A hosszú hétvégén megérte különböző szakadozó streameket bámulni, ugyanis az év második legfontosabb hosszútávú motorversenye zajlott, az Endurance világbajnokság 24 órás Le Mans-i futama (remélem nem kérdés, hogy melyik az első).
A Norton V4-es sportmotorja nem olcsó, az alapváltozat, a V4 RR 10,2 millióról indul, míg a fullos, legnemesebb alkatrészekkel megpakolt V4 SS-ért 16 milliót kérnek, de már elővételben elkapkodták szinte a teljes tervezett darabszámot. Az érdeklődés akkora, hogy rendkívül hosszú várólista alakult ki, ezért a Norton bővítésre kényszerült.
A látogatói adatokat nézve a magyar közönség sem volt közömbös a CCM Spitfire iránt - aki lemaradt volna, a fantasztikusan szép vázú, egyhengeres roadstert egy kis angol cég építette egy Husqvarna/SWM blokk köré. A még el sem készült modellre annyira rápörgött a közönség, hogy a CCM már további kiviteleket tervez, például egy scramblert, ami alapjaiban megegyezne a Spitfire-rel, annyi különbséggel, hogy hosszabb rugóútjai és magasra húzott kipufogója lesz.
A BMW várhatóan Kínában, a Auto Shanghai kiállításon mutatja be a valaha volt legkülönlegesebb csúcsmotorját. Százszázalékosan még nem tudni, mi lesz az, de majdnem biztosan igen: a BMW HP4 Race lesz az, a tavaly ősszel tanulmányként bemutatott hiper-tuningolt sportmotor.
Éppen mire leállították a CBR600RR gyártását, és úgy általában tűnnek el a hatszázas sportmotorok, a Vyrus befejezte a 986 M2 utcai változatát - és piacra is dobta potom 11,8 millió forintért. És teljesen megéri, két pontban össze is foglalnám, miért:
1. ahogy kinéz.
2. több ilyen nem lesz.
Az olasz villanymotor-gyártó - mármint villanymotorkerékpár-gyártó, de ez így túl hosszú - két modellje, a sportmotor Ego és a naked Eva szolid fejlesztésen esett át, a 2017-es változatok némileg erősebbek lesznek, az Ego (sportmotor) 145, a pucér Eva pedig 108 lóerőt tud majd - eddig 136 és 95 lóerővel lehetett gazdálkodni. Ezzel együtt a nyomaték is nőtt, az Ego 195 helyett 200 Nm-t, az Eva pedig 170 helyett 180 Nm-t tesz le az aszfaltra, fordulatszámtól függetlenül.
A Yamaha jó lóra tett, amikor külön retró modellcsaládot hoztak létre - egyfelől fellendültek az eladások, másrészt az XSR900-at a formatervező szakma is szereti, megkapta a Red Dot Best of the Best dizájndíját, ami az egyik legrangosabb ilyen elismerés.
A KTM versenyrészlege elkészítette az RC 390 CUP új opciós extráját, a verseny-kormánycsutkát. A CUP változatok jelentősen eltérnek az utcai RC390-esektől: teljesen állítható futóművel, Akrapovic kipufogóval, felhajló fék- és kuplungkarral, versenylábtartóval és pályaidommal készülnek, féklámpa, index, visszapillantó, utasülés és rendszámtartó nélkül.
A Husqvarna is átveszi a KTM legújabb fejlesztését, az injektoros kétütemű endurókat. Az osztrákok sokáig fejlesztették az Euro4-nek is megfelelő 2T technológiát, ami a KTM 250-es és 300-as EXC-kbe fog bekerülni első körben - ezekkel fognak műszakilag egyezni a 2018-as Husqvarna TE250i és TE300i endurók.
2000 ingázót kérdeztek meg az ingázási szokásaikról, és az autós, a buszos, a vonatos, a kerékpáros és a motoros közlekedőket rangsorolták stresszesség szerint. A hír súlyából némileg levon, hogy brit kutatásról van szó, de az eredmények attól még érdekesek.
Sisakra szerelhető féklámpát készített a Brake Free Technologies. Nem teljesen új a műfaj, léteznek már hasonló próbálkozások, ez azonban mégis más egy kicsit. Nincs szükség ugyanis kábelekre, a motorkerékpárra sem kell semmit felhenkölni, sőt okostelefonos csatlakoztatás sem kell. Az eszköz saját szenzorokat használ.
Bő egy hete írtuk meg, hogy hiába jön két év múlva egy továbbfejlesztett GSX-R750, nem lesz hatszázas változat - most viszont a legfrissebb hírek ezt némileg cáfolják: de, lesz új hatkilós is.
A KTM brutálisan erős sport-túra motorjából a 2016-os és 2017-es modelleket egyaránt visszahívják átvizsgálásra, ugyanis az üzemanyagcsöveken megjelenhetnek apró lyukak, repedések, amik akár az üzemanyag szivárgásához is vezethetnek. Amennyire tudni lehet, a szivárgó benzinig még egyetlen példány sem jutott el.
A thaiföldi Bangkok Motor Show-n mutatta be a Honda a 150SS Racer tanulmányt, ami egy elég szokatlan öszvér. Stílusát tekintve leginkább a modern sportmotorokból épített naked bike-okra hasonlít, rövid far, techno részletek, sportosság. Ugyanakkor műszakilag egy kis gyösz, az MSX125 alapjaira épül - egészen pontosan az MSX 150-es változatára, legalábbis a típus nevéből erre lehet következtetni. Más kapaszkodó nincs, mert műszaki adatokat nem közöltek róla.
A varesei tartományi bíróság elfogadta az MV Agusta szervezetátalakítási tervét, így az olasz motorgyártó megmenekülhet a csődtől. Az Agusta vállalta, hogy költségcsökkentő intézkedésekkel racionalizálják a működésüket, ami elég lehet a fennmaradáshoz.
Az Öhlins egyeduralmát a KTM törte meg a MotoGP-ben, a fékek terén viszont egyetlen beszállító uralja az egész mezőnyt, az olasz Brembo. 2017-ben az összes csapat tőlük vásárol. Féknyerget két típus közül választhatnak, az egyik egy könnyű építésű darab, amit normál betétekhez optimalizáltak, a másik pedig a nehéztüzérség, amit kimondottan a brutálisabb, nagyobb tömegű betétekhez terveztek.
A Man TT-s villanymotorokkal híressé vált Mugen a Honda segítségével egy elektromos terepmotort épített. Az E.Rex-nek keresztelt motor külseje egy gyenge szóvicc, az idomok ugyanis dinoszaurusz-bordákat imitálnak. A műszaki adatokat még nem osztottak meg, így nem tudni, milyen erős, mennyi ideig bírja egy feltöltéssel, és mennyi a tömege - pedig ezek nélkül az adatok nélkül nehéz megítélni.
Pár nappal azután, hogy elkészült az első, méregdrága Ducati 1299 Superleggera, egyből látványos eredményt hozott a kínai superbike bajnokságnak tekinthető Pan Delta Series-en.
A kéthengeres Royal Enfield Continental GT nemsokára elkészül, legalábbis erre utal, hogy egyre több kémfotó és videó bukkan fel róla. A legfrissebbet Indiában készítették, és bár ebből a szögből bármi is lehetne a videón látható motor - például az egyhengeres, 535 köbcentis Continental GT is, mert a far kialakítása, az egyszemélyes nyereg és a csutkakormány, valamint a hátsó, távolról/hunyorogva nézve Öhlins-szerű kétoldali rugóstagok nagyon hasonlítanak az egyhengeres GT-re, de a két kipufogó jelzi, hogy ez már a 750-es változat egyik prototípusa.
Az 1946-os példány az úgynevezett 0-ás sorozat harmadik prototípusa - összesen hatvan darab készült belőle, és az első kettő már megsemmisült, tehát jelenleg ez a legrégebbi Vespa.
A Honda beröffentette a Rebel kampányát, első körben összeálltak Aviator Nation nevű ruházati márkával - az AN a 70-es évek dizájnjában utazik, egy-egy jobb képű pulóverük 50-60 ezerbe kerül. A közös munka első gyümölcse egy átépített Honda Rebel 500, amit múlt héten a texasi SXSW fesztiválon mutattak be.
A Honda nagyon komolyan veszi a negyedliteres motorok piacát, újabb példa erre a Honda CBR250RR, amit alig három évvel a CBR300R után lepleztek le. Az sem titok, hogy a 250-es RR-rel versenypályán is villantanának - a hétvégén be is mutatták az Astra Honda Racing Team pályakittel szerelt tanulmányát az Osaka Motor Show-n.
A tavaly leleplezett, teljesen új, változó szelepvezérléses GSX-R1000 és GSX-R1000R után a Suzuki tovább frissíti a sportmotor kínálatát. A hírek szerint 2019-ben érkezhet az új GSX-R750, és valószínűleg ezzel egy időben a világ többi részén is lelövik a GSX-R600 forgalmazását.
Bármit is mond Klein Dávid, a modern hegymászás már túllépett a Mount Everest meghódításán, sőt, a nyolcezresek sem nagyon bírnak sportértékkel - most az új utak, a minimalista, alpesi stílusú mászás Himalájába való átültetése és a nagyon durva északi falak meghódítása jelentik a csúcsteljesítményeket. A motorkerékpárral magasra jutás viszont még közel sem tart ott, hogy táborépítés nélkül szaladjanak fel a gyíkok által is megmászhatatlannak ítélt falakon.
A kétütemű motorokat néhány kivételtől eltekintve eddig elkerülte az elektronikus befecskendezés - egyszerűen nem volt indokolt. Mivel jellemzően offroad sportgépek és 50-es segédmotoros kerékpárok készülnek már csak két ütemű blokkal, nem volt fontos az üzemanyag-ellátás továbbfejlesztése. Különc gyártók, például a spanyol Ossa készített már injektoros 2T endurót és triálmotort, de nagy szériában eddig ismeretlen volt a megoldás a motorkerékpároknál. Eddig.