A motorok műszaki újdonságai szépen követik az autóipart, és ugyan már tavaly beharangozták a radaros tempomatot, 2020-ra végül senki nem lépte meg - a technológiát a Bosch fejlesztette, és vélhetően miattuk nem került be sem a KTM, sem a Ducati sem BMW újdonságaiba. Viszont most már készen áll a radaros tempomat, és a BMW elsőként be is jelentette, hogy a 2021-ben be is vezetik - vélhetően az új K 1600 GT-ben fog megjelenni az Active Cruise Control (ACC) névre keresztelt megoldás.
Izgalmas volt az elmúlt év az MV Agustánál, ugyanis a 12 hónapja Timur Sardarov lett a cég vezérigazgatója, és vette át teljesen a céget a Castiglioni családtól. Sardarov nagy tervekkel került a cég élére, például azt tűzte ki célnak, hogy kisszériás gyártóból a nagy európai márkák teljes értékű ellenfelévé fejlessze fel a márkát.
Befejeződött Misanóban a MotoGP és a Superbike privát tesztje, és mivel a KTM az utolsó napon már nem ment a pályára, az apriliás Aleix Espargaro volt a leggyorsabb, pár századra megközelítve a KTM-es Miguel Oliveira előző napi legjobb idejét, ezzel megvillantva, hogy a 2020-as Aprilia RS-GP-ben megvannak a lehetőségek (ne feledjük: privát teszt volt, amelyen a GP-ből csak a korábbi években gyengébben szereplő, felzárkóztatásra szoruló márkák vettek részt, a Honda, a Yamaha, a Suzuki és a Ducati nem voltak ott).
A Suzuki indiai részlegének értékesítési- és marketingigazgatója a FinanciaExpress-nek adott interjújában beszélt a cég villanymotoros projektjeiről, és úgy fogalmazott, hogy a Suzukinak akkor lesz elektromos kínálata, ha a vevők készen állnak rá.
Nemsokára elindul a Brit Superbike, ahol a Honda komoly támogatással indul, és be is mutatták a versenymotort, amellyel Andrew Irwin, Glenn Irwin, Tom Neave és Davey Todd fognak versenyezni - az első kettő a Superbike, az utóbbiak pedig a Superstock1000 kategóriában.
Ritka pillanat, egy pletyka valóra vált, egy másik pedig nagyon durván beigazolódni látszik. Az első, amit sejteni lehetett, hogy a Ducatitól kirakott Danilo Petrucci a KTM-nél kötött ki, 2021-től a KTM szatellitcsapatában a Tech3-ban fog versenyezni - ezt onnantól lehetett sejteni, hogy a menedzsere, Alberto Vergani felbukkant a KTM munderfingi motorsportközpontjában. A KTM ezzel együtt bejelentette, hogy Miguel Oliveirát a következő szezonban átrakják a gyári csapatba Brad Binder mellé.
Az olasz Fantic csodálatos retró motorokat épít, a kínai blokkok köré a legszebb formákat kanyarítják, és a részletek sem tűnnek sittesnek: a látványos futómű és fék mindegyik modelljüknél alap. A 2020-as újdonságuk a Caballero Scrambler 500 Deluxe - az alap Scramblerhez képest a fényezés, a barna ülés, a gázmarkolat, a kormányvédő és pár karbon elem az újdonság, illetve a rajtszám helyére Deluxe felirat került. Ezektől az apróságoktól a Delux inkább elegáns, mintsem sportos benyomást kelt.
A Yamaha elkészítette a Ténéré 700 új változatát, melyet Rally Editionnek neveztek el, és ahogy a nevéből is kiderül, egy terepesebb kiadásról van szó. Forradalmi újítás nincs, a Rally Edition lényegében egy felszereltségi szint, az egyébként is rendelhető gyári kiegészítőkkel látták el nagy tételben, illetve egy gusztusos kék-sárga fényezést kap speedblocks mintával.
Egy hete Tirol jelentette be, hogy elegük volt a némánál éppen hangosabb motorokból, most pedig Bécs vezetése állt elő egy autó- és motormentes belváros ötletével.
A Bosch egy újfajta baleseti segélyhívót fejlesztett a motorkerékpárokhoz, mely az IMU adatait elemezve ismeri fel a balesetet, és szükség esetén értesíti a mentőket. A Help Connect névre keresztelt rendszer fejlesztésekor 18 motort törtek össze különböző módokon, és vizsgálták meg az adatokat, hogy aztán a rendszer fel tudjon ismerni egy balesetet.
Rendszeresen felmerül az ötlet, hogy ideje lenne azonosítóval ellátni a segédmotoros kerékpárokat - a világon lényegében mindenhol rendszámkötelesek ezek, Magyarország viszont kivétel, nálunk a segédmotoros kerékpárok egy nagyon vastag szürke zónát jelentenek a közlekedésben. Nincsenek nyilvántartásban, az előírásoknak csak a legritkább esetben felelnek meg, nincs számukra műszaki vizsga, és rendszám híján beazonosíthatatlanok. Az adásvételük sem szabályozott, elég egy kézzel megírt adásvételi, a forgalomban való részvételhez pedig csupán egy biztosítást kell kötni.
Kb. egy hónapja volt hír, hogy egy motoros Pécsnél balesetet szenvedett egy 2005-ös Honda CBR1000RR-rel, a hátizsákjában pedig 2,5 kiló kokót találtak. Ennek itthon már hírértéke van, de a műfaj nagyjai a szemöldöküket sem vonják fel: a héten Brazíliában két BMW R 1250 GS-ből és egy F 800 GS-ből 59 kiló kokain és 100 kiló kokapaszta került elő (a kokapaszta a kokain gyártásában az egyik köztes állapot).
Az autók biztonsági és kényelmi extrái szépen lassan szivárognak át a motorkerékpárokba - az ABS, a kipörgésgátló, a guminyomás figyelő, a holttér figyelő, a kanyarfényszóró, az adaptív futómű mind-mind olyan újítás, amelyek sokáig csak az autók számára voltak elérhetők, de mostanra a motorok között is elterjedtek. Az Indian most újabb kényelmi extrát hoz be a motorokhoz, mégpedig a fűthető-hűthető ülést.
Marc Márquez nem pörgött rá különösebben a Man TT-re, amikor a veszélyes közúti versenyekről kérdezte a GPOne újságírója, kifejtette, hogy bár mélyen tiszteli a TT-n induló versenyzőket, magát a versenyt nem szereti.
A kikerült szabadalmi rajzok szerint az Aprilia RSV4 következő generációján több érdekes megoldás is fel fog bukkanni, például az aktív aerodinamika, melynek a hűtési rendszerhez is köze lesz.
A KTM főnöke, Stefan Pierer megerősítette, hogy jól haladnak az 500-as platform fejlesztésével, melyre a Husqvarna és a KTM egyaránt építhet naked és adventure modelleket. Bár volt olyan hír is, hogy a 490-es platform gyártásába bevonják a kínai CFMotót partnernek, Pierer most elmondta, hogy a részben a COVID-19 miatt a munka nagy részét a Bajaj-hoz helyezték ki.
Csak a nyár végén érkezik az Aprilia RS660, az Aprilia középsúlyú sportmotorja, és már javában zajlanak az utolsó tesztek, egy ilyen kör során kapták le a késznek tűnő motort. A fotókon olyan részletek is látszódnak, amiket eddig csak sejteni lehetett, például jól megfigyelhető az első lámpa a középre szerelt projektoros küklopsz fényszóró - erről nem tudni, hogy csak a prototípuson van, vagy a szériaváltozatra is felkerül. Hihetően hangzik a teória, miszerint az Egyesült Királyságba, valamint az ausztrál és a japán piacra szánt példányokra kerül ez a fajta középső fényszóró - ugyanis l ehet, hogy az alap lámpák aszimmetrikusan világítanak, és kizárólag azokat használva nem lenne megfelelő a baloldali közlekedésű országokban.
Amiből legalább egy motorépítő nem csinál scramblert, az nem is létezik - egy lisszaboni Honda kereskedés, a Wingmoto viszont ennél is tovább ment, és egyenesen rali replikát épített az ilyesmitől igen távol álló CB650R-ből.
Tavaly jött a hír, hogy modern műszaki alapokra építve feltámasztják minden idők legsakálabb robogóját, az Italjet Dragstert. Első körben egy Limited Editiont készítettek bronz-fekete fényezéssel, és ebből mind a 499 darab elkelt elővételben, még jócskán a hivatalos bemutató előtt.
A Honda suzukai gyárában elektromos hiba miatt történt robbanás vasárnap, amiben két dolgozó megsérült. Helyi idő szerint 9:15-kor történt az eset, a két sebesült égési sérüleseket szenvedett, kórházban ápolják őket - mind a ketten huszas éveikben járnak, és a baleset idején a kapcsolótáblákat ellenőrizték. A Honda szóvivője megerősítette, hogy teljeskörű vizsgálatot tartanak, hogy megállapítsák a baleset okait.
A Ducati új huligánt mutatott be Hypermotard 950 RVE néven, melynek a grafikája a legnagyobb újdonsága, ugyanis az RVE az alapváltozatra épül, amelytől a színen kívül a kétirányú gyorsváltóban tér el, mert ez utóbbi eddig csak az SP kivitelhez járt alapból, egyébként extralistás tétel volt.
Adrian Morton, az MV Agusta formatervezési igazgatója otthagyja céget - ő egyébként nem a varesei központban volt, hanem a CRC (Castiglioni Research Center) alkalmazottja volt Riminiben. Morton húsz évet töltött az olasz motorgyártónál, és az ő vezette az MV háromhengeres modelljeinek a formatervezését.
A KTM nagyon komolyan veszi a platformstratégiát, a KTM 790 Duke alapjaira bármikor fel tudnának húzni egy újabb modellt, például egy café racert - legalábbis elméletben, és ezen az elméleti szálon indult el egy grafikus, Sreejith Krishnan Kunjappan (SSK Design), és rajzolta meg, hogyan képzelne el egy KTM café racert.
A Kawasaki Racing főnöke, Guim Roda szerint a japán márka már tárgyal Jonathan Rea-vel, hogy egy új, Marc Márquez stílusú, hosszútávú szerződést kössenek, ne csak a szokásos két évre írjanak alá.
Egy amerikai vállalat, a COMOTO kétmillió dolláros bírságot kapott az aftermarket kiegészítőiért, ugyanis a kaliforniai légügyi hatóság (California Air Resources Board - CARB) szerint bizonyos alkatrészeik nem felelnek meg a kibocsátási előírásoknak.