A Triumph már dörzsölte a tenyerét, hiszen nagyon úgy nézett ki, hogy javítanak a motoros szárazföldi sebességrekordon. Két darab, turbófeltöltővel megfújt 2,3 literes Triumph Rocket III blokkal hajtott szénszálas kasztnival tervezték a 640 km/h elérését, a kormányt pedig a Man TT-s sztár, Guy Martin fogta volna. Azonban homokszem került a gépezetbe: két hete Martin az Ulster GP-n rommá törte magát, tört például a szegycsontja és néhány csigolyája is.
Ismerik a képzőművészeti remekekre specializálódott tolvajok klasszikus dilemmáját? Miszerint ha sikerül meglovasítani egy különleges képet, akkor azzal aztán mi lesz? Mert Vaterára nem lehet feltenni, mutogatni sem lesz kinek, ráadásul tovább passzolni sem triviális, hiszen köztudott lesz, hogy a Tiziano Kendős nő stílusos café raceren nagyméretű olajfestményét a Louvre-ból lopták.
A képre pillantva könnyű rávágni, hogy ez egy Honda Gold Wing. Ám alaposabban megnézve az alacsony felbontású képeket, egyől gyanús lesz valami. Oké, a lámpáról kapásból a Triumph Sprint ST jut eszembe, az a kiadás, aminél az ülés alá húzták a három kipufogóvéget. De a többi részlet sem stimmel. Nem véletlenül: ez nem egy Honda Goldwing.
Lassan olvassák, hogy ne csússzon hiba az értelmezésbe: Marc Márquez megszerezte a Hondának a 700. (betűvel: hét, azaz hetes századik!) MotoGP futamgyőzelmét. Amikor Honda csapata megérkezett Indianapolisba a 2015-ös GP 10. fordulójára, még csak 698-nál tartottak, vagyis a jubileumhoz szükség volt a Moto3-ban versenyző, 18 éves belga Livio Loi teljesítményére, és csak utána jött Márquez a királykategóriában, és három körrel a vége előtt beállt az élre.
Lengyelországban, Gdanskban vette fel egy fedélzeti kamera a bevetésre siető rendőrt, aki útkereszteződésen áthaladva szépen egykerékre vételezi a Honda CBF1000 típusú szolgálati járművét, majd kitartott gázzal továbbhaladást kezdeményez. Reméljük sikerült a gyanúsítottat eljárás alá vonnia.
A Norton nemrég négymillió font támogatást kapott a brit kormánytól, amit egy új gyáregységre költenek. Ezzel egyfelől új munkahelyeket teremtenek, másrészt megágyaztak egy teljesen új modellnek.
A mindig jól tájékozott japán Young Machine magazin szerint fej-fej mellett halad a Suzuki és a Kawasaki 250-es túraendurójának a fejlesztése - az utóbbit Versys 250 néven emlegetik, míg a Suzukit jobb híján Strom 250-nek hiszen egészen biztosan nem V2-es motor fogja hajtani.
Végre egy olyan fotó került fel az internetre a Royal Enfield készülő túraendurójáról, amelyen minden eddiginél jobban látható, milyen is lesz a márka évtizedek óta legfontosabbnak számító modellje.
Még meleg a kalapács, amivel amivel leütötték az árverésen az Erik Buell Racinget. 2,25 millió dollárért kelt el a csődbe ment motorgyár, vagyis tizedéért annak, amennyiért 2013-ban az indiai Hero 49%-os tulajdonrészt vásárolt benne.
Az angol Superbike magazin lebegtette meg a hírt, miszerint az MV Agusta F4 675-ből és F3 800-ból készülni fog RC kivitel. Az RC ebben az esetben nem távirányítású kisautót jelent, hanem a Reparto Corse (versenyrészleg) rövidítése. Hogy ez a két betű a két olasz szón kívül mit jelenthet még, azt már bemutatták a Superbike világbajnokságra készített homologizációs F4 RC-n: átdolgozott, még erősebb blokk, tökéletes fékek, lézerprecíz Öhlins futómű és rengeteg karbon, titán és magnézium alkatrész a súlycsökkentés miatt.
A Yamaha ismét egy hosszú beetető kampányba kezdett, aminek első része az alábbi videó. Konkrétumot alig látunk, főleg sivatagi veretésre utaló képeket mutatnak. Elsőre egy valódi túraendurónak épített MT-09-re is következtethetnénk a részletekből - ilyen a három hengeres motor és a bütykös gumi, de néhány elejtett részlet alapján egészen biztosan nem erről van szó.
Soha akkora távot nem tettek még meg elektromos motorkerékpárral, mint amennyit Thomas Tomczyk motorozott az elmúlt hetekben. Ő ugyanis Zero S gépe nyergében ülve 12 644 kilométert motorozott, míg az Egyesült Államokból elért a kolumbiai Honda városába.
A brit superbike bajnokságot jelenleg a Milwaukee Yamaha pilótája, Josh Brooke vezeti egy új R1-gyel. A hétvégi, thruxtoni futamot is behúzta, majd egy kis burnouttal ünnepelte a sikert. Elég jól is nézett ki a stílusos levezetés, hatalmas füstfelhő tört fel a hátsó kerékből, de ennyi még kevés lenne egy hírhez. Viszont pár másodperccel később valamit elkottázott, és már a motor mellett hempergett. Ezzel már egy csapásra az internet kedvence lett.
Meglepő eladási adatokat produkált a Harley-Davidson Ausztráliában az idei év első hat hónapjában. Megelőzték ugyanis a Hondát, ami azért az Egyesült Államokon kívül elég komoly meglepetésnek számít.
A nagy túramotorok mezőnyében szinte öldöklő a küzdelem a neves gyártók között, egymást érik az újdonságok. Elég csak a kategória királyának számító BMW R 1200 GS-re, vagy éppen a KTM Adventure modelljeire gondolni. Sőt, a Honda is beszállt a maga módján, bár a puszta számokat tekintve az új Africa Twin kicsit kilóg a sorból.
A belga Mash Motors nem high-techben utazik - távol keletről beszerzett főegységekből építik járműveiket, amikért nem a műszaki tökéletességük, hanem az ízlésesen retró megjelenésük miatt szokás lelkesedni. Emiatt bőven kiérdemlik a Totalbike háztáji dizájndíját, a Gusztosos Retró Csemege plecsnit. Különösen a legújabb modelljük, a Von Dutch, amiből mindössze 200 darab fog készülni.
Már volt róla szó korábban, hogy a terepmotorjairól híres spanyol GasGas pénzügyi nehézségekkel küzd, akár még a cég felszámolására is sor kerülhet. Nem is meglepő, hogy a KTM is a környéken ólálkodik, hiszen így egy kis szerencsével újabb konkurenst olvaszthat magába.
Elég nagy királyság, ha az ember megveszi a zsír új motort a szalonból. A királyságból viszont jócskán visszavesz, ha másnap ellopják. Nálunk azért jellemzően ott lehet hagyni a motort az utcán, még a gázos környékeken sem kel automatikusan lába mindennek. Lopnak el motort, persze, de nem azon lepődünk meg, hogy jé, még mindig megvan a gép, hanem ha mégsincs ott, ahol letettük.
Több, mint 45 ezer motort hív vissza a Honda az indítórelé hibája miatt. Az akció a 2013 és 2015 között gyártott CB500, CBR500, CRF250L, CBR650, CTX700, NSS300, VT750, CT1300, CB300F, CBR300F, CBR600 és NC700 modelleket érinti.
A Luc1 Motorsport a francia szupermotó-bajnokság egyik legerősebb csapata, folyamatosan húzzák be a győzelmeket, a 450-es mezőnyben zúzó Sylvain Bidart pedig évek óta szállítja a bajnoki címet. Marketingben is jók, elég penge tempójú filmeket készítenek, amiket mindenki szépre nyitott lélek szívesen bámul. Elég mondjuk ezt megnézni, hogy egyértelmű legyen, a supermoto nem a puhányok sportja.
Ahogy azt már korábban megírtuk, az Erik Buell Racing ismét nagy bajba került, a helyzet pedig odáig fajult, hogy a becsődölt vállalat maradványait kiírták árverésre. Most pedig már vevő is van egyes szellemi és kézzelfogható termékekre: a Hero.
Tajvanon, a világ egyik legsűrűbben lakott szigetén a flip-flop papucsos menekülő a legdurvább cselekkel próbálkozik, hogy lerázza a rendőrt. Bemegy a szembejövő autók közé, találomra elvállal beláthatatlan kanyarokat, a járdán forgolódik, egészen addig, míg egy jobbról érkező autó le nem zárja az üldözést.
Amikor a Victory-t is birtokló Polaris vaskosan bevásárolta magát az elektromos motorokban utazó Brammoba, már lehetett sejteni hogy mi következik: a nagy és tőkeerős motorgyártó így akar hozzájutni az elektromos hajtáslánchoz és a mögötte álló knowhow-hoz.
Okozott némi meglepetést, amikor a címvédő MuSASHi RT HARC Pro csapata az idei suzukai nyolcórás verseny előtt bejelentette, Leon Haslam helyett a MotoGP egykori világbajnokát, az ausztrál Casey Stonert ülteti Hondája nyergébe.
Bár a Tesla egyelőre nem fogott motorkerékpár-gyártásba, Jans Slapins azonban eljátszott a gondolattal, és megtervezte saját Tesla kétkerekűjét. A Model M (M, mint motorkerékpár) illeszkedne is a márka hírnevéhez, de talán soha nem valósul meg.