A BMW az őszi kiállításokra kilenc, azaz 9 új modellt ígért be, a háromnegyedtucat újdonság bő fele minden bizonnyal az új, változó szelepvezérlésű bokszer-család lesz, vagyis a GS, a GS Adventure, az RT, az R és az RS, lesz új S 1000 RR is, és lesz egy teljesen új sportmotor is, a Supersport300-ba illő BMW G310RR.
A Honda duplakuplungos DCT váltója jelenleg a legfejlettebb motorkerékpárváltó a piacon. A szerkezet lényege, hogy a páros és páratlan fokozatok külön kuplungot kapnak, tehát a következő fokozat már be van készítve, és ahogyan old az egyik, azonnal zár a másik, így nagyon finom és mégis villámgyors kapcsolás érhető el.
Egy tökéletesen semmitmondó teasert mutatott be a Suzuki, amiben egy kardot kovácsolnak - érted, kard -> katana. Pláne, hogy tudjuk, már le is védették a nevet.
Jövőre jön az új BMW S 1000 RR, és az első megtekintésre már nem is kell sokat várni, hiszen valamelyik nagy őszi kiállításon leleplezik. A bajorok szerényen csak annyit nyilatkoztak előre, hogy az új RR ugyanakkora paradigmaváltás lesz a literes sportmotorok világában, mint amekkorát az első robbant még 2009-ben.
Az amerikai motorgyártó bejelentette, hogy a befektetői pénzek végéhez értek, ezért bezárják a márkát. A rossz hír váratlanul érkezett, ugyanis a Motus már javában a kereskedői hálózat építésénél tartott, valamint éppen a második modelljük bemutatására készültek.
A Kawasaki ZX-10R zseniális sportmotor, az elmúlt években uralja a Superbike VB-t, 2019-re pedig nagyon komolyan megújítják. A frissítés legfontosabb eleme az új hengerfej, melyben egy új himbás szelepmozgatást alkalmaznak, és sikerült 20 százalékkal csökkenteniük a szelepek tömegét - ezzel és a kompaktabb égéstérrel pedig magasabb fordulatszámot érhettek el.
A Honda Neo Wing tanulmányról nehéz volt megmondani, hogy egy háromkerekű Hondát készít elő, vagy egy hibrid Gold Winget - vagy mindkettőt, mindenesetre most újabb szabadalmi rajzok kerültek elő a Honda kétkerekű első futóművéről, ami előrevetíti, hogy egyszer talán szériagyártásba engednének egy ilyen járművet. Először 2015-ben bukkant fel hasonló konstrukció, akkor még a NC750 blokkjával.
A 2019-es Indian Chiel, Springfield és Roadmaster modellek egy meglepő technikai újítással érkeznek: képesek lesznek lekapcsolni a Thunder Stroke fantázianevű V2-es hátsó hengerét. Ilyesmi megoldás régóta létezik az autók világában emissziócsökkentés céljával, sőt, a Superbike VB történelmében is volt hasonló próbálkozás (igaz, ott egészen más volt az ok, a lassú kanyarokban részterhelésen mutatkozó stabilitás miatt), az Indiannál viszont a komfortot szeretnék ezzel javítani.
Miután Matt Chambers úgy döntött, hogy szakít a belső égésű motorokkal és a Confederate-et átnevezte Curtiss Motorcycles-re, a V2-eseket pedig villanymotorra cserélte, a Confederate márkanevet az Ernest Lee befektetési alap vásárolta meg, akik a megmaradt Confederate modellek kiárusítása mellett folytatják a fejlesztést is. Az első, új érás modelljüket, a G3 Fightert már leleplezték, és most a honlapjukra kiraktak egy újabb modellt, melyet egyelőre csak 2020 Wraith-nek hívnak.
Amióta az MV Agusta bejelentette, hogy visszatér a gyorsasági világbajnokságra, mégpedig a Moto2 kategóriában, azóta megy a találgatás, hogy ki lesz a versenyzőjük. A gyári csapat egyik pilótája már biztosan megvan: Romano Fenatit igazolták le az MV Agusta F2-re (az F2 egyébként nem túl szerencsés névválasztás, hiszen logikailag nem adja ki: az F4 a négyhengeres sportmotorjuk, az F3 a három hengeres sportmotorjuk, de az F2-es Moto2-es versenygép három hengeres, szóval ha van is rá magyarázat, nem illeszkedik a sorba).
Honda egyre kevésbé csinál titkot abból, hogy 2019-ben bemutatnak egy új CBR600RR-t, amely várhatóan egy erős facelift lesz csak, hasonlóan az aktuális CBR1000RR-hez. Új forma, némi súlycsökkentés, új elektronikák, átfésült futómű, de az alapokon legfeljebb csak csiszolnak.
Szeptemberben történelmi forduló következik a Vespánál: beindítják a villanyrobogójuk, a Vespa Elettrica gyártását. Az E-Vespa formaterve nem hoz újat, maradnak a klasszikus vonalaknál, az önhordó karosszériánál és az egykarú első futóműnél, meghajtásról viszont egy 4 kW-os csúcsteljesítményű, 2 kW-os névleges teljesítményű villanymotor gondoskodik, mellyel akár 95 kilométer is megtehető egy feltöltéssel.
A Curtiss Motorcycles - a Confederate utódja - méregdrága, art deco elektromos motorokat gyárt, még ha az első modelljük, a Warhawk egy V2-es benzines volt, de a következő típusuk, a Zeus már villanyos - és most beharangozták a harmadikat, ami végre az a merész őrület, amit az első pillanatoktól vártunk. A Hera egy full elektromos motor, mely az 1907-ben gyártott Curtiss V8 előtti tisztelgés. Még egyszer: V8-at imitálnak villanymotorral.
Alfredo Juarez, a NASA egyik mérnöke nyerte a Indian által meghirdetett Scout Bobber átépítő versenyének fődíját, miután három fordulón is továbbjutott. Több mint száz, amatőr építő indult, a zsűriben pedig olyan nevek voltak, mint Roland Sands és Satya Kraus, a fődíj pedig 10 ezer dollár volt.
Kiszivárgott képek alapján várható, hogy a Yamaha 2019-re alaposan átdolgozza az YZF-R3-at. A Kawasaki Ninja 400 bemutatása előtt a Supersport300 kategóriát a Yamahák uralták a versenypályán, ám a Kawa nagyobb köbcentivel idén befogta őket. Emiatt logikus lenne, hogy a Yamaha utánuk menne az R3-mal (esetleg átneveznék R4-nek?), de egyelőre nincs információ arról, hogy érdemben módosítanák a 321 köbcentis kéthengerest.
A jövőre érkező új Ducati Hypermotard 939 főleg formai szempontból lesz új, vagy ha úgy tetszik, újra a régi: bizonyos részleteket illetően visszatérnek a Pierre Terblanche által tervezett Hypermotard 1100-hoz, például ismét térhálós lesz a segédváz és a újra az ülés alá húzott két kipufogódobon keresztül dörög ki.
Jövőre a BMW előáll az új GS-sel, amelynek a legfontosabb újítása az új blokk lesz. Az alapok az aktuális modellből jönnek, de növelnek a lökettérfogaton, 1170 köbcentiről 1254-re húzzák fel, és 11 lóerővel lesz erősebb, vagyis 134 lóerős lesz.
Miután a KTM és a BMW lapátolja a pénzt a kisköbcentis modellekkel, a pletykák szerint a Ducati is elkezdett potenciális indiai partnerekkel tárgyalni, mégpedig a Heroval. A Ducati kínálatában jelenleg a 400 köbcentis Scrambler Sixty a legkisebb, de úgy tűnik, nagyobb volumenben mennének rá a 300 köbcenti körüli modellekre.
A Triumph ráállt arra, hogy az ütős újdonságokat nem valamelyik szalonon mutatja be, hanem külön időpontban a saját főhadiszállásukon. Ennek megfelelően az 1200 Scramblert a kölni INTERMOT és a milánói EICMA közötti hetekben leplezik le, egészen pontosan október 24-én.
A Honda CBR1000RR már a bemutatón sem volt teljes újdonság, és ugyan jelentős fejlesztéseken ment át, bizonyos szempontból elmaradt a konkurensektől, teljesítményben például egészen biztosan, 190 lóerős volt, miközben a többiek már simán 200 körül jártak. A mérnökök ezért tovább dolgoztak rajta, az eredményt pedig ősszel be is mutatják.
A Kawasaki H2 a jelenleg az egyik legdurvább szériamotor, és 2019-re kicsit hergelnek is rajta, az aktuális 200 lóerős teljesítményt 228 lóra növelik, miközben továbbra is megfelel az Euro4 előírásainak. A plusz lóerőket egyébként a H2 SX fejlesztése közben találták, csak a sport-túra modell karakteréhez nem találták megfelelőnek a kihegyezett csúcsteljesítményt.
Emlékszel még a Honda RC211V-re, a versenygépre, ami a kétütemű korszak végén váltotta a MotoGP-ben az NSR500-at? 2002-ben volt az első versenye, és 2006-ig három világbajnoki címet gyűjtött. A különlegessége a V5-ös blokk volt, amelyhez hasonló azóta sem készült - most viszont a MotoMondial (nem összekeverendő az FB Mondiallal!) bejelentette, hogy hasonló hengerelrendezéssel készítenek sportmotort.
A World Ducati Week a Ducati legnagyobb rendezvénye, és a nagy újdonságokat sokszor itt mutogatják meg először - emlékezzünk vissza, hogy a WDW-n mutatták meg először a Scramblert, és ott harangozták be annak idején a Super Sportot is. Idén pedig a Project 1309 néven futó újdonságot turnéztatták meg, amely egy új Diavelt takar.
A Harley az elmúlt napokban nem csak a Pan America nevű túraenduró-tanulmánnyal okozott meglepetést a rajongóknak, hanem egy streetfighter és egy powercruiser koncepciót is bemutattak. Az újdonsághullámról a H-D vezérigazgatója, Matt Levatich azt mondta, hogy a következő tíz évben 100 új modellt készülnek bemutatni.
A Harley-Davidson eddig nem nagyon űzte a túraenduró műfajt, egyetlen hozzájuk köthető hasonló felépítésű modell a Buell Ulysses volt, most viszont egy igen bátor tanulmánnyal álltak elő.