A megengedett sebesség jelentős túllépésével menekült el a rendőrök elől egy motoros Nagy-Britanniában – többször is. Paul Whyatt, aki egyébként egy edzőtermet üzemeltet, úgy tűnik, sportot űzött abból, hogy az egyenruhásokat szívassa. Végül azonban ő húzta a rövidebbet.
Elég jól megy a szekér a Ducatinak: 2016-ban újabb rekordokat könyvelt el az olasz gyártó. Tavaly ugyanis 55451 motorkerékpárt adtak el, ami az egy évvel korábbinál bő hatszázzal több.
A MotoGP és a Superbike világbajnokság jogtulajdonosa, a Dorna Sports egy új versenysorozat indítására készül, 2019-ben indítanák az elektromos motorkerékpárok gyorsasági világbajnokságát. Nem ez lenne az első próbálkozás, létezett korábban hasonló például a TTXXGP és a FIM e-Power Championship néven, de azok nem lett sikeresek.
Nehéz éven van túl az MV Agusta, és még nehezebbek előtt állnak, pénzügyi gondok, gyanús befektetők, szakadék szélén billegő olasz gazdaság: nem könnyű. Egy éve még arról volt szó, hogy sorban jönnek az újdonságok - aztán a szomorú valóság szerénységre kényszerítette Castiglioniékat, most modelleső helyett összesen három újdonságot ígérnek - azt is két év alatt.
A hétvégi katari MotoGP teszten a Ducati megmutatta a korábban beígért aerodinamikai fejlesztését, amivel a szárnyak betiltására reagáltak. Ez az:
Az olaszországi Honda importőr épített ralimotort a Honda CRF1000 Africa Twinből, a CRF450 Rally-hoz hasonló külsőt szabtak neki, és összesen körülbelül hét kilót sikerült faragni a motor tömegéből. Ebben szerepet játszanak a szénszálas elemek, a LED-es fényszóró és a könnyebb kipufogó. És egyben megkapta a legmenőbb és legfeleslegesebb extrát is, amit egy ilyen motoron el lehet képzelni, a roadbook olvasót.
Az amerikai Carl Reese 24 óra alatt 3410 kilométert tett meg egyBMW K 1600 GT-vel, ezzel megdöntötte a korábbi 3255 rekordot. Átlagban 145-tel ment, de volt, hogy 227 km/h-ra is felgyorsított. A Guiness Rekordnak helyt adó texasi pályán végül nem tudott 24 órán keresztül veretni, ugyanis elhasználta az összes gumit - négy hátsóval és két elsővel készült, amik idő előtt elfogytak.
Mintha keresztezték volna a Sportster XR1200-at és a kis Street 750-et, nagyjából így írható körül legegyszerűbben a Harley új belépő modelljét, a Street Rod 750-et. Érezhetően az európai piac igényeinek megfelelően szabták át, a vagány dirt trackes külsővel és a ránézésre igényesebb futóművel az XSR700 célközönségéből szakítanának ki egy darabot, vagyis olyan stílusos motorokra fogékony fiatalokat, akiket nem érdekelnek a Harley-k klasszikus értékei.
A terep-irányultságú gépeket többé nem fogadják a Pikes Peak-i hegyi felfutón, az idei év lesz az utolsó, ahol ilyen motorok rajthoz állhatnak. A szervezők a közleményükben elég maszatolósan fogalmazták meg, hogy mit értenek terepgépek alatt, és milyen szempontok szerint fogják szűrni azokat a motorokat, amik "azzal a céllal készültek, hogy a Pikes Peak eredeti földútjain versenyezzenek".
Amikor a KTM felvásárolta a BMW-től a Husqvarnát, az SWM nem kellett az osztrákoknak, és végül volt Husqvarna dolgozók kezébe került, így lett a korábbi Husqvarna alkalmazott Ampelio Macchiból az SWM vezérigazgatója, aki bejelentette, hogy idén hatezer darabra szeretnék felfuttatni a gyártást - vagyis ott folytatják az egykori offroad márkát, ahol a Cagiva abbahagyta.
A Hesketh modernkori történelme 2013-ban indult a Heskeht 24-gyel. Korábban is gyártottak motort, már a nyolcvanas években voltak kis szériás modelljeik, viszont az új lendülethez új tulajdonos kellett, egy bizonyos Paul Sleeman, aki négy év után egy újabb modellel állt elő.
A Yamaha az MT-10 Tourer Editionnel túrás irányba vitte el a veszett erős hyper nakedet. Világjáró motor ettől még nem lett, de közepes túrákhoz elegendő pakolhatósággal, kényelemmel és szélvédelemmel látták el.
A hétvégén lement a Superbike világbajnokság első futama, ahol a Supersport600-ban hatalmas küzdelem zajlott. Rövid futam volt, a gumikopás miatt csak 10 kört mentek a versenyzők, de ami ennél sokkal fontosabb, itt debütálta 2017-es YZF-R6 versenykörülmények között. A GRT Yamaha csapatával induló Lucas Mahias kőkemény csatát vívott az MV Agustás Roberto Rolfoval - végül az olasz csapat nyert, de nagyon ígéretes, hogy a Yamaha mindösszesen egy ezred - 0,001 - másodperccel maradt le.
Elkészült az Indian Scout FTR750 flat track versenymotor megvásárolható változata. Két gond van vele:
1. 14,5 millió forintba kerül
2. kizárólag versenypályán használható
A Suzuki 2017-re frissítette a GSX-S1000 és GSX-S1000F modelleket, ami első sorban némi plusz erőt és csúszókuplungot jelent. A teljesítmény 146-ról 150 lóerőre nőtt, a nyomaték 106 Nm-ről 108-ra. Emögött több van, mint némi elektronikai hangolás, módosítani kellett a forgattyúsházat, és a hengerfej csatornáit is. A másik újítás a csúszókuplung, amely megakadályozza, hogy durva visszaváltásoknál megcsússzon a hátsó kerék.
A Yamaha leleplezte a YBR125 utódját, az YS125-öt, ami az elődhöz hasonlóan maga az ázsiai svájci bicska, ami az alacsony vételár, az olcsó használhatóság és a megbízható igénytelenség szentháromságát egyszerre tudja, miközben egy bizalmat gerjesztő márkajelzés feszül a tankon.
Régóta lehet tudni, hogy a Honda a CBR1000RR mellett párhuzamosan egy V4-es sportmotort is fejleszt, egy olcsóbb RC213V-S-t, ami a MotoGP-ből érkező megoldásaival letarolhatná Superbike világbajnokságot.
Végigmotoroztad a telet, és már lógnak rajtad a ruháid? Vagy éppen elraktad a motort télire, de már nagyon készülsz, hogy elővedd? Az ország legnagyobb túramotoros áruháza, a Shox ezúttal is segít beszerezni mindent, amire szükséged lehet. Ki is dobták a 2017-es katalógust, most ebből szemezgetünk.
A KTM Moto2-es versenygépének bemutatóján Stefan Pierer, az osztrák motorgyártó vezérigazgatója minden lehetőséget megragadott, hogy adja az ampert a Hondának. A CBR600RR blokkos motor mellett állva felemlegette, hogy a japán csapatot megbüntették a Dakaron illegális tankolásért, illetve megemlékezett arról is, hogy szerinte a japánok Moto3-ban átlépték a fordulatszám-limitet - és úgy általában elmondta, hogy a "Honda mindig megpróbál csalni", valamint nem szoktak hozzá a vereséghez, és ezért különösen jó érzés legyőzni őket.
Michael Dunlop bár kibírhatatlan, kellemetlen alak, a Man TT egyik legnagyobb ásza, nyolc év alatt tizenháromszor állt a dobogó tetején, valamint jelenleg ő tartja a körrekordot.
A Ducati összeállt a BeArty művészeti webshoppal, és kétszáznál is több hivatalos Ducati nyomat került fel, és hát mit mondjak, elég jól néznek ki. A legkisebb méretű, 20x20 centisek nagyjából 20 dollárról (kb. 5700 forint) indulnak, az egészen nagy, 90x90 centisekért viszont már simán elkérik 35-40 ezer forintot is.
2015-ben a MotoGP-ben még sokan nevettek a Ducati aerodinamikai szárnyain, aztán 2016-ban bebizonyosodott, hogy az olaszoknak volt igazuk - a végén pedig biztonsági okokra hivatkozva betiltották a szervezők.
Ingyen benzinnel igyekszik enyhíteni a helyiek terheit a malajziai Putra Dzsaja városa. A fővárostól, Kuala Lumpurtól huszonöt kilométerre fekvő település persze nem mindenkinek és nem korlátlan mennyiségben kínálja térítésmentesen az üzemanyagot.
Idén éppen tíz éve hunyt el a legendás motoros kaszkadőr, Evel Knievel. Most a Heritage Auctions árverésre bocsátja egyik fellépőruháját, amit 1972-ben és 1973-ban több mutatványához is viselt. A bőrruha sokak emlékezetébe már alaposan beéghetett, a fehér-piros-kék színösszeállítást jól ismerik a rajongók. A ruháról természetesen az E. K. monogram és a csillagok sem hiányozhatnak.
A KTM 790 Duke-ból két változat fog készülni, az alap, A2-kompatibilisre visszafojtható 97 lóerős mellett lesz egy R változat 115 lóerővel - nem kizárt, hogy ez utóbbi egyszemélyes ülést és karcsúbb kipufogót kap, vagyis jobban fog hasonlítani a tanulmányra.