A Comói-tó partján megrendezett Concorso d'Eleganza Villa d'Este igen stílusos rendezvény ahhoz, hogy a prémiummárkák ott mutassák be különleges újdonságaikat. Pontosan így gondolták ezt a BMW-nél is, amikor úgy döntöttek, leleplezik Concept 101 névre keresztelt luxus-motorkerékpárjukat.
Az elmúlt időszakban már nagyot zuhant a spanyol Gas Gas népszerűsége, azonban az elsősorban krosszmotorairól, enduróiról és triálgépeiről ismert gyártónál még bíztak abban, hogy sikerül visszafizetni a 30 millió euró körüli adósságokat, és egy új üzleti modell kialakításával gazdaságosabbá tehetik a gyártást.
Franciaországban évek óta születnek újabb és újabb törvényjavaslatok arra vonatkozóan, hogy hogyan tegyék biztonságosabbá a motorkerékpárok használatát. Olyan – végül el nem fogadott – törvényjavaslatok is napvilágot láttak korábban, amelyek kötelezővé tették volna a fényvisszaverő felületeket a motorosok ruházatán, vagy bizonyos típusú védőfelszerelések viselését a bukósisakon kívül. Ám végül egy egyszerűbb megoldást választott a helyi törvényhozás: átemelik az autókra vonatkozó szabályozást.
Nem titok, hogy a BMW az indiai TVS partnereként kisköbcentis egyhengeres motorkerékpáron dolgozik. Az egyelőre K03 belső kódnevet viselő gép elsősorban az ázsiai országokban lehet népszerű. 250-300 köbcenti körüli hengerűrtartalmával azt a szegmenst célozza meg, amely Indiában igazán keresett.
Alaposan átrendezheti az amerikai motorok piacát a Polaris. A cégcsoport néhány éve felvásárolta az Indiant, amely hosszú évek után 2013 tavaszán végre teljesen új blokkot mutatott be, majd következtek az új modellek is. Most azonban, hogy az Indianhez hasonló profilú Victory is a Polaris tulajdona, komoly átszerveződésre lehet számítani.
Az eset Aradon történt, de a világon bárhol lehetett volna: egy elég klasszikus eset, elég sok hasonlót találni az interneten a világ összes tájáról. Ráadásul az alábbin elég tisztán látszik, hogy pontosan mi is történt - ráadásul ha alaposan megnézzük, nyilvánvalóvá válik, hogy elkerülhető lett volna a baleset.
A brit Richard Brown tervezte ezt a gépet, amellyel szeptemberben, Bonneville-ben próbálják megdönteni a motorkerékpárok sebességi rekordját. A jelenlegi, 605,69 km/h-s világrekord már öt éve áll, ezt szeretnék túlszárnyalni sugárhajtású gépükkel.
Orlando Bloom nagy rajongója a motorozásnak és az épített motoroknak, ráadásul nagyon jó ízléssel választ magának járműveket – elég csak a Deus Mono-ra gondolni, amit az ő megrendelésére készített a Deus ex Machina nevű, életstílusban, szörfben és custom motorokban utazó műhely.
A Zero Motorcycle egymillió dolláros támogatásáról döntött Kalifornia állam vezetése. A Scotts Valley-ben működő motorgyártó befektetői pedig éppen ugyanennyivel toldották meg a keretet, azaz több mint félmilliárd forintot fordíthat fejlesztésekre a márka.
A KTM nem hagyta meg a 1290-es blokkot a Super Duke R privilégiumának – azóta már bemutatták a minden luxussal vastagon megkent 1290 Super Adventure-t. Ám ezzel nem álltak le a túrásítással, már javában tesztelik az egyelőre Super Duke GT néven emlegetett motort.
A Honda éppen csak bejelentette, hogy még idén a kereskedésekbe kerül az új Africa Twin, de a neten máris elkezdett terjedni az első videó, amelyen a terepes gép részletei láthatók. Talán szándékos szivárogtatásról van szó, talán nem, mindenesetre így már hallhatjuk is a CRF1000L hangját.
Elektromos gépekkel áll rajthoz a következő Man-szigeti TT-viadalon a Victory. Az amerikai márkától alapvetően meglepő lenne ez a húzás, azonban a márkát birtokló Polaris cégcsoport már korábban is jelentős összegeket pumpált a villanyos motorkerékpárokkal foglalkozó Brammóba. Sejteni lehetett tehát, hogy valamire készülnek.
Két sejtelmes kedvcsináló fotóval és néhány érdekes adattal erősítette meg a Honda: visszatér az Africa Twin. A típus az 1980-as években lett igazán népszerű, a siker kulcsa pedig a Párizs-Dakar Ralin elért versenysikerekben keresendő. 1986-tól ugyanis zsinórban négyszer nyerték meg a viadalt, letaszítva a trónról a BMW-t. 1988-ban, a győztes gép afféle replikájaként jelent meg az XRV650, amelyet aztán az XRV750 váltott. Az Africa Twinek 2003-ban tűntek el a japán gyártó palettájáról.
A valaha volt legsikeresebb hónapot produkálta áprilisban az eladások tekintetében a Ducati. Az olasz motorgyártó 7 309 gépet értékesített, azaz közel ezerrel szárnyalta túl az eddigi rekordot: 2012 májusában 6 500 motorjuk talált gazdára. A növekedés a tavalyi statisztikához képest közel harminc százalékos, de a negyedévet tekintve is csúcsokat ostromolnak.
A Yamaha tavaly ősszel büszkén mutatta be az új R1-et és R1M-et, amellyel aztán nem is győztek betelni. Azóta már minden porcikáját jól ismerhetjük a gyártó által kiadott információk, fotók és videók tömegéből, sőt azt is tudjuk, hogyan viselkedik a versenypályán. A japánok azonban nem érték be ennyivel, és összehozták az idén már 17 éves modell eddigi generációinak vezető fejlesztőit.
Ritkán adatik meg a lehetőség, hogy egy világszínvonalú produkciót ereje teljében hozzanak Magyarországra. Persze, járnak itt világsztárok, de többnyire csak akkor, amikor már túl vannak a zeniten. Pedig a show akkor a legjobb, amikor nem csak rutinból, profizmusból rakják zsebre a közönséget, hanem még tényleg beleadnak mindent.
Szokatlan, ugyanakkor kimondottan ötletes reklámot találtak ki a bukósisakok népszerűsítésére a BMW-nél. A bajor márka a mexikói Publicis ügynökséggel közösen alkotta meg az alábbi három képet, amelyeken egy-egy hajviselettel jelenítik meg a különböző sisakfajtákat. Az első például egy nyitott, úgynevezett jet-sisak, amelyet egy BMW-bőrdzsekit viselő hölggyel mutatnak be:
Igazi vírusként terjed az interneten az a fotó, amelyen Terry O'Brien ellopott Honda C110-ese látható. A brit nyugdíjas motorját Blackburn térségéből vitték el, mára azonban már Nagy-Britannia-szerte több mint 120 ezer megosztással veszik ki a részüket a netezők a keresésből.
Végre teljes egészében láthatóvá vált a Yamaha MT-25, ami lényegében az R25-R3 páros naked változata. A kis sportmotorokkal az idomzatot és a kormányt leszámítva szinte teljesen megegyezik, a blokk, a futómű és a fékek azonosokat.
Míg régen a motorkerékpárok elképzelhetetlenek voltak berúgókar, vagy éppen pedálok nélkül, addig az önindítók egyre szélesebb körű elterjedésével számos típusról eltűntek ezek a berendezések. Így mindenféle erőlködés nélkül, egyetlen gombnyomással indíthatjuk be a gépet – igaz, sok motorost éppen a berúgókar megléte húz ki a pácból, ha az akksi már elfáradt.
Egy Man-szigeti idősek otthonában, 92 éves korában elhunyt Geoff Ernest Duke. A brit motorversenyző korának kiemelkedő tehetsége volt, először 1948-ban állt rajthoz a Manx Grand Prix-n. Igazán ismertté egy évvel később vált, amikor a Junior versenyben második lett, a Senior futamot pedig körrekorddal nyerte meg.
Az áprilisi adatok szerint tizennégy százalékos növekedést könyvelhetett el a tavalyi eladásokhoz képest az indiai TVS Motors. A motorgyártó azonban ennyivel nem éri be, tovább növelné piaci részesedését. Ezt elsősorban olcsó gépekkel érhetik el – ezek közül az egyik legvonzóbb az 51 990 rúpiába, vagyis alig több mint 200 ezer forintba kerülő Phoenix 125.
A nap végén szánjunk másfél percet minden idők legdurvább motoros mutatványára. Josh Sheehan a freestyle motocross legújabb istene, aki csak az unalom ellen kezdett motorozni Ausztrália egyik legizoláltabb részén. Aztán egyszer csak a világ legjobbja lett. Ezzel.
Már korábban beszámoltunk arról, hogy a Royal Enfield egyfelől levédette a Himalayan nevet, illetve hatalmas modellfejlesztésbe kezdtek, ami különösen nagy szó egy olyan cégnél, ami máig a gyarmati múlt örökségéből él.
Azt már egy ideje tudjuk, hogy a Yamahánál nem lustálkodnak, hanem éppen az MT-sorozat legújabb tagján dolgoznak. Most azonban úgy tűnik, egyre közelebb a bemutató, az YZF-R25 sportmotor csupasz változatát hamarosan leleplezik.