A japán piac legzsírosabb pletykáit rendszeresen beszállító Young Machine magazin ismét robbantotta a belpiacos bombát. A legfrissebb értesülésük szerint a Hondánál tervezik a CBR350RR-t.
Ha van univerzális érv az elektromos motorok ellen, az a hatótávolság - amíg ezt a kérdést nem oldják meg, addig igazából csak rövid távú közlekedésre alkalmasak. A jelenleg piacon lévő megoldásokkal 120 kilométer után már el kell kezdeni töltőpontot keresni, és beütemezni egy pár órás pihenőt.
Miután rommá verték a Superbike világbajnokságot - egyedül a Stock1000 kategóriában nem nyertek, a superbike-ban, stock 600-ban és a supersport600-ban fölényesen uralták a mezőnyt - eljött az ideje a Kawasaki ZX-10R Ninja frissítésének. A frissítés jelen esetben egyébként meglepően komoly módosításokat takar, nem új grafikát meg szoftveres maszatolást.
Már most érezhető a hatása a Hondánál a Light Weight Super Sports Concept tanulmánymotornak, ami műszaki téren nem hozott újdonságot (valószínűleg a CBR250/300 alapjait használták, de erről nem nagyon beszéltek), de formai megoldásai előrevetítik a későbbi sportos Hondák megjelenését. Az új formanyelv első fecskéje a 2016-ra megújuló CBR500R lesz - meglepő, hogy egy két éves modellel kezdik a megújulást.
Különleges, a márkától napjainkban szokatlan gépet leplezett le az Indian. A Black Hills Beast egy 2015-ös Scouton alapul, azonban van némi múltidéző jellege is. Az évtizedekkel ezelőtti hillclimberekből merítettek ötletet. A hillclimb afféle hegyre kapaszkodó motorversenyzés, és nem keverendő össze az olyan - szintén ezzel az angol szóval illetett - hegyi felfutóversenyekkel, mint mondjuk a Pikes Peak.
A Yamaha YZF-R1S-re lehetett számítani, hiszen már korábban levédette a japán cég a nevet. Akkor egyfajta hergelt sportmodellt sejtettünk, ami az alap R1 és a csúcs pálya kivitel R1M közé ékelődött volna be. Ezzel szemben az R1S valójában egy olcsóbb R1 lesz.
Már egészen biztos, hogy az ősszel bemutatják a KTM 1290 Super Duke R túraváltozatát, a Super Duke GT-t. Ahogyan a képeken is látszik, még rajta hagytak egy minimális álcázást, de minden lényeges részlet tisztán látszik - nem titkolóznak, úgyis már csak egy hónap van hátra a milánói motorkiállításig, az EICMA-ig.
A BMW Dél-Amerikában, a sao paoloi motorkiállításon mutatta be a Concept Stunt G 310 tanulmányt, ami az első kézzel fogható jele az indiai TVS-szel közös projektnek. A 250-300 köbcentis kategóriában eddig nem volt jelen a BMW, ám a KTM 125/200/390 Duke sikere mellett nem mehetnek el szó nélkül - ezeknek a szintén indiai koprodukcióban készülő motoroknak köszönhetően lett a KTM Európa legnagyobb motorgyártója.
A motorkerékpár-gyártás történetében 1958 mérföldkőnek számít. Akkor jelent meg ugyanis a Honda Super Cub, amelyből a legyártott példányok száma már 2010-ben meghaladta a hatvanmilliót. Ezzel a világ valaha volt legnépszerűbb motorjának számít. A japán mérnökök most úgy döntöttek, modernizálják a gépet.
A Yamaha elég egyedi módon kezdi felvezetni a Tokyo Motor Show-ra szánt újdonságait. Egy körülbelül tíz éves mémet poroltak le, és lolmacskákat használnak a felvezető kampányhoz. A lolmacskák - angolul LOL cats - lényege, hogy cuki macskás képekhez általában közepesen vicces mondatokat tesznek, direkt borzasztó helyesírással, hiszen a macska mondja, aki nem tud helyesen írni. Ha valakit mélyen érdekel a téma, akkor itt egy egész jó elemzés, ha pedig a dolog autós vonatkozása tűnne érdekesebbnek, akkor itt egy régi, némileg idevágó Belsőség poszt.
A Suzuki korábban azt ígérte, izgalmas tanulmányt állítanak ki az október végén kezdődő Tokiói Autószalonon. Most meg is villantották ezt a koncepciót, és valljuk be, nem igazán erre számítottunk.
Egyáltalán nem titok, hogy a Suzuki mérnökei könyékig benne vannak a turbós motorkerékpár motorok fejlesztésében. Ebből elsősorban a Recursion feltöltővel megfújt kéthengerese van előtérben, de a napokban kiderült, hogy a Formula-1-es turbós-hibrid megoldáshoz hasonló technológián dolgoznak, amivel 300 lóerőt tudnának kiszedni egy ezres négyhengeresből.
Előzetes ígéretéhez hűen a Suter leleplezte az MMX 500-at. A kétütemű pályamotor a kilencvenes évek (és a kétezres évek eleji) MotoGP versenymotorjait idézi. Az 576 köbcentis V4-es blok 195 lóerőt ad le 13 000-es fordulaton, miközben mindössze 127 kilót nyom - ilyen súly-lóerő aránnyal nem nagyon lehet máshol találkozni.
A legendás Steve McQueen és a Top Gearből jól ismert, Jeremy Clarkson és Richard Hammond oldalán hamarosan új műsorban feltűnő James May motorkerékpárjait árverezi el a Bonhams aukciósház.
Az október végén induló Tokyo Motor Show-n lesznek láthatók a Honda legfrissebb tanulmányai - ráadásul a hétből három teljesen új fejlesztésű jármű, amik egyfajta technológiai-formatervezési erőfitogtatásként is megállják a helyüket.
Az ABS Pro névre keresztelt kanyar-blokkolásgátló rendszerét tavaly mutatta be a BMW a HP4-ben. Idén már az S 1000 XR-hez feláras extraként járt a funkció. Ez amúgy egy zseniális találmány, hiszen az ABS így akár teljesen ledöntött motornál is teljesen kihasználható.
Reggel már beszámoltunk az új 939-es Ducati Hypermotardokról, ám a californiai légminőséggel foglalkozó ügynökséghez küldött dokumentumokból egy másik új modellről is kiderül ez-az, mégpedig a Ducati 899 Panigale utódjáról.
A Ducati kilenc új modell bemutatását ígérte az őszre, ugyanakkor a további információkat egyelőre nagyon bizalmasan kezelik. Bár a Monster 1200 R-t már a Frankfurti Autószalonon ellőtték, kicsivel később pedig a felfrissített Diavelt is megmutatták, a kilencből néhány gépre még tippünk sem nagyon volt.
A Can-Am egy újabb alváltozatot mutatott be a legutóbbi, F3-as modelljéből. Az F3-P nevében a P betű Police-t jelent. Ezzel be is lőtték a célközönséget, rendvédelmi szervek igényeinek megfelelően alakították át az alapul szolgáló F3-S-t.
Stan Stephens a kétüteműek hergelésével vált híressé - nem csak Nagy Britannia, hanem talán egész Európa legjobb szakembere a témában. Hobbiból pedig néha egészen elborult ötleteken képes dolgozni. A mostani projektjéről a fia posztolt Twitteren: Stephens egy V6-os, 1200 köbcentis kétütemű motort épített.
Közel három órát kellett az árokban várakoznia egy balesetet szenvedett motorosnak Nagy-Britanniában. Három megye rendőrei ugyanis nem tudtak megegyezni abban, hogy kihez tartozik az adott útszakasz.
A méregdrága H2 és H2R után jönnek a szerényebb, középkategóriás kompresszoros motorok.
A BMW néhány nappal ezelőtt mutatta be hivatalosan – legalábbis az interneten szétszórt sajtóanyagokkal – felfrissített nagyrobogóit, a C 650 GT-t és Sportot. Előbbinél rendelhető extraként elérhetővé tették a Side View Assist nevű berendezést is, amely a holttér figyelésében segíti a motorost. Azt mondják, a világon először ők alkalmazzák ezt.
Úgy tűnik, úton van a követező Yamaha FZ1 Fazer, ráadásul az új YZF-R1 arcát kapja majd meg - a hír a japán gyártók ügyében mindig jól értesült Young Machine magazintól származik.
A világ egyik legkeményebb utcai motorversenyét, a Man-szigeti TT-viadalt nagy csodálattal követjük, és évről évre tudósítunk is a helyszínről. Igazán kiváló és bátor motorosok állnak itt rajthoz, de nem is árt, ha nem rajzol a sportszelet, amikor éppen kőfalak mellett döngetnek el 300 km/h körüli tempóval.