A GPZ900R nagyon fontos modell volt a Kawasaki történelmében - egyrészt bemutatásakor ez volt a leggyorsabb utcai motor, másrészt rajongók ezreit (százezreit?) tette sínre, ez volt a Kawa első folyadékhűtésű négyhengerese, és nem utolsó sorban ezzel indították el a Ninja nevet, mely máig a márka sportmotorjai viselnek.
A KTM Kínában terjeszkedik, és a CFMotóval lépnek szövegtségre, és számos modell gyártását oda helyezik egy frissen felhúzott, modern üzembe. A KTM és a CFMoto már 2011-ben elkezdett bizniszelni, akkor még a KTM-eket szállítottak Kínába, most pedig szorosabbra fűzik az együttműködést. Az új hangzhoui gyárban évente 50-100 ezer motort képesek gyártani, a termelés pedig 2020 közepén kezdődik majd.
A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) ideiglenesen felfüggesztette az Aprilia MotoGP csapatának pilótáját, Andrea Iannonét, miután kézhez vették a WADA, azaz a doppingellenes ügynökség laborjelentését.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az idei EICMA egyik nagy meglepetése a Bimota feltámadása és a Tesi H2 bemutatása volt - és a show után sem állt meg az élet, a Kawasaki tulajdonába került Bimotánál továbbra is dolgoznak a H2 alapú, függőcsapszeges kormányzású, lengőkaros első futóműves őrületen.
Miközben a Norden, a Husqvarna legnagyobb modellje már a gyártás felé halad, vele párhuzamosan dolgoznak a legkisebben is, ami úgy tűnik, egy elektromos robogó lesz. Nemrég volt arról szó, hogy a KTM leporolja a villanyrobogó ötletét, és a Bajaj-zsal közösen vágnak bele.
Claudio Domenciali, a Ducati vezérigazgatója az MCN-nek adott interjúban spoilerezte el a Ducati Streetfighter V2-t. Amikor arról kérdezték, hogy a 205 lóerős Streetfighter V4 kapcsán nem gondolják-e, hogy elriasztja a teljesítményével a motorosokat, Domenicali azt válaszolta, hogy ott van a Panigale V2 155 lóerővel, lehet sportosan motorozni extremitás nélkül, és szeretnének hasonlót a naked bike-ok között is - és inkább a közeljövőben fog megjelenni, mint a távoliban.
Az elmebaj határát már rég túllépő, különc sebességrekorder, Zef Eisenberg bejelentette, hogy ügyfelek számára is elkészít néhány darab V8-as Hayabusát.
A hírek szerint yamahás belső forrástól származik az infó, miszerint készül a címben is említett hardcore változata a Yamaha Ténéré 700-nak, és ezt a gyanút erősíti meg a Ténéré 700 fejlesztését vezető Takushiro Shiraishi is az olasz Motociclismónak adott interjúban, melyben a mérnök arról beszél, hogy sok kérés érkezett hozzájuk, és azokat szem előtt fogják tartani a jövőben - igaz, ez a mondat bármit jelenthet, erről is mindjárt szó esik.
A Ducati Corse egyfajta emléktárgy projektet indított, amelyen keresztül a rajongók szert tehetnek egy-egy darab MotoGP versenymotor-alkatrészre - olyanra, amit valóban használtak a bajnokságban.
Az idei Johann Zarco melodráma mintha a végére érne, a Magyarországhoz több szálon kötődő francia versenyző kálváriája új fejezethez ért: a 2020-as MotoGP szezont a Ducatival kezdi a Reale Avintia csapatnál.
Bár a várakozásokkal ellenben a BMW nem mutatta be az EICMA-n az R18 cruisert, nyilvánosságra hozták a 1800 köbcentis léghűtéses bokszermotor műszaki adatait, hogy legalább dobjanak némi koncot a lelkes rajongóknak.
A Triumph a múlt héten leleplezte a Tiger 800 sorozatot váltó Tiger 900-akat - öt alváltozat készül belőle, melyek lényegében felszereltségi szintek, és az eddigieknél valamivel jobban nyomon követhető, hogy melyik mit jelent, az XR, XRx, XRt, XCx és XCa típusjelzések között könnyű volt elveszni.
A Kawasaki felvásárolta a Bimotát, az első közös prototípusukat pedig jól fogadta a közönség, a Bimota Tesi H2 elég érdekes és ütős lett ahhoz, hogy elkezdjék előkészíteni a gyártást. A Tesi H2 blokkja a Kawasaki H2-ből származik, a körítést viszont a Bimotánál teszik hozzá - az olasz márka megmaradt önállónak, ugyan a Kawasaki Heavy Industries az egyik leányvállalatán keresztül a 49,9%-os tulajdonos, a japánok inkább csak felügyelik a folyamatokat.
A Superbike Világbajnokság szervezői 2020-tól szabályokkal korlátozzák az aktív aerodinamikai elemek használatát. A múlt héten kiadott közleményben számoltak be arról, hogy módosították a vonatkozó részeket a kiírásban, eddig ugyanis csak arról volt szó, hogy a versenymotor aerodinamikájának meg kell egyeznie a szériamotoréval.
A Honda idén két csúcsmodelljét is megújította - az Africa Twint és a Fireblade-et -, de nem feledkeztek meg a kisköbcentis újdonságokról sem. Még a Tokiói Autószalonon leplezték le a CT125-öt, a Super Cub terepesített változatát.
2020-ra a Husqvarna frissíti a két 701-es neo-retró modelljét, a Vitpilen és a Svartpilen nagyköbcentis kiviteleit. Mivel mindkettő friss típus, mindössze apróbb esztétikai kozmetikázásról van szó.
Az Extreme Tuners - ahogyan a nevükből is kiderül - extrém motortuninggal foglalkoznak, és nem restek ennek érdekében új technológiákkal kísérletezni. Többen is fejlesztenek kompozit hajtórudakat, a legfőbb kihívás, hogy az alkatrész ellenálljon a hőterhelésnek.
Az idei MotoGP szezonban azt láthattuk, hogy a csapatok és a versenyzők között lényegében nem számít a szerződés: Zarco, Lorenzo és Abraham példája mutatja, hogy teljesen mindegy, mit írnak le, ha más a szándék. Hasonlóan járt a német Jonas Folger, aki a miután a Yamaha Tech3-nak dobogós helyet szerzett, egy betegség miatt végül a tesztpilóta lett a Petronas Yamahánál - ahonnan aztán hirtelen kirúgták. Bár úgy tűnt, hogy munka nélkül marad, végül a Scott Redding által bemutatott utat készül bejárni (Reddinget miután tavaly kirúgta az Aprilia a MotoGP-ből, hazatért Angliába, megnyerte a brit superbike-ot, és jövőre már a VB-n megy a Ducati gyári pilótájaként).
A Royal Enfield szokatlan motort gurított ki az angliai fejlesztőközpontból: egy komolyan vett flat track versenygépet. A blokk a márka saját 650-es kéthengerese, de a beépítés előtt az S&S szakemberei beletúrtak, például felfúrták 750 köbcentisre, hogy illeszkedjen az amerikai Flat Track bajnokság mezőnyébe, illetve egyedi kipufogót készítettek hozzá.
A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali megerősítette, hogy a Panigale V4-ből is készül méregdrága és pillekönnyű Superleggera változat, melyet jövőre mutatnak be. Szokás szerint az új Superleggera is limitált darabszámban készül, összesen 500-at terveznek gyártani.
Az idei EICMA egyik csúcspontja volt a Husqvarna 901 Norden Concept leleplezése, a Husqy túraendurója ugyanis zseniálisan nézett ki, egyszerre modern és klasszikus - és jó hír, hogy a gyár komolyan gondolta, ugyanis már bukkantak fel róla kémfotók.
Az elmúlt napokban nagyot ment az interneten a Tesla Cybertruck ablakának betörése, és úgy általában is sikerült mémmé válnia a Cybertruck formájának, és az is megért pár hírt, hogy mindezek ellenére 146 000 megrendelés érkezett rá, ami tesók között is 14,6 millió dollár depozitot jelent. Viszont valamiről kevesebb szó esik, pedig ott volt ugyanazon a bemutatón, amin a Cybertruck két golyóálló ablakát is sikerült bekúrni egy vasgolyóval: a Tesla a prezi kedvéért összedobott egy quadot is.
A mára indiai márkává vált Jawa bemutatta a legújabb modelljét, a Peraknak keresztelt 350 köbcentis, 30 lóerős bobbert - a 350 Pérák a California mellett a legismertebb modellje volt a Jawának. A márkanév 2016 októberében került a Mahindra leányvállalatához, a Classic Legends Private Limitedhez, a gyárat pedig 2018 november 15-én indították be Pithampurban.
Az FIM kiadta a 2020-as Superbike Világbajnokság naptárát, és több meglepő változást is látni rajta. A 13 fordulóból álló sorozatból két fontos helyszín is eltűnt, Laguna Secát (USA) és Buriramot (Thaiföld) hiába keressük. Szintén érdekes változás, hogy Katar immár nem a szezonzáró lesz, hanem a második forduló, alig egy héttel a MotoGP nyitófutama után.
Egy éve mutatta be a Norton a Superlight-ot, a 650-es, soros kéthengeres sportmotorját, mely alapból 105 lóerőt és 75 Nm nyomatékot tudott, amihez 158 kilós száraz tömeg tartozik, most pedig bejelentették a Superlight SS-t, amelyet a kőkemény fogyókúrán kívül egy kompresszorral is megkínáltak, amelyekkel már-már az ezres négyhengeres sportmotorok szintjét hozza.