Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

A Yamaha is felteszi a jól ismert lemezt

2016. június 9., 16:50 Módosítva: 2016.06.16 11:05
1

A tavalyi milánói motorkiállítás kétségkívül legnagyobb divathulláma a scrambler műfaj volt. Minden gyártó igyekezett beszállni, és még csak nem is mondhatjuk, hogy azóta jelentősebb hanyatlást mutatnának az ilyen stílusú gépek. Ezt igyekszik most kihasználni a Yamaha a Bolt újraértelmezésével.

Távolról sincs vége, olvasson még

Komplett retró modellcsaládot épít a BMW

2016. június 9., 13:22 Módosítva: 2016.06.15 16:54
86

Nagyon megy mostanában a retró, ezért a BMW az adventure, a túra, a roadster, a sport és a városi robogók mellé egy új kategóriát nyitott, mégpedig heritage, azaz örökség néven. A honlapjukra ránézve ez alatt a kategória alatt már ott sorakozik a BMW R nineT és a nineT Scrambler, a jövőben pedig további múltidéző modelleket terveznek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Első kép a Honda pillekönnyű sportmotorjáról

2016. június 8., 12:30 Módosítva: 2016.06.22 09:09
6

Erre a képre érdemes úgy tekinteni, hogy ez az első kiszivárgott kép a Honda új negyed literes sportmotorjáról, amit jelenleg jobb híján CBR250RR néven emlegetünk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha csak egy videót nézel ma meg a motorozásról, ez legyen az

2016. június 7., 10:28 Módosítva: 2016.06.15 10:52
477

Hangulatos kisfilmet készített a motorozásról a Michelin. A francia abroncsgyártó az amerikai Harley-Davidsonnal állt össze, hogy megmutassa a műfaj valódi értékeit. A sztori lényegében annyi, hogy egy apa meglepi két gyermekét egy-egy Harley-val. Ami pedig ezután következik, annak szép üzenete van.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ketten haltak meg idén a Man TT-n

2016. június 6., 17:01 Módosítva: 2016.06.08 12:37
3

A TT a világ legveszélyesebb motorversenye. Őrült a tempó, a pálya bonyolult, az aszfalt nem mindenhol tökéletes, bukótér pedig alig van. Aki rajthoz áll, előtte elbúcsúzik a szeretteitől. Aztán ha célbaér, hőssé válik. Viszont évről-évre vannak, akik a verseny leintése után nem veszik le a sisakot, és ölelik meg szeretteiket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Összeállt a KTM MotoGP csapata

2016. június 3., 13:21 Módosítva: 2016.06.13 17:14
18

Várható volt, hogy Pol Espargaro nem lesz munkanélküli, és kiderül, melyik csapatnál fogja húzni a gázt a következő szezonban. A spanyol versenyző a KTM-mel írt alá a 2017-es és 2018-as szezonra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ettől még Rossi álla is leesne

2016. június 3., 10:16 Módosítva: 2016.06.12 14:57
55

Valentino Rossi számára nem sikerült túl jól a hazai, mugellói futam két héttel ezelőtt. Bár a tempója jó volt, a Yamaha elfüstölt alatta, így pontszerzés nélkül, kieséssel zárta a versenyhétvégét. Persze leírni azért még korai lenne a vébécímért folytatott küzdelemben, ahhoz túl sok van hátra, hogy a közönségkedvenc olasztól elvegyük az esélyeket. Ezen a hétvégén a Katalán Nagydíjon javíthat. Egyik rajongója viszont olyat alkotott, amin még ő is meglepődne.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az erszényes farkas sorsára jut a Kawasaki W800

2016. június 2., 11:58 Módosítva: 2016.06.16 13:31
68

A Kawasaki W800 lassan a dodó és az erszényes farkas sorsára jut, 2017 lesz az utolsó modellév a típus számára. A háttérben az Euro4-es norma bevezetése áll, amit már nem tud teljesíteni a léghűtéses, királytengelyes kéthengeres.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tűzlabdává változott a Ducati Panigale R

2016. június 1., 17:54 Módosítva: 2016.06.13 17:14
29

A hétvégén a Donington Parkban járt a Superbike világbajnokság, ahol ismét a Kawasaki remekelt, Sykes volt a legjobb, mindkét futamot megnyerte. Ám az ő győzelménél is látványosabb volt, ahogyan Chaz Davis Ducatija tűzgolyóvá változott a második szabadedzésen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Miért bútorozna össze a gazdag amerikai a szegény olasz szerelmével?

2016. június 1., 13:14 Módosítva: 2016.06.08 12:45
8

Ha hinni lehet az Olaszországból szivárgó pletykálnak, akkor a Polaris nem megmenteni, hanem egyenesen megszerezni készül az MV Agustát.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Takata-botrány a motorkerékpárokat is elérte

2016. május 31., 07:41 Módosítva: 2016.06.10 07:05
21

A Takata-légzsákbotrány egyre csak dagad. Amikor már azt gondolnánk, hogy vége, mindig jön egy újabb csavar, és újabb néhány millió járműre terjesztik ki a visszahívást. Most az is bekövetkezett, amire sokan talán nem számítottak: a motorkerékpárokat is elérte az akció.

Távolról sincs vége, olvasson még

Terepmotort a hadseregnek

2016. május 30., 07:44 Módosítva: 2016.06.10 16:40
15

Érdekes versenyt hirdetett meg 2014-ben az Amerikai Egyesült Államok védelmi minisztériumának kutatásokért felelős részlege. A DARPA felhívására jelentkező gyártóknak kimondottan a hadsereg számára kellett motorkerékpárt tervezniük és fejleszteniük. A két döntőst egy hadiipari konferencián mutatták be Tampában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nyilván boszorkányság: 6 kilós váz

2016. május 27., 13:18 Módosítva: 2016.06.03 16:19
8

Az űrrepülésben is utazó Airbus Grouphoz tartozó, első sorban robotikával foglalkozó AP Works építette meg a Light Ridert, amit a világ első, 3D nyomtatott motorjának neveznek. A váz mindössze hat kilós, anyaga titán-ötvözet, de a gép teljes súlya is csak 35 kiló.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy igazán disznó Harley

2016. május 27., 10:12 Módosítva: 2016.06.03 13:23
55

A Harley-Davidsontól leginkább a chopper, bobber és cruiser stílusban kapunk motorkerékpárokat, még ha olykor fel-feltűnik egy-egy egyedileg épített túragép is. Most egy régi hagyományt élesztenek újra: bemutattak egy igazi flat track versenygépet. Olyat, amilyen már bő négy évtizede nem szerepelt a kínálatukban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a sisak nagyban növelné a túlélési esélyeket

2016. május 26., 13:22 Módosítva: 2016.06.02 12:03
22

Motoros balesetnél kulcsfontosságú a túlélés szempontjából, hogy a sérült milyen gyorsan jut megfelelő ellátáshoz. Ennek a folyamatnak csak egyik része az elhivatott mentőállomány, vagy a rendkívül gyors reagálású motoros mentők, a másik, hogy egyáltalán tudjanak arról, hogy ki kell vonulni egy sérülthöz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pénzért már történelmet is vehetsz?

2016. május 26., 09:56 Módosítva: 2016.06.02 17:19
6

A Mahindra neve az autóiparban és a munkagépek piacán is ismerősen cseng, azonban a motorkerékpárok terén egyelőre van bőven lemaradásuk. Bár többször is bejelentkeztek már ebben a szegmensben is, de az igazán nagy áttörés még nem jött el. Tavaly a Peugeot motorkerékpáros részlegében szereztek többségi tulajdont, idén pedig újabb két nagy múltú márkával kacérkodnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Versenyezni fog a Honda csodamotorja

2016. május 25., 15:18 Módosítva: 2016.05.29 17:59
64

A jövő héten induló Man TT-n rajthoz áll Superbike TT és a Senior TT kategóriában egy Honda RC213V-S, a nyeregben pedig Bruce Anstey fog ülni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Odaverősnek kell lennie az új Yamaha R6-nak

2016. május 25., 11:49 Módosítva: 2016.06.02 17:19
30

Az YZF-R6-hoz elég rég nem nyúltak érdemben, legutóbb 2010-ben simogattak rajta egy keveset, akkor hosszabb kipufogórendszert és áthangolt mappingot kapott, faragtak az airboxon, három decivel csökkentették a tank térfogatát - szóval faceliftnek is nagyon óvatos volt, alapjaiban 2008 óta nem változott.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Man TT-n mutatkozik be a Victory RR

2016. május 24., 17:28 Módosítva: 2016.05.29 13:16
37

A Victory idén visszatér a Man TT-re, a jövő héten induló versenyre a Victory RR elektromos superbike-kal neveznek. Az alapjai megegyeznek a Brammo Empulse RR-rel, de a Victory továbbfejlesztette a hajtást, hogy az eredetileg 2012-es gép 2016-ban is ütőképes lehessen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jönnek a részletek a Honda City Adventure-ről

2016. május 24., 13:04 Módosítva: 2016.06.02 17:19
13

Ha már szabadalmi rajz van valamiről, akkor az már jó jel - a milánói tanulmány és az olaszországi észlelés után most már itt tart a Honda City Adventure, a Honda Integra alapú kaland-túra-robogó.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha már unod a kínlódást a garázsban

2016. május 24., 09:27 Módosítva: 2016.05.31 07:44
9

Visszatérő probléma, hogy motorkerékpárunkkal szűk helyre kell manőverezni a garázsban. Esetleg már majdnem a helyén van, de ahhoz, hogy pár centivel beljebb tornásszuk, még mindig tologatni kell. Aztán persze mégsem férünk oda tőle a szerszámokhoz. Erre a problémára keresett megoldást az amerikai Condor.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az öreg olasz kijavította a VFR1200-at

2016. május 23., 17:49 Módosítva: 2016.05.27 13:19
56

Aldo Drudi nagy név a szakmájában: formatervező és grafikus, dolgozott a Dainese-nek, az Arainak, ő Valentino Rossi sisakfestéseinek a beszállítója. De nem csak a sisakminták foglalkoztatják, legutóbb például egy Honda VFR1200F-et épített át csapatával.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kompresszort dobott a BMW a legújabb tanulmányára

2016. május 23., 16:12 Módosítva: 2016.06.04 06:42
194

A BMW R5 Hommage tanulmány egy érdekes tisztelgés az 1936-ban - vagyis éppen 80 éve - bemutatott R5 előtt. A koncepciómotorba a 30-as években is használt 500 köbcentis bokszermotort építettek, ám hogy legyen benne egy kis csavar, megfújták egy kompresszorral.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nehezen veszi az ürest, mi lehet a baja?

2016. május 20., 12:29 Módosítva: 2016.06.10 16:40
2

Tisztelt Motordoktor!

Két hónapja vásároltam egy Yamaha FZS1000 motorkerékpárt. Már kezdetekkor nehezen vette az ürest. A kuplung szétszedése után nem volt tapasztalható égés illetve kopás nyoma. A mérés után gyári értéken belüli tartományt kaptunk. A probléma továbbra is jelentkezik, de csak egészen lassú haladáskor nem lehet üresbe tenni a váltót. Az olajcsere sem sokat segített e jelenségen. A motorban óra szerint (feltéve, ha valós) 40 e km van. Sebességváltáskor nem csúszik a kuplung.

Mi okozhatja a problémát? Szükséges e teljes kuplung szett cseréje? Normál használat esetén mennyit bír ki egy szett?

Üdvözlettel: Gábor

Kedves Gábor!

Először meg kellene győződni róla, hogy a kuplung kiemel-e teljesen. Ha egyest kapcsolsz, és teljesen behúzott kuplungnál a motor egy kicsit is kúszik, vagy menni akar, akkor sajnos a kuplung nem emel ki rendesen, ez okozhatja, hogy nehéz ürest találni. Ezt a bowdenen állítással talán meg lehet szüntetni, illetve a fedélnél is állítható.

Amikor szét volt szedve a kuplung, akkor a köztes lamellák deformációját is meg kellett volna nézni, mert az is okozhat ilyen hibát, és nem teljesen kiemelő kuplungot.

Ha a kuplunggal minden rendben van, akkor a nehéz üres fokozat kiválasztását a kapcsolócsillag és a csillagkar kopása is okozhatja, de ennek javítása és ellenőrzése már műhelyfeladat.

A kuplung élettartama nagyon függ a használattól, a 40 ezer kilométeres kopás és elhasználódás átlagosnak tekinthető. Viszont a kopás miatti elhasználódás általában csúszásban nyilvánul meg, nem pedig rosszul kiválasztható fokozatokban.

Üdv.

Motordoktor

Kompresszoros retró motort tervez a Kawasaki

2016. május 19., 16:45 Módosítva: 2016.05.26 16:35
126

Az elmúlt időszak legizgalmasabb pletykája egyértelműen a Kawasakié. Állítólag vissza akarják hozni a legendás Z1-et, amit bizonyos piacokon Kawasaki 900 Super Fournak és Z900-nak is hívtak, ami okoz kavarást, mert hivatalosan a Z1 utódját hívták Z900-nak, sőt nevezték azt KZ900-nak is, hogy teljes legyen a káosz -  de ez most nagyjából lényegtelen. A Z1 különlegessége amúgy, hogy máig ez a legértékesebbnek tartott japán veteránmotor.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok