Négy 2015-ös modelljét is kénytelen visszahívni az elektromos motorkerékpárjairól ismert Zero. Az akció a DS-t, az FX-et, az S-t és az SR-t érinti. A blokkolásgátlóval lehetnek gondok – ez pedig akár balesetveszélyt is okozhat.
Nem véletlenül pletykálnak annyit mostanában a Kawasaki kompresszoros modelláradatáról: ezúttal egy új sportmotor szabadalmi rajzai szivárogtak ki, amit - láss csodát - mechanikus feltöltővel fejeltek meg.
Ami Valerie Thompsonnak nemrég sikerült, az Guy Martinnak most nem jött össze. Azt már korábban megírtuk, hogy az edzések biztatóan alakultak számára, de a pályafelügyelő javaslatára elhalasztották a bonneville-i csúcskísérletet. Az már a sors iróniája, hogy az új időpontban éppen a pálya állapota jelentette a sikertelenség okát.
Úgy tűnik, a Honda idén súlyos dobásokkal készül az őszi kiállításokra. A az új CBR1000RR és az X-Adv mellett egy telivér kreténséget is bemutatnak, mégpedig egy új Honda Monkey-t.
Ezt a képet a moto.it-nek küldte egy olvasójuk, és vélhetően egy új Ducati Multistrada látható rajta - ami látványosan kisebb, mint az aktuális 1200-as. A rossz minőségű képről nehéz megmondani, hogy milyen blokkot szereltek bele, mindenesetre nagyon valószínű, hogy a 939-es kéthengerest, ami egyrészt viszonylag friss fejlesztés, másrészt megfelel az Euro4-es normáknak.
Új rekord született az idei bonneville-i Motorcycle Speed Trialsen. Az amerikai Valerie Thompson lett a valaha volt leggyorsabb nő motorkerékpáron. Ha pedig már ott volt, akkor rögtön két csúcsot is megdöntött.
A Honda tisztességesen ráfeküdt a 2017-es újdonságokra, még egy külön honlapot is létrehoztak nekik, ahol szép lassan csöpögtetik az információkat, mint például az új CBR1000RR első promóvideóját.
Még a márciusi Osaka Motor Show-ra rakta össze a japán Dirt Freak csapata a Yamaha MT-09 Offroadot - egy olyan MT-09-et, aminél komolyan vették a terepképességet.
Peter Pettalia michigani republikánus képviselő volt, és erősen harcolt a motorosok jogaiért, például 2012-ben leszavazott egy törvényjavaslatot, ami 20 éves kor fölött kötelezővé teszi a bukósisak viselését minden motoros számára.
Az őszi kiállításokra - a milánói EICMA-ra és a kölni INTERMOT-ra - gőzerővel készülnek a gyártók, köztük az MV Agusta, akik nem kisebb újdonságot gurítanak, mint egy teljesen új, négyhengeres Brutalét.
Az YZF-R1 nulláról való újratervezése után várható volt, hogy az R6-ra is sor kerül, most pedig már biztos, hogy idén ősszel leleplezik a hatszázas sportmotor következő generációját.
Előkerültek az első képek a 2017-es BMW S 1000 R-ről - az akutális változatról Ender kolléga írt egy olyan cikket, ami azóta is kötelező olvasmány minden motorozni szerető ember számára. Az R jövőre az S 1000 RR sportmotor változásait követi le, mind formailag, mind műszaki oldalról, tehát módosítanak a vázon és finomhangolnak a blokkon.
A Honda 300 TT Racer eredetileg a japán gyártó thaiföldi részlegénél született, és márciusban, a bangkoki szalonon debütált tanulmányként. Úgy tűnik, a CX-2-höz hasonlóan erre is lecsapott a központ, és levédették a formatervét.
A Kawasaki SC-02 tanulmány alapján már egy ideje sejteni lehetett, hogy a Kawasaki egy igazi különlegességgel készül betölteni a W800 után keletkező űrt a retró vonalon. Bár eleinte kizárólag egy kompresszoros gépről volt szó, első körben csak a feltöltés nélküli változatot mutatják be, ami a Z900RS néven debütál a következő hetekben.
Ha valaki rajta tartja az ujját a motoros világ ütőerén, nem fog meglepődni a Honda legújabb, hivatalos bejelentésén: gyártásba kerül az X-ADV, leánykori nevén a City Adventure tanulmány.
Idén februárban mutatta be a Honda Delhiben a CX-02 tanulmányt, ami lényegében egy nagyon jól megdizájnolt, továbbfejlesztett CB500X volt. Akkor nem kerítettek neki nagy feneket, az újabban előkerült szabadalmi rajzokon viszont a CX-2 köszön vissza - úgy tűnik, ez lesz a kéthengeres túraenduró jövője.
A napokban felbukkant pár kémfotó, amin egy új Honda sportmotor látható - be is indult sokfelé a nyálelválasztás, hogy végre, alapjaiban új CBR-t kap a nép - elvégre a mostani modellhez 2008-óta nem nyúltak érdemben, és igazából az is csak egy alaposabb ráncfelvarrás volt. Rossz hír, hogy valószínűleg a kémfotón látható Fireblade is inkább kozmetikázás, mint forradalom.
新型CBR1000RRらしい
— わきわき蔵 (@wakiwakiYZF_R1M) 2016. szeptember 13.
今年のECIMA楽しみやなー笑 pic.twitter.com/c8o2VcMsrI
A Suzuki idén az októberi INTERMOT kiállításra időzíti a nagy újdonságait, és ugyan elég jól őrzik a titkokat a központban, néhány dolog már kiszivárgott. Az idei legnagyobb újdonság a tavaly bemutatott GSX-R1000 tanulmány szériaváltozata lesz, amiből egyből két változat készül - hasonlóan a Yamaha YZF-R1-hez, lesz egy utcaibb, és egy fullra extrázott, lényegében széria versenymotor. Hogy a tavaly beharangozott dolgokból melyikbe mi jut, az még kérdéses, de nem lepődnénk meg, ha a koncepciómotorban látott újdonságok a csúcsváltozat sajátjai lennének.
A BMW C Evolution hatótávolságát 160 kilométerre húzzák fel a BMW i3-ból származó, továbbfejlesztett akkumulátorokkal. A korábbi 60Ah-ás telepeket 94Ah-ásra cserélik, a fejlesztés a 26 lóerős Long Range változatot érinti, ami már nem vezethető A1-es jogosítvánnyal - ennek a vége is több, mint a 15 lóerős alapváltozatnak, az A1 kompatibilis 118 km/h-nál kifullad, a Long Range viszont akár 130-is gyorsul.
Ha valakinek nem lenne meg Ludovic Lazareth rettentes, Maserati blokkos szörnyetege, akkor összefoglalom röviden: V8, 4,7 liter, 470 lóerő - egy négykerekű motorkerékpárban. Minden centije maga a lúdbőrőztető rettenet, a lenti videó pedig bizonyítja, hogy az előzetes, rosszindulatú feltételezéssel szemben használható, sőt, bizonyos határokon belül még kanyarodni is lehet vele.
Egyedi festéssel-matricázással emlékezett 2001. szeptember 11. áldozataira a Ducati a tengerentúlon. A #RideHVMC Freeman Racing csapata a MotoAmerica Superstock 1000 sorozat idényzáróján, New Jersey-ben állt rajthoz a különleges színösszeállítással.
A BMW megerősítette, hogy az év vége felé - november magasságában - elindul a G310 forgalmazása. A közelgő újdonságot egy éve mutatták be a milánói EICMA kiállításon.
Fényes nappal próbálták meg kivenni a gépet egy motoros alól Londonban. Az esetet a sisakkamera rögzítette, a rendőrök pedig nyomoznak az ügyben.
Egy hónapja harangozta be a Nottinghamshire-i Triumph kereskedő, hogy meg fogják dönteni a legnagyobb triumphos márkafelvonulás világrekordját - aztán nem csak megdöntötték, közel meg is duplázták azt.
James May a Top Gear egyik műsorvezetője volt Jeremy Clarkson mellett. Az autókon kívül a motorok is régóta érdeklik, tisztességes gyűjteménnyel rendelkezik, amit egy zsír új Honda CBR600RR-rel bővített - ám alig hagyta el a kereskedést a friss szerzeménnyel, máris gyorshajtáson kapták.