Talán a Ducati Scrambler körüli hype miatt, talán másért, de már dolgoznak a német mérnökök a BMW R nineT scrambleresített változatán. A projektbe egyébként vélhetően bevonják-bevonták az amerikai motorépítő-császárt, Roland Sands-et is, aki korábban már épített Scramblert a nineT-ből, és amúgy is nagyon érzi ezt a vonalat, emlékezzünk vissza csak a dirt track Desmosedicire, ami szintén az ő műhelyéből gördült ki.
Két új Tiger 800 modellváltozatot leplezett le a Triumph, amikben a legnagyobb újítás a megnövelt teljesítményű generátor. Ez elsőre elég soványnak hangzik, de szükség is van a 650W-ra, hiszen ez látja el azokat az elektromos extrákat, amikkel vastagon megszórták az újdonságokat.
Az utóbbi időszakban több japán motorépítőt is megihlettek a BMW-k. Tavaly éppen a jubileumi R nineT köré szerveztek versenyt a távol-keleti országban, amelyen igen érdekes, színvonalas alkotások születtek. Most azonban továbbléptek, és belevágtak az Ignite Straight Six elnevezésű projektbe.
Nagy visszahívást jelentett be a Harley-Davidson az Egyesült Államokban. Az NHTSA – lényegében az amerikai közlekedési hatóság – vizsgálatai szerint ugyanis egyes modellek kuplung főhengerével lehet gond, amely azt eredményezheti, hogy a kuplung nem old rendesen. Elsősorban akkor állhat elő a probléma, ha valaki hosszabb ideig nem használja a gépet.
A Quadro egy 2011-ben alapított svájci cég, ami egy különleges fúzióban látta meg a jövőt: olyan robogót akartak gyártani, ami megadja a szabadság érzését és a műfaj praktikumát, de a kétkerekűeknél sokkal biztonságosabb. A 2006-ban bemutatott Piaggio MP3 mentén indultak, hiszen van háromkerekű modelljük, de már a cég nevének kiválasztásakor tudták, hogy tovább emelik a tétet, az igazi sláger a négy kerék lesz. Négy dönthető kerék.
Mit kezdenél egy döglött bálnával? Úgy, hogy a döglött bálna nem egy mozgásképtelen Mercedes S-osztályt jelent, hanem egy elpusztult tengeri emlőst? A san franciscoi East Bay Rats Motorcycle Club az igényes bandagraffiti mellett döntött.
John Bloor vagyona a becslések szerint 1,025 milliárd angol font, ami átszámítva nagyjából 430 milliárd forintnak felel meg, vagyis mindenét felszámolva akár meg is finanszírozhatna egy új négyes metrót. A világ szerencséjére viszont nem korrupcióval vastagon átszőtt városfejlesztésben utazik, hanem remek és szép motorokban: ő ugyanis a Triumph tulajdonosa.
Eszünk ágában sincs tagadni, hogy jelenlegi világunkban súlyos probléma a környezetszennyezés, aminek egy jelentős – de nem a legnagyobb hányadáért! – a közlekedés a felelős. A probléma megoldását sokan a tömegközlekedés felfuttatásában látják, de a világ legnagyobb részén a promóciós kampányok sugallataival szemben a menetrendszerű buszok se nem kényelmesek, se nem gazdaságosak, se nem környezetbarátak.
A napokban került fel az internetre az a videó, amelyen egy 2012-es, texasi üldözés végkifejlete látható. A 25 éves motoros kapott egy lövést, majd a rendőr nemes egyszerűséggel lerúgta a motorról.
Nemsokára elindul az Energica Ego elektromos sportmotor amerikai forgalmazása, ezzel együtt a modellt bevezető kampány is felpörgött. Az alábbi videóben különböző gyors villannyos, benzines, kettő- és négykerekű járművekkel vetik össze négyszáz méteren az Egot. Az eredmények leleplezése előtt mindenki kössön magában fogadásokat az alábbi futamokra, mi veri a 136 lóerős, de 195 Nm nyomatékú villanymotort?
A drift jó móka. Hosszasan lehet arról vitatkozni, hogy sportnak nevezzük-e, vagy sem, de egészen biztosan szórakoztató – ezt a Totalcar újratöltött Faluvégi Farolásán bárki megtapasztalhatja testközelből is. Na, persze nem feltétlenül úgy, ahogy azt az alábbi videóban láthatjuk.
A Marzocchi apró olasz manufaktúrának indult 1949-ben, és az azóta eltelt több mint 65 évben a motorkerékpár-ipar fontos beszállítóivá váltak. Az elmúlt években az MV Agustának, a Ducatinak, a BMW-nek és Bimotának szállítottak futóműveket, ezeknek a gyártóknak így sürgősen új partner után kell nézniük.
Ebben a szegmensben ritkaság az a fajta mértékletesség, amit a Moto Guzzi tanúsított az Audace (helyes kiejtés: audáce, audácse, nyelvészül leírva auˈdaːʧe, olaszul pedig bátrat jelent) tervezésénél. A custom műfajban gyakran megszalad a krómozók keze, az olaszok viszont elkerültek minden csillogást. És milyen jól tették!
A Husqvarna már a 2013-as milánói EICMA motorszalonon előrukkolt a 701-es típusjelzést viselő supermotóval, tavaly pedig ugyanott mutatták be a sorozatgyártásra érett változatot is. Mindez azt jelenti, hogy ez a gép lesz az első utcai Husky, mióta a KTM felügyelete alá került a svéd márka.
Az argentin futam warm up-ján a Moto3 kategóriában induló Romano Fenati minden olyan gesztust bemutatott, amitől egy motorversenyző ellenszenves lehet. Niklas Ajoval szólalkozott össze, és nem sikerült nagyvonalúan túllépnie a konfliktuson. A hölgyolvasóknak elárulom, hogy ez a fajta viselkedés szokatlan a versenypályákon, a férfi olvasóknak pedig úgy mondanám, hogy egy ekkora utolsó büdös tahót még nem láttam.
Most, hogy a világ vitathatatlanul legnézettebb autós műsorának forgatása a Clarkson-botrányt követően szünetel, jövője pedig kérdésessé vált, a műsorvezetőknek más elfoglaltságot kell találniuk. Nem mintha James May és Richard Hammond nagyon unatkozna, de most belekóstolnak az árverések világába is.
Hatalmas esőzések és áradások forgatták fel az elmúlt hónapokban Chilét, emiatt kishíján borultak a tervek: bá az övék az egyik legstabilabb gazdaság Dél-Amerikában, a több halálos áldozatot követelő természeti katasztrófák komoly csapást mértek az országra, így a jövőben inkább a károk helyreállítására kell költeniük, mintsem egy Dakar kaliberű versenyre.
Guy Martin a Man TT ünnepelt hőse, az egyik legtehetségesebb és legjobban ünnepelt versenyzője az utcai versenyeknek. Ezúttal viszont nem valamelyik tévéműsorával vagy sporteredményével került be a hírekbe, hanem egy autós gyorshajtással. Egy cikkben bevallotta, hogy a Man-sziget egyik apró falujában némileg átlépte a sebességhatárt: a 40 mérföldes (kb. 65 km/h) korlátozás alá eső zónában 288 km/h-val küldött megy egy Aston Martin Vanquish Carbont.
München környékén már egy éve suttognak arról, hogy készül egy K 1600 alapú bagger. Most megérkezett az első kémfotó, és a jármű eggyáltalán nem úgy néz ki, mint egy bagger.
Az R nineT sajátos helyet foglal el a BMW modellpalettáján. Minden bizonnyal soha nem lesz olyan népszerű, mint az R 1200 GS, de jubileumi típusként meg kellett adni a módját. Így nemcsak a bemutató volt nagy felhajtás, de a testreszabhatóság, mint vezérfonal köré egy komoly versenyt is szerveztek. Most pedig az elérhető alkatrészek száma bővül.
A Moto Guzzi nagyon erősen ráment a cruiser vonalra, a California 1400 Custom és Touring mellé egy harmadik változatot is terveznek. Nem mondhatjuk, hogy nem láttuk jönni, hiszen 2014 őszén a milánói motorkiállításon bemutatták az MGX-21 tanulmányt, ami ha csak nagy vonalakban is, de előrevetítette, mire készülnek.
Ismét bajba jutott az Erik Buell Racing. Az amerikai márka 2009-ben – akkor még Buell néven – lényegében megszűnt létezni, amikor a Harley-Davidsonnál már nem tartottak rá igényt. Erik Buellt azonban nem olyan fából faragták, hogy egyszerűen feladja, így 2013-ban kiharcolt egy együttműködést az egyik legnagyobb indiai motorgyártóval, a Heróval.
Nyugtalanító hírek érkeznek Olaszországból, Bergamo térségéből, amit egyébként endurós mennyországként is szoktak jellemezni. Úgy néz ki, arrafelé elég elterjedt gyakorlat az ösvényekre acélhuzalokat feszíteni, az arra lakók ugyanis ezzel akarják visszaszorítani a motorosokat. A megoldás 2007 óta legalább négy életet követelt.
Az MV Agusta már a 2013-as milánói EICMA motorszalonon bemutatta Turismo Veloce névre keresztelt luxus-túragépét, amely a Brutale, illetve az F3 800 kapcsán már jól ismert háromhengeres, nyolcszáz köbcentis blokk köré épült. Ezzel aztán a tavaly őszi kiállításon is hakniztak, most pedig végre a kereskedésekbe is eljut.
Keveseknek cseng ismerősen a Sarolea márka – Magyarországon nagyjából annyian ismerik, mint a Mátrát Belgiumban. Az ötven éve eltűnt belga legendát tavaly támasztotta fel egy lelkes csapat. Az akkor bemutatott SP7 jól ötvözte a múltat és a jelent, a némileg retró formához ugyanis villanymotort társítottak – akkor 174 lóerőt tudott, amivel hamar a legígéretesebb elektromos projektek közé került a frissen felélesztett márka.