Ha rajta tartod az ujjbegyed a motoros világ pulzusán, akkor a TVS neve is ismerős - hatalmas indiai gyártó, amely a BMW-vel közösen gyártja a G 310 sorozatot, sőt, elkészítették a saját sportváltozatukat is. Ezúttal egy önálló tanulmánnyal álltak elő, amely több szempontból is érdekes, de legfőképpen azért, mert hibrid.
A Desert Sled a Ducati Scrambler családon belül a terepes vonalat képviseli, elöl-hátul 200 milliméteres rugóúttal és 19-es első kerékkel már át tud menni árkon-bokron. Erre emel rá az Earle Motors tanulmánya, az Adv Alaska, amellyel a Desert Sledből egyenesen túraendurót építettek.
A CCM apró angol gyártó, amely villámgyorsan felfutott - első modelljük egy roadster volt, amire annyira rápörgött a közönség, hogy utána egyből jött a Scrambler és a Flat Tracker - az alapok és a filozófia hasonló volt mindegyiknél, csak a körítésen csavartak egy kicsit. A rendelések annyira pörögnek, hogy elkészítették a Bobbert is.
Ha egy régi vágású ember vagy, szeretsz magázni idegeneket, megbecsülöd a kétkezi munkát, és úgy általában úgy gondolod, hogy a világ az elpuhulás (és te itt nem az elpuhulás szót használnád) felé halad, akkor ne olvass tovább.
Mondom: ne. Véletlenül sem, mert ingerült leszel.
FRISS: Guld kolléga pontosít: a Honda bontott szerződést, mert bizonytalan volt McGuinness gyógyulása, és leigazolták Ian Hutchinsont és Lee Johnsont. Egyébként Hutchy lába sem százas. Utoljára Hislop nyert Nortonnal, amikor meccselt Fogarty-val, azt mondták, ha még húsz kilométert tartott volna a verseny, a Norton csavarjaira hullik. De a versenyt kibírta.
A 45 éves versenyző tavaly olyan csúnyán összetörte magát a North West 200-on, hogy a 2017-es TT-t kellett hagynia - ilyenre pedig eddig nem volt példa a pályafutása során. Törött csigolyák, bordák, és többszörös törés a jobb lábszáron, és többek szerint mindez a Honda hibájából történt.
A tavaly októberben, Tokióban mutatta be a Honda a Cross Cub 110 tanulmányt, most pedig elkészült a szériaváltozat 50 és 110 köbcentivel. Kizárólag belpiacon fogják forgalmazni, ami nagy kár, mert a Cross Cub betyárul néz ki.
Lesz új Suzuki Hayabusa, ennyit tudunk. Hogy mikor, és milyen lesz, az már a találgatások ingoványába visz, az olasz Insella magazin viszont nem fél az ingoványtól, és érdekes híreket hoztak le a szerintük 2019-es Hayabusáról.
Ezrek tüntettek Kolumbia fővárosában, mert a kormány betiltotta, hogy motorosok utast szállítsanak (a 125 köbcenti feletti motorokra és robogókra vonatkozik csak), ugyanis a hatóságok ebben biztonsági kockázatot látnak. A biztonsági kockázat nem azt jelenti, hogy balesetveszélyes, hanem a motorkerékpárral elkövetett rablásokat ilyen felállásban követték el. A tüntetők ellen a rendőrség könnygázt vetett be.
Az ős-Speeed Triple még 1994-ben jelent meg, és egycsapásra streetfighter ikon lett belőle. A Daytona 900 alapjaira felhúzott naked bike ikon lett - és azóta is folyamatosan fejlesztik, a ma leleplezett új változat például már 150 lóerős.
A Flying Flea a Royal Enfield saját gyűjteményének a része (volt) - a 30-as évek végén gyártott, pillekönnyű 125-öshöz a második világháborúban speciális keretet készítettek az ejtőernyős bevetéshez - azt viszont nem tudni, hogy ez a konkrét példány volt-e valaha éles bevetésen.
Új helyszínnel bővül 2019-re a Superbike világbajnokság versenynaptára, ugyanis jövőre bekerül az Észak-Ír pálya, a Lake Torrent Circuit, és három évig ott is marad.
Nem hiszem, hogy létezne olyan kocsmai asztal, aminél még soha nem elmélkedtek a mit vennél ha nyernél a lottón témában. De mit vesz az, akinek egy átlagos lottó-főnyeremény is csak piszok a körme alatt?
A Harley-Davidson vezérigazgatója, Matthew Levatich több bombát is ledobott - először bejelentette, hogy bezárják a Kansas City-ben lévő gyárat, és helyette inkább a pennsylvaniai üzemet fejlesztik, utána pedig ráemelt egy igazán merészet, miszerint másfél éven belül szériagyártásba kerül az elektromos motorjuk.
A MotoGP-t szervező Dorna vezetője elárulta, hogy terveznek egy utcai futamot - annyit tudni, hogy még képlékeny a dolog, és valami kellemes klímájú várost szemelnek ki, ahol a legkisebb eséllyel tesz be az eső vagy más zavaró környezeti hatás.
A motorgyártók és a ruhamárkák összefonódása nem új keletű, bőven elég annyit mondani, hogy Diesel és Ducati vagy Triumph és Barbour, de ne felejtsük el, hogy egy olasz cég még a Matchless-t is hajlandó lett volna feltámasztani, hogy legyen egy kis hírverése az azonos nevű ruhamárkájuknak. De ott van még a Deus, aminél a motorok sokadlagosak, elsősorban divatipari vállalkozás, és még sorolhatnánk.
Folytatja a Triumph a Speed Triple teaser-szőnyegbombázását, a legújabb videón két percben meccsel a négyszeres Superbike világbajnok Carl Fogarty a kétszeres Man TT győztes Gary Johnsonnal.
Az elektronika és a hajtáslánc hibája miatt hív vissza a Suzuki 3100 GSX-R1000-et, ugyanis egyesből kettesbe váltva az érintett darabokon elszakadhat a lánc. Ehhez elég speciális helyzet kell: eleve csak a gyorsváltóval szerelt példányokat érinti, amelyeknél ha egyesben kiforgatva nem sikerül átrúgni kettesbe (ehhez elég szerencsétlennek kell lenni), az üresbe kerülő motornak hirtelen nagyon magasra ugrik a fordulatszáma, és ha olyankor második nekifutásra a motoros beszúrja a kettest, akkor a hirtelen fellépő erő megnyújthatja, sőt, el is tépheti a láncot.
Másodszor írta be magát a történelembe a Vincent Black Lightning a Bonhams aukciósház Las Vegas-i árverésén. Ezúttal azért, mert közel egymillió dollárért (egészen pontosan 929 ezer USD) talált új gazdára az egyik példány, tehát mintegy 250 millió forintot csengettek ki érte. Az első rekordja viszont ennél jóval izgalmasabb.
A jelenlegi sebességrekordot 2016-ban állította fel Andrea Iannone, amikor Mugellóban a Ducatival 354,9 km/h-val hasított. 1999-ben még 320 alatt volt a mugellói rekord, és a crash.net grafikonja alapján 2020-ra meglehet a 360 km/h is.
London polgármestere szerint a motorgyártóknak nehezebben lopható motorokat kéne gyártaniuk, ezzel kivéve a részüket a motoros bűnözés visszaszorításából. A megbeszélésre a Honda, a Suzuki, a Yamaha, a BMW és a Piaggio képviselőit hívták meg.
Bár felmerült az opció, hogy nem lesz új KTM 690 Enduro és Supermoto, hogy ne csináljanak házon belüli konkurenciát a Husqvarna hasonló modelljeinek, de a legfrissebb hírek szerint már készülnek az utódok.
Ha még ha csak egy sejtelmes teaser videó erejéig is, de a Triumph előállt az új Speed Triple-lel. Félideji ráncfelvarrásról van szó, de azt már sejteni lehet, hogy erősebb lesz - már az Explorer is átlépte a 140 lóerőt, tehát a nagy Triple várhatóan 150 LE körül lesz, amit nem több köbcentivel, hanem magasabb fordulatszámmal érnek el.
Az Royal Enfieldnél jelenleg a minőségjavítás a legfőbb feladat, Simon Warburton, a fejlesztési vezető elmondta, hogy a Himalayan forgalmazását emiatt ideiglenesen le is állították Indiában, és csak a gondok megoldása után indítják újra. "Felismertük, hogy javítani kell a minőségen, innentől kezdve nincs több kérdés, tudjuk mi a megoldás" - nyilatkozta.
Mindennapi teendőit végezte éppen egy ausztrál farmer, akit a híradásokban csak Jimként emlegetnek. Éppen motorral járta a telkét, amikor elesett, beverte a fejét, de nem vesztette el az eszméletét. Amikor feltápászkodott, megijedt, mert nem bírta megtartani a fejét, és hatalmas fájdalmai voltak.
Évek óta gyűrűzik a Takata légzsákjaival kapcsolatos botrány, és úgy tűnik, nem is akar véget érni. Nemrég újabb hárommillió autóval bővült a lista, de a motorkerékpárok sem ússzák meg. Alig két éve jelentették be , hogy a Honda Gold Wingekre is jutott a hibás piropatronokból, akkor mintegy 2700 példány volt érintett. Most közel ezerrel bővült a lista.