Ahogy azt korábban már mi is megírtuk, magyar motor nyerte a Battle of the Kings motorépítő verseny első fordulóját. A Harley-Davidson Budapest munkája a közönségszavazatok alapján tehát első helyen jutott be a régiós döntőbe, ahol szakmai zsűri bírálta el a gépeket. A motorkerékpár itt is sikerrel szerepelt, a második helyet hozták el vele.
Még ki sem száradt a nyálam a billentyűzetből, amit a Husqvarna Vitpilen 701 bejelentésekor csorgattam bele, és máris itt a hír, hogy még ridegebb dolgot gurít a Husqvarna. Jön a 1301 modelljük, amiről még nem tudni, hogy megkapja-e a Vitpilen nevet - azt viszont nem nehéz kitalálni, honnan származnak a műszaki alapok.
Lehetséges, hogy a közeljövőben az MV Agusta csatlakozik a Victory-hoz és az Indianhoz, vagyis a Polaris csoport kezébe kerülhet. Az ebbe az irányba mutató hírekről az olasz Corriere delle Sera újság számolt be. Aki rajta tartja az ujját a motoros világ verőerén, az már olvasta, hogy az MV Agusta szabadulna a Mercedes-AMG-től, vagyis visszavásárolnák a német cég 20%-os tulajdonrészét.
Úgy néz ki, hogy 2017-re ráncfelvarrást fog kapni a KTM 1290 Super Duke R. Ez főleg a külső kozmetikázását fogja jelenteni, például egy új osztott fényszórót kap, valamint faragnak a hűtő környéki burkolatokon.
Nicky Hayden tavaly otthagyta a MotoGP-t, és idén már a Superbike világbajnokságon versenyez - a GP-ben már nem tudott labdába rúgni, így új célt keresett. Ha az elkövetkező években nyerni tud, ő lesz az első, aki mindkét szériában világbajnoki címmel rendelkezik.
Nagyjából egy hónappal ezelőtt hivatalosan is bejelentették: Jorge Lorenzo elhagyja a Yamahát, és a Ducatinál folytatja pályafutását. Hogy jól döntött-e, az nyilván csak a következő szezonokban derül majd ki, az viszont biztos, hogy lépésével egészen komoly pilótakeringőt indított el. Abból viszont Dani Pedrosa kimarad.
Egy új, bagger stílusú motorkerékpárról rántotta le a leplet az Indian. A Chieftain Dark Horse – mint ahogyan azt a neve is mutatja – a Chieftain és a Chief Dark Horse keresztezéseként határozható meg leginkább.
A világ legnagyobb mentéstechnikai kiállítását, a RETTmobilt évek óta rendszeresen megrendezik a Németországi Fuldában. A BMW idén is több érdekességet vitt el a helyszínre, többek közt i3-ból készült mentőorvosi autókat. A segítség azonban akár két keréken is érkezhet: az R 1200 RT-t is felszerelték kék villogókkal.
Úgy tűnik, a kipörgésgátló az új lóerő, amivel bármit el lehet adni, és amiből egyre több kell. A Husqvarna most még tovább ment, és bejelentették, a 2017-es négyütemű terepmotorjaikhoz rendelhető lesz kipörgésgátló, ez pedig egy új korszakot nyit a műfajban.
Csak jövő januárban indul a következő Dakar, de már megvan az útvonal. Mint írtuk, 2017-ben Chile nem kér a legendás raliból, viszont beugrik a helyére Paraguay - igaz, nem sok kilométerre, hiszen a fővárosból, Asunciónból induló mezőny szinte azonnal átlép Argentínába, majd Bolívia felé veszik az irányt. A pihenőnapra La Pazban kerül sor, utána a sós sivatagon keresztül Uyuniba mennek, majd Saltán, Chilecitón és San Juanon keresztül megérkeznek Buenos Airesbe, ahol véget ér a verseny.
A Honda kumamotoi gyárát földrengés rongálta meg, és mint utólag kiderült, a károk sokkal súlyosabbak a vártnál. Két hete a termelés, ha csak részlegesen is, de újraindult - a kérdés, hogy ez a kiesés mit jelent a felhasználókra nézve?
Hosszan tartó, súlyos betegség után elhunyt Michael Czysz, a MotoCzysz alapítója. A motorversenyzőként és tervezőként is ismert Czysz 52 éves volt, évekkel ezelőtt diagnosztizálták nála a betegség egy ritka változatát.
Egyelõre inkább csak pletyka, mint hír, de most már elég sok minden mutat arrafelé, hogy a BMW hamarosan - talán õsszel? - bemutat valamit, amibe a K 1600 sorozat hathengeresét szerelik. Nemrég volt már szó egy hathengeres power cruiserrõl, most pedig egy naked ötlete bukkant fel - ráadásul a forrás ismét a német Motorrad magazin.
Két éve hunyt el a legendás motortervező, Massimo Tamburini - csak hogy el tudják helyezni: ő volt a Bimota nevéből a ta. Ezen kívül rengeteg zseniális motort adott a világnak, a Bimota KB2, a Ducati 916, a Ducati 906 Paso és az MV Agusta F4 például az ő nevéhez fűződik - de szinte az összes munkája gyűjtői darab lett mára.
Már korábban írtunk róla, hogy az MV Agusta szabadulna a nem is olyan régen még megmentőnek tekintett Mercedes-AMG-től. A német vállalat 2014-ben 25%-os tulajdonrészt vásárolt az olasz motorgyártóban, most ezt vásárolná vissza az MV-vezér, Giovanni Castiglioni.
Dallamos nevű robogó születik a legendás olasz motorgyártó és napjaink egyik menő formatervező stúdiójának együttműködéséből. A Lambretta Vendettáról már napvilágra is került az első kedvcsináló fotó.
Ha valaki vágyna egy régi MotoGP gépre, amiben még volt anyag, annak itt a remek lehetőség, mindössze 59 millió forintot kell kicsengetni érte. És ezért a pénzért nem holni harmadvonalas pilóta motorját adják most, hanem Barry Sheene versenygépét, a Heron Suzuki RGB500-at.
Az Egyesült Államok környezetvédelmi hatóságokhoz benyújtott iratokból tudni, hogy a Triumph két új 900 köbcentis, 55 lóerős, vízhűtéses, soros kéthengeres motoron dolgozik - vagyis a Street Twin műszaki alapjaira húznának fel újabb modelleket.
Intelligens segélyhívó rendszert mutatott be a BMW Motorrad, ami baleset esetén automatikusan értesíti a mentőket. A balesetet felismerő, a helyszínt GPS alapján meghatározó, majd a mentőket értesítő rendszer már létezik autókhoz, ebben az esetben az újdonság, hogy sikerült motorkerékpárokra átültetni a technológiát.
A Yamaha cruisereket és choppereket amerikában Star márkanéven árulták, nagyjából azonos logika mentén, mint ahogyan a Honda létrehozta a Acurát, a Nissan az Infinitit és a Toyota a Lexust: a tengerentúlon így próbálták megverni az ottani járműipart, és erre a japán nevekkel nem láttak esélyt.
Amikor már annyi a kreatív motorépítő garázs, hogy vízlépcsőt lehetne építeni belőlük, akkor már igen nehéz kitűnni a tömegből. A francia Praëmnek viszont sikerült - legutóbb egy Honda VTR1000SP1-et építettek át döbbenetesen elegánsan. Most még izgalmasabbat gurítottak.
Emlékeznek még a Honda Bulldog tanulmányra? Bő egy éve mutatták be, aztán tavaly ősszel már terjedt a pletyka, hogy készül a szériaváltozat. A projekt most jutott abba a fázisba, hogy pletykából hír legyen, ugyanis megjelentek az első szabadalmi rajzok.
Nincs még két éve annak, hogy a Mercedes az AMG-n keresztül bevásárolta magát az MV Agustába. Az olasz motorkerékpár-gyártó részvényeinek negyedrészét tudhatják jelenleg magukénak, ami elsősorban presztízsszempontból lényeges. Beleszólni legalábbis nem akartak az Agusta fejlesztési munkájába.
Amikor már motorokban is van aktív futómű, kanyarfényszóró és holttér érzékelő, felmerül a kérdés, hogy mi lesz a következő érdekes fejlesztés. Az autóknál már tudni, hogy az önvezetés a jövő, motorkerékpároknál viszont nem ezt az utat kutatják, hanem a nehezen lefordítható haptic feedback-et. Ezt jobb híján tapintás visszajelzésnek nevezhetjük, de sokkal könnyebb példával elmagyarázni, mintsem körülírni. Ugyanis naponta használunk ilyen eszközöket, legalábbis akinek okostelefonja vagy játékkonzolja van, az egészen biztosan.
A neves gyártók kisebb vagyonokat kérnek el egy-egy bukósisakért, bízva abban, hogy a motorosoknak minden pénzt megér fejük épsége. Az viszont kétségkívül meglepő, hogy vannak, akik egy balesetes sisakért is képesek milliókat kicsengetni. Na jó, az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem akárki törte össze magát ebben a fejvédőben.