Szinte újjászületett a brit Jim Shaw, amikor igazán súlyos sérülések nélkül sikerült átvészelnie egy ijesztő balesetet. A 73 éves férfi nagyjából 110 km/h-s tempóval haladt, amikor elkezdett leomlani az út fölötti gyalogoshíd.
Motorcyclist Jim Shaw, 73, who survived the M20 bridge collapse, says he's lucky to be alive.
Közzétette: BBC South East Today – 2016. augusztus 30.
A hagyományosan szeptember elején zajló Faak Am See-i European Bike Week a legnagyobb európai Harley-s buli, ahová idén a Harley egyik legnagyobb újkori kihívóját, az Indiant is meghívták, sőt külön programot szerveznek az Indian tulajdonosoknak, szeptember 9-én két órás szentelnek külön nekik. Nagy szó ez, tekintve, hogy egy időben Amerikában hasonló bulikon még simán program volt egy Honda Gold Wing elpusztítása.
Ha az összhatás nem is tetszik mindenkinek, a részleteken megéri elidőzni: a 3x2x2 küllős felni például az egyik legszebb, amit valaha láttam, az idomokat rögzítő, szépen formázott gyorszárak pedig az MV Agusta egykori zseniális tervezőjét, Massimo Tamburinit idézik - aki miután nem talált olyan gyorszárat, amit jó lett volna megfogni, tervezett egyet, kimondottan a Ducati 916 számára. Később Tamburini álmodta meg az F4 sorozatot.
2017-re alaposan belenyúl a KTM a 1190 Adventure-be, ami az elmúlt években a gyártó egyik legfontosabb modellje lett. A közelgő ráncfelvarrásra nem a visszaeső eladások miatt van szükség, hanem a jövőre életbe lépő Euro4-es norma miatt.
Ma már a világ számos nagyvárosában igyekeznek valahogy korlátozni az autók behajtását. Van, ahol a járművek kora alapján húznak határvonalat, máshol a környezetvédelmi besorolást veszik figyelembe. Sőt, egyes helyeken teljes tilalmat vezetnek be fokozatosan. Úgy tűnik, nemcsak az autókat érinthetik ezek a rendelkezések: a vietnami fővárosból a motorokat tilthatják ki.
Holland testvérpár, Rolf és Sjors van Der Heide nem érték be a hagyományos értelemben vett customizálással, és az Aprilia RSV4 200 lóerős V4-es blokkja köré egy teljesen egyedi motorkerékpárt építettek - szénszálból. A legfőbb érdekessége, hogy lényegében nincsenek idomok, hiszen a motor külseje egyben a váz is.
A Honda City Adventure - vagy Honda ADV - hamarosan bemutatkozik. Mostanra már szinte mindent tudni a furcsa hibridről, ami egyesíti a robogók és a túraendurók fő jellemzőit.
Bár szeptember negyedikére hirdették meg a leleplezést, már a múlt hét végén megmutatták az MV Agusta és a Zagato közös projektjét, az MV Augsta F4Z-t.
Az elmúlt hat évben mindössze egyszer tudták megverni a Suzuki gyári csapatát az endurance világbajnokságon, de 2001 óta - amióta a most is aktuális szabályrendszer fut - úgy általában nem nagyon volt kihívójuk, 16 évben tizenkétszer ők voltak a leggyorsabbak, összesen ez a 15 világbajnoki címük.
A nyárnak sajnos már hamarosan vége, de a motoros szezonnak még közel sem. Jöhetnek a nagyszerű őszi túrák az egyre színesebb természetben. Ha a nyáron már elhasználódott a felszerelésünk, vagy csupán időben szeretnénk felkészülni a következő szezonra, érdemes megint megnézni a Shox akcióit.
Tavaly egy baleset miatt maradt el a rekord, idén pedig amikor szemre minden összeállt, és az edzés is biztató eredményeket hozott, nem történt meg az áttörés - azért, mert nem próbálkoztak tovább.
Tavaly is bukkantak fel kémfotók egy klasszikus bobber vonalakból álló Triumph-ról, most viszont hivatalosan is megerősítették, hogy már közel a szériagyártáshoz az új modell.
A Ducatinál ezerrel pörgetik a fejlesztéseket, minap még az 1100-es Scrambler volt a téma, ma pedig már új Monsterekről érkeznek a hírek. 2017-ben várhatóan ismét lesz léghűtéses Monster, amibe a Scrambler 803 köbcentis blokkját építik be.
Megdőlt a motoros egykerekezés gyorsasági világrekordja. A holland Egbert van Popta a nagy-britanniai North Yorkshire-ben próbálkozott sikerrel. Az Elvington reptéren Gary Rothwell eredményét sikerült lenyomnia.
A Harley végre leleplezte a Milwaukee-Eight blokkot, a cég történetének kilencedik Big-Twinjét. A motor nevében az Eight, azaz nyolc, nem a generációra utal, hanem a szelepek számára, hengerenként néggyel a V-Rod óta nem találkoztunk.
Keanu Reeves amellett, hogy A-kategóriás színész, híres motorbuzi is, de abból a fajtából, aki nem éri be egy fullos gyűjteménnyel - ő tovább ment, és saját motormárkát hozott létre.
A Ducatinál a Scrambler projekt eredetileg sem egyetlen modellről szólt, hanem a kezdetektől egy komplett modellcsalád létrehozása volt a cél, sőt, a Scrambler márkanév megerősítése, hogy akár önálló brandként is megállja a helyét.
Vaskos, 12 millió dollárra, azaz átszámítva kb. 3,2 milliárd forintra vágták meg az Egyesült Államokban a Harley-Davidsont, mert a Screamin' Eagle márkanév alatt forgalmazott tuning elektronikájukkal felhergelt motorok nem felelnek meg az ottani környezetvédelmi előírásoknak.
Kedvezményekkel próbál új célcsoportokat elérni, és vevőket szerezni az elektromos gépeiről ismert Zero Motorcycles. Akciójuk keretén belül 500 dollárt, vagyis csaknem 140 ezer forintot spórolhatnak bizonyos vásárlók. Az ajánlatot motoros iskolák tanulói és oktatói, valamint rendőrök, tűzoltók, mentősök és katonák vehetik igénybe.
A kaliforniai levegőminőség javítására létrehozott CARB-hoz benyújtott dokumentumok szerint két új modellen dolgoznak a BMW-nél. A bajor gyártó egészen pontosan a kilencvenedik évfordulóra bemutatott R nineT alapjaira építheti fel két újdonságát.
A Harley-Davidson a közeljövőben új blokkot mutat be, ami első körben a Touring modellekbe fog bekerülni. A motorról kiszivárgott eddigi egyetlen kép egy Harley-s fórumban bukkant fel - nem kizárt, hogy ez nem a véletlen műve.
Az indiai RushLane.com újságírója ott volt a Honda CBR250RR bemutatóján, és gondosan körbefotózta a kéthengeres sportmotort. Így végre nem csak pontos képet kapunk a gépről, de néhány további részlet is kiderül.
Újabb teaser került ki a netre, amiben igyekeznek minél sejtelmesebb képeket mutatni az újdonságról - extraként még a motor sziluettje is felbukkan, így már tudjuk, hogy a reverse trike és a többi hasonló tipp hülyeségnek bizonyult, mert ez bizony egy rendes motorkerékpár lesz.
Egy éve jelentette be a brit Norton, hogy egy 1200 köbcentis, 200 lóerős V4-es utcai sportmotoron dolgoznak. Azóta nem hallottunk semmit a projektről. Most mintha lenne némi mozgolódás megint: állítólag ősszel leleplezik, majd nekilátnak legyártani a tervezett 200 példányt.
Mint már írtunk róla, Guy Martin rápróbál a szárazföldi sebességrekordra, amihez a Triumph egy két turbóval 1000 lóerősre felhúzott Rocket III blokkos, áramvonalas célszerszámot épített. Tegnap reggel Martin az edzésről kapásból egy rekorddal a zsebében jött le, ugyanis ezzel hivatalosan megdöntötte a Triumph-blokkal futott korábbi legnagyobb sebességet, ami 395 km/h volt.