Úgy tűnik, célegyenesbe ér a a Harley-Davidson villanymotorkerékpár-programja. Az amerikai márka először három évvel ezelőtt dobta be a köztudatba a LiveWire projektet, és később is utaltak rá, hogy komolyan gondolják. Most már konkrétan is szerepel a következő tíz év tervei között.
A négyéves Izabella Tunicliffe nem túl kislányos hobbit választott magának: motokrosszversenyzőnek készül. Ez persze nem akkora csoda, ha hozzátesszük, apja Joshua Crewe is ezt a sportot űzi. Izabella hamarosan az AMCA iskolai bajnokságán állt volna rajthoz, de ellopták Yamaha PW50-esét.
44 millió forintért van fent az ebay-en Barry Sheene 1983-as Grand Prix versenymotorja, a legendás Heron Suzuki RGB500. Abban az évben Sheene 14. helyen végzett. Ezzel a motorral Sheene után 1984-ben Mick Grant is rajthoz állt, tehát két legendás versenyző is megülte.
Az indiai The Economic Times szellőztette meg a sztorit, miszerint a Royal Enfield megveheti a Ducatit. Ez szalagcímnek tökéletes, viszont egy félreértésen alapul.
A Wankel motoros motorkerékpár nem új ötlet, talán a Suzuki RE5 a leghíresebb példa erre a szokatlan felállásra. Ahogyan az autóknál, a kétkerekűeknél sem vált be a koncepció, az elképesztő karbantartásigény miatt elvetették az ötletet. Most viszont úgy tűnik, hogy a franciák leporolnák.
Két jól teljesítés között érdemes egy pillantást vetni a motoreladásokra, amit a gyenge kezdés után erős visszaesés kifejezéssel lehet leírni. Idén áprilisban összesen 288 új motor kelt el, ami jelentős visszaesés a korábbi évekhez képest, 2016-ban ugyanis 404, 2015-ben pedig 325 volt ez a szám. De nem csak az április a gyenge, hanem az egész idei év, januártól eddig 660 új motort helyeztek forgalomba, míg az előző években 808 és 708 darab ment el. Most lehetne azzal jönni, hogy a használt motor aztán hasít, de az a helyzet, hogy nem.
Roland Sands legfrissebb munkája egyesíti a café racerséget a deszkapályás versenyekre épített motorokkal. A nagyon súlyosan átépített BMW R nineT 21-es kerekeket, csutka kormányt és egyszemélyes nyerget kapott, az első féket, az oldaltámaszt és a lámpákat pedig nemes egyszerűséggel elhagyták róla.
A KTM már bőven a villanyjármű-mánia előtt mutatott már be elektromos robogót - ami aztán gyorsan eltűnt a süllyesztőben - és azóta is folyamatosan fejlesztik az elektromos platformjukat, amire már nem csak endurót, hanem szupermotót és krosszmotort is építenek. A legfrissebb hírek szerint a következő lépés egy villanyos utcai motor lesz, mégpedig a 390 Duke alapjain.
Erre még Bistei kolléga is csettintene: a japán Masaru Abe a leghosszabb, folyamatos egykerekezés rekordját állította be egy Yamaha Joggal, több mint 500 kilométert tett meg lógatott első kerékkel, egészen pontosan 500 532,2 métert. Az előző rekord egyébként 331 kilométer volt, és 1991 óta nem sikerült senkinek túlszárnyalnia.
Nemrég számoltunk be róla, hogy a CCM a Spitfire körüli lelkesedés hatására bejelentette, hogy a következő dobásuk egy scrambler lesz, most pedig előálltak az első vázlatokkal.
A motoros ruhákat gyártó Dainese és a hozzá tartozó bukósisakgyártó AGV összevont évfordulós bulit tartanak, 115 évnyi tapasztalatukra hívják fel a figyelmet - úgy jön össze, hogy a Dainese 40, az AGV 75 éves. Az Anniversario Collectionbe 15 póló és két bőrdzseki tartozik, és megidézik a motoros ruhák evolúcióját, illetve különböző legendák előtt tisztelegnek - illetve azoknak a fejlesztéseknek, amiket a legendáknak köszönhetünk.
A KTM vezérigazgatóját, Stefan Pierert választották az Európai Motorgyártók Szövetségének (ACEM) elnökévé. Pierernek ez már a második elnöki ciklusa, legutóbb 2004-ben választották meg. Ezúttal a BMW emberét, Stephan Schallert váltja, és egyben alelnök lesz a piaggiós Michele Colaninno-val együtt.
Ritka, közel kilencvenéves motorkerékpár kerül kalapács alá az RM Sotheby's aukciósháznál. Az 1928-as gyártású Brough Superior SS100-at jövő hónapban, Olaszországban árverezik el.
A BMW hamarosan bemutatja az új F 850 GS-t, hogy szakítsanak egy kicsit abból a szegmensből, ahol jelenleg a Honda Africa Twin és a Ducati Multistrada 950 a sikertermékek. A túraendurók piaca még mindig hasít, érdemi növekedést viszont nem az 1200-as hegyomlások, hanem az egy számmal kisebb, 1000 köbcenti körüliek mutattak.
Brembo új radiális főfékhengert mutatott be, amihez a MotoGP-ből emeltek át megoldásokat. A 19RCS Corsa Corta nevű radiális pumpa érzékenysége három fokozatban hangolható, illetve nagyon pontosan kézhez és vezetési stílushoz állítható.
A Mad Max Fury Road és a Batman sztárja, Tom Hardy vasárnap délután robogótolvajt fogott, ráadásul elég szigorúan tolta végig: a tolvajok a robogóval menekültek, Hardy pedig üldözőbe vette őket, a beszámolók szerint hosszan üldözte őket a kertvárosban - a tolvajok egy Mercedesnek csapódtak egy kereszteződésben, az egyikük a földön maradt, a másik pedig gyalog próbált meglépni.
Olvasónk, Tomi hívta fel figyelmünket a hírre: Észtországban a többszöri figyelmeztetés ellenére tovább hajtó motorost a rendőr sajátos módon hatástalanította - az indoklás szerint - mielőtt bajt okoz.
A tizenötszörös világbajnok Giacomo Agostini árverésra ajánlotta MV Agusta 500 3-Cilindiri versenymotor-replikáját, a kikiáltási ár 65 millió forint. Az ötszázas, három hengeres motor egyike annak a hatnak, amit az eredeti mérnöki gárda épített, ez az 1972-es világbajnok motor tervei alapján.
Egy spanyol dizájner, Miguel Angel Bahri álmodta meg ezt a formatervet, amikor abból indult ki, hogy milyen lenne a motor, amit a Porsche lepitonabb modellje, a 911 Turbo ihletne. A motort Porsche 618-nak nevezte el, azon felül, hogy már ránézésre használhatatlan, annyiban is hibás az elképzelés, hogy nem sportmotort, hanem egy power cruisert rajzolt.
2004-ig nem volt az alkoholra vonatkozó szabályozás a MotoGP-ben, addig akár sakál részegen is rajthoz lehetett állni. Ám hiába tiltott már régóta a verseny előtti piálás, nem volt eddig bevett protokoll a versenyzők szondázása, ezen változtatott a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM), és a 2017-es orvosi kódexbe már a doppingteszt részeként vezették be.
Ez a Suzuki GSX1100SD Katana erősen kimeríti a gusztusos retró csemege fogalmát, a birtoklási vágy pedig észbontó méreteket ölt, ha hozzátesszük, hogy ez egy komolyan gondolt versenymotor.
Fritz Egli az 1960-as években szerzett nevet, amikor a svájci nemzeti bajnokságot megnyerte egy 1000-es Vincenttel, amilyhez maga tervezte a vázat - a győzelmet is ez utóbbinak tulajdonította, nem a vezetési tudásának. Egli 20 év alatt szinte minden nagyobb gyártó motorjához tervezett vázat, majd visszavonult. Manapság ha felbukkan egy-egy Egli vázas Kawasaki vagy Honda, mindig csillagászati árakat fizetnek érte. Most harminc év kihagyás után ismét Egli nevével motor, aminek az építésében aktívan részt is vett az idén 80 éves mester.
A BMW leleplezte a csúcs-sportmotorját, a HP4 Race-t. A mindössze 750 példányban készülő szénszálas rettenet kapcsán nem túlzás versenykész modellről beszélni, és nem csak amolyan terek-utcák bajnokságok szintjén kell ezt érteni, a HP4 Race elektronikája és futóműve megfelel annak a szintnek, amit a Superbike VB-n a gyári csapatok használnak.
Az amerikai szabadalmi hivatalnál jegyezte be a Suzuki azt a Burgman-szabású robogót, ami az elmúlt évek legvadabb húzásának ígérkezik. Elég csak egy pillantást vetni az első futóműre, ami a legóvatosabban fogalmazva is furcsa. Erre a szokatlan megoldásra az első kerékhez épített elektromos motor miatt van szükség - igen, ez egy összkerék hajtású hibrid robogó.
Brad Binder még tavaly novemberben törte el a karját egy nagy eséssel Valenciában - akkor Moto3-as világbajnok lett, idén a Moto2-ben megy a KTM csapatában. Akkor megműtötték, összerakták a karját, viszont csontokat pozicionáló lemez nem lett tökéletes, nem gyógyult megfelelően a karja.