Totalbike Vakbarát Hírportál

26 éve csodáljuk, és nem múlik a varázs

2020. május 7., 11:10 Módosítva: 2020.05.19 06:17
2047

A Ducati 916 már lassan veterán, de máig sokak számára ez A Superbike, a motorgyártásnak egy olyan csúcsa, ami után hiába jön bármi erősebb és gyorsabb, az már ereszkedés a csúcsról. Mai szemmel és fejjel ez egyébként egyáltalán nem olyan egyértelmű, ezért megpróbálom elmagyarázni, hogy a 916 miért annyira zseniális, hogy az idők végezetéig hivatkozási alap legyen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Akarni fogsz egy tárgyat, ami ennyi odaadással készült

2020. május 4., 13:22 Módosítva: 2020.05.11 11:19

Lehet vitatkozni arról, hogy melyik minden idők legikonikusabb, vagy legcsodásabb Hondája, az viszont biztos, hogy a VFR750R (gyári kódján RC30) ott van a dobogón.

Az 1987-ben indított Superbike VB-re építették, és a 90 fokos hengerszögű V4-es sportmotor hozta a sikereket. A kor legvágyottabb sportgépe volt, amibe a Honda belepakolt mindent, amit akkor motorgyártó szériamotorba rakhatott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csak szeretnénk ilyenek lenni 86 évesen

2020. április 23., 09:39 Módosítva: 2020.04.30 09:25
903

Sammy Miller a britek motoros legendája, aki terepen és aszfalton is sorban hozta az eredményeket - triálban 15 alkalommal lett országos bajnok, kétszer nyert EB-t, több mint 1300 versenyt nyert meg, kilencszer ment haza arannyal a nyakában a Six Days Trialról, emellett háromszor nyert North West 200-at, és 1957-ben harmadik lett a 250-es gyorsasági világbajnokságon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Merlin V2: 4500 köbcenti elég lesz?

2020. április 17., 06:06 Módosítva: 2020.04.27 06:58
42

Amikor megkérdezték Keizert, hogy a motor hogyan kanyarodik, azt felelte, fogalma sincs, a legközelebbi kanyar 160 kilométerre, a legközelebbi kocsma pedig 100 kilométerre van.

Ausztrália kemény hely, és mivel nagyon messze vannak, itthon nincs meg a fejekben, hogy mennyire elborult ott az autós és a motoros kultúra. A kedvenc épített motorom is ott született, az 1991-ben elkészült 4500 köbcentis V2-es.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy jó V2-esnek mindig lenne helye

2020. április 10., 08:03 Módosítva: 2020.04.27 06:58
170

Valószínűleg a lassan három hete tartó bezártság miatt, de újra elkezdtem motorokat nézegetni. Pedig a járműparkommal elégedett vagyok, a Banditom a prosztó stílusával együtt is egy kellemes városi motor, még ha állítani is kéne egy kicsit karbin, mert túl dúsan jár, illetve a KTM Duke II hiába nyűgös, jobb huligánt el sem tudnék képzelni. Emellett három robogóprojekt is vár: a Berzerker felújítása, a Quartz tuningja és a barátnőm születésnapjára vásárolt Dio AF35 gatyába rázása. Tudom, hogy robogóból sok jobb van, de ha ő ezt a típust szerette meg, nem fogok vele vitatkozni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb tíz motor, ami nélkül nem lehet élni

2020. április 9., 06:11 Módosítva: 2020.04.22 06:17
830

Nagy arccal bejelentkeztem, hogy én is összedobnám a tizes listámat, aztán most itt ülök hülyén! Tíz? Ez lehetetlen! Százával, ezrével vannak a motorok, amiket nem lehet kihagyni!

Távolról sincs vége, olvasson még

Prémium Hiéna motorosoknak

2020. április 3., 06:06 Módosítva: 2020.04.22 06:17
80

Nem is tudom mikor járt nálunk utoljára ennyire zsíros konc. A MotochargeBar 921 penge darab: egyben telefontöltő és motoros telefontartó. A kidolgozása pedig az átlag fölé emeli, hideg, szépen megmunkált fém a váza, a telefon hátlapját pedig karbonszálas lap védi - kívánatos na. Ráadásul masszív darab, több benne az anyag, mint némelyik robogó főtengelyében.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezek szaporodnak!

2020. március 29., 07:56 Módosítva: 2020.04.07 06:15
461

A sors vékonyan szivacsozott kesztyűbe bújtatott ökle keményen csapkod az arcod irányába, és az esetek egy részében nincs elég időd, erőd, lehetőséged elhajolni előle. Látod, hogy közeledik a gömbölyű, piros bőr, még moccansz is egy tétovát oldalirányban, de a fejedben lezajló orrcsont-reccsenést pillanatokon belül követi a valódi. Evvan, viseljük méltósággal a csapást, az orrvérzés hamar eláll.

Távolról sincs vége, olvasson még

A motorversenyzők is kibírják valahogyan a karantént

2020. március 19., 15:22 Módosítva: 2020.03.24 06:14
286

Toni Bou a triál legnagyobbja, összesen huszonhatszoros világbajnok (a triálban külön van kültéri és beltéri VB, szóval ő évente kettőt tud behúzni), és azon kevesek közé tartozik, aki az otthonában is tud motoros edzést tartani - nem azért, mert extrém nagy alapterületen él, hanem... hát, ezért:

Távolról sincs vége, olvasson még

A mi tíz motorunk, amit mindenkinek ki kéne próbálnia

2020. március 17., 06:11 Módosítva: 2020.04.09 06:19
201

Az egész lista amolyan szerkesztőségi rutinfeladatnak indult, nem voltak fix irányok, csak annyi, hogy 10 motor, amit ki kell próbálni ebben az életben. Mindenki a saját belátása és ízlése szerint adta le a listáját, amiből végül súlyozott pontozással kialakult az, ami a múlt héten meg is jelent. A következők pedig a szerzők saját listái, indoklással.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha térdvédő jön be, nem a motoros nadrág

2020. március 13., 06:13 Módosítva: 2020.03.24 06:14
90

A kérdésre, hogy hordjál-e térdvédőt, szerintem csak egyetlen válasz létezik: ha ilyet kérdezel, hülye vagy. Még ha csak a legolcsóbb térdvédőre telik is, az tuti, hogy többet ér, mint a pőre farmered energiaelnyelő képessége.

Nem mondom, hogy csak teljes páncélban szabad kihajtani az utcára, én sem csatolok fel minden lehetséges védőfelszerelést. Volt idő, amikor a sisak mellett a szimpla bőrdzseki volt a legkomolyabb kiegészítő, amit felvettem. Ma már úgy vagyok vele, hogy alsógatya nélkül kevésbé érezném magam meztelennek motoron, mint térdvédő és protektoros dzseki nélkül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kézműves motorépítés: kimaxolva

2020. március 12., 16:41 Módosítva: 2020.03.24 06:14
82

Roland fanatasztikus videót küldött, szkeptikusan kattintottam bele, aztán elakadt a szavam. A kollégáknak röviden összefoglaltam, mondták, hogy kamu. Megnézték, elakadt a szavuk. Assur, a TC hírszerkesztője a kerékre mondta, hogy azt készen lett hozzávéve. Megnézte az annak az elkészítéséről szóló részt, és azóta nem szól hozzám.

35 tökéletes perc, jó szórakozást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Londonban a BMW F 750 GS-re esett a rendőrök választása

2020. március 3., 09:18 Módosítva: 2020.03.13 06:22
71

A londoni rendőrség a hazai gyakorlattal szemben nem az R 1200 RT modellből rendelt szolgálati változatot, hanem az F 750 GS rendvédelmi kivitelévelm az F 750 GS-P-vel szerelkezett fel, hogy fel tudják venni a robogós és mopedes bűnözőkkel a harcot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mire menne a legjobb superbike a MotoGP mezőnyében?

2020. február 18., 14:10 Módosítva: 2020.03.06 06:20
594

Állítólag a Kawasaki megkérdezte, hogy elindulhatnának-e szabad kártyával a MotoGP valamelyik futamán a Superbike VB-s ZX-10RR-rel, de Carmelo Ezpeleta, a Dorna (a Superbike és a MotoGP jogtulajdonosa) feje elutasította az ötletet. Ezpeleta a GPOne-nak adott interjúban azt mondta, hogy nem szabad keverni a GP-t és a Superbike-ot, hiszen a két sorozat másról szól. A GP a prototípus motorok bajnoksága, a Superbike-ban pedig széria-alapú versenygépek vannak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megveszed a legolcsóbb Ducatit, mi bajod lehet?

2020. február 9., 07:35 Módosítva: 2020.02.19 06:27
559

Tudom, írnom kellett volna erről a Ducatiról korábban. Mondjuk, írtam is, hiszen a kezdő motorossal Ausztriába témájú cikkemben szerepelt a fekete Monster 600-as, de tudom, kissé elvarratlanak voltak azok a szálak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így néz ki egy """"széria"""" motor :D:D:D

2020. január 31., 08:30 Módosítva: 2020.02.19 06:27
232

Kezd ismét magára találni a Superbike VB, a 2020-as szezon kimondottan jónak ígérkezik, végre több komoly ellenfelet is kap Rea, aki az elmúlt öt évben ötször nyerte meg fölényesen a bajnokságot. Rea elmondta, hogy 2020-ban még nyerni szeretne, aztán ha úgy van, eljön a visszavonulás ideje.

Távolról sincs vége, olvasson még

Negyedszázad két keréken

2020. január 25., 07:26 Módosítva: 2020.02.19 06:27
200

200 méteren múlt az egész. Simonek Péter barátom, rádiós kollégám dobott ki MZ 150-esével 1994 szeptemberének végén a Pollack Mihály tértől a Kálvin térre a metróhoz. Valahonnan   azt hiszem motoros főnökünktől - került plusz sisak, én rohantam mint rendesen, felültem mögé, 30 másodperc múlva leszálltam. A dolog elég mély nyomokat hagyhatott bennem, mert alig egy hét múlva, egy hakniból meg némi kölcsön segítségével megvettük az első 125-ös MZ-met   használtan.

Távolról sincs vége, olvasson még

Soha fel nem tett kérdésre adtak választ. Kétszer.

2020. január 23., 12:53 Módosítva: 2020.02.12 06:28
69

A vázspecialista Martek annak idején készített két zseniális vázat a GSX-R1100-hoz, és mind a kettőről tudni, mi lett vele: az egyik Guy Martinhoz került, arról már írtunk hosszabban, a másik pedig az azóta elhunyt Keith Flinthez - bár mindkettő Martek-vázas és turbós, de nagyon eltérőek, nagyon máshogy adnak választ ugyanarra a soha fel nem tett kérdésre.

Távolról sincs vége, olvasson még

2,8 másodperc alatt százra. Salakon.

2020. január 22., 00:00 Módosítva: 2020.02.12 06:28
978

Minden alkalommal, amikor megismerkedek valakivel és elhangzik a salakmotor szó, az első kérdés, hogy: "az az ugratós, ugye". Ki kell ábrándítsam, az a motokrossz, amire ő gondol. Legkönnyebben motoros drifteléshez lehetne hasonlítani, azzal a legnagyobb különbséggel, hogy itt a keresztben közlekedés funkcionális szerepet tölt be, mintsem látványelemet. Holott látványból itt sincs hiány, már ha csak az egész analógiáját tekintjük. Lássuk, miről is beszélek: négy elvetemült fenegyerek felül egy minimum 77 kilós biciklire, mely meg van támogatva egy 500 köbcentis, metanollal hajtott egyhengeressel,  majd a startszalaghoz sorakozva, a bal csizmájukon egy-egy vaspapuccsal megkeresik a számukra legideálisabb árkot, melyet elődeik vájtak ki a korábbi futamok során, és teljes testsúllyal a kormányra terhelve várják a szalag felcsapódását. Ami ezután történik, az maga a földöntúli őrület.

Távolról sincs vége, olvasson még

Érdekes dolgokat árvereznek el Las Vegasban

2020. január 21., 13:59 Módosítva: 2020.02.12 06:28
54

Már most ki lehet jelenteni, hogy csütörtökön lesz az év legsúlyosabb motoros aukciója: a Bonhams egy halom ritka és értékes kétkerekűt árverez el Las Vegas-ban, köztük olyan kincseket, mint egy 2006-os, nulla kilométeres, soha ki nem csomagolt, még mindig az eredeti szállítóládájában lévő, Ducati Paul Smart 1000 Limited Editiont - ez a Ducati Sport Classic-nak volt az Öhlins-es, félidomos kiadása, mellyel a Paul Smart 1972-es Imola 200-as győzelmének állítottak emléket. 7-9 millió forintra becsülik, és az sem töri le az árát, hogy ketten is összefirkálták: a két tervező Pierre Terblanche és Miguel Angel Galluzzi is dedikálta.

Távolról sincs vége, olvasson még

Miért ilyen furcsa a Bimota Tesi H2 futóműve?

2020. január 8., 14:43 Módosítva: 2020.01.28 06:40
47

A teleszkópvillának vannak előnyei, például könnyűek, jó visszajelzéseket adnak és kellően merevek tudnak lenni, de vannak bizonyos kompromisszumok is. Ilyen például, hogy a sokoldalúságuk zavart kelt, a különböző funkciók interferenciát okoznak a rendszerben: terhelés hatására megváltozik a kormányzás, a gyorsulásból és fékezésből származó tolóerő áthalad a rugózáson, és a villára ható erők hatnak a váznyakra is. Ezen felül bizony van egy rugalmasságuk, terhelés alatt hajlanak, olyankor pedig nő a belső súrlódásuk, romlik a belső alkatrészek mozgása. Ezek kiküszöbölésére dolgozta ki a Bimota a Tesi első futóművét, aminél különválasztották a rugózást a kormányzástól, és ezt a rendszert kapja meg a Tesi H2 is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lerohadtam, de már nem is érdekelt

2019. november 30., 08:13 Módosítva: 2019.12.11 06:46
104

A turbometálos srácok idén is megrendezték a szokásos Mopedmetált, a rendszám nélküli (veterán) motorok éves találkozóját. A korábban évekig budapesti rendezvény már tavaly kinőtte a lehetséges budapesti helyszíneket, ezért a tamási velodrómba költözött, ahol veterán és/vagy klasszikus (nem robogó) kinézetű kismotorral 2500 forintért cserébe mopedmetálos matricát és korlátlan körözési lehetőséget lehet nyerni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy kör azon a versenyen, ahol nincs bukótér

2019. november 22., 11:56 Módosítva: 2019.12.05 06:18
121

A hétvégén ment le a Macau GP, amely még a Man TT-nél is aggasztóbb, ugyanis nem arról van szó, hogy sok helyen nincs bukótér, hanem EGYÁLTALÁN nincs bukótér, ha hibázol, mindenképpen nekicsapódsz a falnak. Tempó viszont van.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sebestyén Peti szerződést bontott a Hondával

2019. november 20., 14:08 Módosítva: 2019.12.05 06:18
164

Ugyan a MotoGP-ben forr a levegő, és a Repsol Honda bejelentette Álex Márquez érkezését bátyja mellé, bennünket mégis sokkal jobban foglalkoztat az, vajon mi lesz az egyetlen világbajnokságon induló menőnkkel, Sebestyén Péterrel, miután idei csapata, a PTR Honda bejelentette, hogy a japán Okubo mellé a német Patrick Hobelsbergert szerződteti le. Többek között ezt szerettük volna megtudni, amikor felhívtuk telefonon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha ez nem jó, garantáltan felkened a dugattyút a hengerfalra

2019. október 31., 06:06 Módosítva: 2019.12.05 06:18
84

1893-ban Bánki Donát és Csonka János között a szokásos beszélgetéssel kezdődött a buli:

-Fogadok, nem tudod 1:14,7-hez bekeverni...!
-Fogd meg a söröm....
....és bekeverte.

Akik nem hallgattak négy féléven keresztül (legjobb esetben 4 félév csak) hő- és áramlástant az egyetemen, azoknak elárulom, hogy a benzin tökéletes égéséhez szükséges tömegarány az 1 kg benzin és 14,7 kg levegő keverék elérése. Ezt nevezzük sztöchiometrikus keverési aránynak, amit a szakirodalomban a görög lambdával jelölünk, és értéke 1 (mint a legtöbb hő- és áramlástan zárthelyi pontszáma, amíg nem veszi komolyan az ember).

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok