2017-re megújulnak a vízhűtéses R 1200 modellek, tehát az R 1200 RT túramotor, az R 1200 GS és GS Adventure túraendurók, a naked R 1200 R és a sport-túra R 1200 RS. A módosítások hátterében a törvényi változások állnak, konkrétan az Euro4 bevezetése, illetve a kötelezővé tett oldalsó fényvisszaverő prizma.
A Bottpower név talán nem a legismerősebben cseng a motorosok fülében. Az aprócska spanyol gyártó öt évvel ezelőtt egy utcai gépet, majd két évre rá egy pályamotort mutatott be. Közben faragtak café racert is, most pedig elkészült a versenygép újabb változata, az XR1R.
A Ducati idén ünnepli a 90. évfordulóját, és ennek az egész éves bulinak volt a csúcspontja a hétvégén a misanói World Ducati Week. Ahogyan beígérték, két újdonságot mutattak be, ezek közül egyik a SuperSport volt, a második pedig egy limitált szériás Panigale.
A World Ducati Weeken mutatták be Ducati SupersSport S-t - és ezzel az olasz gyártó közel tíz év kihagyás után ismét visszatér a sport-túra vonalhoz. Az újdonság 2017-től lesz megvásárolható, és ez a mostani sem volt igazán premier, csak amolyan zártkörű megtekintés - érdemi információk alig-alig derültek ki a típusról.
A Kawasaki Ninja H2R olyan motor, ami száz év múlva is piros betűs fejezetet kap a motorkerékpárok történelmének áttekintésében. A japán gyártó mindent beleadott, amikor megalkották a kompresszoros ultra-sportmotort, és most értő kézben meg is mutatkozott, mire képes.
Közel egy éve tudni, hogy a KTM soros kéthengeres blokkon dolgozik - eleinte egy új Duke modell kapcsán emlegették ezt a blokkot, azóta viszont már egy Adventure is felmerült.
Furcsa visszahívást rendelt el az Egyesült Államok közlekedési hatóságának tekinthető NHTSA. A Kymco tengerentúli képviseletével együttműködve azért rendelik vissza a 125 köbcentis K-Pipe példányait, mert a hagyományostól eltérő kiosztású sebességváltóval szerelték azokat.
Mindössze tíz nappal a jerezi teszteket követően Mugellóban is kigurultak a versenypálya aszfaltjára a KTM gyári MotoGP-csapatának pilótái. A svájci Thomas Lüthi először tesztelt az osztrák márkának, de ott volt a rendszeresen szereplő finn Mika Kallio is.
Az elsősorban matricás albumokról és képregényekről ismert Paninivel szövetkezett a BMW. A bajor motorgyártó több gépe képregényhős lesz. Többek közt a G310R és az R1200GS is feltűnik a Riders in the Storm című alkotásban.
A Pikes Peak International Hill Climb az Egyesült Államok második legrégebbi motorsport eseménye, Idén 94. alkalommal vágtak neki autók és motorok, hogy a lehető leggyorsabban letudják a csúcsra vezető 156 kanyart.
A Yamaha végre felszáll a scrambler vonatra, ám az SCR950-et első körben csak az amerikai piacon vetik be, és csak később döntenek az európai bevezetésről.
Amióta a Formula-1-es pályák bukóterei aszfaltozottak, egyre kevesebb motorversenyt rendeznek ilyen helyszíneken. Ez a magyarországi futamokra is hatással volt, de most hétvégén, június 25-26-án újra világbajnoki futamunk lesz!
A Brough Superior még a 2013-as milánói EICMA szalonon mutatta be SS100-as gépét. Ez lényegében egy modern technikát rejtő, retró külsejű gép lett, és már akkor is szó volt arról, hogy nem maradnak meg a koncepció szintjén. Most végre valóban készek is a sorozatgyártásra. Már amennyire sorozatról lehet egyáltalán beszélni ebben az esetben.
Elkészítette a jelenleg kapható talán legdurvább gyári supermotót a Husqvarna. Persze ez a szegmens nem mondható túlzottan zsúfoltnak, ami a szereplők számát illeti, de az FS450-et most alaposan gatyába rázta a svéd márka.
A Yamahánál tavaly év végén jelentették be hivatalosan, hogy visszahívják az R1 sportmotor 2014 augusztusa és 2015 júniusa között gyártott példányait. A sebességváltóval volt probléma, így a gyáriak végül a teljes csere mellett döntöttek. A kettes fokozat fogaskerekénél voltak gondok, szélsőséges esetben el is törhetett az alkatrész. A hármas és négyes sebességnél a fogaskerék deformálódásának veszélye állt fenn. A meghibásodás a hátsó kerék blokkolását, így egy komoly balesetet is előidézhetett volna.
Nem valószínű, hogy az olvasóink közül bárkit is érint (ha mégis, dobjon egy mailt a szerkesztőségnek), inkább amolyan érdekesség: a Ducati visszahívást rendelt el a Panigale 1199 Superleggerára - állítólag a kuplung összeszerelése nem sikerült túl jó, a kuplungkosár így eltörhet, a blokk megragadhat, a blokkoló hátsó kerék pedig balesethez vezethet.
Két modelltől fog megválni jövőre a Yamaha, ráadásul két olyantól, ami sokak számára eszményi motor. Az egyik a XT660Z Ténéré, a másik pedig az XJR1300.
A Volkswagen-csoport alapos átszervezés előtt áll, ez már egy ideje nem titok. Abban, hogy ez szükségessé vált, nyilván nem kis szerepe volt a dízelbotránynak sem. Arról azonban, hogy mi lesz az új irány, egyelőre megoszlanak a hírek. A Bloomberg a napokban például arról írt – persze belső forrásokra hivatkozva -, hogy több márkát is eladna a német konszern. Az értesüléseik nem bizonyultak teljesen helytállónak.
A márka rajongóinak és a szigetország munkavállalóinak egyaránt jó hír, hogy a Royal Enfield bejelentette, két technológia központot is alapítanak Angliában.
Elég sovány információk vannak még csak, de annyit biztosan tudunk, hogy a Misanóban július 1-3. között futó World Ducati Weeken két ütős újdonságot villant meg a Ducati - egy zárt konténerben, pontosan úgy, mint ahogy annak idején a Scramblerrel tették.
A Honda MSX 125 többféleképpen értelmezhető. Emlegethetjük válságmotorként is, de a monkey bike kategória jeles képviselőjeként mondhatjuk róla azt is, hogy igen vicces, vagány gép, amellyel jól el lehet szórakozni. Nem csoda, hogy ugyanebben a kategóriában bejelentkezett már a Kawasaki is, most pedig a Suzuki teszi oda a magáét – igaz, némi csavarral.
2013-ban debütált, és egyből az egyik legpengébb pehelysúlyú veszedelem lett a piacon a KTM 390 Duke. Jövőre finoman frissítik a típust, ami egy kis kozmetikát és óvatos műszaki változtatásokat jelent.
Életének ötvenhetedik évében, hosszan tartó betegség után elhunyt Fabrizio Pirovano. Az olasz motorversenyző szervezete alulmaradt a rákkal szemben folytatott küzdelemben. Pirovano neve talán kevésbé ismert Magyarországon, mégis a versenyzés korszakos egyéniségének számít.
Michael Dunlop pénteken a Man TT királykategóriában, a Senior TT-n nagyon rideg dolgot művelt, új körrekordot állított be a BMW S 1000 RR nyergében. Nem csak a Senior TT legjobb idejét futotta meg, hanem a Man TT történetének leggyorsabb körét is. Ez 214,33 km/h-s átlagsebességet jelentett - aki a szigetországban preferált mértékegységeket kedveli, annak 133,962 mérföld/óra. Ennél még soha, senki nem volt gyorsabb a világ legveszélyesebbnek tartott motorversenyén.
A napokban írtunk a BMW új modellcsaládjáról és a jövőben várható retró modellekről, közben pedig a német gyártó Franciaországban villantotta meg az első tanulmányt.