A Tron: Örökség című filmben látott motorkerékpár replikáját kínálja eladásra az RM aukciós ház. A 2010-es moziban feltűnt futurisztikus gép kezdetben csak a filmvásznon létezett, később azonban egy tízes szériát elkészített belőle a Parker Brothers Choppers. Azt, hogy a hamarosan kalapács alá kerülő példány az ő munkájuk-e, nem tudni. Az azonban biztos, hogy kimondottan az Andrews-gyűjtemény megrendelésére épült meg.
A Yamaha lerántotta a leplet az XV950 bobber café raceresített változatáról, az XV950 Racerről. Az alapváltozathoz képest csak minimálisan módosítottak a típuson, a 942 köbcentis léghűtéses V2-es legnagyobb teljesítménye továbbra is 52 lóerő, az újdonságot a csutka kormány és a café racer stílusú üléspúp jelenti. Ezeken felül az ülés is magasabb lett, a 690 mm helyett 765 mm, és a lábtartó is hátrébb kerül, valamint a rugóutakhoz is adtak néhány extra millimétert.
A Yamaha kapásból két új háromkerekű tanulmányt leplezett le – úgy tűnik, a tavalyi 01GEN tanulmány hatalmas lendületet adott a tervezőknek, illetve komolyan bővítenék a Tricity-vel kezdett vonalat, vagyis olyan robogók gyártását, amivel első sorban az autósokat csábítanák át robogóra.
Egy nagy autóval az esélyek is jobbak, hogy minél több közlekedőt söpörjünk le az útról – az igazán nagy fogásokhoz viszont érdemes a piroson is áthajtani. Ha ez verseny lenne, az alábbi videón látható mercis lenne az, aki az első lépésből mattot ad, feldobásból beüti a hárompontost, a kezdőkörből íveli a gólt.
A BMW ismét betársult a Mission: Impossible-be, így az ötödik részben, a Rogue Nation-ben
Ethan Hunt (magyar hangja Tom Cruise) bajor gépekkel vereti. A tegnap kikerült hivatalos trailerben először egy kifutó S 1000 RR-rel hasít, később pedig egy BMW M3-mal teszi helyre haragosait.
A Cyclone 1915-ös évjáratú versenygépe a mai sportmotorokhoz képest igen viccesnek tűnik, mintha csak egy motorizált biciklit nézegetnénk. Ez persze ebben a formában nem egészen helytálló: ez a gép a múlt század elején csúcstechnikának számított.
A BMW benyújtotta a szabadalmi kérvényeket két különböző felépítésű, de egyaránt W3-as hengerelrendezésű, léghűtéses, nyomórudas motorra. Az előzetes hírek szerint a különleges blokkok egy cruiserbe vagy power cruiserbe kerülnének.
A Bridgestone két új gumit fejlesztett a 2015-ös MotoGP szezonra, így a kemény, a közepes, a lágy és az extra lágy keverékeken kívül két speciális is bekerült a kínálatba. Az egyik az extra hard, amit csak a hátsó kerékre lehet szerelni, és a gumikat durván igénybe vevő pályákon (pl. Argentina és Indianapolis) lesz létjogosultsága, a másik pedig az aszimmetrikus első kerék, ami már tavaly is felbukkant Philip Island-en, idén viszont máshol is választható lesz – főleg azokon a pályákon jelenthet előnyt, ahol a gumi két oldala eltérő módon kopik, például nagy különbség van a jobb és balkanyarok számában.
Az autó- és motorkerékpár-iparban időről időre feltűnnek olyan gépek, amelyek kimondottan alkalmasak a közönség megosztására. Bár ezek legtöbbje a tanulmány fázisában elhal, olykor mégis eljut a gyártásig egy-egy olyan csoda, mint a Nissan száguldó pélója, vagy éppen a Fiat Multipla.
A videó tanulsága szerint a brazil rendőröknek jól jönne egy kis extra képzés, hiszen már az alapokkal problémák adódtak. Konkrétan az elindulással.
A Yamaha már javában dolgozik az MT-család következő darabján, az YZF-R25 sportmotor naked változatán. A recept hasonló ahhoz, ahogyan az MT-125 is készült: levetkőztetik a sportmotort, kap egy karakteres első lámpát és egy széles, streetfighter stílusú kormányt, és már rajtolhat is.
Összesen 169 dolgozót bocsát el kansasi gyárából a Harley-Davidson. Ez az üzem összes munkásának mintegy 21 százalékát jelenti. Kansasban egyébként Sportster, Dyna, Softail, V-Rod és Street modelleket szerelnek össze.
A Honda hazai pályán, az oszakai motorkiállításon a két újdonságot is eldurrant. Az egyik a Honda CRF250 Rally, ami a CRF250L alapjaira épített, a Dakart is megjárt CRF450 Rally külsejét idéző tanulmány, ami akár gond nélkül szériagyártásba is kerülhetne, hiszen mindössze műanyag idomokban tér el a már bő két éve kapható 250-es hobbiendurótól.
A jégen egykerekezés világrekordjáról azt hinnénk, csak felállítani nehéz, megtartani viszont már könnyebb, hiszen túl sokan nem kísérletezgethetnek a mutatvánnyal. Nos, ez nem teljesen igaz. Tömegsportnak ugyan valóban nem számít, de aki űzi, az eléggé kitartóan teszi.
Elektromos modellekkel bővítheti a közeljövőben Ninja-sorozatát a Kawasaki. Ez a típusjelzés harminc éve van jelen a japánok palettáján, ősszel pedig két kompresszoros géppel, a H2-vel és a H2-rel bővítettek. Most úgy tűnik, más irányba is nyitnak, és villanyhajtású Ninjákat is készítenek.
Eddigi élete ötvenötödik motorkerékpárját vette meg a napokban egy amerikai férfi. Harry Adler ráadásul mindig is hondás volt, az évtizedek során csak a japán márka gépeit hajtotta. A CB300F-et ünnepélyes keretek közt adták át neki.
A 2015-ös modellévre néhány ponton frissíti a KTM a 390 Duke-ot és a vele azonos alapokra épített RC390-et. A legfontosabb újítás a csúszókuplung lesz, ami agresszív visszaváltásoknál megakadályozza a hátsó kerék blokkolását.
Egy KTM 690 Duke és egy 1190 Adventure társaságában kapták le két Husqvarna prototípust. A két motor nagyon hasonló – az egyik igazából nem is újdonság, az ősszel bemutatott 701 Supermoto részleteit már ismerjük, a másik pedig annak az enduro változata, elöl 21-es, hátul 19 collos kerékkel.
Bár az idei Pikes Peak-i hegyi felfutó rajtjára még néhány hónapot várni kell, a verseny hivatalos honlapján már közzétették az előzetes nevezési listát. A motorosok mezőnyében eddig 78-an jelezték részvételi szándékukat, és találhatunk néhány érdekességet is.
A Harley-Davidson házi motorépítő versenyére magyarok is neveztek. A legolcsóbb modellből kellett valami izgalmasat kihozni. Nem mindenkinek sikerült, de a mieink kitettek magukért.
Az őszi, milánói EICMA motorszalonon mutatta be a Ducati a felfrissített Multistrada túragépet. Az újítások nem merültek ki a külsőségekben, a Testastretta blokk ugyanis változó szelepvezérlést kapott. Persze amíg egy-egy motorkerékpár eljut a motorosokig, nem csupán a mérnököknek van sok dolguk, hanem a gyártósorokon dolgozó munkásoknak is.
A Harley-Davidson márkanévről sokaknak a nyugodt krúzolás, a végeláthatatlan országúti motorozás ugrik be, esetleg összekötik a motoros bandákkal is. Ezt a sztereotípiát döntené most le a márka azzal, hogy vadonatúj reklámszpotokban mutatják be a Harley-k további felhasználási területeit.
A Kawasaki levédette a Ninja R2 nevet az európai szabadalmi hivatalnál, elindítva ezzel a pletykák lavináját. Nem kell nagy jósnak lenni, hogy egyből egy újabb kompresszoros modellre gondoljon az ember, amit esetleg a H2 és a H2R alá lőnének be.
Nagyjából mindenki volt már úgy, hogy egy-egy biztonsági szabályt figyelmen kívül hagyott, és nem lett belőle semmi. Ilyen például, hogy tankolásnál állítsuk le a motort, szálljunk le róla, meg a többi. Bár Magyarországon álltalában csak az előbbit várják el, és azért sem mindig szólnak, de nyugaton például azt sem szeretik, ha a motoros fent ül, és úgy tölti csurig a tankot.
Vakító napfényben áldás a sötétített plexi – nem kell hunyorogni, pihentetőbb vele a motorozás. Egészen szürkületig, amikor hirtelen vaksötétbe burkolózik a táj. Városban még úgy-ahogy túlélhető a helyzet, hiszen van közvilágítás, illetve az alacsony tempó miatt ki lehet bekkelni egy hazautat felnyitott rostéllyal. De országúton ez maga a rettegés. Aki túl van már egy ilyenen, nem szívesen indul el a tartalék, víztiszta plexi nélkül. És egyszer mindenki beszopja.