Mostanában látványosan pörögnek a motorlopós videók, a tolvajok pedig eléggé biztonságban érzik magukat ahhoz, hogy még operatőrt is vigyenek magukkal az akcióhoz.
A KTM RC 390 2016-ra óvatos modellfrissítésen esett át, amire első sorban az Euro4-es normák bevezetése miatt volt szükség, másod sorban a vásárlói visszajelzésekkel indokolták a finom átalakítást.
Tavaly mi is beszámoltunk, hogy nem mindennapi lelet bukkant elő egy cornwalli csűrből, egy elfeledett Brough Superior gyűjteményt találtak meg. Közülük a leginkább értékes egy 1938-as BS4 volt, a 750 köbcentis négyhengeres blokkal szerelt jármű egyik különlegessége, hogy hátul két kereke van. Egy német vevő rekordnak számító 331 900 angol fontot fizetett érte, ami átszámítva több mint 132 millió forint.
Ha hirtelen manőverezésről, egy-egy váratlan forgalmi helyzet kezeléséről van szó, nagy általánosságban kijelenthetjük, motorkerékpáron nagyobb felkészültségre van szükség az életben maradáshoz, mint autóban. Már csak azért is, mert egy túlzottan hirtelen mozdulat szinte biztos bukással jár, és nincs körülöttünk a kaszni, hogy megvédjen.
Alig mutatták be a Triumph új retró modelljeit, máris beütött a ménkű, és szinte azonnal egy visszahívási akciót hirdetett az angol gyártó. A T120 és a Street Twin modelleknél az üzemanyag-szivattyúhoz vezető kábelköteget kell cserélni - azoknak ugyanis rossz a szigetelése, és emiatt elképzelhető olyan szerencsétlen együttállás, ami során a motor kigyulladhat.
A BMW háztáji ügyeit illetően mindig jól informált német Motorrad magazin írta meg hírt, miszerint a bajor gyár egy Ducati XDiavel kaliberű cruisert tervez.
A Harley-Davidson Budapest által épített motorkerékpár nyerte meg a Battle of the Kings motorépítő verseny első fordulóját. A Custom King címért 13 európai márkakereskedés szállt ringbe. Az első körből a legtöbb szavazatot kapott öt gép jutott tovább.
A kumamoto-i gyáregység a Honda talán legfontosabb üzeme, ott készülnek a Fireblade-ek, a VFR1200F-ek, a Gold Wingek és az NC750X-ek, vagyis a jellemzően nagy lökettérfogatú, exportra gyártott modellek - évente olyan 250 ezer darab.
Már egy ideje lehetett sejteni, hogy MT-07 alapú túraendurót/funbike-ot készít a Yamaha. Az MT-09 Tracerhez hasonló receptet követtek, ám a legújabb modelljüket Yamaha Tracer 700-nak hívják.
Amikor leleplezte a BMW a G310R-t, már lehetett tudni, hogy a 313 köbcentis platformra más modelleket is fel fognak húzni. A legújabb hírek szerint már dolgoznak a kis köbcentis kalandmotoron.
Egy új járműkategória felé fordul a Yamaha a következő két esztendőben. Erről beszélt többek között Hiroyuki Yanagi vezérigazgató, amikor a vállalat közeljövőre vonatkozó terveit taglalta. Az emlegetett új kategória nem más lehet, mint a háromkerekű robogók szegmense, amelyben jelenleg a Tricityvel vannak jelen. A kínálatot a tavaly októberben bemutatott MWT-09 tanulmányon alapuló sorozatgyártású géppel bővíthetik.
Valószínűleg csak a márkabubusoknak esik le azonnal, hogy ez egy új Harley-Davidson modell. Pedig ez az új Sportster Roadster, amivel célzottan a fiatalokat próbálják elérni.
Várható volt, hogy valamikor megtörténik, tegnap bejött, a MotoGP világbajnoka, Jorge Lorenzo otthagyja a Yamahát, és jövőre már a Ducatival áll rajthoz.
2016-ra alapjaiban megújították a Speed Triple-t, és bár szinte minden csavarja új lett, a lökettérfogata megmaradt 1050 köbcentinek. Ezzel szemben a jelenleg 675 köbcentis kistestvér, a Street Triple következő generációjánál a hengerek űrtartalmához is hozzányúlnak majd.
Nagyrobogó-kínálatát bővítené a jövőben a Yamaha. Erre utal legalábbis az a tény, hogy a szabadalmi hivataloknál már hivatalosan is bejegyeztették a T-Max SX és a T-Max DX neveket. Azt viszont egyelőre nem tudni, ezek pontosan mit takarnak.
A Yamaha MT-07 egy egészen jól sikerült motor, kis pénzért, nemcsak kezdőknek. Nem csoda tehát, ha a japánok igyekeznek lehúzni róla még néhány bőrt. Tavaly nyáron a túrásított Tracer változatot lesték meg a kémfotósok, amely az MT-09-nél is látott sormintát folytatta. Most egy újabb, szintén túrás változatot kaptak lencsevégre.
Ahogy arról már februárban beszámoltunk, ráncfelvarráson esett át a Triumph Tiger Sport. Az átdolgozott változat külsőre alig-alig tér el az elődtől: állítható lett a színezett szélvédő, átfaragták a lábtartókat, módosították a visszapillantókat.
Szokatlan visszahívást rendelt el a Honda a PCX150 robogókra kiterjedően. Magával a géppel ezúttal nincs gond – erről mi magunk is megbizonyosodhattunk, amikor az Alpokba indultunk vele. Van viszont a gyári extrakatalógusból rendelhető tárolódobozzal.
Az ausztrál Brett Ghedina második születésnapjaként tarthatja számon április másodikát. Akkor indult ugyanis egy dragversenyen a perth-i Motorplexben – az egyik futam pedig igen rosszul sült el számára.
Rangos elismerést tudhat magáénak a Ducati. A tavaly ősszel bemutatott XDiavel S power cruiserrel elnyerték ugyanis a Red Dot Award 2016-os Best of the Best díját. A piros pont dizájndíj egészen komoly múltra tekint vissza, először az ötvenes évek közepén ítélték oda.
Mintegy ötezer angol font, vagyis közel kétmillió forint értékben loptak el terepmotorokat ismeretlenek a nagy-britanniai Hastingsben. A tettesek egyáltalán nem válogattak, és a zsákmányhoz egy széfet is sikerült hozzácsapniuk.
A motorgyártók számára igen fontos az ázsiai piac, így nem csoda, ha sok esetben már nemcsak a gyártást viszik oda, hanem egy-egy új modell bemutatóját is ott tartják. A Yamaha most például Vietnamban leplezte le 04Gen névre keresztelt robogóját, amellyel azt mutatják meg, hogyan képzelik el a jövőt ebben a műfajban.
Két idei modelljére is visszahívást rendelt el a Triumph az NHTSA-val (lényegében az amerikai közlekedési hatóság) együttműködve. Bár az első hivatalos iratokon csak a Street Twin szerepel, a gyártó kiszivárgott információi szerint a Bonneville T120-asok tulajdonosait is értesítik.
A Honda benyújtotta a szabadalmi kérelmét az Európai hatóságoknál egy lámpára - amit vélhetően a CBR250RR-re szánnak. Az nem volt titok, hogy egy pörgős, könnyű, soros kéthengeres sportmotoron dolgoznak, sőt, a motor formáit is ismerjük már, hiszen ezt a modellt készítették elő egy éve a Light Weight Super Sports Concepttel. Akkor egyedül a lámpa volt kérdéses, mert a tanulmány csíkszemei hiába néztek ki nagyon jól, esélytelen, hogy akkora fényszórók kellően be tudják világítani az éjszakát.
Mintha eddig elhallgatták volna, mi történt a hétvégi argentin MotoGP futamon az Aprilia bokszánál. Most viszont kikerült a videó az internetre, amin a Gresini versenyzője, Alvaro Bautista a motorcserénél elméri a féktávot, és elüti az egyik szerelőjét.