Ahogy arról korábban is írtunk, a Top Gun 2-ben sem maradunk csúcs kategóriás motor nélkül. Egy újabb videóból megerősítést nyert, hogy a GPZ900 után ismét Kawaskin fog száguldani Maverick, - akit Tom Cruise alakít - mégpedig egy H2-n, de abból sem a fapadoson.
Még be sem indult az átigazolási szezon, az LCR Honda már be is jelentette, hogy 2019-re is megállapodtak a japán versenyzővel, Takaaki Nakagamival, aki náluk folytatja a következő szezonban is. Bár az LCR költségvetése sokáig csak egy versenyzőt, Cal Crutchlow-t engedte meg, amióta felbukkant Nakagami fő támogatója a színen, az Idemitsu olajvállalat, azóta ez már nem probléma. Nakagami egyébként a mezőny egyetlen japán pilótája.
A Ducati Panigale V4 R (vagy V4 RS, mindkét név esélyes) nem lesz az utcakép szerves része, de attól még elképesztően várjuk: ez lesz a V4-es Panigale homológ versenygép-alapja. A szerencsések pedig láthatták bemutató előtt a Brit Superbike Bajnokság Brands Hatch-i futamán, ahol a Ducati MotoGP tesztpilótája, Michele Pirro kergette meg.
A Ducati bánatára nem eladási rekord, csupán az indiai F1 pálya leggyorsabb körét futották meg sorozat gyártású motorkerékpár kategóriában.
A Glasgow-i Triumph kereskedő valószínűleg ugyanazt érezte a Triumph Bobberen, mint mi a Bonneville Speedmasteren: nem rossz, nem rossz, de ez a 76 lóerő nem repeszti meg a májat. Úgyhogy a nyugis, 1200-as kéthengeresre ráakasztottak egy kompresszort, amitől 135 lóerős lett, a legnagyobb nyomatéka pedig 106-ról 122 Nm-re nőtt.
A tavaly még a Yamaha uralta az SSP300 világbajnokságot, idén viszont a négyszázasra hizlalt Kawasaki Ninja lett a legjobb versenyalap. Bár adta volna magát, hogy a Yamaha is felfúrja a kéthengeresét, megtartották a 321 köbcentis blokkot, és az acélcső vázhoz sem nyúltak, viszont lényegében minden másba belenyúltak.
A Ducati leleplezte a legújabb modelljét, a Multistrada 1260 Endurót. Ahogyan a név is jelzi, az újdonság lényege, hogy a terepes Multi is megkapja az XDiavelben bemutatott, változó szelepvezérléses DVT1262 blokkot, mely 156 lóerőt és 127 Nm-t tud leadni, ha arról van szó - ha pedig nem kell szélső értékeket mutatnia, akkor sincs stressz, a forgatónyomaték 85%-át már 3500-as fordulattól tudja.
A Kawasaki Las Vegasban leplezte le tegnap az új Ninja ZX-6R-t. Mondjuk az új szót érdemes fenntartásokkal kezelni, hiszen a már kifutott 636-os Ninját reszelték be Euro4-nek megfelelőnek, illetve tettek rá új idomszettet, mely leginkább a Ninja 400-ra emlékeztet. A hatkilós Ninja egyébként csak az európai piacról tűnt el az elmúlt években, a világ többi részén megtartották a kínálatban.
Miközben a motoros világ a kölni Intermotra figyelt, a Honda európai részlege a párhuzamosan futó párizsi kiállításon mutatta be a Neo Café sorozat legújabb tanulmányát, melynek a CB650F adta az alapját.
A Peugeot a múlt héten Párizsban mutatta be a P2X tanulmányt, amelyből kapásból két változatot készített, egy 125 köbcentis roadstert és egy 300-as café racert. Közös bennük a neo classicus stílus, melyről mostanában óhatatlanul a Honda CB125R juthat eszünkbe.
Láttunk már protektoringet, protektornadrágot, a múlt héten az Intermoton pedig bemutatták az első protektoroverált - ugyanis az ilyen kiállításokra nem csak a motorgyártók teszik oda magukat, hanem a kiegészítősök is.
A motorkerékpár iparnak mindig vannak slágerei, hol a végsebesség, hol az elektronika - most itt tartunk éppen -, és úgy tűnik, megvan a következő topik, ami tematizálja a gyártók fejlesztési csapásirányát: az aerodinamika. A MotoGP-ből indult, megjárta a Kawasaki H2R-t, a beköszönni készül a Superbike-ba és mindjárt itt az utcai eljövetele is az aerodinamikai elemeknek. És máris itt vannak az első korán ébredőknek az utólag felszerelhető szárnyak.
Egy időben összecsukott sportmotorokból készültek pucér streetfighterek, most pedig mintha megfordult volna a világ, egy cég pucér streetfightereket öltöztet fel, és készít belőlük pályamotort. A Krämer Motorcycles versenymotorokat épít, és van némi gyakorlatuk a KTM-ek átalakításában is (itt van például a HKR Evo 2, a 81 lóerős és 125 kilós pályamotor), a napokban pedig bemutatták a legújabb versenymotorjukat, melynek a KTM 790 Duke adja az alapját.
A brit superbike bajnokságban versenyző Dan Linfoot csodával határos módon sérülés nélkül megúszott egy szörnyű balesetet, melyet a hétvégén Assenben szenvedett. Még az első körben, a sikánban hátulról ráfutott Leon Haslamra és elesett, a mögötte érkező Glenn Irwin pedig áthajtott rajta, míg Tommy Bridewell a motorját kapta el a Firebladjével, ami nomen est omen kigyulladt.
Ha hirtelen kéne mondanom egy típust, amit nem kíván sportosítás, akkor első körben mondanám a Moto Guzzi V9 Bobbert. A Guzzinál viszont mernek szembemenni a racionalitással és elkészítették a Moto Guzzi V9 Sportot.
A három éve a sír széléről visszahozott Horex tegnap mutatta be Kölnben a VR6-os modelljének legújabb verzióját, és egyben jelezték, hogy jövőre erőteljesen megjelennek a különleges motorok legerősebb piacán, az Egyesült Királyságban.
A Triumph óvatosan frissítette a 900-as Street Twin sorozatot, a legfontosabb változtatások a blokkot érintik, például találtak még benne 10 lóerőt, vagyis 54-ről 64 LE-re húzták fel, ami testvérek között is majdnem 20%-os teljesítménynövekedés. Hogy ezt kiadja, könnyebb főtengelyt és kiegyensúlyozótengelyt terveztek hozzá, és a tiltást is kitolták 500/perccel, így most 7500-as fordulatnál van vége a játéknak. Továbbá a szervizintervallumot 16 ezer kilométerre növelték.
Legutoljára tavaly frissítettek a KTM 1290 Super Duke R-en, de a kölni Intermoton már most bemutatták a továbbfejlesztett, 2019-es modellt. A mostani frissítéssel a 2020 januárjában életbe lépő Euro5-ös emissziós előírásnak mennek elébe, ami a mostanihoz képest körülbelül 30%-kal kevesebb kibocsátást vár el. Ezt pedig az aktuális blokkal csak jelentős teljesítményveszteséggel tudták volna elérni.
A Suzuki 2019-re óvatosan frissíti a GSX-R1000-t és a GSX-R1000R-t. Az R-es modellnél állítható lesz a lengővilla tengelyének a pozíciója, ami az utcai motorosok számára értelmezhetetlen apróság, de még a hobbi pályázók sem tudnak majd nagyon mit kezdeni vele, de a profi versenycsapatok számára új távlatok nyílnak a motor személyre szabását illetően. Ezen felül új, fémfonatos fékcsöveket is kap az R modell.
Az Aprilia Tuono V4 1100 Factory hivatalosan is a legállatabb hyper-naked, ugyanis 2019-re az amúgy is vaddisznó szörnyeteget tisztességesen tovább extrázták. Teljesítmény alapján nem járna neki a legállatabb cím, mert a KTM 1290 Super Duke R szintén 175 LE, de a többséget azért üti (az S 1000 R és az MT-10SP szerényen csak 160 lóerősek).
A Mint egy falat kenyér rovatunk ismét jelentkezik: bemutatták a Kawasaki Ninja H2 frissített változatát, mely már 228 lóerőt tud, vagyis 28-cal többet, mint az aktuális modell, miközben még kezesebb lesz az erőleadása. Az utóbbit a H2 SX fojtószelepének köszönhetjük.
A Katana-történelem 1981-ben indult a GSX1100 Katanával, amely akkor a formáival annyira volt valószerű, mint a Hősök terén leszálló Millennium Falcon. 111 lóerős teljesítményével és a 240 km/h körüli végsebességével, a merész orrával és az oldalsó burkolatokat mellőző formatervével azonnal vágyott tárgy lett - amúgy azt a formát eredetileg egy MV Agustának szánták...
A kölni Intermot kiállításon mutatkozik be az Indian FTR1200, a Scout flat-trackesített verziója, melynek a formai megoldásait az FTR750 versenymotorról mintázták, és ezzel ez lett az első, nem-cruiser Indian.
A Yamaha tisztességes modellfrissítést jelentett be 2019-re, amelynek első lépéseként bevezettek egy új színt, melyet az MT-125-től az MT-10-ig az összes MT-modell megkap, kivéve az SP változatokat. Az Ice Fluonak keresztelt kombináció halványszürke idomokhoz piros kerekeket és fekete blokkot, vázat, villákat és lámpaidomot kap.
A Moto Guzzi mindenkit beelőzve kiszivárogtatta a V85 TT-t, a tavaly óta feszülten várt retró túraenduróját, és azt is megtudtuk, hogy a nevében a TT nem a Tourist Trophy-ra utal, hanem a Tutto Terreno (minden terep).