A Cycle World magazin írta meg a Project 156 történetét. Nem régi sztorit poroltak le, hanem egy igen frisset, szinte még ki sem hűlt a Victory 1300 köbcentis, folyadékhűtésű V2-es prototípus blokkja, ami a történet középpontjában áll.
Sport és Túra csomagot is kínál a 899 Panigalékhoz a Ducati. Eget rengető újításokra és igazán forradalmi extrákra persze nem kell gondolni, de egyik-másik kiegészítő egész hasznos tud lenni.
Óvatos frissítésen esik át a 2016-os modellévre a Kawasaki Z1000SX. Az újítások elsősorban a felszereltséget érintik - a szériatartozék ABS mellett egy új kuplung teszi könnyebbé és biztonságosabbá a vezetését.
45 évesen visszavonul legendás terepmotoros és stunt rider, Chris Pfeiffer. Húsz év során 94 országban lépett fel, letette a névjegyét a triálban és az extrém enduróban is. 15 évesen már junior triálbajnok volt, tizenegy évvel később pedig a legjobb endurósok között tartották számon. Összesen négyszer nyerte meg a Erzberg Rodeót - a versenyt, amit idén 1500 indulóból öten tudtak teljesíteni.
Nem ez lesz az első alkalom, hogy a BMW együttműködik a kínai Loncinnal. Korábban a G 650 X készült náluk, és úgy tűnik, annyira jól sikerült akkor az együttműködés, hogy most ismét nekifutnának.
Az Erzberg Rodeo kétségkívül a világ legdurvább motorversenyei közé tartozik, az egynapos megmérettetések között pedig talán egyedülállónak is mondhatjuk. A versenyzőknek igen kemény terepet kell leküzdeniük, nem is véletlen, hogy általában meglehetősen alacsony arányban érnek célba. Idén ez fokozottan igaz volt.
A nyaralások lassan véget érnek, kezdődik az iskola, szép csendben beköszönt az ősz. Bár a nyárnak mindjárt vége, a motoros szezon azonban még javában tart, így érdemes kihasználni a Shox nagy nyári kiárusításának akcióit. Ha eddig még húztátok a lerongyolódott cuccok cseréjét, akkor most itt a kiváló alkalom, hiszen szokás szerint igen jó holmikat kínálnak kedvezményesen.
A KTM-nél is érezhették, hogy akad némi rés a 690 Duke és a 1290 Super Duke R között - a mesteri modellpaletta-építés koronázatlan királyának számító Honda például három modellt is be tudna ékelni a kettő közé, a piac teljes lefedését kevésbé komolyan vevő KTM viszont csak egy hézagkitöltő modellt tervez.
A Ducati felől érkező pletykákkal már jogosan van tele mindenkinek a töke: menetrendszerűen érkeznek, többnyire ciklikusan ugyanazok, mindig egy titkos gyári forrás áll a háttérben, hivatalosan mindig cáfolnak, aztán nem lesz belőle semmi. Ilyen rendszeresen előkapott gumicsont a Ducati robogó és a négy henger.
A Harley-Davidson kevesebb mint két éve mutatta be legkisebb modelljeit, a Street 500-at és 750-et. Ezek aztán egészen népszerűek is lettek, az ötszázas például Ausztráliában is sokat dobott az eladásokon 2015 első felében. Most viszont vizsgálódott az NHTSA (lényegében az amerikai közlekedési hatóság), és problémát is talált.
Az idei Dakar befutója után néhány hónappal már el is készült a 2016-os verseny útvonala, amelyet áprilisban hoztak nyilvánosságra. Míg legutóbb a táv egy részét Chilében teljesítették a versenyzők, addig jövőre már egészen biztosan nem érintik az országot. Ott ugyanis esőzések és áradások okoztak problémát, a károk helyreállítása pedig kétségtelenül fontosabb, minthogy a Dakarra költsenek.
Az MT-03 évekkel ezelőtt egészen kellemes darabja volt a Yamaha kínálatának. A modellt akkor még az XT660 nagyköbcentis egyhengeresével szerelték, így a városi szlalomozás mellett a szerpentinre tévedve sem jött teljesen zavarba. Idén viszont a japánok úgy döntöttek, teljesen más technikával támasztják fel a típust.
Nem mindennapi motorkerékpár-gyűjtemény elárverezésére készül a Bonhams aukciósház. Összesen hatvan igen ritka amerikai klasszikus keres új gazdát az októberi liciten – egy-egy gép önmagában is megér több tízmillió forintot.
Bejelentette a 2016-os évre szánt modellcsaládját a Harley-Davidson. Az amerikai gyártó nemcsak stílusban, hanem teljesítményben is változtat. Történetük legerőteljesebb cruisercsaládját ígérik.
Közel tizenötezer motorkerékpárt érintő visszahívást rendelt el az amerikai közlekedési hatóság. Az akció a 2013 és 2015 között gyártott CBR500R és CB500F modelleket érinti az Egyesült Államokban. A CB500X-re nem vonatkozik.
A Mahindra bő öt évvel ezelőtt jelezte először szándékát: harcba száll az indiai motorpiacon, és nem ijed meg olyan tradicionális gyártóktól sem, mint a japán Honda. Terveik már csak azért is komolynak tűntek, mert néhány hónappal később rögtön bemutatták a Mojo koncepciót.
Az idei év végével beszünteti tevékenységét a Marzocchi. Az 1949-ben alapított olasz manufaktúra az évek során számos nagy motorgyártó beszállítójává nőtte ki magát, egy ideje azonban már veszteségesek voltak. Áprilisban már bejelentették, hogy hamarosan leállnak a gyártással, akkor azonban még halvány esély mutatkozott az életben maradásra.
A Confederate-nél nem viccelnek, ha motorkerékpárokról van szó. A maga nemében Wraith B120-asuk is páratlan volt, de a P120 Fighter, különösen Black Flag kiadásban szintén keményen odavágott. Most egy újabb Fighterrel sokkolnak.
Amikor a Yamaha tavaly bemutatta csúcs-sportgépét, az R1-et, akkor arról is szó volt, hogy az alapkivitelen kívül további változatok jönnek majd. Az R1M valóban meg is érkezett, most pedig - hosszú idő után - felbukkant az R1S elnevezés, amely talán csak az Egyesült Államokban lesz ismert.
Most, hogy az elmúlt napokban komoly gondokat okozott a városban lehullott csapadék, sokan el sem mertek indulni járműveikkel, míg a világ egy nem is annyira távoli részén a fővárosi vízmosások átlagos akadálynak számítanak. Az alábbi videón például orosz motorosok olyan patakon (folyón?) kelnek át oldalkocsis Uraljaikkal, amikre nálunk horgászengedélyt értékesítenének.
Egy hónapja mi is megírtuk, hogy ellopták a Brammo főhadiszállásáról a Victory versenymotorját, amivel a Man TT-n is indultak. Szerencsére a elég gyorsan előkerült, és a megtört idomokon és a hiányzó hátsó keréken kívül nem történt komolyabb baja.
Első, teljesen saját tulajdonú külföldi leányvállalatát hozza létre a Royal Enfield. A brit eredetű, de ma már inkább indiaiként ismert márka vezetői úgy döntöttek, az Egyesült Államokban terjeszkednek.
Kevesen gondolnák, hogy egy brit anyuka a leggyorsabb motoros nő. Becci Ellis hobbija a sebesség, amihez egy turbósított Suzuki Hayabusát használ. A hétvégén viszont nem adta ki.
Akinek már borította fel autó a leparkolt motorját, azt tudja értékelni ezt az eszközt. Amikor az oldalán fekvő motorhoz érünk vissza, akkor beüt az érzés, hogy még a kár is megérné, ha tetten érhettük volna az elkövetőt. Pedig nagyjából húszezer lenne a megelőzés - legalábbis akkor, ha tényleg gyártásba kerülne a projekt, amire éppen Kickstarteren kalapolnak a tervezők.
A BMW elég messzire jutott a karbonszálas karosszériák technológiájában, jelenleg kizárólag ők tudják gépesítve sorozatgyártani, mindenhol máshol ez rengeteg kézi munkát igényel. Kicsit Móricka módon összefoglalva a lényeget, ez úgy néz ki, hogy egy nagy, zokniszerű zsákba húzzák bele a karbonszálat, úgy tartják formában, és aztán injektálják hozzá a műgyantát. A megoldást egyébként nem a BMW fejlesztette ki, ők csak felfedezték és megvásárolták a szabadalmat birtokló vállalkozást.