a Dainese szerint az ő D-Air technológiájukat koppintotta le Alpinestars a Tech-Air termékeinél.
A Honda kottájából játszik a Yamaha. Ahogyan a Goldwingből lett F6B, a Pan Europeanből pedig CTX1300, pontosan úgy született a Yamaha Star Eluder - vagyis a túramotorról lepattintották a topcase-t, megchoppolták a szélvédőt, és máris kész a vagány bagger.
Valóra válik az elmúlt évek legszebb pletykája, a Kawasaki Z900RS. Az előzetes várakozásokkal szemben nem kompresszoros motor lesz, hanem a Z900 alapjaira építik. A bemutató Tokióban lesz októberben - ennél többet viszont nem tudunk meg a kizárólag hangulati elemekre épített teaserből.
Elvileg csak csütörtökön leplezték volna le, akkor is csak a Desmosedici Stradale névre hallgató V4-es blokkot, de aki ismeri Paparazzi első törvényét, már tudhatja, hogy ahol mobiltelefon van, ott fotó is fog készülni - Paparazzi második törvénye pedig, hogy az elkészült fotó ki fog szivárogni.
A Honda még tavasszal a bangkoki motorkiállításon mutatta be a 150SS Racer tanulmányt, ami egy Honda MSX-szerű, kimondottan modern formatervű kismotor volt, teli karbon felnikkel, radiális fékkel és hátsó kamerával. Mostanra a tanulmány CB150R néven eljutott a szériagyártásig, de sajnos a leglátványosabb részletek nélkül. Ettől függetlenül felesleges bánkódni, nem valószínű, hogy valaha Európába hoznák.
A Bimota már egy ideje őrlángon üzemelt, most pedig bezárták a rimini gyárat. Az üzemet kiürítették, eltávolították a Bimota logót, a megmaradt alkatrészeket pedig átköltöztették egy közeli raktárba. A cég tulajdonosai azt mondják, hogy az utóbbi időben eladott motorokat elfekvő alkatrészekből, Svájcban szerelték össze. Az nem világos, mi lesz, ha ezek a készletek kimerülnek.
A Honda 2015-ben mutatta meg az érdekes túra-enduró-robogó tanulmányát, amiből 2017-re elkészült az X-Adv. Az NC750 alapjaira épített, igényes és különleges jármű nem marad követő nélkül, a Kymco már rá is repült az ötletre.
Praktikus ötlet vezette a Ducati marketingeseit, amikor elárulták a V4 nevét: Desmosedici Stradale. Így legalább meg tudják nevezni az újságírók, amikor az előzetes pletykákat írják - ugyanis már egy hét sincs hátra a bemutatóig, amit a San Marino GP-t megelőző csütörtökre időzítettek.
Ha valami hiányzik a BMW kínálatából, az egy tisztességes cruiser, ennek a piaci résnek a betöméséről fantáziált a BMW-re specializálódott kiegészítőgyártó, a Wunderlich.
Amolyan látott már valaki olyat, akinek az ismerőse hallotta hogy... típusú pletyka, de érdemes adni neki egy esélyt: állítólag 2019-ben jön a Hayabusa következő generációja, turbóval.
Az alabamai Confederate Motors végnapjai pörögnek, a cég bemutatta az utolsó modelljét, az FA-13 Combat Bombert, ha pedig eladták belőle az összeset, egy új vállat nő ki a Confederate helyén, a Curtiss Motorcycles.
17 évvel a bemutatása után a Harley-Davidson megválik a V-Rod-tól, és 2018-tól már nem lesz a kínálat része. A 2001-ben bemutatott típus mindig fekete bárány volt a Harley-k között, ugyanis vállaltan modern, a H-D hagyományait lazán kezelő modell volt - vízhűtéssel, felülfekvő vezérműtengelyekkel, 45 fok helyett 60 fokos hengerszöggel.
Elektromos sportmotor építésébe fogott egy csoportnyi kanadai egyetemista. A fiatalok EMUS névre keresztelték gépüket – a betűszó az Electric Motorcycle Universite de Sherbrooke rövidítése. Bár a névadást nem gondolták túl, maga a motor viszont egészen meggyőző lett.
Jövőre jön a Yamaha MT-09 SP, amibe az MT-10 SP-hez hasonlóan csúcsminőségű futóművet építenek. Bár erre nem térnek ki a hírek, de feltehetően az MT-10-től eltérően az MT-09 SP Öhlinsei nem félaktívak lesznek.
A belga MaxxMoto készítette a videót, amin hallani a Ducati idén bemutatkozó, V4-es sportmotorját. A hang nagyon más, mint az eddigi V2-esek, elvégre kétszer annyi hengerből áll, leginkább a szintén V4-es Aprilia RSV4-re emlékeztet. Azzal a különbséggel, hogy az Aprilia V4-ese 65 fokos hengerszögű és 180 fokos elékeléssel készül, vagyis 180-115-180-245 fokoknál van gyújtás, ezzel szemben a Ducati új blokkja a hírek szerint 90 fokos hengerszögű, és egyfajta hibrid gyújtássorrenddel készül majd, ami valahol a félúton lesz a Desmosedici RR és a Superquadro V2-esek között - hogy ez pontosan mit is jelent, azt majd két hét múlva árulják el a Misanóban.
A Harley-Davidsonnak az utóbbi években keményen kellett küzdenie, ugyanis az Indiannal olyan konkurenst kapott, amilyennel évtizedek óta nem kellett megmérkőznie. Az idei, hagyományosan nyár végére időzített modellbemutatójuk jelzi, hogy felvették a kesztyűt.
A san franciscói Alta Motors sorozatgyártásba küldi az Alta Redshift SM-et, a cég villanyhajtású szupermotóját. Erre már egészen 2011 óta várunk, akkor mutatták be ugyanis az első prototípust.
A BMW nineT-n alapuló Urban G/S formájában az R80 G/S-t, a modern túraendurók ősét idézi, offroad képességei viszont szériában igen szerények. Ezen lehet javítani a BMW-kiegészítőkre specializálódott Wunderlich új készletével, amiket direkt a típus terepesítéséhez készítettek.
Már egy ideje nem titok, hogy gyártásba kerül a Yamaha T7 tanulmány, ami egy MT-07 alapú, keményvonalas túraenduró lesz - a nevéből a T a Ténérére utal, vagyis a Tracernél lényegesen jobb terepképességű motorra kell számítani.
A Pikes Peak hegyi felfutó elbír a gyárinál nagyobb teljesítményt - gondoljunk csak arra, hogy Guy Martin mennyire felhúzta az öreg GSX-R1100-at, mielőtt rajthoz állt vele. A Ducati Hypermotard gyári 110 lóerejét sem szabad lebecsülni, de nem mindenki gondolja úgy, hogy elég - Micheael Woolaway például ilyen.